Skocz do zawartości

F10 520d - ładowanie akumulatora


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ten z pierwszego linka można narobić sobie problemów jeśli nie znasz się na poprawnym ładowaniu akumulatora w technologii AGM, trzeba samemu kontrolować odpowiedni prąd i napięcie + temperaturę i najlepiej nie ładować kiedy aku jest podłączony w samochodzie, ten z drugiego linka jest w pełni automatyczny i nie trzeba się przejmować niczym, jest to produkt zrobiony dla BMW przez firmę CTEK tak że można też kupić go taniej jako Cetek: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-11390421911?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z pierwszego linka można narobić sobie problemów jeśli nie znasz się na poprawnym ładowaniu akumulatora w technologii AGM, trzeba samemu kontrolować odpowiedni prąd i napięcie + temperaturę i najlepiej nie ładować kiedy aku jest podłączony w samochodzie, ten z drugiego linka jest w pełni automatyczny i nie trzeba się przejmować niczym, jest to produkt zrobiony dla BMW przez firmę CTEK tak że można też kupić go taniej jako Cetek: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-11390421911?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed

Dokladnie - nieznam sie na ladowaniu AGM, chce prosty automatyczny prostownik, ktory sam dobierze parametry ( no i najwazniejsze- dobry jakosciowo, zeby byl bezpieczny ladujac bez odpinania aku). Profilaktyczne podladowywanie czasem w zimie.


Tylko czy ten Ctek niebeczie za slaby ? - wyzej sugerowali min 10A https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-11390421911?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed


Ten Bmw ma niby 10A

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z napisem BMW który podałeś wyżej jest 5A

Faktycznie -dzieki za sprostowanie -przegladalem kilka i sam sie pogubilem.


Czyli wybiore opcje Ctek 5A (200zł taniej niz to samo w opakowaniu z napisem Bmw) lub 10A zaleznie od ceny (na spokojnie przemysle, ale juz nic innego nieszukam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten z pierwszego linka można narobić sobie problemów jeśli nie znasz się na poprawnym ładowaniu akumulatora w technologii AGM, trzeba samemu kontrolować odpowiedni prąd i napięcie + temperaturę i najlepiej nie ładować kiedy aku jest podłączony w samochodzie, ten z drugiego linka jest w pełni automatyczny i nie trzeba się przejmować niczym, jest to produkt zrobiony dla BMW przez firmę CTEK tak że można też kupić go taniej jako Cetek: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-11390421911?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed

 

Kolego , ten Stefpol - 516 15A ma różne zakresy pracy , ładuje do Max napięć......

- 14,4V

- 14,9V

- 16,0V


Jego zaletą jest prąd ładowania , aż 15A

Jeśli chodzi o akumulatory AGM to one lubią duży prąd ładowania .

Przyjmuje się ,że prąd ładowania powinien wynosić od 8% - 10%

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten z pierwszego linka można narobić sobie problemów jeśli nie znasz się na poprawnym ładowaniu akumulatora w technologii AGM, trzeba samemu kontrolować odpowiedni prąd i napięcie + temperaturę i najlepiej nie ładować kiedy aku jest podłączony w samochodzie, ten z drugiego linka jest w pełni automatyczny i nie trzeba się przejmować niczym, jest to produkt zrobiony dla BMW przez firmę CTEK tak że można też kupić go taniej jako Cetek: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-11390421911?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed

 

Kolego , ten Stefpol - 516 15A ma różne zakresy pracy ( podobnie jak Cetek ) , ładuje do Max napięć......

- 14,4V

- 14,9V

- 16,0V


Jego zaletą jest prąd ładowania , aż 15A

Jeśli chodzi o akumulatory AGM to one lubią duży prąd ładowania .

Przyjmuje się ,że prąd ładowania powinien wynosić od 8% - 10% pojemności akumulatora. Należałoby by jeszcze zwrócić uwagę na końcowy etap ładowania akumulatora , gdy prostownik dochodzi do max. nastawionego napiecia. W naszym przypadku 14,9V , prąd ładowania nie powinien przekraczać wartości 2% pojemności akumulatora . Stefpol posiada wyświetlacz , który pokazuje napięcie i prąd ładowania.


Odnośnie tego prostownika CETEK.

Oglądając różne testy ,można wywnioskować ,że stosunek jakość/cena wypada słabo. Stefpol zrobił lepiej robotę - pisze tu o akumulatorach kwasowo - ołowianych z płynnym elektrolitem.


Ja osobiście polecał bym Kulon 720. On również ma 16A prądu ładowania a jeśli ktoś pozna zasady ładowania akumulatorów , można tym prostownikiem uratować nie jedeną baterię .


Też obiło mi się o uszy , że ładowarka OE BMW to to samo co CETEK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadzam się że taki stefpol czy kulon zrobi lepszą robotę ale trzeba mieć wiedzę na ten temat jak się ładuje te baterie, jest też ryzyko ładowania na podpiętym akumulatorze w samochodzie bo można uszkodzić elektronikę, dodatkowo producenci akumulatorów AGM mają wytyczne co do początkowego cyklu ładownia gdzie napięcie powinno być mniejsze a w końcowej fazie ładowania natężenie prądu powinno być niskie + trzeba pamiętać o wyłączeniu ładowania dlatego oprócz wiedzy potrzebne są jeszcze chęci aby te ustawienia zmieniać w odpowiednim czasie. A posiadając ładowarkę mikroprocesorową jak np. CETEK nie ma zagrożenia że popełnimy błąd bo sama zmienia cykle ładowania a na końcu przechodzi w stan podtrzymywania 100% naładowania, jest bezpieczna dla elektroniki samochodu i możemy ją zostawić podłączoną w samochodzie nawet na rok jak mamy taką potrzebę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Obydwa prostowniki posiadają tryb automatyczny co powoduje ,że po naładowaniu akumulatora napięcie waha się w przedziale 13,0V - 13,5V a prąd 0,2A - 0,5A.


Ja osobiście ląduje swój akumulator zwykłym 50A prostownikiem tranzystorowym , gdzie muszę kontrolować napięcie ładowania oraz automatycznym Lidlowskim 5A prostownikiem.

Różnice na PLUS jakie widzę po ładowaniu baterii dużym transformatorowym prostownikiem to to ,że napięcie ładowania alternatora utrzymuje się na poziomie 13.0V -13,5V dwa/trzy razy dłużej .

Prąd jaki pobiera mój akumulator w początkowej fazie ładowania to ok. 35A.

Mój akumulator ma już 8lat , doładowuje go przynajmniej dwa razy w roku albo częściej I na tą chwilę jeszcze ani razu mnie nie zawiódł.


Jak wiadomo , słaby akumulator powoduje ,że napięcie ładowania baterii przez alternator potrafi dochodzić do 15,0V.

Uprzedzę pytanie odnośnie napięć, temperatura była podoba na zewnątrz po ładowaniu jednym jak i drugim prostownikiem, było to lato.


Ps.

Myślę ,że ta dyskusja nie zmierza do tego kto ma więcej racji.

Ja po prostu kopiuję wiedzę jaką posiadłem z internetu. Nie chcę tutaj nikogo namawiać do kupna danego prostownika. Chcę najzwyczajniej w świecie pomóc/doradzić.


Dbajcie o swoje baterie ......... :cool2:

Pozdrawiam........

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardziej tu chodzi o preferencje użytkownika, Ty wiesz jak ustawić prostownik i masz ochotę kontrolować proces ładowania a inny nie ma wiedzy na ten temat + nie będzie mu się chciało tego kontrolować i wybierze ładowarkę mikroprocesorową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do zastosowania domowego, kupic dobra ladowarke z madra automatyka, ktora dobierze prad ladowania odpowiednio. Nie ma tu znaczenia czy bedzie to max 5A czy 15A. 5A bedzie po prostu ladowal wolniej, ale jakie to ma znaczenie, jezeli ktos sobie to na noc podlacza na przyklad. Lepiej kupic dobry prostownik z niskim maksymalnym pradem ladowania niz jakis wynalazek z epoki kamienia lupanego, ale 50A. Nikomu w normalnym zastosowaniu domowym nie jest potrzebna ladowarka z duzym pradem ladowania. 50A-80A to sie uzywa jak programujecie jakis "ciezki" model, ktory ma 40 modulow i na zaplonie ciagnie jak szalony. Wtedy jak ladowarka nie daje rady, to albo sie cos w niej upali, albo cos uwali w jakims module. :) Do spokojnego doladowywania baterii w domu, wystarczy normalna, nowoczesna ladowarka z malym pradem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do zastosowania domowego, kupic dobra ladowarke z madra automatyka, ktora dobierze prad ladowania odpowiednio. Nie ma tu znaczenia czy bedzie to max 5A czy 15A. 5A bedzie po prostu ladowal wolniej, ale jakie to ma znaczenie, jezeli ktos sobie to na noc podlacza na przyklad. Lepiej kupic dobry prostownik z niskim maksymalnym pradem ladowania niz jakis wynalazek z epoki kamienia lupanego, ale 50A. Nikomu w normalnym zastosowaniu domowym nie jest potrzebna ladowarka z duzym pradem ladowania. 50A-80A to sie uzywa jak programujecie jakis "ciezki" model, ktory ma 40 modulow i na zaplonie ciagnie jak szalony. Wtedy jak ladowarka nie daje rady, to albo sie cos w niej upali, albo cos uwali w jakims module. :) Do spokojnego doladowywania baterii w domu, wystarczy normalna, nowoczesna ladowarka z malym pradem.

:cool2:

Nawet Lidlowską ładowarką max. prąd ładowania ok.4A naładuje przez nie więcej niż 24 godz. w pełnij (czyli do ok. 70-75 % max. pojemności AGM bo na więcej nie pozwala układ odzysku energii). Używam taką mikroprocesorową bezpieczną ładowarkę za perę złotych od kilku lat, co istotne gdy napięcie aku. osiągnie dokładnie 14,8V kończy bezpiecznie proces ładowania. Nie mam powodu być z niej niezadowolonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do zbilansowania poboru prądu przez elektronikę na czas kodowania to conajmniej 16A potrzebne będzie . Jak stałem na światłach z wyłączonym silnikiem przez Start-Stop pobór prądu wynosił 25A . Tylko to było w nocy ze światłami mijania . Na dziennych około 16A . Można jeszcze nawiew wyłączyć całkiem i ekran . Tylko że otwarcie drzwi to zaświeci się sporo lampek w kabinie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zbilansowania poboru prądu przez elektronikę na czas kodowania to conajmniej 16A potrzebne będzie . Jak stałem na światłach z wyłączonym silnikiem przez Start-Stop pobór prądu wynosił 25A . Tylko to było w nocy ze światłami mijania . Na dziennych około 16A . Można jeszcze nawiew wyłączyć całkiem i ekran . Tylko że otwarcie drzwi to zaświeci się sporo lampek w kabinie .

Warto też wyłączyć światła dzienne w iDrive. Jeżeli nie masz takiej opcji to warto dokodować.

Mój 7-letni akumulator pozwala na jakieś 1.5h zabawy w kodowanie przy wyłączonych światłach, nawiewie itp.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy ma sens pozostawienie auta podczas 2-3 tygodniowego postoju w garażu z podłączoną ładowarką - opcja podtrzymywania ładowania?

Nie zaszkodzi.

Przy sprawnym aku. i dobrze naładowanym postój 2-3 tygodnie to nie problem zarówna dla żywotności aku. jak i odpalenia sprawnego samochodu. Niejednokrotnie odpalałem auta po takim a czasami i dłuższym postoju i nigdy nie miałem problemów warunek sprawny zadbany naładowany aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.