Skocz do zawartości

[E46] 320d 136km, problemy z utratą mocy, wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem ze swoim BMW e46, ostatnio bardzo głośno chodzi, sporo pali - w mieście około 12 litrów przy normalnej jezdzie...

Największym problemem są utraty mocy przy wyższych obrotach, tzn: na 1 i 2 biegu jest ok, problem zaczyna się na 3, 4, 5 biegu.

Skrzynia jest automatyczna.

 

Gdy na 3 biegu mam 3500 obrotów to auto już dalej ma problemy z ciągnieciem, poprostu odcina i czasami delikatnie bardzo powoli ciągnie dalej.

Jeżeli bieg przeskoczy na 4 to znowu ciągnie dalej do 3500 - max 4000 i jest ten sam problem.

Ogólnie na 5 dociaga max do 160km, czyli również do 3500-4000 obrotów.

Przy wejsciu na 3500 czuć drastyczne zwolnienie, czyli jakby odcięcie...

 

Muszę wtedy sam zmieniać biegi na manualnym trybie skrzyni...

Jeszcze gorzej jest w trybie sport.

 

Auto raczej nie kopci na biało ani na czarno na postoju, wiadomo że czasem jak dam więcej gazu to pokaże się czarna chmura - ale to raczej normalne w dieslu.

Czy ktoś może mi pomóc?

 

Problemy zaczeły chyba od momentu gdy zmieniano mi świece i musieli ściągnąć głowice.

Spalanie było wyższe już wcześniej, a głośna praca silnika zaczela się po wymianie oleju jakieś 3 mc przed zabawą z głowicą.

Jak kupiłem auto i wracałem na trasie do domu paliło 5.8-6.5 litra, i czasami wciskałem więcej gazu.

Teraz cudem jest zejscie na 6 litrów przy max 100km...

Opublikowano

Dorzucam jeszcze jeden filmik z youtube jak to wyglada.

W tym wypadku akurat jest na trybie sport. Jak widać nie ma mocy żeby wogole ciągnąć.

Auto jest jeszcze bardziej zamulone niż było, problem pojawia się już od 2 biegu.

Oczywiście gaz jest wciśnięty do dechy....

Zauważyłem że jak nie cisnę do dechy tylko normalnie przyspieszam to efekt nie występuje, bądź jest mało odczuwalny.

 

https://www.youtube.com/watch?v=zk1MzCjOqUE

 

 

Oto drugi filmik, tutaj widać jak zachowuje się na manualu (nie wrzucałem sam biegów, czekałem aż sama przerzuci) Jak widać zamulanie zaczeło się już na 2gim biegu...

A na 4 widać jak dochodzi na 3500 i spada lekko niżej (nie puszczałem gazu, to efekt samoczynny)

 

https://www.youtube.com/watch?v=cnS_AjVDDaE

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam M47 tylko, że w manualu, ale powiem Ci że mi na 3biegu szybciej dochodzi do 5tyś obr/min niż tobie na 2 biegu, straszny muł, najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej, INPA DIS, może pojawią się błędy, to by się sprawa rozwiązała, ale jak pada przepływomierz, (disem można sprawdzić) a takie objawy są, to nie zawsze zapisuje błąd, chociaż u Ciebie spalanie jest na wysokim poziomie na 4 biegu miałeś 20l, a jak przepływomierz pokarze mniejszą ilość powietrza to pompa poda mniejszą dawkę paliwa, to może być zawór EGR puszcza spaliny, przy maksymalnym obciążeniu powinien być zamknięty, może jakieś uszkodzenie, nieszczelność w interculerze lub przewodach dolotowych, sprawdź. W dieslach obowiązuje zasada jest paliwo i powietrze potrzebne do spalenia paliwa jest i moc.

- o zaworach i wężykach pewnie czytałeś, jest dużo tematów, najczęściej EGR i Przepływomierz (można zrobić podmiankę o tych samych numerach i sprawdzić) ewentualnie odłączyć i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa, czasami na odpiętym lepiej chodzi niż na psującym się, nie znam się na skrzyniach automatycznych, więc ostrożnie z eksperymentami.

PS. Masz cos nie tak ze światłami z przodu, i najważniejsze nie jeździ się M47 na tak głębokiej rezerwie paliwa, ponieważ to wyrok dla pompy wtryskowej. nie ma jak się chłodzić paliwem.

Opublikowano

Ok w czwartek zaczne od wymiany wszystkich wezykow podcisnienia.

EGR byl czysyczonz. Nie pomoglo, a w sumie chyba teraz bardziej zamulilo auto.... ciezko mi okreslic bo 3 tydzien auto nie uzywane.

Komp nie wywala nic.....

Opublikowano

Oto logi z inpy, co prawda stare ale juz wtedy byly problemy.

 

 

 

http://i43.tinypic.com/33oifd0.png

http://i39.tinypic.com/95u91h.png

http://i44.tinypic.com/2ymhvo1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem Ci że to za mało najlepszy jest film z pełnego obciążenia nagrywasz jak wciskasz gaz do dechy i jedziesz pod górę wtedy wszystko widać, jak pompuje turbina i jaka dawka paliwa i powietrza przy jakich obrotach, zobacz na youtube filmy wpisz Bmw INPA M47 i zobaczysz, tutaj masz wszystko w porządku.

EGR chociaż czyszczony może być uszkodzony i wpuszczać spaliny a odpięcie podciśnienia nie wiele daje, a jak masz zapchany katalizator to nawet nowy nie utrzyma ciśnienia gazów i się otworzy, może być wyłamana sprężyna, chociaż zamyka się ale nie z taką siłą jak trzeba, można chwilowo zaślepić egr blaszką (niektórzy cały czas tak jeżdżą), mówię o dolocie spalin do egr wkłada się dociętą blaszkę między egr a dolot spalin (metalowa rurka od kolektora spalin) pod tą opskę, będzie trochę na wolnych obrotach głośniej chodził ale nic się nie stanie można zrobić jazdę próbną, jak to egr to wyjdzie od razu.

- a te dwa błędy to podgrzewacz (teraz się nie uruchamia) i świece lub sterownik świec

Opublikowano

screeny z inpy nic nie mowia

wrzuc takie jak trzeba a najlepiej film z live data

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.