Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam taki problem.Przy postoju mojej e39 520i kombi po 2-3 dnich zdycha aku,wymieniłem na nówke aku bo myslałem ze tamten jest juz do dupy ale problem pozostał i po 2-3 dniach postoju aku pada.Dzis posiedziałem w aucie bo myslałem ze moze wentylator przewiewu kabiny sie nie rozłacza ale po ok 25min przewiew sie wyłączył wiec przyczyna jest chyba inna.Wiec prosze o jakieś info co to moze byc?

 

2 sprawa to jest to ze np rano samochód odpalam i przykładowo przejade ok 100 km i po postoju mam problem z odpaleniem,poprostu odpalam auto ale momętalnie gasnie tak jak by nie chciało wejść na obroty.Robiłem tak ze zamykałem auto kluczykiem odczekiwałem chwile i odwierałem ponownie i auto odpalało ale nie zawsze to sie sproawdzało wiec nie wiem co jest przyczyną.Wiec prosze o porade.

 

3 przyczyna to szyba tylna nie podgrzewa?przeleciałem bezpieczniki i wszystko ok a szyba nie podgrzewa.Wymieniłem tylna szybe bo przy wymianie tylnej wycieraczki(była zapieczona) szyba sie pokruszyła i kupiłem inna ale problem podgrzewania pozostał,wszysko jest podłaczone i bezpieczniki ok a szyba nie grzeje.

 

Wiec jak ktos mógłby pomóc i doradzić co moze byc i jakie przeczyny sa mojego autka to bardzo prosze.Pozdr.

Opublikowano
Ładowanie sprawdzałeś?

 

Jezeli chodzi ci o arternator czy doładowuje to raczej tak ale nie sprawdzałem ale jak buzne na kablach i troszke pojezdzi to odpala później normalie przez cały dzien .

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napewno samochód po powodzi i stąd te problemy.

 

Widzę jasnowidza mamy na forum.

Daj na PW nr lotka :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napewno samochód po powodzi i stąd te problemy.

 

Ledwo na forum się pokazałeś i już zabłysnąłeś, prawie jak reaktor w czarnobylu. :roll:

Jak nie wnosisz nic sensownego do tematu, to lepiej nie odzywaj się wcale. :mad2:

 

Co do znikania prądu, najczęściej winowajcą jest "jeż", kolejne opcje to nie usypiający się czytnik nawigacji (jeśli masz), alarm, jakiś nieoryginalny sprzęt audio, zestaw głośnomówiący.

Polecam wyposażyć się w amperomierz cęgowy, zapiąć na kabel od aku i sprawdzać pobór prądu po uśpieniu elektroniki.

Jak będzie większy jak 0,07A to wypinasz na przemian bezpieczniki i sprawdzasz czy pobór spada, jak spadł po wypięciu bezpiecznika "X" to znaczy że coś w tym obwodzie zjada prąd, i tutaj szukasz usterki.

Pobór prądu powinien być pomiędzy 0,07 a 0,03A w spoczynku, to już zależy od wyposażenia.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam.Wracajac do tematu mam takie pytanie bo ostatnio zauważyłem ze jak otworze schowek i wyłącze samochód i zamkne to cały czas pali sie lampka w schowku :shock: czy to normalne?? bo chyba mi sie zdaje ze tak nie powinno byc.I tez zapytam jak sprawdzic czy w zamknietym schowku pali sie lampka :8) bo prawde mówiac nie wiem jak jest zamkniety schowek czy pali sie tam cały czas lampka tylko wnioskuje tym ze jak zostawie otwarty schowek i zamkne auto t cały czas pali sie światło.Podro i czekam na jakies wskazówki i odp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy to normalne??

Nie.

Lampka ma gasnąć po zamknięciu schowka.

.I tez zapytam jak sprawdzic czy w zamknietym schowku pali sie lampka

Wsadzić telefon z włączonym nagrywaniem i później oglądnąć film, będziesz widział czy gaśnie czy nie.

Opublikowano
czy to normalne??

Nie.

Lampka ma gasnąć po zamknięciu schowka.

.I tez zapytam jak sprawdzic czy w zamknietym schowku pali sie lampka

Wsadzić telefon z włączonym nagrywaniem i później oglądnąć film, będziesz widział czy gaśnie czy nie.

 

Takie proste,że na to nie wpadłem heh tak własnie zrobie.Dzieki.

Opublikowano
czy to normalne??

Nie.

Lampka ma gasnąć po zamknięciu schowka.

.I tez zapytam jak sprawdzic czy w zamknietym schowku pali sie lampka

Wsadzić telefon z włączonym nagrywaniem i później oglądnąć film, będziesz widział czy gaśnie czy nie.

 

Takie proste,że na to nie wpadłem heh tak własnie zrobie.Dzieki.

 

No i kamerka włożona i jest ok światło gaśnie jak schowek zamykam :) ale problem został i trzeba szukac dalej przyczyny rozładowywania aku :(

Opublikowano
Witam, ja również podepnę się pod temat bo mam ten sam problem tylko że sprawa wygląda tak że odpalę auto, zgaszę i nie mg odpalić i jak chodzi to przygasają kontrolki. Aku naładowałem włożyłem do auta i jak pracowało to ładowanie było 13.7-14 w tych granicach. Co może być nie tak?
Opublikowano
Ładowanie masz trochę niskie, sprawdzałeś miernikiem czy przez OBC?? Te przygasanie kontrolek może być oznaką uszkodzonego aku lub słabego połączenia masowego
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)

Na pełnym obciążeniu 13.7-14.2 w tych granicach. Jako że e39 na warsztacie stoi to wyjąłem alternator i zawiozę do znajomego niech przejrzy i przy okazji zmieni łożyska.

Jak sprawdzić pobór prądu na postoju??

 

Amperomierz wpinasz w obwód akumulatora i sprawdzasz, lub jak masz dostęp do miernika cęgowego to bez rozpinania aku sprawdzisz pobór.

ok dzięki kolego, jak odbiorę 5-tke z warsztatu to sprawdzę pobór, teraz oddałem alternator do regeneracji więc może się dowiem czy on był winny

Edytowane przez Seba-JBB
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Amperomierz wpinasz w obwód akumulatora i sprawdzasz, lub jak masz dostęp do miernika cęgowego to bez rozpinania aku sprawdzisz pobór.
  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgrzewamy kotleta....

Mnie też dopadło wyjadanie prądu przez samochód.

 

Poprzednio coś zjadało prąd, w zasadzie z dnia na dzień był problem odpalić, między czasie wymienione zostało:

-wentylator nawiewu (w starym brakło pierścieni ślizgowych i szczotek)

-opornica (jeż) gdyż prawdopodobnie padł przez kończący się wentylator

-cały panel klimatronika, w poprzednim były połamane guziki, a ten jest ok, i nawet ciszej pracuje wiatraczek, który oczywiście po uśpieniu się zatrzymuje.

-klema pirotechniczna - robił się na niej opór, przed klemą ładowanie 14.4, za nią na aku już 1V mniej.

-akumulator - teraz mam nowego BOSCH.

-zregenerowany alternator, w starym brakło szczotek, sprawdzony, ładuje książkowo.

 

Navi nie mam, więc problemy z czytnikiem odpadają, tak samo jak z tunerem BM, alarmu także nie mam.

Po wpięciu amperomierza w obwód aku, pobór wynosi ok 0.04-0.05A, więc jest książkowy, aku odłączony od auta, jak i w innym samochodzie pracuje prawidłowo i prąd trzyma.

Natomiast, zostawiłem auto z miernikiem uniwersalnym ustawionym na ampery na noc, i rano okazało się że w mierniku upaliło bezpiecznik (10A), co świadczy że coś w nocy budzi się do życia.

Pytanie, co to może być? Co w tym aucie może być aż takim cichociemnym pożeraczem prądu?

 

Z rzeczy niezwiązanych, międzyczasie wymieniony został LCM, oraz wleciało ori radio CD + MID, ale te graty są ok, nie wykazują prądożerności.

 

Ktoś coś wie, ktoś ma jakieś sugestie?

Opublikowano
10A? To raczej nie jęz radio bo to chyba za duży prąd. Sprawdź czy co noc przewagi ten bezpiecznik. (jak masz czas) jeśli tak to zmudna praca. Wyciągaj po 3 bezpieczniki powyżej 10A i wtedy gdy będzie ok będziesz, miał łatwiej coś wyeliminować. Ale może to trwać ponad tydz.
Opublikowano
Witam.Mam taki problem.Przy postoju mojej e39 520i kombi po 2-3 dnich zdycha aku,wymieniłem na nówke aku bo myslałem ze tamten jest juz do dupy ale problem pozostał i po 2-3 dniach postoju aku pada.Dzis posiedziałem w aucie bo myslałem ze moze wentylator przewiewu kabiny sie nie rozłacza ale po ok 25min przewiew sie wyłączył wiec przyczyna jest chyba inna.Wiec prosze o jakieś info co to moze byc?

 

2 sprawa to jest to ze np rano samochód odpalam i przykładowo przejade ok 100 km i po postoju mam problem z odpaleniem,poprostu odpalam auto ale momętalnie gasnie tak jak by nie chciało wejść na obroty.Robiłem tak ze zamykałem auto kluczykiem odczekiwałem chwile i odwierałem ponownie i auto odpalało ale nie zawsze to sie sproawdzało wiec nie wiem co jest przyczyną.Wiec prosze o porade.

 

3 przyczyna to szyba tylna nie podgrzewa?przeleciałem bezpieczniki i wszystko ok a szyba nie podgrzewa.Wymieniłem tylna szybe bo przy wymianie tylnej wycieraczki(była zapieczona) szyba sie pokruszyła i kupiłem inna ale problem podgrzewania pozostał,wszysko jest podłaczone i bezpieczniki ok a szyba nie grzeje.

 

Wiec jak ktos mógłby pomóc i doradzić co moze byc i jakie przeczyny sa mojego autka to bardzo prosze.Pozdr.

 

 

Miałem to samo 2 tygodnie temu. Z tym, że najpierw rozładowywał się 2 tygodnie ,a później w 1 dzień. Myślałem, że mam upływ w samochodzie, a to jednak przebicie było w samym akumulatorze (przebicie gdzieś na celach) i niestety aku poszedł w śmietnik, a był 3 miesiące po gwarancji... Z nowym aku nie mam już problemów.

 

 

A ogólnie to jedziesz po kolei:

 

-ładowanie alternatora (ok 14V powinno być)

-upływ w aucie (wyłącz auto i sprawdź czy iskrzy jak trzesz klemą, trochę może, bo wiadomo że coś samochód bierze, ale nie przesadnie), jak iskrzy to jedziesz po bezpiecznikach i szukasz gdzie bierze prąd, rozpiske elektryki w e39 masz w necie. Sprawdź jeszcze czy nie masz zwarcia do szyny kan, jeśli masz polifta (ja tak miałem) bo to też powoduje upływ i spore problemy.

 

Sprawdź czy z innym akumulatorem będzie się działo to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie podstawowe rzeczy to sam sprawdziłem zanim napisałem post na forum.

wyłącz auto i sprawdź czy iskrzy jak trzesz klemą, trochę może, bo wiadomo że coś samochód bierze, ale nie przesadnie)

Nie rozumiem co to da? Przecież po odłączeniu klemy i ponownym jej podłączeniu wzbudzisz całą elektronikę, to było by dziwne żeby nie brał prądu.

 

Uproszczając poprzedniego mojego posta, coś w aucie budzi się do życia w nocy, choć nie zawsze, kilka dni potrafi być ok, a czasem z dnia na dzień wyssie aku, że ledwo idzie odpalić.

Problemem nie jest aku, ani alternator, gdyż te elementy są nowe, sprawne i sprawdzone.

Po prostu nie mam pojęcia co może wyjeść tyle prądu bez żadnych innych oznak. :mad2:

Opublikowano

Iskrzenie klema to nie jest zbyt dobry pomysl. :nienie:

 

Uklady elektroniczne nie przepadaja specjalnie za tym...

Moze nie nie beda uwalone, ale po podaniu zasilania procesory sie inicjalizuja, a przy takim sposobie moga pojsc sobie w "krzaki" i beda chocki-klocki, cuda-wianki.

Kleme lepiej zalozyc jednym, pewnym ruchem.

 

Lepiej kupic marketowy miernik za dwie dychy, nie musi byc "klasowy", dokladny, zeby cos mniej-wiecej pokazal.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to, że usterka usunięta.

Padnięty był moduł GM, auto samoczynnie się "budziło", co z wpiętym małym miernikiem uwalało jego bezpiecznik.

Przy mocniejszym amperomierzu auto samo się wybudza, a następnie zżera jakieś 2A przez 15 minut, po czym spada po uśpieniu na 0.2A i tak aż do kolejnego normalnego uśpienia elektroniki. :shock:

Na chwilę obecną samochód nie wykazuje prądożerności, w spoczynku bierze ok. 0.02A.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.