Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Zarejestrowałem się na forum, ponieważ właśnie mierzę się z ogromnym dylematem :) Szukałem tematu odpowiadającemu temu, lecz nie znalazłem, dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.

 

W wakacje Będę prawdopodobnie kupował nowy samochód :) walka toczy się między m3 e46 a E63 z silnikiem 4.4 lub 5.0 (choć wersje 5.0 są zdecydowanie droższe, nie jestem pewien czy warte takich różnic w cenie). Jeżeli chodzi o m3 to pewnie, część z was powie, że z E63 bardziej można zestawiać e92, ale mnie bardziej podoba się e46 ( IMO najpiękniejsza 3ka szczólnie mpower).

 

Nie jechałem jeszcze żadnym z tych samochodów, a na pewno to będzie najważniejszym wyznacznikiem mojego wyboru, jednak chciałbym poznać też wasze opinie.

 

Aktualnie jeżdżę E38 4.4 oraz E24 3.5 (aktalnie "się naprawia" :? ) ale chciałbym sobie sprawić coś mocniejszego. Generalnie są to duże auta i ciągnie mnie do tej m3, żeby pobawić się teraz czymś małym. Muszę przyznać, że choruję na ten samochód od paru lat i bardzo chciałbym mieć swoje M3 :) Z drugiej strony E63 bardzo mi się podoba wizualnie, ma dużo nowocześniejszy wygląd, nie wiem króty podoba mi się bardziej ponieważ są zupełnie inne - na pewno obydwa mnie powalają :)

 

Jeżeli chodzi o osiągi to:

M3 0-100 w 5.1 s ,oraz waży ok 1400 kg ( dane z wikipedii :? )

E63 4.4 0-100 5.6 s, oraz waży ok 1600 kg ( dane z wikipedii :? )

 

Wydaje mi się, że o wiele więcej frajdy z jazdy da mi M3, z kolei 6ka będzie dawać więcej komfortu kierowcy w czasie jazdy.

Na komforcie mi szczególnie nie zależy, a wiadomo, że to BMW także komfort i tak jest, czy to Mpower czy 7ka.

 

Chciałbym również zapytać jakie skrzynie biegów w tych autach będą najlepsze ?

W M3 Manual czy SMG? Ile ludzi tyle opinii, czytałem, że dobry kierowca z manuala wyciśnie więcej i że ogólnie jest lepszy. Czytałem również, że SMG rządzi i jest the best.

W E63 wybrałbym Manual, jednak mało udało mi się na ten temat znaleść, a większość egzemplarzy na aukcjach jest w automacie. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat owych skrzyń? :)

 

Za ewentualną pomoc bardzo dziękuję, jeżeli zrobiłem jakiś błąd zakładając tutaj ten temat, to przepraszam i proszę o wskazanie gdzie należy to zrobić :)

 

Pozdrawiam

Maciek

Opublikowano
Jeśli miałbym wybierać pomiędzy tymi autami.. zdecydowanie M3 e46! Ja też od dawna choruje na to auto, ale niestety nie stać na chwilę obecną. Może kiedyś. SMG sprawdza się poza miastem, w mieście już trochę gorzej. Powinieneś się przejechać manualem i SMG i wtedy stwierdzić, która opcja Ci bardziej pasuje.
Opublikowano

Ja powiem ci tak że nikt za ciebie nie wybierze i to Ty musisz zdecydować czy m3 czy e63. To są dwa inne auta o innym zawieszeniu i właściwościach jezdnych. Prowadzą się też zupełnie inaczej. E63 jest do tego technologicznie bardziej rozwiniety bo jest nowszym projektem wiec i więcej elektroniki ale i według producenta nowsze i leprze technologicznie.

Osobiście miałem e46 i e60 oraz teraz mam e92 z różnymi silnikami i o różnej konfiguracji skrzyni ale jeździłem e46 M3 jeździłem e60 M5 i nie wyobrażam sobie tych aut bez SMG.

Tak wiec dla mnie komfortem jest skrzynia automatyczna ale niejednokrotnie czułem że za wolno pracuje i ja bym już szybciej przełączył ten bieg. Jeśli jesteś w stanie z tego zrezygnować to wtedy automat jest super komfortem podczas normalnej jazdy a i na łopatkach można sobie biegi po przełączać.

Opublikowano
Tak jak pisali koledzy te auta to dwa zupełnie różne światy ciężkie do porównania. M3 to ekstremum, e63 komfort i niezłe osiągi. Wyjście jest tylko jedno: e63 w tygodniu, M3 na weekendy :mrgreen:
Opublikowano

@ szatynwroc

 

oczywiście, że sam muszę wybrać, jednak przejechać się to jedno, a usłyszeć opinie kogoś, kto był właścicielem drugie.

Na dzień dzisiejszy bliższy jestem M3, ponieważ jest to niejako moje marzenie, no i to e63 byłoby tak naprawdę trochę mniej praktyczną, trochę mocniejszą, i ładniejszą opcją dla mojego e38, które póki co żyje i ma się dobrze :) a M3 z kolei to coś nowego i auto jak napisałeś extremalne i właśnie to przemawia na jego korzyść.

 

Jeżeli chodzi o skrzynię, to w M3 myślę, że zdecydowałbym się na manual, aczkolwiek czytałem że smg sprawdza się w M3 bardzo dobrze i ma "sportowy charakter". Jest to w końcu taki pół automat.

 

W e63 może i ten automat by pasował, ale mam go już w 7er, także chyba dla urozmaicenia wziąłbym ręczną.

 

Tak jak pisali koledzy te auta to dwa zupełnie różne światy ciężkie do porównania. M3 to ekstremum, e63 komfort i niezłe osiągi. Wyjście jest tylko jedno: e63 w tygodniu, M3 na weekendy :mrgreen:

 

:cool2:

Kobieta by mi kazała spać w tych autach...hmm do tego bardziej nada się chyba e63 :P

 

 

No nic, zakup nie wcześniej niż w lipcu także mam jeszcze wiele nocy do przespania się z tym, oraz do sprawdzenia kliku egzemplarzy z każdego modelu :)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Większość ludzi,którzy kochają M3 nigdy jej nie mieli ani nawet nie jeździli więc żyją legendą.

Ja miałem 1x e36 m3 i 3x m3 e46 obecnie mam E63 650i manual więc coś Ci mogę podpowiedzieć.

Dużo zależy do czego potrzebujesz to auto jak dużo i gdzie będziesz nim jeździł.

M3 e46 to hardcore nie jest to zwykłe szybkie E46 to całkiem inne auto od zwykłych E46 wszystko działa i pracuje inaczej.

M3 e46 to bardzo dobre auto na tor, którym można jeździć po ulicy ale lepiej czuje się na torze.

Jest bardzo twarde (twardsze niż większość aut na gwincie) wszystko działa dość ciężko kierownica, sprzęgło i skrzynia (manual).

Jest to szybkie auto szybka jazda dostarcza wiele emocji ale ma też sporo wad.

Skrzynia manual chodzi dość ciężko i średnio precyzyjnie dodatkowo stuka przy każdym zapięciu/rozpieciu napędu jest to norma nawet wymieniając wszystkie elementy w układzie napędowym stuki są w samej skrzyni wymiana na drugą też nic nie zmieni tak ma być. W SMG ten problem jest mocno zniwelowany ale też słyszalny. Generalnie SMG jest przyjemniejsze do jazdy i nadal pozwala na frajdę z jazdy szybkie zakręty czy jazdę w poślizgu (mimo iż jestem zwolennikiem manuala tu wolę SMG)

Niestety nie może być zbyt pięknie więc SMG potrafi płatać figle a o naprawach praktycznie nikt nie ma pojęcia nawet ASO (wymieniacze). W tej chwili znam już SMG na wylot i umiem w niej naprawić chyba wszystko ale kosztowało mnie to sporo nerwów. Auto ma również wibracje z silnika wyczuwalne w kabinie i to też norma taki jego charakter.

Silnik jest rewelacyjny mało pali a wrażenia z jazdy są niesamowite dodatkowo wytrzymały i mało awaryjny.

Mimo dużej mocy auto ma rewelacyjną trakcję tak równo nabiera mocy,że kompletnie nie ma problemu z przyczepnością.

Spalanie średnie ok 13L.

Dźwięk silnika poezja niestety dźwięk wydechu beznadziejny jak by ktoś śrubek nasypał (patrz YT)

Największą wadą tego auta jest pękanie podłogi przy mocowaniach tylnego wózka/sanek. Jest to wada konstrukcyjna i mniej więcej 95% jak nie 100% aut z SMG miało to naprawiane lub wymienianą podłogę w manualu jest to ok 80% choć to też kwestia czasu. Koszt wymiany podłogi na nową to ok 4500zł doraźnie można pospawać i wzmocnić ale to na krótką metę. Generalnie E46 m3 to hardcorowe auto, które ma swoje wady średnio się nim jeździ spokojnie i normalnie dopiero przy szybkiej jeździe sprawia frajdę.

 

E63 650i to całkiem inne auto myślę,że do E46 m3 można bardziej porównywać M6 ale tego nie miałem.

E63 to dużo większy samochód mimo,że różnica w masie nie jest duża auto zachowuje się jak seria 5 a nie 3.

Jest to duże GT a nie mały zwinny popierdzielacz. Komfort jest ok choć auto wcale nie jest na to nastawione.

Zawieszenie znacznie sztywniejsze od np E60 trąci sportowym charakterem. Mimo dużych gabarytów we wnętrzu jest mniej miejsca niż w E46 M zwłaszcza z tyłu E63 to auto raczej 2 osobowe. Prowadzenie dość fajne choć do m3 mu brakuje.

Jadąc czuć masę i gabaryty auta jest to po prostu duży samochód. 645i omijaj silniki są awaryjne i sprawiają sporo problemów koszty naprawy dość duże a często potrzebna jest i wymiana silnika (pękanie głowic)

4.8 to dużo mniej awaryjny silnik sporo wad zostało poprawionych. W manualu osiągi są rewelacyjne przekroczyły moje oczekiwania auto robi lepsze czasy 100-200km/h od m3 e46 i to wyraźnie. (m3 miałem zdrowe dwie shamowane 345km i 335km).

Spalanie większe ale bez tragedii średnio 14-16L. Dźwięk silnika poezja tak samo jak i wydechu już w serii ten samochód brzmi rewelacyjnie. Auto ma duży moment już z dołu przez co problemy z trakcją są bardzo duże. Jest to normalny samochód nadaje się do zwykłej jazdy a osiągami na drodze potrafi zawstydzić nawet M3 na torze nie ma szans z emką.

 

Generalnie przejedź się jednym i drugim bo są to całkiem dwa odmienne światy.

Opublikowano

@--==maly==--

 

Wielkie dzięki za wypowiedź :) jakbyś mógł jeszcze powiedzieć jak z kosztami napraw, tzn. jaka jest różnica w powiedzmy średnich rocznych wydatkach na m3 i 650. Wiadomo, zależy ile się jeździ, ale podejrzewam, że 6er w utrzymaniu wcale nie jest tańsze od mki. Jestem świadom, że są to fury, na które trzeba mieć trochę kasy, ale jestem ciekaw jak to w praktyce wygląda.

 

@skols003

 

na e92 m3 mnie na razie nie stać, po za tym tak jak pisałem wcześniej m3 e46 to jest to :cool2:

jeżeli chodzi o e92 to zastanawiałem się nad 335 też piekna machina :)

wiem, że e63 nie jest większe w srodku, z tyłu nie da się tam praktycznie usiąść, tutaj sytuacja wygląda tak samo jak w mojej 6er e24 :)

 

Pozdrawiam

Maciek

Opublikowano

Maciek ceny napraw 6er zależą od tego co ci się popsuje ale generalnie licz każdą naprawę od tysiaka w górę a spalanie mojej 6er 645 w cyklu mieszanym wynosiło 15l a w mieście 25l , w trasie 11l

Wkład lusterka 1200 zł, jakiś czujnik 10 zł, dynamic drive 5 tysięcy

Jak wyjeżdżasz w miasto coś załatwić tankujesz za minimum 100 zł

Opublikowano
Wkład lusterka 1200 zł

 

ładnie :)

Jeżeli chodzi o spalanie to, jestem przyzwyczajony, moja 7er nie schodzi poniżej 16, choć fakt, że się z nią nie pieszczę (ale ona to lubi :wink: ), jednak wiem z doświadczenia, że od wysokiego spalania, z którym człowiek na bieżąco jakoś sobie radzi :) gorsze są nagłe naprawy za xxx $ :) wiadomo, że ani M3 ani 6er pod tym względem nie rozpieszczają właściciela, ale jeżeli między dwoma autami różnica cen napraw liczona jest w tysiącach to jest to dla mnie istotne :)

 

mam dzisiaj możliwość przyjrzeć się dokładnie M3 e92 więc się porządnie zastanowię, czy nie dozbierać jakoś kasy :) ( raczej żart... :wink: )

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja bym wybrał m3 w manualu(z smg niestety nie mam doświadczenia)-chociaż wybór nie powiem cieżki.Ale m3 wydaje mi się bardziej kultowe.Ja ogólnie wybrałbym pewnie m5 po lifcie e39 cudeńko :) Nietety narazie nie stoje przed takimi rozterkami :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli chcesz auto typowo do wściekania głównie w mieście lepsze będzie M3.

Jeżeli chcesz auto na dłuższe trasy i większe przebiegi e63.

O serwisie E63 wiele nie powiem bo mam ją dopiero miesiąc choć sprawdzałem ceny wielu elementów i tragedii nie ma.

Jeden wahacz przód do m3 e46 to 1000-1400zł w e63 wahacze są dwa ale cena za dwa zbliżona do tej w m3.

Tarcze hamulcowe sporo tańsze do e63 klocki podobnie.

PawełRat nie wiem co ty robiłeś z tym autem co prawda mam 650i a nie 645i ale od 3 dni jeżdżę tylko po Warszawie i spalanie średnie mam 18L w trasie wychodzi 12-14L wszystko przy normalnej dość dynamicznej jeździe.

Z tymi naprawami w tysiącach też bym nie straszył chyba,że mówisz o ASO bezsensem jest zaopatrywanie się tam w części do E63 bo możesz kupić te same produkty za 1/3-1/2 ceny jak ktoś uważa ich za specjalistów (ja nie!) i chce tam serwisować to nich kupuje części a im płaci tylko za robociznę bo cennik do e63 mają faktycznie chory.

Tu pojawia się zaleta e63 względem M3. Do emki w wielu elementach nie ma zamiennika i trzeba kupować z ASO a E63 zawieszenie ma oparte na E60 i E65 to samo hamulce więc z kupieniem tego samego produktu poza ASO nie ma problemu a cena jak wspominałem 25-50% ceny z ASO.

Podam na przykładzie tego co już wymieniałem w E63 świeca NKG w ASO 97zł szt x8 = 776zł u mnie w sklepie dla klienta 35zł x8 = 280zł, łącze elastyczne wału napędowego ASO 604zł sklep 310zł, łączniki stabilizatora przód ASO 185zł x2 = 370zł Sklep 75złx2= 150zł, filtr powietrza ASO 158zł Sklep 60zł, filtr oleju ASO 93zł Sklep 45zł. Dodam,że wszystkie części jakie wymieniałem były zgodne z oryginałem ten sam producent,łącze elastyczne i łączniki miały zeszlifowany nr oryginału i znaczek BMW część toćka w toćkę to samo. W ASO zapłacił bym za te części 2000zł w sklepie 850zł na zawieszeniach i hamulcach różnice są największe.

 

Paweł E63 to nie nowe auto co z tego,że wkłąd lusterka fotochrom kosztuje 1200zł jak kupisz używany w idealnym stanie za 200zł. Jeżdżąc ze wszystkim do ASO zarówno M3 jak i E63 będzie kosmicznie drogie w serwisie jednak z emką polecam ich omijać bo nie mają zielonego pojęcia o tych samochodach uczniaki i wymieniacze dobrych części.

E63 jako nowe było bardzo drogie auto staniało ale serwis nie więc chcąc ze wszystkim latać do ASO trzeba mieć taki portfel jak pierwszy właściciel a wtedy zazwyczaj nie kupuje się używanych aut. Można jednak porządnie i sporo taniej serwisować takie samochody to samo jest ze wszystkimi topowymi modelami marek premium. Klocki do starej Audi A8 (98r) kosztują w serwisie 2300zł myślę,że 1 na 100 właścicieli tych aut kupi to w ASO. Uchwyt na napoje do E63 w ASO kosztuje 5000zł już widzę,jak ktoś z obecnych właścicieli kupi takie coś.

Opublikowano

Mały w miejskim korku pali jak smok !!!

Co do serwisu - nigdy nie byłem w Aso , jeździłem z pierdołami do kumpla a jak potrzebowałem dobrej diagnostyki leciałem do inżyniera od bmw w Pruszkowie .

Pierwszy serwis zawieszenia przód czyli klocki , tarcze i jakieś gumki wyniósł mnie u kolegi 2500 zł po zniżkach .

Zawieszenie 6er jak dla mnie ma idealne , w trasie pasażer zasypia.

Zamienniki są ale praktycznie tylko zawieszenie , reszta musi być ori .

Regeneracja alternatora ponad tysiąc , wymiana wiązki plus ori puszka bo używek nie było ponad tysiąc , wymiana uszczelek pod pokrywą ponad tysiąc bo nie ma zamiennych uszczelek , regeneracja przepustnicy plus coś tam tysiąc i jeszcze inne pierdoły padały co jakiś czas.

6er jest dobra jeżeli masz przebieg w granicach 100 tysi ale takiej 6er nie ma.

Wymiana oleju w skrzyni - tysiąc

Rurka chłodzenia lubi padać - 5 tysi

Uszczelniacze - 5 tysi lub 7

W 650 nie słyszałem o problemach uszczelniaczy i rurki chłodzenia .

Więc tak to wygląda :)

Opublikowano

Te dwa porównywane pojazdy to dwa światy, seria serii i model typowo sportowy do rzeźni, gdzie po dobrym rozgrzaniu silnik, opon, hamulców można wyciskać z niego, części które się zużywają jednak duużo szybciej niż w seriach i dużo więcej kosztują.

Pomyśl na 335i w manualu, lekki mod pod 400 koni i będzie kompromis.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Paweł jak już wspominałem ASO ma chore ceny na e63 bo nowe auto miało kosmiczną cenę więc i części są podciągnięte.

Zestaw uszczelek dekla w ASO 400zł strona ale zamienniki są co prawda na zamówienie ale są 120zł szt.

Tarcze hamulcowe przód ASO 920zł szt zamiennik ATE 480zł szt TRW 350zł szt wszystko się da :wink:

Opublikowano

Uszczelek długo szukałem i dostałem info że brak zamienników chyba że to były zamienniki a mimo to zapłaciłem za wszystko chyba 600 zł

Tarcze 350x2 plus klocki plus czujnik plus robota = no i mamy szybki serwis za ponad tysiaka

Reasumując drogo ale przyjemność z jazdy niezapomniana

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do M3 jedna tarcza na przód kosztuje 1000zł cały komplet z klockami ok 2400zł więc tu 6er wypada lepiej.
Opublikowano
Do M3 jedna tarcza na przód kosztuje 1000zł cały komplet z klockami ok 2400zł więc tu 6er wypada lepiej.

Takie ceny to chyba w polskim ASO bez rabatów.

Bez problemu znalazłem tarcze za 614zł/szt + klocki 380zł oczywiście oryginał BMW z darmową przesyłką i fakturą.

Trzeba szukać i koszty można przyciąć, co nie zmienia faktu, że M3 w utrzymaniu do tanich nie należy.

Opublikowano

Panowie 100 zł w tą czy w tą nie zmienia tu nic bo i tak mechanikiem trzeba zapłacić i wymiana czego kolwiek to średnio wychodzi tysiąc zł i ponad .

Dobrze że się pozbyłem tego wynalazku :)

200 tysi przebieg to dużo za dużo na auto sportowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

200tyś o ile prawdziwe to dopiero początek drogi kwestia jak ktoś dbał i czy przebieg jest prawdziwy :wink:

Paweł trafiłeś pechowy lub słaby egzemplarz mam dwóch znajomych co od 2-3lat mają E63 i auta sprawują się bezproblemowo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
To co piszecie bylo powodem dla ktorego zdecydowalem sie na 330ci, aczkolwiek wiadomo, ze troche mi tej Mki brakuje... To taki kompromis miedzy kosztami utrzymania a frajda z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.