Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :D

proszę powiedzcie czy temperatura silnika między 104 a 110 to normalne???

u kolegi trzyma między 90-95

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź danielxc717, cichutko również tak myślałem jak napisałeś ponieważ na zegarze wskazówka jest cały czas w pozycji pionowej po rozgrzaniu silnika, natomiast w test 7 temp. dochodzi czasem do max 110st pozdrawiam
Opublikowano

Pozycja pionowa wskazówki jest w bardzo szerokim zakresie, gdzieś od 80 do 115st, więc to tak naprawdę żaden wskaźnik. Najlepiej włączać test 07.

110st możesz mieć na standardowym termostacie i to jest ok. Ewentualnie jak przegonisz ostro auto, to temp. spadnie (włączy się w termostacie grzałka). To podobno takie bardziej eko-rozwiązanie (dla mnie głupota, żeby trzymać silnik tak wysoko).

Opublikowano
Pozycja pionowa wskazówki jest w bardzo szerokim zakresie, gdzieś od 80 do 115st, więc to tak naprawdę żaden wskaźnik. Najlepiej włączać test 07.

110st możesz mieć na standardowym termostacie i to jest ok. Ewentualnie jak przegonisz ostro auto, to temp. spadnie (włączy się w termostacie grzałka). To podobno takie bardziej eko-rozwiązanie (dla mnie głupota, żeby trzymać silnik tak wysoko).

Piszesz,że to głupota,ale zobacz jakie to proste rozwiązanie i masz euro4.Lepiej tak niż montować katy,fapy czy inne badziewie które kończy sie po góra dwóch latach i kosztuje po 5 tysi.

Opublikowano

No tak, masz rację, choć chyba euro4 to tam nie ma, bliżej temu chyba do euro3 (ale to lepiej niż euro2). Z tego co wiem, więcej jest takich eko-tricków, np. dołożyli vanosy, to moc powinna wzrosnąć, tymczasem jest taka sama, bo jest najpierw zwężka na kanale doprowadzającym powietrze do kolektora (pod zderzakiem) a i sam kolektor jest mniejszy.

Z FAPami w pełni się zgadzam - kretynizm niebywały, chyba równie głupi jak system start-stop.

Opublikowano

110 stopni sygnalizuje nieprawidłowo pracującą wiskozę, spina po prostu trochę za słabo, lub niedziałający wentylator klimy. Jeżeli wiskoza jest w pełni sprawna i wentylator klimy działa, to temperatura nie ma prawa przejść powyżej 108 stopni, gdyż przy 108 stopniach wiskoza jest już spięta na amen i włącza się dodatkowo wentylator klimy na wyższą prędkość wirowania, a wtedy temperatura szybko spada. Chyba że stoisz w korku przy 30 stopniach na zewnątrz, ale i wtedy, gdy wszystko jest sprawne, przekroczenie 108 stopni jest trudne.

Natomiast temperatura 95 stopni u kolegi może sugerować przeróbkę termostatu na zwykły, bez sterowania. Kilka lat temu na wielu zagranicznych forach były instrukcje jak to samemu zrobić i sporo użytkowników wykonało taką przeróbkę

Pozdrawiam

Opublikowano
Autko stoi u mechanika więc zobaczymy co w trawie piszczy natomiast jeżeli chodzi o wentylator- załącza się, a temperatura najczęściej jest w przedziale 106-108st. czasem skacze na 109 ale błyskawicznie maleje
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gdyż przy 108 stopniach wiskoza jest już spięta na amen i włącza się dodatkowo wentylator klimy na wyższą prędkość wirowania, a wtedy temperatura szybko spada.

 

To powiedź mi teraz jak ta wiskoza sprawdza sobie temperaturę płynu że "wie" kiedy ma 108 stopni :mrgreen:

 

Marjo72 szukasz dziury w całym, wg dokumentacji BMW, temperatura robocza silnika M62 to 80-115 stopni. KOlega ma na bank termostat z innego modelu, lub nie ma termostatu w ogóle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.