Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Mam prośbę o Waszą opinię na temat mojego przypadku.

 

Otóż jadąc ok 100 km, szybko, autostradą, zjeżdżając na parking, gasząc auto wszystko było ok. Po pięciu minutach, po postoju zapalając auto pojawił się komunikat o niezakręconym/niedokręconym korku paliwa, a po sekundzie zapaliła się żółta ikonka silnika. Zgasiłem auto zakręciłem korek (tankowałem na shell-u) i nie wiem czy obsługa nalewająca dobrze go dokręciła..., odpaliłem auto i komunikat o korku znikł ale ikonka silnika powyżej pali się do tej pory.

Check jest OK..., przejechałem ponad 1000km, auto pracuje normalnie i wszystko jest generalnie ok.

 

Mam pytanie na co zwrócić uwagę jak pojadę podłączyć auto do jakiegoś komputera. Czy zwykły, uniwersalny tester wystarczy?

Czy następstwem niedokręconego korka może być zapalenie tek ikonki? Czemu zapaliła się po tak długim czasie? Czy to z jakiegoś powodu jest takie ważne? Czemu check jest ok a ikonka silnika się świeci?

 

dzięki, może ktoś z Was miał taki sam przypadek?

Tomek

Opublikowano

Witam.

Ja dziś miałem podobny przypadek ale tylko podobny. Po trasie około 100 km pojechałem na shella, zatankowałem (diesel Nitro}, poszedłem na zakupy w pobliskim tesco i pojechałem do domu, około 500m. Już przed prawie samym domem silnik zaczął wariować i zapaliła się żółta ikona silnika. Po pół godziny silnik nie chciał już odpalić więc przesiadka na stare Seicento i do pracy. Czy to przypadek z tym tankowaniem na shellu?

Opublikowano
Przez te 500m co jechałeś to myślę, że samochód jeszcze jechał na paliwie które miał w przewodach a nie na tym z baku.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Samochody ze stanów mają inaczej rozwiązane odpowietrzenie baku niż wersje europejskie, problem generalnie znany. Widziałem kilka tematów na tym forum opisujących tę przypadłość razem z rozwiązaniem. Nie pamiętam jednak tytułu, nie podpowiem po czym szukać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za informację.

 

Rzeczywiście chyba wina leży po stronie niedokręconego korka paliwa. Błąd 2A15 DMTL, który skasowałem wskazywał na "drugorzędną nieszczelność..."

Ciekawe swoją drogę jak to odpowietrzanie działa w mojej wersji...

 

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.