Skocz do zawartości

[F01/02] ZAKUP - porady, opinie, porównania.


Gość Elbich

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam serdecznie zamierzam zmienić samochód na ten model F01 jako że jeździliśmy ostatnio wrażenia bajka..

 

Tylko jestem zielony w temacie motorów...szukam odpowiedniego "najmniej" awaryjnego , wiadomo każdy ma swoje bolączki ale chciałbym uniknąć poważych wad jezeli wystepuja , ekonmia niema znaczenia pod wzgledem paliwa ponieważ nie szukam tam oszczędności wiec bez róznicy cz 5L czy 3.0 ( takim jechalem 3.0tdi 245K)

 

Bardzo proszę o pomoc na co uważać ? co lub padać jaki motor najlepszy ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

760 jest chyba tylko z napędem na tył, a i było jedno info że w cylindrach powstają rysy. W sumie to tylko jeden przypadek bo akurat gośc na innym forum pisał co ma z tym zrobić. Silnik żadnych objawów nie wykazywał i nie wiadomo skąd te rysy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

Panowie właśnie mam zamiar kupić f01 750i xdrive z 2009 r. przebieg w miarę rzeczywisty choć ma 3 lata dziury w przeglądach. Ostatnio byłem z nią na przeglądzie przedzakupowym w ASO w Kielcach. Wyszło, że trzeba wymienić uszczelki pod pokrywą zaworów bo cieknie olej, manżetę na prawym przodzie, węże do chłodzenia turbin bo cieknie płyn.

 

Mam wydruk z ISPA tu link do zdjęć z serwisów: https://www.dropbox.com/sh/fzw5o81lb17rbhl/AAC9oEHbvQReywJv4IJTSdKfa?dl=0

 

Ma aktywną gwarancję do 2019 r. ale w serwisie powiedzieli, że tylko obowiązuje w Szwajcarii, napisałem do BMW Polska co o tym sądzą. Jak wygląda sprawa akcji serwisowych w BMW na dzień dzisiejszy ?.

VIN na zdjęciach w linku.

 

Co możecie mi powiedzieć na temat tych napraw, które przeszła ?. Powiem szczerze, że zakup 750i to jak gra w kasynie :). Ten egzemplarz ma oko tym bardziej z M Pakietem.

 

Przy przeglądzie pytałem czy robili testy wtrysków, na co otrzymałem odp. że nie ale gdyby lały to błąd wyskoczy (hahaha) -koszt przeglądu 615 PLN :/

 

Czekam na szybką opinię kolegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadne ASO BMW nie sprawdzi wtryskow.

 

Znajdz niezalezny warsztat, ktory zajmuje sie jedynie ukladami wtryskowymi bo tylko oni maja sprzet do podpiecia wtryskow.

 

Serwis jedynie robi to co powie komputer i nie wazne czy ma racje.....Oni wymieniaja a nie sprawdzaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Dlaczego F01 jest takie tanie? No widzę na mobile nawet za 15k euro 750i :D

Przez swoje "koszty serwisowania"?

 

Może ktoś mi zaznaczyć które auto będzie "tańsze" do serwisu?

 

1. BMW M3 E92

2. BMW 335i

3. 750i seria F

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo 99% siódemek z v8 przed liftem ma wymieniany motor przy przebiegu ok 100tyś lub motor padnięty. Po prostu 750 to porażka jeśli ktoś serwisuje wg ASO, albo dbasz i masz wymieniając wtryski raz na jakiś czas, albo kupujesz kota w worku. Te same wtryski ma 740 i 760
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dlaczego F01 jest takie tanie? No widzę na mobile nawet za 15k euro 750i :D

Przez swoje "koszty serwisowania"?

 

Może ktoś mi zaznaczyć które auto będzie "tańsze" do serwisu?

 

1. BMW M3 E92

2. BMW 335i

3. 750i seria F

__________________________

żadne z tych aut tanie nie będzie w serwisie... ale najtańsze jak już z w/w to 335i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo 99% siódemek z v8 przed liftem ma wymieniany motor przy przebiegu ok 100tyś lub motor padnięty. Po prostu 750 to porażka jeśli ktoś serwisuje wg ASO, albo dbasz i masz wymieniając wtryski raz na jakiś czas, albo kupujesz kota w worku. Te same wtryski ma 740 i 760

________________________

ASO np. nie zajmuje się panewkami (co jest wg mnie mega dużym błędem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dlaczego F01 jest takie tanie? No widzę na mobile nawet za 15k euro 750i :D

Przez swoje "koszty serwisowania"?

 

Może ktoś mi zaznaczyć które auto będzie "tańsze" do serwisu?

 

1. BMW M3 E92

2. BMW 335i

3. 750i seria F

Zdecydowanie 335i. Jak masz fundusze i chęci to z tej 335i mozna na prawde dobrą bestie zrobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dlaczego F01 jest takie tanie? No widzę na mobile nawet za 15k euro 750i :D

Przez swoje "koszty serwisowania"?

 

Może ktoś mi zaznaczyć które auto będzie "tańsze" do serwisu?

 

1. BMW M3 E92

2. BMW 335i

3. 750i seria F

Zdecydowanie 335i. Jak masz fundusze i chęci to z tej 335i mozna na prawde dobrą bestie zrobić ;)

____________________

bez dwóch zdań, przy tej masie auta i silniku można delikatnie zbliżyć go parametrami do "M-ki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam , wie ktoś moze czy wersja polift zostało cos poprawione z tymi wadliwymi silnikami ? mysle czy nie kupić takiej bo jednak mi brakuje mocy w mojej 740i..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi głownie o padające motory , sporo ich widzialem na mobilu a szczegolnie w 750i. Sporo osob odradzało mi 750i ale to było jakis czas temu...fakt nie da rady przejechac 100kkm bezawaryjnie , sam sie o tym przekonałem w ostatnim czasie. To jak uporali sie z tym problemem juz w wersji poliftowej ? czy dalej jak było tak jest ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie. Przymierzam się powoli do zakupu nowego auta, budżet na sam zakup będzie do 20 tys EUR. Zastanawiałem się między następującymi modelami:

 

1. BMW F01/F02 550i lub jakiś diesel

2. BMW F10 lub 550i

3. BMW E60 550i

 

Jedna rzecz która mnie zadziwia to bardzo niska cena samochodów wyposażonych w silnik N63. Wiadomo że nie jest to pięćset złotych, ale jak za luksusową limuzynę z V8 pod maską i pełnym wyposażeniem to naprawdę bardzo małe pieniądze, w szczególności jeśli chodzi o 750i. Z czego wynika taka cena? Czy rzeczywiście silnik jest aż tak piekielnie drogi w utrzymaniu?

 

BMW E60 550i mógłbym za te pieniądze kupić poliftowy na pełnym wypasie z HUDem i soft close i raczej z pewniejszym silnikiem. Wolnossący V8 nie powinien sprawiać żadnych problemów oprócz wycieku płynu chłodzącego. Z drugiej jednak strony seria 7 to zupełnie inna liga i komfort jazdy. Fajnie byłoby mieć tą przestrzeń i wyciszenie wnętrza, jednak jeśli drugie tyle jak za samochód będę musiał wrzucić w naprawy przez pierwszy miesiąc to już nie jest tak kolorowo.

 

Na zagranicznych forach wyczytałem że problem polega na tym że wtryskiwacze w N63 podają za dużą ilość paliwa, która dostaje się do oleju i zmniejsza jego właściwości smarne. W teorii można wymieniać te wtryskiwacze raz na jakiś czas i częściej wymieniać olej żeby zachować jego właściwości. Czy jest to opłacalne? Jaki byłby przybliżony koszt wymiany wtryskiwacza w N63?

 

Jeżeli koszta są ogromne to czy jednostki wysokoprężne w serii siódmej będą tańsze w eksploatacji? Wolałbym benzynę bo robię rocznie ok. 15-20 tys kilometrów, czasem nawet mniej, ale skoro diesel byłby tańszy w serwisie?

 

Co o tym wszystkim sądzicie? Czy ktoś miał przez dłuższy czas do czynienia z eksploatacją takiej F01/F02 lub F10 w wymienionych silnikach? Czy jednak kupić E60, mieć mniej miejsca i komfortu ale też spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.