Skocz do zawartości

zapala sie pomaranczowa kontrolka oleju, czy mam sie bac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki za odp.

 

Mówiłem spokojnie można jechać. Jeśli chodzi o olej to możesz zalać motul, castrol, valvoline, liquy moly, 5W30 lub 5W40, są to pełne syntetyki. Jeśli poprzedni właściciel lał pół-syntetyk z czasem mógłby ci się lekko pocić na łączeniu pokryw rozrządu i z pod nich. Wiem, że podobno to mit ale ja jak kupiłem swoje auto miało nalepkę 5W30 ale na korku wlewu było pełno czarnego nagaru (i sądzę, że był na prawdę lany półsyntetyk) sam zalałem pełen syntetyk 5W40 (wymył z czasem nagar) a po kilku miesiącach zaczął się delikatnie pocić.

 

Ok dzieki rozumiem, z tego co pamietam i teoretycznie nawet zapisane byl wlany 5w30 Na oznaczeniach się nie znam ni w ząb. Rozumiem ze któraś z tych liczb definiuje rożne parametry, wiem ze jedna oznacza półsyntetyk a inna lepkość czy jakoś tak. Ale 5w30 oznacza syntetyk.

Pytanie jest takie: Jeśli wleje olej innej firmy ale o takich samych parametrach to coś się stanie czy nie ? Ile w ogole litrow oleju wchodzi do silnika ? - pytanie na przyszłość czy mieszać czy bron cie p.b ... ?

 

Co do skrzyni i pukania, synchry sa chyba ok, o stukaniu czytałem na forum, nie jest przyjemne zmienianie biegów np z 1 na 2 czyli to co się tak naprawdę najbardziej ciśnie :). Czytałem że i wymiana oleju przy stókach z tyłu ma jakieś znaczenie w skrzyni, wymiana tulei, no i dyfer.

 

Na co mam zwrocic uwage zeby dojsc do tego co moze byc przyczyną, co moge wyeliminować, ogladajac, sluchając, moze kolega pod samochod wyslac :P ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5w30 to syntetyk,jesli musisz zmieszac olej o tych ssamych parametrach to zmieszaj.Osobiscie wolalbym wymienic olej.
Opublikowano

Dolej oleju i tyle , kup pełen syntetyk byle jakiej firmy i będzie ok

 

Żółta kontrolka mówi o niskim stanie a nie o niskim ciśnieniu.

Opublikowano
Nie wiem jaki olej, był wlany. (dlatego wolałem jechac na minimum anieżeli wlac cos co się zważy albo cholera wie co więcej).

 

Na przyszłość nie rób takiego błędu. Lepiej wlać nawet byle jaki olej niż jechać z nieprawidłowym stanem. Mówię tu o stanach poniżej min. Nawet minerała lepiej zalać niż kulać się z tak niskim poziomie. Silnikowi nic się nie stanie w przeciwieństwie do niskiego stanu

Opublikowano
Oznaczenie XWXX nie mówi o tym czy to syntetyk czy nie, oznacza gęstość/lepkość jak dany olej zachowuje się w danych temperaturach. Oleje o tych samych parametrach możesz mieszać. Choć ja kiedyś przez przypadek pomieszałem o różnych i nic się nie stało. Ile oleju to zależy od silnika na pewno znajdziesz info w sieci. Lej parametry i marki jak pisałem i będzie ok. Co do skrzyni to zawsze 2 wchodzi ciężej, ale zależy kiedy ją wrzucasz, najlepiej zmieniać na 2 po wyhamowaniu i dopiero redukcja. Olej też możesz zmienić i zobaczysz, co do pukania to czytaj. Ale ja już o tym zapomniałem.
Opublikowano

dzieki za info panowie, glupi jestem, powinienem zmieszac a nie jechac i tyle.

Ach, no ale chyb nic sie nie stalo, zobaczymy za jakis czas.

 

temat do zamkniecia i dziekuje za pomoc

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, ja mam jeszcze inne przygody z pomarańczową kontrolką od oleju. Pomaranczowa Kontrolka zapala mi się jak silnik jest już w miarę rozgrzany i świeci aż nie zgasze silnika. Wystarczy że zgasze i odpale auto i kontrolka już mi się nie zaspali przez całą podróż. Nie mam pojęcia gdzie jest przyczyną i czy to coś poważnego, czy jakaś błachostka.
Opublikowano

W sumie też mam pytanie odnośnie kontrolki.

 

Zapala mi się prawie zawsze po włączeniu silnika (czy ciepły, czy zimny, bez znaczenia) i gaśnie około po 5-10 sekundach. Czy to normalne? Oleju nie brakuje :)

Opublikowano
To jest problem powszechnie znany przez BMW. Padnięty jest czujnik ilości oleju, który znajduje sie w misce. U mnie też się zaświeca po odpaleniu i po chwili gaśnie, ale nie przejmuje się tym. Raz na jakiś czas sprawdzam stan oleju na bagnecie i jest git ;)
Opublikowano
Witam, ja mam jeszcze inne przygody z pomarańczową kontrolką od oleju. Pomaranczowa Kontrolka zapala mi się jak silnik jest już w miarę rozgrzany i świeci aż nie zgasze silnika. Wystarczy że zgasze i odpale auto i kontrolka już mi się nie zaspali przez całą podróż. Nie mam pojęcia gdzie jest przyczyną i czy to coś poważnego, czy jakaś błachostka.

U Ciebie czujnik oleju działa dobrze i masz po prostu za mało oleju, musisz go dolać.

W sumie też mam pytanie odnośnie kontrolki.

 

Zapala mi się prawie zawsze po włączeniu silnika (czy ciepły, czy zimny, bez znaczenia) i gaśnie około po 5-10 sekundach. Czy to normalne? Oleju nie brakuje :)

A u Ciebie jest padnięty czujnik. Jeśli jest oryginalny możesz poszukać kogoś kto podejmie się regeneracji, zaś jeśli masz zamiennik kup oryginał, inne są nic nie warte.

Opublikowano
Nic więcej oprócz tego, że jest w Zielonej Górze mechanik, który to robi i daje dożywotnią gwarancję. Od momentu odstawienia auta było do odbioru po dwu godzinach, może półtorej. Jak on to robi? Nie wiem i na pewno nie powie. Ja jednak mogę powiedzieć, że działa. N42 pali trochę oleju, więc ta kontrolka jest bardzo przydatna ;)
Opublikowano
W sumie też mam pytanie odnośnie kontrolki.

Zapala mi się prawie zawsze po włączeniu silnika (czy ciepły, czy zimny, bez znaczenia) i gaśnie około po 5-10 sekundach. Czy to normalne? Oleju nie brakuje :)

A u Ciebie jest padnięty czujnik. Jeśli jest oryginalny możesz poszukać kogoś kto podejmie się regeneracji, zaś jeśli masz zamiennik kup oryginał, inne są nic nie warte.

 

W jaki sposób mógłbym sprawdzić, czy czujnik jest oryginalny ? I jakiej firmy jest oryginalny czujnik, jeśli posiadam zamiennik ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.