Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z osiągami mojego e46 318d(cr116KM). Świeży nabytek. Autko w mieście całkiem dobrze się zbiera, nie kopci, nie gaśnie. Problem pojawia się przy większych prędkościach (od 100km/h) i przy sprincie. Jest zdecydowanie osłabiony. Do prędkości 100km/h rozpędza się w około 15 s zamiast 11s( amatorski pomiar), a powyżej 120km/h już bardzo wolno przyspiesza. Sprzedający zapewniał mnie, że 2 miesiące temu sprawdzał wtryskiwacze i turbinę oraz zmieniał podkładki pod wtryskiwaczami. Powiedział, żeby może spróbować dokręcić wtryskiwacze bo się może poluzowały. Twierdził też, że auto miało moc i osiągało wysokie prędkości. Ogólnie sam sprzedający wzbudza zaufanie potwierdzając to wieloma fakturami za wymiany. Dziś na podpięciu kompa nie pokazało żadnych błędów, jedynie przy jeździe testowej okazało się, że wtryskiwacz na 3. cylindrze ma dużą odchyłkę. Na 1. cylindrze jest ok, na pozostałych delikatne odchyłki, ale jeszcze "w normie". Ponad to diagnosta stwierdził przy ww. teście, że jest obniżona wartość na przepływomierzu i niskie ciśnienie doładowania( idzie do 1.8, później powoli do 1.9 a powinno ponoć do 2.1). Pod koniec testu powiedział, że wtryskiwacz nie ma wpływu na osiągi( co mnie dziwi) i powinienem zacząć od sprawdzenia egr i przepływki. Poza tym zużycie paliwa wydaje mi się troszkę za duże. U mechanika specjalizującego się w dieslach dowiedziałem się, że słaba moc i niskie wartości doładowania i przepływki mogą być spowodowane tylko przez wtryskiwacze, że Bosch zaleca wymianę wtrysków po 100-150tys km. Stwierdził, że musi wyjąc wtryskiwacze i sprawdzić je na maszynie(koszt za jeden 80zł) i ewentualnie zregenerować na częściach boscha(400zł za jeden). A na zapewnienia kolesia, od którego kupiłem auto powiedział, że wiadomo jak to ze sprzedającymi, że na pewno się nie poluzowały i tu zabrzmiał jak hipokryta- często po tym jak się wtryskiwacze wyjmuje do sprawdzenia to potrafią po włożeniu paść...

Proszę o pomoc, dlatego że to mój pierwszy diesel i nie wiem co robić.

Opublikowano

A czy, przy przyśpieszaniu na kolejnych biegach (bez piątego), dochodzi ekonomizer do 20?

 

 

Jeżeli chodzi o wstępną diagnozę wtryskiwaczy, to podłącz do kompa i sprawdź INPĄ korekcję wtrysków.

 

 

Odnośnie słabego ciśnienia doładowania, sprawdź również węże podciśnienia od sterowania turbiny. Mogą być sparciałe i nie trzymać.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
Na pierwszych 3 biegach dochodzi do 20, na 4 do 19 a na 5 do 15. Pisałem wcześniej, że auto sprawdzałem pod kompem podczas jazdy :) Największą odchyłkę miał 3 cylinder.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dochodzi do 20 to wskazuje ze przeplywka sprawna.Osobiscie przyjzalbym sie turbinie pozniej wtryska.P.S nigdy nieufaj sprzedajacemu,sprawdzales auto na serwisie przed zakupem? Z ktorego roku auto? Jest na pompie czy CR?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.