Skocz do zawartości

ZAKUP F30 - prośba o opinie nt konfiguracji


wojregg

Rekomendowane odpowiedzi

Udało się dołożyć przednie czujniki parkowania,po rabacie 1100zł :wink:

 

No widzisz, możesz spokojnie sobie jeszcze podokładać różne rzeczy. Przy takim zamówieniu, co to jest 1 czy 3 tys zł :D Może jednak lepiej nie czytać przez jakiś czas forum? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:8)

Już chyba jest wszystko czego mi potrzeba do jazdy.Nie będe szarżował bo zaraz się zbliże kwotą do gołej F10 :wink:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ostatnio w konfiguratorze ale nawet jakby było w tej samej cenie i tak kupiłbym F30 , a to ze względu że miałem już 5-tke i to straszna landara jak dla mnie, w F30 i sport fotelu czuje się doskonale,to samochód jak na mnie skrojony :wink:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale dziwne że tylko do silników diesla :?: :?:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe czy można by było domówić takie ogrzewanie postojowe przy zamawianiu auta, tak aby zostało to zamontowane jeszcze w fabryce a nie przez ASO? Czy jeśli nie ma w cenniku i konfiguratorze tzn. że nie ma takiej opcji?

Dosyć drogo wychodzi, np. w F10 jest znacznie tańsze.

prawie 9000 zł samo webasto + sterowanie radiowe ok 2 tyś w zależności od rodzaju + montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto można dołożyć w każdej chwili,wbrew pozorom nie jest to jakaś skomplikowana praca,jest pelno zakładów dokładających Webasto,koszt doposażenia poza ASO nie przekracza 3 tys.zł.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co pokazujesz to jest ogrzewanie tylko powietrzne - porównujmy takie same zestawy.

Zbliżony ten ostatni, ale dojdzie moduł sterowania klimatronika, moduł sterowania radiowego + pilot oraz wiele rzeczy o któych nie wiesz i jak nic wyjdzie koło 5-6 tyś.

 

Pytanie jeszcze jakiej mocy jest taki zestaw? Czy wystarczy do nagrzania małego Yarisa czy do F30 z 3 litrowym silnikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazujesz to jest ogrzewanie tylko powietrzne - porównujmy takie same zestawy.

Zbliżony ten ostatni, ale dojdzie moduł sterowania klimatronika, moduł sterowania radiowego + pilot oraz wiele rzeczy o któych nie wiesz i jak nic wyjdzie koło 5-6 tyś.

 

Dokladnie, potwierdzam w 100% - zarowno co do rodzaju ogrzewania (Hydronic) jak i kosztow, przetestowane na wlasnej skorze. Co prawda w F20 (125d), ale motor ten sam w F30.

 

u mnie po Avensisie zostalo mi ogrzewanie (specjalnie zdemontowalem) i mialem nadzieje ze piec i pilot wykorzystam i tylko elektronike i jakies kable dokupie i bedzie hulalo ale niestety okazalo sie ze piec tez nie pasuje (za duzy) i tylko pilot moglem przeprogramowac, bez pilota koszty ~7kzl netto w zaprzyjaznionym warsztacie po dobrych znizkach.

patrzylem tez po innych warsztatach i zbieralem oferty, generalnie ceny ok 9-10kzl.

swoja droga (prawie rok temu) w cenniku w ogole takiej opcjo nie bylo, Webasto nie mialo nic do tego silnika, tylko Eberspeacher.

 

Pozatym jak montowalismy to byla tylko instrukcja do silnika 20d, a jak mam mpakiet i wieksze hamulce to i tak bylo troche gimnastyki zeby zmiescic piecyk

 

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamowione, odbior w grudniu - zdecydowalem sie teraz, tak, aby miec pewnosc, ze dostane bezproblemowe auto ze sprawdzonym silnikiem N47, podobnie jak kolega boleknh. Nie zalezy mi na zmianach/dodatkowych opcjach, ktore wejda z liftem, dlatego nie czekam tez do polowy 2015 roku.

Byl jeszcze dylemat apropo wyboru silnika N20, ale spalanie rzedu 3-4 litrow wiecej w moim przypadku + przypadki problemow/awarii na forum F10 i niemieckich forach ustudzily ten zapal. Zawsze jest opcja dolozenia PPK do 320d (po pewnym czasie/przebiegu), tak aby odmienic auto i wrazenia z jazdy.

Prawie do samego momentu zamowienia mial byc no-line ze sportowymi fotelami, kierownica M-pakiet, listwy aluminiowe + czarny akcent, poniewaz nie wiedzialem, ze da sie skonfigurowac wersje sport-line bez czerwonych akcentow (tylko kluczyk zostaje czerwony :D ).

 

Twoja konfiguracja

 

320d Limuzyna

Sport Line

 

Linia

Sport Line 7AC 8 376,00 PLN

 

Kolory, opcje wyposażenia wnętrza i obręcze kół

czarny (Część z Sport Line) 668 0,00 PLN

Tkanina Track antracytowy, szary akcent (Część z Sport Line) BEL1 0,00 PLN

17" Obrecze kól ze stopów lekkich Double Spoke 392 (Część z Sport Line) 2A6 0,00 PLN

 

Wnętrze

Listwy ozdobne szlifowane aluminium (Część z Sport Line) 4AD 839,00 PLN

 

Edycje i pakiety

Pakiet BMW ConnectedDrive ZD1 839,00 PLN

Pakiet Sight ZPS 3 516,00 PLN

Polski pakiet ZP5 9 023,00 PLN

 

Wyposażenie dodatkowe

Servotronic 216 440,00 PLN

Kierownica wielofunkcyjna 249 0,00 PLN

Opony z funkcją jazdy awaryjnej 258 Standardowy

Sruby zabezpieczajace 2PA Standardowy

Sportowa automatyczna skrzynia biegów 2TB 10 356,00 PLN

Czujnik cisnienia powietrza w oponach 2VB Standardowy

System alarmowy 302 0,00 PLN

Rezygnacja z emblematu modelu 320 0,00 PLN

Kamera cofania 3AG 1 850,00 PLN

Rezygnacja z dodatkowego oznaczenia zewnętrznego 3DZ 0,00 PLN

Dywaniki welurowe 423 Standardowy

Trójkat ostrzegawczy 428 Standardowy

Lusterka przyciemniane automatycznie, skladane elektrycznie 430 1 632,00 PLN

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie (Część z Pakiet Sight) 431 0,00 PLN

Pakiet dla palacych 441 176,00 PLN

System załadunkowy (Część z Polski pakiet) 465 0,00 PLN

Sportowe fotele przednie (Część z Sport Line) 481 0,00 PLN

Pakiet dodatkowych schowków (Część z Polski pakiet) 493 0,00 PLN

Ogrzewanie foteli przednich 494 1 632,00 PLN

Podłokietnik z przodu, przesuwany (Część z Polski pakiet) 4AE 0,00 PLN

Listwa akcentowa: czarna, błyszcząca (Część z Sport Line) 4DL 0,00 PLN

Spryskiwacze reflektorów (Część z Polski pakiet) 502 0,00 PLN

Czujniki parkowania z tyłu i z przodu (Część z Polski pakiet) 508 1 145,00 PLN

Swiatla przeciwmgielne 520 Standardowy

Czujnik deszczu z automatyczna kontrola (Część z Pakiet Sight) 521 0,00 PLN

Reflektory biksenonowe (Część z Polski pakiet) 522 0,00 PLN

Reflektory adaptacyjne (Część z Pakiet Sight) 524 0,00 PLN

Klimatyzacja automatyczna 534 Standardowy

Pakiet dodatkowego oswietlenia (Część z Polski pakiet) 563 0,00 PLN

Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V 575 46,00 PLN

Asystent świateł drogowych (Część z Pakiet Sight) 5AC 0,00 PLN

Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu 5DA Standardowy

Składane zagłówki tylne 5DC Standardowy

Aktywny regulator prędkosci z funkcją Stop&Go 5DF 4 849,00 PLN

Kamera Surround View 5DL 3 263,00 PLN

Zestaw głośnikowy HiFi 676 1 720,00 PLN

Intelligent Emergency Calling (Inteligentne Połączenie Alarmowe) (Część z Pakiet BMW ConnectedDrive) 6AC 0,00 PLN

TeleServices (Część z Pakiet BMW ConnectedDrive) 6AE 0,00 PLN

ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive) 6AK 1 103,00 PLN

Remote Services (Usługi Zdalne) 6AP 222,00 PLN

Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB 6NH 1 321,00 PLN

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie 6WA 0,00 PLN

Kierownica sportowa M, skórzana (Część z Sport Line) 710 1 233,00 PLN

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km 7NH 0,00 PLN

Polska wersja językowa 8A1 0,00 PLN

Polska instrukcja obslugi 8AT 0,00 PLN

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/WZpyIX.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/MFByFZ.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/673/oNJYWQ.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak poczekał na silniki B47/B48, gwarancja na 6lat/200kkm jest stosunkowo tania. Dłużej chyba nie będziesz jeździł ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto planowane na dzien dzisiejszy na 7 lat po 30-40k km na kazdy rok, bedzie trzymane max do ok 7lat, albo 300k km przebiegu. Gwarancje wiem, ze moge przedluzyc, ale nie chce, aby dopadly mnie mlodziencze problemy z silnikiem b47 i auto stalo w serwisie, albo stanelo na trasie. Zysk kilku km/NM jest praktycznie w normalnej jezdzie nieodczuwalny, a dzwiek n47 nie przeszkadza mi, wrecz podoba :) Uznalem, ze ryzyko jest zbyt wysokie w porownaniu do tego co b47 oferuje wiecej niz n47.

I dalej nie ma oficjalnych informacji kiedy b47 wejdzie do F30 - najprawdopodobniej z liftem, co oznaczaloby czekanie pol roku na auto i duzo mniejsze rabaty:

- kupujac do konca 2014 mozna dostac naprawde pokazny rabat, nawet na auto nie ze stocku

- produkcja od stycznia 2015 tylko 3-4% rabatu, po lifcie pewnie tak samo

Nie chce tutaj sugerowac, ze z b47 beda problemy na poczatku, ale historia pokazala, ze pewien odsetek nowych silnikow ma pewne kaprysy, niedoskonalosci.

 

Planuje serwis do 100 tys w ASO, ze wzgledu na darmowa robocizne, potem chyba nieautoryzowany serwis specjalizujacy sie w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pzero

Lifting bedzie za rok. Myśle ze do końca tego roku bedą nowe silniki. Myśle ze termin bedzie znany do końca października i do tego czasu bym sie wstrzymał z ostateczna decyzja. Prawdopodobnie kupisz pod koniec roku auto z dużym rabatem i nowym silnikiem.

Być moze zysk nie jest wielki, jednak możliwe ze zwróci sie na paliwie i łatwości odsprzedaży.

Miałem e90 przed liftem i można było za nia dostać lepsza cene niz za wersje ze starym silnikiem.

Decyzja należy do ciebie.

Oczywiście to spekulacje, być moze nowy silnik wejdzie od 2015 roku i dlatego takie niskie rabaty.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post przez FUX » 28 Sie 2014 11:53

Jest opcja podgrzewanej kierownicy?

To dokup. Ja zapomniałem, a jest to super rzecz.

 

Szczerze nie analizowalem tej opcji, ani nigdy nie mialem. Z ogrzewanych stolkow bylem mega zadowolony w zimie, a do tego uzywalem skorzanych rekawic.

Patrzac na cene faktycznie warto - podejrzewam, ze dodam przed finalna produkcja. Dzieki za komentarz.

 

@pzero

Lifting bedzie za rok. Myśle ze do końca tego roku bedą nowe silniki. Myśle ze termin bedzie znany do końca października i do tego czasu bym sie wstrzymał z ostateczna decyzja. Prawdopodobnie kupisz pod koniec roku auto z dużym rabatem i nowym silnikiem.

Być moze zysk nie jest wielki, jednak możliwe ze zwróci sie na paliwie i łatwości odsprzedaży.

Miałem e90 przed liftem i można było za nia dostać lepsza cene niz za wersje ze starym silnikiem.

Decyzja należy do ciebie.

Oczywiście to spekulacje, być moze nowy silnik wejdzie od 2015 roku i dlatego takie niskie rabaty.

 

Decyzja podjeta i umowa podpisana. Auto bedzie produkowane w okolicach 3 ostatnich tygodni listopada - bede znac dokladna date produkcji na poczatku pazdziernika. Do wtedy mam jeszcze czas na zmiane opcji poza nadwoziem, napedem (sDrive/xDrive) i silnikiem.

Takze nie mam wplywu juz na to jaki silnik dostane, ale mysle, ze nie beda juz robic zmian produkcyjnych do stycznia. Przewaznie zmiany wprowadzaja w styczniu/lipcu. Niewazne czy to bedzie N47 czy B47 to i tak mysle, ze bede bardzo zadowolony, bo na codzien ostatnie 2 lata jezdze dieslem 1.6 90km ;)

Apropo lepszej ceny za uzywane auto po lifcie to mam kontrprzyklad (ja to tak liczylem):

- kupuje auto na ok 7 lat, czyli bedzie warte ok 30% ceny nowego lub mniej w zaleznosci od przebiegu

- roznica w cenie uzywanego F30 przed/po LCI bedzie wynosic max kilka tysiecy PLN

- na F30 wyprodukowane i odebrane do konca 2014 mozna dostac ok 20k PLN wiecej rabatu niz produkcja styczen 2015 lub 2015 LCI

Czyli sumarycznie, aby warto bylo czekac na LCI, uzywane LCI z 2015 musialoby byc ok 20k PLN wiecej warte w roku 2022 niz preLCI z koncowki 2014. Obstawiam roznice max kilku tysiecy PLN.

 

btw. dluzej nie mozna czekac z zamawianiem F30 na ten rok. Nastepny tydzien to chyba ostatni dzwonek na zamawianie aut, tak, aby bez problemu odebrac w salonie w grudniu.

Jest jeszcze opcja znalezienia wolnego slotu produkcyjnego na listopac z pasujacym nadwoziem/silnikiem/napedem i zamowienie auta mysle maksymalnie do konca pazdziernika - ale tutaj juz pewne ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem X3 z nowym dieslem i szału nie ma ,dalej terkocze jak stary ulep,BMW tego nigdy nie zmieni w R4,jak posłuchałem ostatnio 2.0TDI w nowym Passacie to się zastanawiałem o co tym w Bawarii chodzi z tymi dieslami,czy to aż taki wielki krok milowy ich dzieli do sąsiada że nie moga zrobić tak samo cichej jednostki CR?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pzero. Co innego miałem na myśli. Ja miałem tez auto preLCI ale z nowszej generacji silnikiem. Oczywiscie zer raz sie nie opłaca dokładać 20 tysięcy. Miałem na myśli sytuacje gdyby sie udało kupic auto z nowym silnikiem ale ze starym rabatem. Byłoby to możliwe gdyby zaczęli je montować pod koniec roku.

 

Natomiast co do Twoich planów. Miałem podobne, jak kupowałem jedynkę. Ba chciałem nawet na dłużej sobie ja zostawić. Jednak po 4 latach plany sie zmieniają. Ja na Twoim miejscu nastawił bym sie maksymalnie na te 6 lat/200 tysięcy km z pełna gwarancja i sprzedaz auta przed jej upływem lub krótko po. Nie jest to dużo krócej od Twoich planów a daje Ci spore bezpieczeństwo finansowe i życie bez stresu o usterkę. Podejrzewam ze nawet rozrząd wymienisz pod koniec gwarancji.

Korzystanie z ASO jesli sie sprawę sensownie dogra nie jest tak strasznie drogie jak sie wydaje. Ja serwisuje auta tylko w ASO. Dzięki temu mam rabaty i wiem jak sie dogadać żeby ceny usług były sensowne. Wymiana oleju kosztuje mnie ok 200 -300 zł z podstawowym przeglądem i filtrem oleju do tego mój własny olej (lepszy niż castrol z ASO ). Przeglądy w BMW sa co 60 tysięcy km i to jest koszt na poziomie ztcp 1000 zł czy nawet mniej po rabatach. Filtr powietrza można sobie nawet wymienić samemu - zajmuje to dosłownie 2 minuty. Rzecz jasna można zlecić ASO za bodajże ok 60 zł. Wymiana filtra paliwa to tez nie jest duży koszt a sam filtr w ASO moze jest stówkę droższy niż poza ASO.

Owszem pewnie wyjdzie w ASO 100 procent drożej niż poza ASO ale mowimy o kwocie oszczędności w granicach 1000-2000 zł na 100 tysięcy km. Czy jest sens ?

Natomiast w ASO bardzo drogi jest serwis hamulców. Nigdy tego jeszcze w BMW nie robiłem wiec nie mam doświadczeń ale kalkulacje nie sa zachęcające. Ale to jest temat ktory zdaje sie nie ma wpływu na kwestie gwarancji.

 

Zdecydowanie jednak zachęcam do wykupienia pakietu gwarancyjnego. Można to zrobic niekoniecznie przy kupnie auta. Aby zachować ciągłość trzeba sie zmieścić przed upływem gwarancji. Oczywiscie podstawowy warunek to sensowne ASO. Z dziadami nie ma sie co męczyć. Ale czy ASO jest sensowne przekonasz sie pewnie przez pierwsze dwa lata. Dużo jednak zależy od konkretnego doradcy serwisowego. Jesli nie będzie Ci pasował to spróbuj z innym. Jesli trafisz na sensownego to zapamiętaj go i załatwiać sprawy tylko z nim.

Doradcy dostają premie na podstawie ocen klientów (dzwoni ankieter) wiec masz dużą możliwość wywierania na nim presji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamawiając opcję 6WA zyskasz fajniejsze zegary z większym cyfrowym wyświetlaczem między zegarami, większą ilością informacji wyświetlanych cyfrowo...

 

porównanie poniżej:

 

zwykłe zegary

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=321528&d=1334858715

 

opcja 6WA

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=321527&d=1334858715

 

tu akurat w wersji sport...

 

myślę, że zdecydowanie warto domówić tą opcję...po prostu zegary 6WA lepiej się prezentują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 6WA masz dodatkowo wyświetlane funkcje radia,nawigacji,ogólnie dużo nowocześniej wygląda cały układ wskaźników,

,dodatkowo jest elektroniczny ekonomizer ED a w zwykłej tablicy jak w E36 :D Jak kolega wyżej uważam że warto.Osobiście dopłacałem jakieś 550zł po rabacie.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.