Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Potrzebuje pomocy w doprowadzeniu auta do stanu "fabrycznego". Moje auto to e46 touring wersja angielska. Wracajac z pracy wyskoczyła mi sarenka pod koła, sarenka żyje ale autko ma sie nieco gorzej. Wymijajac zwierzaka uderzyłem w kamienne ogrodzenie farmy, ze wszystkim sobie już poradziłem ale w wyniku udeżenia odpaliła kurtyna. Wymieniłem kurtyne chciałem zresetowac błąd przy użyciu narzędzia diagnostyczneg B800 ,ale nie udało sie. I tu moje pytanie co w takim wypadku powinienem wymienić oprucz kurtyny. Pokazało mi kilka błędów i jeśli będzie trzeba to je tu opiszę ale może ktoś z was wie co w takim wypadku zrobić. Dodam jeszcze że auto mam od kilku lat i nie miałem żadnych problemów.

Jest jeszcze jedna rzecz ktòra mnie zastanawia. W chwili wypadku jechałem sam a kurtyna odpaliła po stronie pasażera .Dlaczego , wydaje mi się że nie powinna zadziałać.

Z góry dziękuje za pomoc , wiem że pewnie było coś o tym ale zrozumcie auto w garażu,praca, itp po prostu nie bardzo mam czas siedzieć godzinami przed monitorem a na szybko nic nie znalazłem. Więkrzość problemów była związana z tą nieszczęsną matą a to mnie raczej nie dotyczy.

Opublikowano

Zawsze się zastanawiam jak to jest, że jak ludzie widzą jakieś zwierze to zamiast hamować i ewentualnie z mniejszą siłą uderzyć w zwierze, to walą w płoty, drzewa, budynki odnosząc poważne obrażenia i nawet śmierć. (patrz wypadek z 01.05 kiedy to 8 osobowy zespół jechał na koncert, kierowca zjechał na barierki bo wybiegł zwierzak efekt 1 martwy, dwóm osobą obcięło nogi, pozostali ranni)

Co do błędów to pewnie musisz podjechać do kogoś kto ma dobry sprzęt diagnostyczny. Kurtyna pasażera mogła wystrzelić, bo tradycyjnie mogła paść tam mata obecności pasażera i ktoś zmostkował złączkę i poduszka była cały czas aktywna.

Opublikowano

Sprawdziłem napinacz pasa pasażera, pas się zwija tyle że powoli.Poniżej podaje kody błędów odczytane przez scaner B800.

Tabela 10

-09 Firing circuit,head airbag,front left side

-11 Firing circuit belt tensioner,rear left

-12 Firing circuit belt tensioner,rear right

-16 firing circuit

 

A więc wychodzi że kurtyna, napinacze na tyle i jakiś obwód/sterownik do odpalania

 

Dziwne pasy z tyłu zwijają się wzorowo. w chwili wypadku nie były zapięte bo jechałem sam.to co mi przychodzi do głowy to że był w aucie zastosowany jakiś patent.Tylko jaki? Dajcie znać jak się do tego zabrać żeby było jak było.

Opublikowano

Zmień to urządzenie diagnostyczne na coś dedykowanego do bmw bo pierwsze słyszę żeby z tyłu były napinacze.

 

Będziesz musiał zresetowac crash w module poduszek. Trzeba go niestety wyciągnąc (na środku w tunelu, przed ręcznym, pod tapicerką) i zresetowac na stole. Poszukaj, sa ludzie ktorzy się tym trudnią.

 

A błąd '16 firing circuit' może odpowiada za kleme pirotechniczna, ale jak samochód odpala i jeździ to może wszystko jest ok, chyba że ktoś już tam grzebał i wstawił opornik który się teraz spalił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.