Skocz do zawartości

zapala sie pomaranczowa kontrolka oleju, czy mam sie bac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, jak w temacie,dziś zapaliła sie kontrolka oleju na pomarańczowo, czy to oznacza że już nie mogę jeździć? do domu mam 350 km ,warsztaty zamknięte,długi wekend.... czy mogę spokojnie jechac i sie nie martwić? nie mogę dolać bo nie wiem jaki olej.;( na bagnecie jest minimum. co to oznacza? podczas zapalania samochodu pokazuje mi oilservice 350 albo 3.500 tys km nie pakietam teraz...
Opublikowano
Nie bać tylko dolać oleju, jak sam mówisz masz go min i auto się samo o niego upomniało bo jest niskie ciśnienie. Spokojnie wrócisz do domu, po prostu go nie ciśnij. Choć jak byś dowiedział się jaki olej bł można dolać nawet innego o tych samych parametrach. Choć ja kiedyś mając 5w40 dolałem 1l 10w40 i tak jeździłem ze 4 mce.
Opublikowano

na 100 spokojnie jechac? i nic sie złego nie stanie? bo mam niezłego stresa jak to zobaczylem.

dzięki za odp

Opublikowano (edytowane)
100 możesz jechać nic się nie stanie, po prostu jest mało oleju i jak się rozprowadzi po silniku to ma małe ciśnienie i zapala się kontrolka. Gorzej jak by ci już spadł poziom poza min. Tez kiedyś jechałem dłuższą trasę z kontrolką i czasami jechałem znacznie szybciej niż 100. Jak by coś się miało dziać to by się silnik przegrzewał i zobaczyłbyś to na kontrolce temperatury, więc i na nią zwróć u wagę i spokojnie jedź. Edytowane przez zbyszek80
Opublikowano
Jeśli zapali się żółta kontrolka to znaczy,że jest mało oleju i należy dolać w ciągu 50 km-tak mówi instrukcja obsługi.Dolej oricastrola full syntetyk bmw long life 5w30...choc dobrze by było gdybyś wiedział co tam masz zalane
Opublikowano

czyli wedle instrukcji pp 50 km? a ją dziś już zrobiłem ponad 100 km. czyli bezpieczniej i chyba mniej szkody zrobie jak doleje co kolejek aniżeli nic?

 

czemu akurat ten olej? co niemcy,zwykli lać w BMW ? czy tez w serwisach BMW itd? co rodicie kupic?

Opublikowano
słuchaj instrukcja instrukcją, a życie życiem zawsze instrukcje są takie hmm na wyrost "oh i ah" muszą tak pisać no bo jak brakuje to trzeba dolać, nie napiszą aby jeździć ile się chce. Spokojnie możesz jechać do domu i się nie przejmuj niczym. Przecież olej masz, tylko minimalną dopuszczalną ilość dlatego kontrolka to sygnalizuje aby uzupełnić. No bo co by było jakby jeździł ktoś kto nie sprawdza bagnetu ? Mógłby jeździć aż olej by znikł w ogóle, a tak kontrolka o tym przypomni, że już jest min. Ja miałem jakiś czas temu wyciek z pod podstawy filtra oleju i jak uzupełniłem to zaraz wywaliło więc zanim to naprawiłem to jeździłem z miesiąc z zapalającą się kontrolką oleju. Zrobiłem też wcześniej na zapalającej kontrolce 2x 200km i czasami jechałem grubo ponad 100. Jakby brakowało mu oleju to by się zagrzewał, więc pokaże to wskazówka temperatury więc zerkaj na nią, jedz i się nie stresuj.
Opublikowano
Instrukcja obsługi nie została napisana dla jaj-warto przestrzegać zawartych w niej zaleceń tak by cieszyć się bezawaryjną i przyjemną jazdą.Kolego jaki masz silnik??Z tą kontrolką jest trochę jak z rezerwą paliwową-jezdzić jeszcze można ale juz nie szczególnie dużo i wypada zatanakować po prostu bo jak sie przegnie to można katalizator uszkodzić....podobnie jest tutaj,pojechać oczywiście pojdziesz ale skoro pali się kontrolka i widzisz na bagnecie,że oleju jest mało to dolej tego oleju.Ogólnie warto wiedzieć na czym się jeździ bo BMW nawet nie zaleca mieszania olejów.Napisz jaki masz silnik
Opublikowano

Żaden procudent nie zaleca mieszania oleju.

Jak jest niski stan to nikt nie powie czy można zrobić 50/100/200/1000km bo nikt nie wie ile zżera Ci oleju.

Może się okazać że znacznie zjada wtedy taka jazda skończyła by się zatarciem silnika.

 

Jest min jedzie się na byle jaką stację kupuje się olej który przynajmniej jest takiej samej gęstości i lepkości leje się i tyle. 30zł to chyba nie dużo a nie jedzie się z duszą na ramieniu.

Opublikowano
Podepnę się pod temat, mi kilka sekund po odpaleniu silnika zapala sie kontrolka oleju świeci z 8 sekund i gaśnie, sprawdzam dla pewności na bagnecie co tydzień i oleju jest prawie pod max, czyli tak jak byc powinno. Zrobiłem już tak ponad 5 tkm i sprawdzałem zawsze olej, i do tej pory jest tyle ile było po wymianie oleju. Oznacza to, że mam walnięty czujnik oleju tak ?
Opublikowano
milan świeci ci się czerwona czy żółta ? Ale choć na czerwoną trochę za długo, może z czujnikiem już coś nie halo skoro olej jest.
Opublikowano
Zdaje się,że Kolega Jacek dobrze pisze:kiepski olej bądź czujnik .Zazwyczaj przy walniętym czujniku jest tak,że ta kontrolka świeci się cały czas mimo,że olej jest ok.Ale u Ciebie też jest chyba coś nie tak bo 8 sekund to chyba jednak za długo.Ogólnie te czujniki to dość newralgiczna sprawa w e46-lubią padać a zamienniki padają jeszcze szybciej,więc nawet nie opłaca się ich kupować tylko ori jak coś.Zresztą na temat tego czujnika sporo już tutaj na forum napisano.
Opublikowano

Wiem, wiem coś pisano, ale nie sprawdza się to konkretnie w moim przypadku. Swego czasu chyba nawet temat o tym założyłem ale nie było odpowiedzi. Po odpaleniu nie ma nic mija kilka sekund i zapala się pomarańczowa kontrolka oleju na okolo 8 sekund i gaśnie.

A jaki wpływ może mieć kiepski olej bo tego nie rozumiem ?

Pytam tylko z ciekawości bo olej mam raczej dobry Castrola

Opublikowano
wiesz...jest castrol i castrol-może masz jakiś wynalazek z beczki ,który był sygnowany etykietą castrola?-nie można tego wykluczyć(chyba że masz 100% pewności,że olej jest ori).Ja jednak obstawiam,że to z czujnikiem jest coś nie tak biorąc pod uwagę to,że w wielu e46 ten czujnik lubi świrować.A kiedy olej ostatnio wymieniałeś?
Opublikowano
Około pół roku temu, 5500km przejechane. Olej był z hurtowni olejów w oryginalnej butelce, nie z beczki, więc wątpie, że mogłoby być z nim coś nie tak ; )
Opublikowano
W takim razie moim skromnym zdaniem będzie czekała Cię wymiana tego czujnika,bo to chyba on jest winowajcą zaistniałej sytuacji.Jeśli zdecydujesz się na wymianę to tylko ori( coś koło 4 stów)bo zamienniki nie zdają egzaminu.Zatem jeśli chodzi o mnie obstawiam właśnei ten czujnik.
Opublikowano
Chyba nawet więcej kosztuje taki czujnik z tego co pamiętam to chyba 580, nie będę tyle płacił za czujnik, niech sobie świeci i tak sprawdzam olej na bagnecie ;)
Opublikowano
Żaden procudent nie zaleca mieszania oleju.

Jak jest niski stan to nikt nie powie czy można zrobić 50/100/200/1000km bo nikt nie wie ile zżera Ci oleju.

Może się okazać że znacznie zjada wtedy taka jazda skończyła by się zatarciem silnika.

 

Jest min jedzie się na byle jaką stację kupuje się olej który przynajmniej jest takiej samej gęstości i lepkości leje się i tyle. 30zł to chyba nie dużo a nie jedzie się z duszą na ramieniu.

 

A wracając do tematu-właśnie dlatego producent zaleca dolanie oleju na dystansie 50 km-by zminimalizować ryzyko zatarcia silnika,co oczywiście nie oznacza,że po przejechaniu tych 50 km czy nawet 100 czy 200km auto sie rozkraczy-po prostu trzeba dolać oleju i wiedzieć na czym się śmiga bo potem właśnie tego typu niekomfortowe historie wynikają.

A co do czujnika może ktoś się wypowie jeszcze?Te 400 zł to taka minimalna granica chyba,bo ceny jak widzisz wahają się między 400-600 z a ori.Generalnie droga rzecz i wiele osób,które przerabiało temat z czujnikiem już po po prostu sprawę olewa i sprawdza olej tylko na bagnecie :) -tak ja masz zamiar robić to Ty(tylko kotrolka kuje w oczy) :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik olej w e46 to czesta sprawa jesli stan oleju jest ok to niema duzego problemu .Zacznij od podpiecia pod kompa i wymiany oleju na LM,Valvoline z pewnego zrodla zadna beczka.
Opublikowano

Panowie dziękuje wszystkim za odpowiedz, trochę się uspokoiłem ale nie do końca :(. Nie wiem jaki olej, był wlany. (dlatego wolałem jechac na minimum anieżeli wlac cos co się zważy albo cholera wie co więcej). Nigdy nie mieszałem w samochodach oleju z innym olejem i nie wiem co się dzieje. Miałem zrobić wymianę po powrocie z wekendu majowego i nie zdążyłem wrócić do domu. Bo samochód sam się upomniał o olej.

 

Kontrolka pomarańczowa nie czerwona na szczęście się zaświeciła i świeciła się, jak wyłączyłem silnik, odczekałem chwilkę i odpaliłem to było powiedzmy przez 100 km ok, ale później znowu się zapaliła. Znowu zgasiłem i znowu było ok, później przez ostatnie 100km zapalła się szybciej. Ogolnie lipa do domu miałęm więcej niż 300 km, zrobiłem ponad 500 km, spokojni jadąc do 130 km. na bagnecie olej był ale minimum.

 

Jakim olejem zalać teraz radzicie ? (mi sie wydaje że był Castrol albo mobil 10w30) czy jakoś tak. Ale nie wiem. Co kupić i gdzie poza olejem ? Jak już bunie zalewam nowym ?

Czy warto od razu zajrzec do skrzyni (zalac i ja świeżym?) bo ostatnio pojawiły się jakieś stuki z tylu przy zmianie bigów szczegolnie 1,2,3 Czuje że płynnie to nie wchodzi już. Wydaje mi się że może to być już wina sprzęgła bo podczas wysprzeglania sie to dzieje.

 

Silnik: 325i

Opublikowano
milan świeci ci się czerwona czy żółta ? Ale choć na czerwoną trochę za długo, może z czujnikiem już coś nie halo skoro olej jest.

 

zółta na szćżeście tylko, oleju jest minimum

Opublikowano

Mówiłem spokojnie można jechać. Jeśli chodzi o olej to możesz zalać motul, castrol, valvoline, liquy moly, 5W30 lub 5W40, są to pełne syntetyki. Jeśli poprzedni właściciel lał pół-syntetyk z czasem mógłby ci się lekko pocić na łączeniu pokryw rozrządu i z pod nich. Wiem, że podobno to mit ale ja jak kupiłem swoje auto miało nalepkę 5W30 ale na korku wlewu było pełno czarnego nagaru (i sądzę, że był na prawdę lany półsyntetyk) sam zalałem pełen syntetyk 5W40 (wymył z czasem nagar) a po kilku miesiącach zaczął się delikatnie pocić, ale nie jest to jakiś wyciek jeżdżę tak tyle lat i jest ok umyłem front silnika w zeszłym roku. Ale oleju silnik nie bierze. Zresztą jak by się pojawił wyciek spod tych uszczelek to łatwo je wymienić. Także kup sobie któryś z wymienionych i będzie git. Co poza olejem, filtr oleju ale to chyba oczywiste. Co do oleju w skrzyni, to na skrzyni masz nalepkę jaki olej był wlany (tzn parametry) Będziesz tam miał MTF-LT-1 lub 2 lub 3 Przy 2001r to sądzę, że masz pewnie 2. Możesz zalać olej Pentosin MTF2 75W80 lub Fuchs Titan Sintofluid 75W80 oba będą dobre również dla 1. Nie wiem na ile już utraciło płynność wrzucanie biegów, może to być również wina niedoboru oleju ale jak już coś nie tak z synchronizatorami to sama zmiana oleju nie pomoże. Co do dyfra to podobnie, na pewno znajdziesz info na forum bo tematy popularne. Ale pukanie przy zmianie biegów to poduszki dyfra, również temat wielokrotnie opisywany, ja muszę sobie o tym przypomnieć, żeby to usłyszeć :P

 

 

 

milan świeci ci się czerwona czy żółta ? Ale choć na czerwoną trochę za długo, może z czujnikiem już coś nie halo skoro olej jest.

zółta na szćżeście tylko, oleju jest minimum

Wiem wiem to było do innego kolegi który się podpiął pod temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.