Skocz do zawartości

[F01/02] ZAKUP - porady, opinie, porównania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jak zawsze kolega "euro_tuned" widzi wszystko co złe w klekotach , a zaturbione benzyniaki uwaza za cud techniki - nie dziwił bym sie gdybys Euro miał wolnossace v8 - ale masz tak samo zjeb....y silnik w swojej eFce jak kazdy z nas który eFką jezdzi - nie wazne czy jest to benzyna , czy diesel . mówie to z całą stanowczością , nawet o 760iL ( która ostatnio trochę jezdziłem ) . To tyle do kolegi Euro .

Co zas dotyczy tematu silnika N57 - to cały problem polega na tym że to coś co włożyli do F01 - nie wazne czy jest to 730d,740d czy 750d - ma strasznie słaby rozrzad , który dobrze jest wymienic przy 200 tys - maks 230 tyś , bo póżniej pęka główny łancuch . Rozrzad jest przeniesiony z przodu do tyłu silnika i znajduje sie od strony skrzyni biegów . Turbo jest dosc wytrzymałe , ale w dużej mierze zależy to od poprzedniego własciciela . A co do skrzyń to podstawowa zf6hp26 , jak sama nazwa wskazuje ma 6 przełożeń . w xdrivie powiedzmy 740xd w standardzie było 8 przełożeń . Zreszta do kazdego modelu mozna było opcjonalnie wziąść 8biegowy sportowy autoamt . teraz jest to montowane jako postawa . standardem jest przebieg w dieslach rzedu 40-50 tyś rocznie . ja moja trzyletnia 740d wziąłem z przebiegiem prawie 170 tys i jest to norma . jak jest mniej to jest to podejrzane - bo nikt nie kupuje samochodu za te pieniądze , tej klasy , ( z takimi duzymi podatkami za co2 w niemczech ) zeby jezdzic nim po bułki . inaczej sprawa sie ma w modelach 740i - które maja relatywnie mały przebieg i sa dosc tanie wzgledem innych modeli . w raie pytan konkretnych co do klekota w eFce zapraszam na priv

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szkoda, że nie ma dla ciebie różnicy w uturbinionej benzynie i w uturbinionej benzynie. Tak, dobrze zauważyłeś. Uważam klekoty za wszystko co złe. Szanuję 750D ale tylko i wyłącznie za spektakularne osiągi i wielką przepaść w porównaniu do 740D.

 

A co do xDrive to oczywiście w standardzie nie było w nim 8 biegowej skrzyni.

Petrolhead
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale upłynęło trochę wody w rzekach to i więcej informacji na pewno szanowni koledzy wynieśli o swoich samochodach.

Otóż również rozglądam się za F'ką z tym, że jakoś bardziej do mnie rozmawia benzyna - robię naprawdę niewiele km i nie potrzebuję diesla.

Poza tym byłoby to dla niego męczące, że po 10min od zapalenia by już był gaszony.

 

Pytanie moje czy jeździł ktoś 3 litrową rzędówką? Daje to radę na tą masę?

Osobiście skłaniam się ku 4.4 bo po prostu zawsze mi się marzył ten silnik w BMW... (miałem już 2.0, 3.0, 3.0d, ale nigdy 4.4 ;) ).

Pytanie może trochę nie na miejscu, ale jak się ma spalanie w mieście między tymi benzyniakami?

Są jakieś nagminne problemy, któregoś z tych silników lub ogólnie modelu F01 w benzynie, o którym warto wiedzieć?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
tak, jak np wymiana silnika przy przebiegu rzędu ok 150tyś km, jest parę sztuk z wymienianym silnikiem na allegro, coś z tym silnikiem jest nie tak. Mówimy oczywiście o V8 4,4
Opublikowano
Rzuciło mi się to w oczy również... Nie znalazłem jednak żadnych rzetelnych informacji na www skąd takowa przypadłość.
Opublikowano
można by się domyślać, skoro w USA wymieniają w serwisie wtryski. Zapewne wada konstrukcyjna układu zasilania, złej jakości paliwo plus wada konstrukcyjna układu smarowania i silnik zatarty.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Masz kolego rację z tą skrzynią rozdzielczą , kupiłem właśnie 730 xDrive LCI przebieg 80 000 i po tygodniu użytkowania stwierdziłem że po nagłym wciśnięciu gazu występuje dziwne szarpanie , tak jakby pomiędzy zmianą biegów. Auto jest na gwarancji więc do serwisu a tam z uśmiechem na ustach stwierdzenie , to normalna przypadłość która zdarza się dość często , skrzynia rozdzielcza do wymiany. Na moje pytanie że przy takim małym przebiegu pan powiedział ,że wymieniali już przy mniejszym. Jutro wstawiam na wymianę .
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pewnie mam za mały przebieg (60kkm) , ale na razie oprócz niewytłumaczalnie pękniętej felgi (runflat 19cali) bez problemów. Jak mawiają"fachowcy" - "nic nie puka, nic nie stuka" Ogólnie jestem zadowlony z zakupu - b. komfortowy i ekonomiczny (9,1-9,3l/100km przy pędkościach 130-240 :norty: ) samochód na długie trasy. Na miasto za duży.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam , mam pare pytan co do tego modelu poniewaz zastanawiam sie nad kupnem ...otoz tak duzo czytałem na temat tego silniku ...czy jest on awaryjny jak pisza? widzialem takze pare ogłoszeń z nowymi silnikami ...wie ktoś cos na ten temat? Jaki jeszcze oprócz tego silniku dobry byłby do siódemy ? myślalem nad dieslem 740 + chiptuning ale nei wiem czy to dobry pomysl dlatego pytam ...:) pozdro !
Opublikowano
hej w domu mam takie jedno autko a w rodzinie łącznie 2. Sprawa wygląda tak u mnie bierze trochę oleju jak u wielu. dokładniej nie więcej niż 0.5 litra na 5000 km . to jest myślę ok . są przypadki na forum że biorą po 1 litr na 1000 km . ale samochodzik pięknie chodzi wyposażenie ( w zależności od sztuki ) na najwyższym poziomie. Moc jest dostosowana do wagi auta, komfort super :) jeśli chodzi o 740 d. rózne sytuacje też z nimi były. Powiem tak na jaki egzemplarz trafisz tak będzie się sprawował. Jeśli chodzi o F serię część ludzi jest super zadowolona a część kupuje nowe auta w salonie i stoją więcej w serwisie niż jeżdżą. nie ma reguły w przyadku F serii. Jeśli chodzi o inne 3.0d był najmniej awaryjny ale też różnie z tym bywało :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Zastanawiam się nad zakupem BMW serii 7, jako że będzie to moje pierwsze auto z tej serii chciałbym prosić was o radę, którą wersję polecacie?

 

Zastanawiam się nad 730 , 740 rocznik 2010-2012 ewentualnie 750 . Moje pytanie brzmi co będzie lepsze benzyna czy diesel ? Przeważnie poruszam się po mieście, a w ciągu miesiąca zrobię 2-3 trasy po 600 km myślę, że rocznie będzie to max 20 tyś km. Zależy mi na silniku 'ekonomicznym' i mało awaryjnym oraz tanim w utrzymaniu ;) Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Jeżeli szukasz silnika ekonomicznego i bezawaryjnego to polecam 730 d , osobiście jeżdżę trzecim BMW 7 z tym silnikiem teraz 258 koni dwa poprzednie miały : fabryka 218 koni zrobiony program na około 265 koni , 231 koni zrobiony na około 295 koni , nigdy nie miałem problemu z tymi silnikami a spalanie , w zależności od stylu jazdy ,trasa zgodnie z przepisami około 7 litrów miasto około 9,5 poza tym nowym 258 koni jest bardzo oszczędny , ostatnio w trasie ,Skandynawia więc wolno :) 100-110 około 5,8 -6 ,2 litrów miasto około 8,5 litra. Jak będziesz miał jakieś pytania służę pomocą . :)

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Koledzy jeżdżę bmw serią 7 od 12 lat (E38,E65) nadeszła chwila na wymianę mojej e65 750 2006 r na coś nowszego, zastanawiam się nad f01 active hybrid,

chciałbym wydać około 30-40 tyś euro może ktoś z was użytkuje taki model 7-ki i zechciał się podzielić wrażeniami z jazdy, robię sporo kilometrów w ruchu miejskim i moja e65 spala około 25l gazu w cenie 0,40 centa za litr.

Szukam f01 którą będę mógł podróżować za podobne pieniądze wspomnę że diesle odpadają, a do benzyny nie ma możliwości założenia gazu, więc padło na hybrydę w opisach podają że f01 z silnikiem benzynowym 3l hybryda spala około

7,2 l w mieście czy to prawda? Czy ktoś z was jeździ taką 7-ką?

Z góry dziękuję za wszystkie rady.

Opublikowano
Też o tym myślałem ale ostatnio dowiedziałem się że koszt wymiany akumulatorów w BMW Active Hybrid to rząd 20-30 tys.złotych.Jeżeli interesuje Cię auto w takich cenach jak mówisz to będzie miało 3-5 lat.A wtedy chyba o wymianie akumul.już trzeba myśleć.Taka jest polityka cenowa BMW.W Toyocie np.prius wymiana akumulat.podobno kosztuje ok,7-8 tysięcy.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Jestem zainteresowany zakupem f01/02. Szukam samochodu w stylu siódemki, jazda suv, coupe, cabrio, itd… jest dla mnie bardzo nie komfortowa i chciał bym w końcu jakąś limuzynę :8)

Szczególnie jestem zainteresowany 730/40d 2009-2010 bez xdrive, chciał bym wiedzieć czym się kierować przy zakupie, na co szczególnie zwrócić uwagę, co się psuje, co jest wadliwe i czy warto wogóle bawić się w ten model :?: :?: :?:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A co sądzicie o 740i ? Już sam nie wiem co wybrać... :mad2: Jest tu ktoś kto posiada taki samochód z tym silnikiem? Jakieś wady?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.