Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

przesiadłem się z e46 na e60 :) spełniam marzenia. Auto nienagannie utrzymane w dobrej kondycji, manual, po dłuższym jeżdżeniu zauważyłem, że w przedziale 1500-2000 obrotów pojawia się czasem poszarpywanie, mam wrażenie że nie zawsze ale czasem jest wyczuwalne. Nie podłaczałem jeszcze kompa bo moja stara inpa nie ma silnika 520d.:(

ma ktoś może jakieś doświadczenia z podobnym przypadkiem,

auto ma 150 tyś przebiegu = sprawdzone 100% oryginał

za pomoc będę wdzięczny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dziale E90 jest temat na kilkadziesiąt stron z tym problemem i nikt dokładnie nie namierzył usterki, komp nie pokazuje żadnych błędów. Zazwyczaj problem występuje kiedy są dodatnie temperatury i na rozgrzanym silniku a w zimie i kiedy silnik jest jeszcze zimny tak jak by te poszarpywanie nie wystepowalo. Warto sprawdzić dolot do filtra powietrza, czy przypadkiem nie ma tam jakiś szczelin, czy wszystko siedzi na swoim miejscu bo jesli były by nieszczelności to wiadomo gorące powietrze z pod maski może powodować takie problemy.

 

Ps. Jeśli chodzi o INPA to możesz się połączyć z silnikiem poprzez wybór modelu E90 i silnik M47TU2

Opublikowano
Faktycznie na zimnym silniku nie ma tego problemu. Dziś rano zwróciłem na to uwagę. Dzięki za odzew spróbuję pogrzebać i jak coś ustalenia dam znać.
Opublikowano

Mialem to samo. Wymiana wezykow podciśnienia zalatwila sprawe. Wszystkie wygladaly jak nowe a jednak.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Opublikowano
a mógłbyś coś dokładniej opisać, o które węże chodzi. bo zaczynaa mnie to nieco drażnić :) z tym szarpaniem. Wczoraj zdjąłem pokrywę silnika i wszystko wygląd bardzo dobrze. wężyki widziałem przy kolektorze ssącym. czy to o te chodzi. Jak to ewentualnie przeprowadzić. ??? Prosze o wskazówki bo raczej na miejscowych mechaników w takiej kwestii to liczyć nie można. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba kupić ok. 3 metry wężyka podciśnieniowego o średnicy ok. 3.5 mm (najlepiej silikonowy) i powymieniać wszystkie, pewnie trzeba ściągać kolektor ssący żeby dostać się do wszystkich.
Opublikowano

Dokladnie jak guzior2 pisze. Ja wymieniłem od egr, klapek i poduszek silnika.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Opublikowano (edytowane)

Dziś auto mi jakby mocniej aczęło poszarpywać. pojechałem na komputer i pokazało trzy błedy:

świeca żarowa nr 1

podgrzewany filtr paliwa

ciśnienie na listwie wtryskowej podczas uruchamiania silnika

 

 

I teraz jest pytanie czy może to być spowodowane przez filtr paliwa???

zaczynam się martwić :(

 

oczywiście jutro wymienię ten filtr i pewnie za te węże podcisnienia się wezmę

Edytowane przez red42
Opublikowano
"Podgrzewany filtr paliwa", to pompa paliwa pod lewym progiem. Jeśli ona szwankuje, to i dalej w układzie paliwowym będą problemy z ciśnieniem.
Opublikowano
Pompa w baku, to pompa przelewowa- z racji kształtu zbiornika służy do przelewania paliwa z prawej komory do lewej, z której dopiero paliwo jest podawane do silnika za pomocą pompki podprogowej. W niej znajduje się filtr paliwa.
Opublikowano
W E60 nie ma pompy pod progiem (tzw. podprogowej, pod siedzeniem kierowcy) na pewno w 3,0D. Z tego co się orientuję w 2,0D. też jej nie ma. Taką pompę za to znajdziesz w E46 3,0D czy E39. Bliźniacze konstrukcje, ale jednak się różnią. Jeśli twierdzisz, że w omawianym przypadku jest pompa to podaj jej numer, a zwrócę honor.
Opublikowano
Honor zwracam ja, wstyd mi i hańba :wink: Miałem kiedyś E39, a tak jak mówisz, w E60 filtr paliwa z podgrzewaczem wygląda bardzo podobnie do pompy podprogowej.
Opublikowano

wymieniłem dziś filtr paliwa i po skasowaniu błedów pojawił się ponownie błąd 4587 kraftstofffilter,

podgrzewany filtr paliwa.

 

Czy to chodzi o podgrzewacz paliwa??? Filtr założony Mann

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymieniłem dziś filtr paliwa i po skasowaniu błedów pojawił się ponownie błąd 4587 kraftstofffilter,

podgrzewany filtr paliwa.

 

Czy to chodzi o podgrzewacz paliwa??? Filtr założony Mann

 

viewtopic.php?f=48&t=167346

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się że musi mieć to związek z nieszczelnoscią gdzies w dolocie. Na początek wymienił bym wszystkie przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego i posprawdzał rury od intercoolera czy nie mają luzów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.