Skocz do zawartości

[F01/02] ZAKUP - porady, opinie, porównania.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Uwaga na: WBAKM21090C335339

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-fotele-comforttempomat-aktywnyheadup-ID6z48SN.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=40408000

 

Samochód po ogromnej korekcie licznika.

Większość wizyt bez opisu - samochód pochodzi z Holandii

 

21.02.11 - 25 989 km - osłona przeciwsłoneczna prawa

11.06.12 - 200 898 km - wyciek ze skrzyni biegów, holowanie pojazdu

21.12.12 - 270 912 km - wizyta serwisowa bez opisu

21.12.12 - 271 076 km - wizyta serwisowa bez opisu

01.02.13 - 281 117 km - wizyta serwisowa bez opisu

06.02.13 - 283 113 km - wizyta serwisowa bez opisu

12.02.13 - 284 596 km - wizyta serwisowa bez opisu

14.03.13 - 314 041 km - wizyta serwisowa bez opisu

05.09.13 - 355 668 km - wizyta serwisowa bez opisu

05.11.13 - 377 946 km - wizyta serwisowa bez opisu

22.01.14 - 404 996 km - wizyta serwisowa bez opisu

28.01.14 - 407 735 km - wizyta serwisowa bez opisu

28.03.14 - 432 411 km - wizyta serwisowa bez opisu

10.06.14 - 460 808 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.07.14 - 469 539 km - wizyta serwisowa bez opisu

23.09.14 - 502 015 km - wizyta serwisowa bez opisu

 

28.03.15 - 185 017 km - wizyta serwisowa bez opisu

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam


Jakis czas temu pozbyłem się BMW F10 520D. Teraz przymierzam się do zakupu innego modelu.


Miałem okazję jeździć F01 750i z tego ogłoszenia


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-408km-salon-polska-xdrive-ID6zFdIc.html


Frajda z jazdy naprawdę extra. Silnik wymieniony na gwarancji BMW 50 tys km temu.


Jak z awaryjnością tego silnika, jakie są koszt napraw ( kroki serwisowe ) by unikać kompletnej naprawy całej jednostki i aby jeździć na codzien w miarę bezawaryjnie?


A może odpuścić ten silnik i skupić się na modelu 740d ? Kwestie paliwa nie mają znaczenia, tym samochodem nie będę wykonywał przebiegów większych niż 10 tyś rocznie.

Opublikowano

'czego się spodziewac ?'


Spodziewaj sie niespodziewanego :). Tak na serio co do silnika to nie pomoge. Jezeli chodzi o F01 to sypnela mi sie od zakupu: instalacja kamery bocznej lewej strony, prawa kamera boczna, pompowanie w fotelu, ciegna zamka zamarzalo przy - temp (BMW zmienialo numer 4 razy), podobno mam juz luzy na przekladni kierw (12 tys. zl w przyszlosci), do tego delikatne wycieki z aktywnego stabilizatora (nowy 4 kola), itd. Walniety mechatronik w skrzyni - koszt naprawy z nowym konwerterem i wym. oleju 6600.


Wiec kolego to zalezy jak trafisz pewnie. Ale jak sprawdzalem przed zakupem to niby wszystko ladnie dziala a pozniej same zonki.


P.S. Widze, ze auto z linka ma rowniez aktywny tempomat wiec sprawdz czy dziala. Moj byl luzny i stracil kalibaracje w trakcie jazdy. Po dokupieniu zaczepow musialem skalibrowac ISTA/D radar. Teoretycznie trzeba jechac do ASO na lustro. Jezeli radar walniety to uzywki praktycznie nieosiagalne a nowy radar 12 tys.

Do tego X-drive wiec przekladnia do sprawdzenia.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam


Chciałbym kupić używaną BMW 7 benzyna z minimum 2012 roku. Użytkowana będzie na bardzo małych dystansach stąd nie chcę Diesla. Obecnie mam X5 z 2013 roku 4.0D jeszcze na gwarancji BMW z wykupionym serwisem do końca sierpnia 2019. Zastanawiam się na sprzedażą X5 i kupieniem 7 z benzyną. X5 super i w ogóle ale chyba benzyna będzie lepiej się sprawdzała na krótkie odległości jazda codzienna: 2 x po 500 metrów i średnio 2 x po 2 km :) Stąd zastanawiam się nad zamianą, ze względu na tak krótkie trasy. Może okaże się że dam żonie i3 którą jeżdżę do pracy a sam wezmę 7 ale to już inna kwestia. Nie chcę zajechać X5 w dieslu. Kilka razy w roku będę jeździł w dłuższe trasy typu W-wa- Wrocław, W-a-Poznań, Austria, Chorwacja.


Proszę o pomoc który z silników bardziej się sprawdzi na moje potrzeby i który z nich będzie mniej awaryjny, bo tego w zasadzie chcę uniknąć.

Szkoda mi X5 ale 7 będzie chyba bardziej odpowiednia. Prośba o doradzenie na który silnik patrzeć. Słyszałem o awaryjności 4.4 ale wiadomo nie ma niezawodnego i niepsującego się silnika. Też nie zależy mi na tym żeby kupić skarbonkę. Obecnie X5 jest jeszcze na gwarancji do sierpnia i nic mnie nie interesuje oprócz paliwa. No ale czas szybko mija a 7 będzie chyba wygodniejsza dla rodziny czteroosobowej.


Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano
to jest auto z ery w ktorej nie ma znaczenia czy kupujesz diesla czy benzyne oba sa skomplikowane oba maja turbiny o ktore trzeba dbac na wspomniane 3.0 (735i) ma dwie turbawki 4.4 takze :wink: dieselek 3.0 ma jedna wersja (740d) ma dwie :wink: ale jesli jestes zdecydowany na benzynke to z pewnoscia 3.0 bedzie mniej awaryjny i mniej wciagajacy olej i tanszy w eksploatacji wkoncu nie bez przyczyny byl pare razy silnikiem roku :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Jeśli zależy bardziej na niższej awaryjności niż osiągach to zdecydowanie silnik 3.0 turbo o oznaczeniu N55. Silnik ten ma jedną turbinę w technologii twin scroll. Ma też swoje drobne bolączki (jak np. wyciek oleju z podstawy filtra, pompa wody), ale w przeciwieństwie do 4.4 biturbo jest duuuzo bardziej dopracowany. Sam jestem użytkownikiem N55 od 2 lat i uważam go za świetny wybor pod wzgledem osiągów do spalania i kosztów obsługi. Spalanie w serii 5 to w trasie jazda po normalnych drogach 7-8l oszczędnie, po autostradzie 140 9l, a ponad 140 do 180 i czasem 230kmh 10l-10.5l.


Ten 4.4 N63 był w 2 wersjach mocy 408 koni czyli gorsza (do ok 2012) i poznać można najprościej m.in po jasnej szarej pokrywie silnika oraz druga 448 koni i czarnej pokrywie (po pewnych modernizacjach). Najistotniejszym problemem są wtryskiwacze, które na przestrzeni lat kilkukrotnie mialy zmieniane numery części a spowodowane to było zbyt duża dawką paliwa która wymywała film olejowy i rozrzedzala olej doprowadzajac do zatarcia silnika. Druga rzeczą to bodajze coś jak niezbyt korzystnie umiejscowione kanaly olejowe do turbin tuz miedzy blokami gdzie powstaje wysoka temp.i mogaca przypalić i zesmolic olej (zblokować przepływ)Jest mnóstwo jednostek które nie dotrwaly 100tys km. Mówi się że jesli auto nie mialo wymieniane silnika w serwisie to bardzo źle. Znam przypadek że ktoś nastukal 250tys w serii 7 na seryjnym silniku z 2009 i żadnych problemow nie miał.

4.4 cechuje się tez pewnym zużyciem oleju, często ciut większym niz powinien.

Gdybym teraz szukał auta to bylo by to N63 450koni F10 z xdrive, bo apetyt rośnie mimo braku zapedow rajdowca.

Opublikowano
Czyli jeśli benzyna to na pewno 3.0. Jeszcze zastanawiam się nad dieslem ponieważ znajomy mechanik który naprawia tylko BMW i robi tego bardzo dużo mówi żeby nie pchać się w benzynę. A jeśli mam x5 w DISLu 4.0 jeszcze na gwarancji to on by niczego nie zmieniał. Tylko ze mnie wkurza ten dźwięk powiewu przy prędkościach powyżej 170km/h. Już sam nie wiem z drugiej strony mam pewny samochód z gwarancja i tak jeździ nim żona a ja to jak jedziemy w trase lub jak ja jadę w delegacje czyli dwa razy w miesiącu. A z trzeciej strony kusi mnie ta 7:)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panów,

Czy ktoś jest szczęśliwym posiadaczem F01 z N54B30 ?? Rocznik na dzień dzisiejszy 2009. Czy warto pchać się w ten model?

Pytanie dodatkowe N55B30 od kiedy było montowane?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Nigdy nie kupuj f01 w dużej benzynie( szczególnie okazyjne 750i ze Stanów). Jeżeli nie wymienisz oleju co 8 tys km to zatrzesz silnik, a naprawy są piekielnie drogie. Najlepszym wyborem są 730d lub 740d. Są to pancerne silniki, które wybaczają wiele(nawet 50 tys na jednym oleju-sprawdzałem :oops: ), a przy okazji mają dobrą dynamikę. Teoretycznie można zainwestować w potężną 750d z potrójną turbosprężarką, ale ten silnik jest tak wysilony, że bardzo często się psuje. Naprawy diesli paradoksalnie są też tańsze, więc jeżeli chcesz auta na codzień, to tylko diesel.

PS moje 740d w trasie pali ok.8,5 litra na 100km, a po mieście ok.16l/100km. :wink:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Zastanawiam się nad zakupem 7 wyposażonej w 6L silnik. Niestety znam tylko jedną osobę która posiada ten silnik w G power i ma same pozytywne doznania związane z posiadania owego modelu :D Żadnych konkretnych napraw czy cokolwiek z tym związane, czysta jazda i podstawy serwisowe. Niestety o benzynowych silnikach w F01/2 nie ma dużo tak miłych komentarzy. Czy jesteście w stanie opisać bóle owego silnika, na co zwracać uwagę, w co włożyć pieniądze od razu po zakupie tego samochodu. tu przykładowy link samochodu który mnie interesuje


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=298399139&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=true&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=41&maxPrice=30000&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=0969f833-eb6c-45cb-ae62-ae84423389e1


CHodzi mi jeszcze po głowie 535i o tym silniku można czytać same pozytywne recenzje choć nie ukrywam że dźwięk v12 podnosi mi włoski


a tu link do ładnej piątki


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301083308&categories=Limousine&categories=SportsCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=23&maxMileage=150000&maxPrice=25000&minFirstRegistrationDate=2013&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6fff2a1a-ef87-c09e-ccfa-a132c833885d

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Co sie człowiek nie zagłębi w to jaki silnik wybrać nie mówię o konkretnym numerze ale diesel jak mawiają klekoty czy benzyna to z tego co się już zorientowałem to jeżeli ktoś dbał i wszystkie wymiany robił na czas to najlepszy wybór 3 litry benzyna 306 km... z tego co widzę auta z tym silnikiem maja dużo mniejsze i do zweryfikowania przebiegi jak tzw klekoty..
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich na forum.

Dołączyłem, ponieważ od dłuższego czasu rozważam zakup Bmw f01 730d. Większośc aut z lat 2009-2011 będzie miała przebieg co najmiej 300tkm. Czy jest na forum ktoś, kto takie auto użytkuje? Interesują mnie realne koszty z tym związane. Rocznie robię 30-35 tkm, głównie po autostradach. Będę wdzięczny za opinię, czy taki zakup z punktu widzenia eksploatacji planowanej na ok. 4-5 lat ma jakikolwiek sens, jakie są przybliżone koszty eksploatacji oraz czy spalanie w granicach 9 litrów jest realne. Jeżeli jest ktoś kto posiada auto z przebiegiem ponad 400 tkm to chętnie usłyszę jakie na tym poziomie nalotu pojawiły się problemy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich na forum.

Dołączyłem, ponieważ od dłuższego czasu rozważam zakup Bmw f01 730d. Większośc aut z lat 2009-2011 będzie miała przebieg co najmiej 300tkm. Czy jest na forum ktoś, kto takie auto użytkuje? Interesują mnie realne koszty z tym związane. Rocznie robię 30-35 tkm, głównie po autostradach. Będę wdzięczny za opinię, czy taki zakup z punktu widzenia eksploatacji planowanej na ok. 4-5 lat ma jakikolwiek sens, jakie są przybliżone koszty eksploatacji oraz czy spalanie w granicach 9 litrów jest realne. Jeżeli jest ktoś kto posiada auto z przebiegiem ponad 400 tkm to chętnie usłyszę jakie na tym poziomie nalotu pojawiły się problemy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :D

Ja mam 730d z 2013 roku.

Nie kupowałbym akurat F01 przed liftem.

Lift wniósł duzo poprawek i świeżości w to auto i wizualnie i elektronicznie.

300tkm to jest nic.


Spójrz na to chłodno że auto swoje kosztowało i na pewno nie kupował go nikt zeby jezdzic po bulki do sklepu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, przeczytałem wszystkie wpisy i dalej mam dylemat, czy wybrać F01 730d (258ps) z 2010-2011r, czy F10 530d (258ps) z 2011r. Kwestia silnika jest jasna, zawsze może coś wyskoczyć, ale z gamy oferowanych silników, 3.0d na jednej turbinie wychodzi dobrze. Nie biorę pod uwagę silnika podwójnie doładowanego ze względu na wyższe koszty. Moje pytanie jest to posiadaczy F01, czy naprawdę tak drogie są części zamienne do F01, że "taniej" jest jeździć F10? Szukam auta rodzinnego na trasy 90% przebiegu, do 10.000km rocznie max, na miasto mam inne auto "ekonomiczniejsze". Z góry dziękuje za odpowiedź
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.