Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Zdecydowałem się sprzedać dotychczas użytkowane przez żonę BMW 650i i wybór padł na nowe F30 sedan. Z racji nikłych i krótkich typowo miejskich przebiegów chcę kupić benzynę - wybór padł na 328i. Myślę, że dobry kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem.

 

Co do wyposażenia dodatkowego

- pakiet M,

- pakiet sight,

- pakiet ConnectedDrive,

- pakiet polski,

- pakiet business.

 

oprócz pakietów:

- sportowa automatyczna skrzynia,

- HI FI Harman Kardon,

- Head-up,

- elektryczne fotele z pamięcią - z racji tego, że czasami też mam zamiar prowadzić ten samochód,

- podparcie lędźwiowe

- komfortowy dostęp,

- dach elektryczny,

- sportowy, zmienny układ kierowniczy,

- przyciemniane tylne szyby,

- przyciemniane lusterka, składane elektrycznie,

- czujniki parkowania przód i tył,

- Active Protection System,

- szlifowane aluminium z czarną listwą.

 

Czy wg Was warto wziąć także adaptacyjne zawieszenie M? Chcę żeby było możliwie jak najbardziej komfortowo na naszych drogach. Nie zależy mi zupełnie na obniżeniu samochodu i sportowym zwieszeniu. Czy lepiej wziąć standardowe zawieszenie, czy adaptacyjne M? Które z nich będzie bardziej komfortowe?

 

Czy któreś z powyższych opcji wg Was jest zbędne - ew może powinienem coś zamówić dodatkowego

 

I pytanie o kolor - żona wyklucza niebieski - zostaje biały lub szary mineralny metalik. Który z nich będzie lepiej wyglądał w mpakiecie?

 

Z góry wielkie dzięki za wszystkie opinie i sugestię.

 

Wojciech

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego musisz sam odpowiedziec sobie na pytanie, gdzie i w jaki sposob bedzie samochod eksploatowany. Na Twoim miejscu wzialbym adaptacyjne zawieszenie M, bo przy Twojej konfiguracji nie bedzie to az tak duzy wydatek, a w zaleznosci od nawierzchni, pory roku czy humoru bedziesz mial komfortowa limuzyne lub namiastke samochodu sportowego :)
Opublikowano
Przy M-paku jesli wykluczasz niebieski to pozostaje Ci biel alpejska. Szary wygląda dobrze ale ....weź biały :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Jeśli auto ma być typowo kobiecym autem lub tylko do miasta to wywaliłbym - sportowy, zmienny układ kierowniczy.

 

Natomiast jeśli Ty lubisz bardziej sportową jazdę po fajnych krętych trasach np. Mazur to polecam sportowe hamulce z M-pakietu. U siebie mam standardowe i tak sobie dają radę.

 

Jeśli chociaż od czasu do czasu jeździcie w trasy w nocy to zdecydowanie polecam asystenta świateł drogowych - rewelacja.

W mieście za to przydatna jest kamera Surraund view.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sportowe adaptacyjne zawieszenie na pewno umożliwi komfortową jazdę (tryby EcoPro i Comfort) - różnica jest mocno wyczuwalna i na "soft" jest bardzo przyzwoicie. Nie jeździłem na standardowym, więc nie mam porównania.

 

Ja akurat sportowy układ kierowniczy bym zostawił. To niewielki wydatek a też jest odczuwalna różnica w trybach Sport/Sport+.

Szczególnie jeśli ktoś lubi szybciej pojeździć.

Adaptacyjne reflektory + asystent to mistrzostwo na polskie drogi, ale to akurat jest w pakiecie Sight ;)

 

Ja bym dorzucił RTTI (ew. pakiet Advanced Connected Drive).

W większych miastach w Polsce to już jakoś tam działa. I z czasem będzie tylko lepiej.

 

No i moim zdaniem jak HeadUp to SpeedLimit Info.

Bez tego headup to tylko prędkość i navi. A tak mamy: prędkość samochodu, obok prędkość dozwoloną i jest komplet :)

Niby bajer, czasem się gubi, ale to naprawdę fajna funkcja - doceniłem jak trochę z tym pojeździłem.

 

SurroundView - pewnie dla kobiety przydatne, ale przy czujnikach spokojnie można sobie poradzić. Ja akurat bym nie brał.

W zamian za to tempomat. Rzadko, ale się przydaje.

 

Kolor... biały jest super, ale ostatnio większość F30 to białe i powoli robi się oklepany.

Mineralny też ładnie wygląda (M Pakiet robi swoje) i jest znacznie "odporniejszy" na brud :D

Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym Head Up wywalił. Szkoda za to dopłacać przy nowym aucie bo w praktyce zupełnie niepotrzebny bajer.

 

Zdaje mi się, czy nie zamawiasz nawigacji? Chyba, ze jest w polskim pakiecie.

Opublikowano
HeadUp to niepotrzebny bajer? Jest mega przydatny: ja w ogóle nie patrzę na deskę rozdzielczą a więc cały czas patrzę na drogę. Poza tym w pakiecie wychodzi dużo taniej.
Opublikowano
Head-Up jest nieprzydatny, gdy uzywa sie okularow z polaryzacja ;) obraz sie zalamuje i nic nie widac ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
HeadUp to niepotrzebny bajer? Jest mega przydatny: ja w ogóle nie patrzę na deskę rozdzielczą a więc cały czas patrzę na drogę. Poza tym w pakiecie wychodzi dużo taniej.

 

Popieram, dla mnie to jedna z najbardziej przydatnych opcji, chociaż to prawda że okulary z polaryzacją uniemożliwiają korzystanie z tego wynalazku :))

Opublikowano
takze, dla mnie Head-up to zbedny gadzet - wole jezdzic w okularach z polaryzacja :) ale jak ktos jezdzi w zwyklych brylach, to popieram, ze HUD sie przydaje i widac niezle
Opublikowano

Ja z kolei HU polecam.

Bardzo wygodna sprawa. A w okularach nie jeżdżę :8)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano

Jestem nowy, wiec witam wszystkich tutaj na forum.

HU wedlug mnie jest przydatne. W koncu caly czas nie jezdzi sie z brylami polaryzujacymi. Trzeba jednak przyznac ze mialem juz taki przypadek ze wyswietlana dozwolona predkosc nie zgadzala sie z rzeczywistoscia, co prawda na krotkim odcinku, ale tak bylo. Ogolnie jednak pomaga przy koncentracji w czasie jazdy i aktywnej nawigacji.

Co do asystenta swialet to sprawdza sie doskonale jesli nasze auto widzi pojazd nadjezdzajacy z przeciwka, natomiast przynajmniej u mnie nie reaguje zmiana swiatel jesli pojazd jest przedemna w odleglosci okolo 100 m. Blizszego dystansu nie testowalem.

Opublikowano
W mieście HUD'a nie używam, poza miastem a zwłaszcza na autostradzie nie wyobrazam sobie jazdy bez tego drobiazgu.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak przy okazji HUD'a. Widzieliście jak to wygląda w Citroenie DS-5? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tylko zróbcie siusiu przed obejrzeniem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano

Wiem że OT, ale Hud z Citroena robi robotę ;) :D :D

Dobra atrapa ;)

 

http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/154/files/2012/04/HUD.jpg

Opublikowano

Biorąc pod uwage fakt iż w Citroenie kierunkowskazy są na podsufitce, przełacznik świateł pod fotelm kierowcy a deska rozdzielcza u pasażera to i tak dobrze wygląda :cool2:

Zakładam że to widok z pozycji kierowcy a nie do tyłu :twisted2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czy warto dokladać do 6Wa - deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie jeżeli nie biore nawigacji?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Sądzę że warto. Tam są informacje nie tylko z nawigacji.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

mam rozumieć ze to są standardowe wskaźniki

a to jest tablica 6WA o rozszerzonym zakresie?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Tak. Już sam wygląd jest zdecydowanie lepszy przy rozszerzonej desce, tyle że ta druga deska nie wygląda jak z F30.
Opublikowano

Dzisiaj złożyłem zamówienie na nowe F30 u dilera :)

318d Limuzyna + sport line

Tapicerka track antracytowa z czerwonym akcentem

Biel alpejska

cale seryjne wyposazenie i dołożyłem:

Automatyczna skrzynia biegów

Ogrzewanie kierownicy

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

Ogrzewanie foteli przednich

Czujnik deszczu

Regulator predkosci z funkcja hamowania

Dodatkowe gniazdo 12v

Rezygnacja z emblematu

Lusterka zewnetrzne w kołorze czarnym

Felgi 17 wzor 392

System alarmowy

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

Sportowe fotele przednie

Kierownica sportowa

Listwy ozdobne czarne blyszczące

Listwa akcentowa matowy koral

Pakiet serwisowy 5lat/100tys.km

Asystent swiatel drogowych

Zestaw glosnosmówiacy bluetooth

Polski pakiet czyli

Biksenon

System zaladunkowy

Pakiet schowkow

Pakiet oswietlenia

Czujniki parkowania z tylu

Podlokietnik z przodu przesowny

Długo zastanawiałem się nad navi ale miałem w e61 i tak naprawde przez 3 lata użyłem może z 5-6 razy.Więc doszedłem do wniosku że troche szkoda 10k.

Odbiór 2 połowa października

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawigację Prof. zawsze można potem dołożyć i będzie to kosztowało 3-4 tys maks.
Opublikowano

Ja u siebie mam Navi Business i nie żałuję żadnej złotówki na nią wydanej. Jest to całkiem inne rozwiązanie, niż w E91 czy E61. Przeskok technologiczny jest znaczny. Do tego jest bardzo aktualna i skuteczna :)

Nie wiedziałem tylko, że dołożenie Navi później to tak niski koszt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.