Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój błąd. Nie wiecej jak 100ml na 1000km, ale to jak robię dużo autostrad ponad 160kmh czyli zalezy od tras.Jak jezdze do normalnych predkosci to jest ok. Tak 5-7 tys od wymiany dopiero widać ten ewentualny delikatny pobór.

W VW T5 jak jeżdzę ostrzej ponad 160 to tez bierze bardzo delikatnie. Uważam ze to normalne.

Edytowane przez damascus7
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mój błąd. 100ml na 1000km. Tak 5-7 tys od wyniany dopiero widać ten delikatny pobór.

To zadne zuzycie jak na mocny turbo silnik.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 lata później...
Opublikowano

temat może stary , ale aktualnie próbóje kupic f10 550,


wszystkie historie aso dot. tego samochodu z lat 2010-2012 są popartę dokumentami , że pomimo wymiany wtrysków , te sillniki po ok. 150 tyś muszą zostać wymienione.


Natomiast silniki z czarna osłona od 2013 do około 2014 mają już tylko problemy z wtryskami.


Czyli


silnik z 2012/2013

wtryski z 2014


i zero problemów.


Zazwyczaj historie serwisów , zaczynają się od wymiany wtrysku , wymiany 4 wtrysków , wymiany kolejnych 4 , wymiany silnika :)

Opublikowano
Dokładnie. Silniki z czarną obudową są już znacznie poprawione, ale i tak nie tak całkowicie. Silników ze srebrną omijać dla bezpieczeństwa. Sam bym chciał 550i xDrive po 07.2013 i z niskim przeb. Ciężko trafić coś interesującego w USA bo tylko tam skupiam uwagę.
Opublikowano
Z czystej ciekawości i dla przejrzystości tematu. Wrzućcie porównanie pokryw o których mówicie, będzie dane jak na tacy i będzie to dobre uzupełnienie - mówię o zdjęciach.
Opublikowano
Dokładnie. Silniki z czarną obudową są już znacznie poprawione, ale i tak nie tak całkowicie. Silników ze srebrną omijać dla bezpieczeństwa. Sam bym chciał 550i xDrive po 07.2013 i z niskim przeb. Ciężko trafić coś interesującego w USA bo tylko tam skupiam uwagę.

Przypadkiem takiego kupiłem ostatnio :D

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
czy 535i i 550i mają normalny mechaniczny bagnet oleju?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam u siebie poprawioną wersję (N63TU, 450KM), ma jedną wadę, którą przerabiałem: pękają przewody (jeśli dobrze pamiętam) odpowietrzania silnika. Nowe są już lepiej zabezpieczone (zrobione z grubej gumy zamiast plastiku oraz zabezpieczone w kołnierzach tam, gdzie robi się ciepło od silnika).


W temacie oleju: jaka ilość wchodzi do tego silnika pomiędzy min a max na bagnecie elektronicznym?

Opublikowano
Co do koloru pokrywy silnika to macie jakieś mylne info. W moim n63 rok 2011 jest czarna obudowa a silnik w serii 408 kuni więc stara wersja. Losowo no otomoto znalazłem po sztuce 650i oraz 550i z 2011r, obie mają czarną pokrywę więc to o niczym nie świadczy. Ten silnik przed zakupem, czy to wersję starszą, czy nowszą trzeba bardzo dokładnie sprawdzić. najlepiej by było pożyczyć auto na tydzień, wymienić olej na zalecany, zrobić trasę z 3000km i wtedy wszystko wyjdzie. Ewentualnie posprawdzać co tylko można, kompresję, stan cylindrów kamerką, ciśnienie doładowania itp. A na wszelki wypadek zostawić sobie ze 30 tyś pln na remont. W tym aucie to i tak nie jest max bo łatwo można dobić do 50 tyś pln jak auto nie było dbane. Auto dla prawdziwego hobbysty z zasobnym portfelem ;)
Opublikowano
A temu, że stosuje dość dokładny wskaźnik poziomu oleju. :)

Tyle tylko ze elektroniczny bagnet działa już po uruchomieniu silnika ! Znam sytuacje gdzie auto uruchomiono na sucho :roll:

P. S. Mam w firmie 7er z tym silnikiem auto jest z 2017 roku i wszystkie serwisy nadal teierdza zeby sie go pozbywac jak najszybciej , nie wiem czy wynika to z braku wiedzy czy jednak nadal sa problemy z tym motorem. W naszym egzemplazu jest okolo 30 tys nalotu i jak narazie zero problemow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz kupić i ciągle martwić się o fakt, że cos padnie, to faktycznie jest to zakup bez sensu. Koledzy z DE mają teorię, że te silniki nie lubą jak jeździ sie nimi delikatnie (podczas spokojnej jazdy na comfort/comfort+ mam 800-1400 obrotów na motorze), twierdzą że trzeba je od czasu do czasu przycisnąć do redline na autobanie. Nie wiem ile w tym prawdy, sam tak robię, bo jazda tym autem w dynamiczny sposób to sama przyjemność. Więc nie przesiadłbym się na 2.0, aby spać spokojnie :D


Olej wymieniać co 10 max 12 tys km, serwisować na bieżąco i nie oszczędzać, a będzie jeździć. W razie problemu wymiensilnik.pl ma już doświadczenie z tą jednostką i chyba nawet w promocji za 25k wymienia komplet, więc taka okazja, że można to zrobic zawsze 2x :mrgreen:


Nie zmienia to faktu, że ten silnik lata, co prawda 4.7 do setki to nie jest dziś jakieś mega osiągnięcie kiedy nowa wersja ma 3.7, ale dla mnie wystarcza w zupełności. Jak chce jeździć wolno to przesiadam się do 535d ;)

Opublikowano
Co do koloru pokrywy silnika to macie jakieś mylne info. W moim n63 rok 2011 jest czarna obudowa a silnik w serii 408 kuni więc stara wersja. Losowo no otomoto znalazłem po sztuce 650i oraz 550i z 2011r, obie mają czarną pokrywę więc to o niczym nie świadczy. Ten silnik przed zakupem, czy to wersję starszą, czy nowszą trzeba bardzo dokładnie sprawdzić. najlepiej by było pożyczyć auto na tydzień, wymienić olej na zalecany, zrobić trasę z 3000km i wtedy wszystko wyjdzie. Ewentualnie posprawdzać co tylko można, kompresję, stan cylindrów kamerką, ciśnienie doładowania itp. A na wszelki wypadek zostawić sobie ze 30 tyś pln na remont. W tym aucie to i tak nie jest max bo łatwo można dobić do 50 tyś pln jak auto nie było dbane. Auto dla prawdziwego hobbysty z zasobnym portfelem ;)

 


W kwestii uzupełnienia.... przeglądnąłem ok. 10 szt 550i / ix. (historii z ASO)


Wszystkie które miały wymienione silniki tj. z roczników 2010-2013 - miały po wymianie czarną obudowę (zdjęcia z ofert), natomiast te które w ASO nie podlegały wymianą srebrno-czarną, w takim przypadku generalne remonty silników robione.


Mając na mysli nowe silnik - mam na uwadze oczywisce 408KM.


Nie wiem czy to zbieg okoliczności , ale tak stwierdzam.


Dodatkowo silniki wymienane są w ASO przy przebiegach od 80 - 140 tyś. Dla roczników 2010-2013. O wtryskach nie mówię (ilość wymian przeraża), niektóre nawet po wymianie silnika w 2014 , miały wymienniane wtryski w 2015. Z tego co można również stwierdzić z historii serwisowych , jeżeli ktoś wymienił wtryski w 2015/2016 to wygląda ze są one już poprawione i mają dłuższa żywotność.


38299d60458786240ee16f46e8fe

76fc85ec49669375f339f3604543

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wersje 408KM uznano w USA za awaryjną i naprawia się je pogwarancyjnie bezkosztowo. Mają na to nawet nazwę: customer care package: https://www.topspeed.com/cars/car-news/bmw-n63-customer-care-package-a-recall-that-bmw-refuses-to-call-a-recall-ar166918.html


Często ludzie kupujący uzywane BMW z N63 w USA jadą na serwis i robi się im generalny remont albo wymienia cały motor.


Według informacji które sam odkopałem rok temu przed zakupem mojego V8, modele N63TU (czarna pokrywa, wersje tzw. poprawione, ~450KM) nie podchodzą już pod tą akcje. Również userzy z bimmerpost twierdzą, że awarie i problemy w silnikach TU (technical update) są rzadziej spotykane, ale jednak występują: wymiany wtrysków czy zjadanie oleju to częsty przypadek.


Ciężko jest tutaj jednoznacznie stwierdzić, jak sprawa wygląda w rzeczywistości: jak zawsze, na forum itp. pisać będą ludzie, którzy maja problemy. Użytkownicy świeżych aut i działający N63 nie będą mieć czasu albo ochoty się wypowiadać. Również przeglądanie ogłoszeń "standardową metodą" tj. najpierw przeglądamy najtańsze raczej pokaże straszny stan: będą to auta zajechane i często z wymienioną jednostką (bo to jednak wpływa na cenę jakby nie patrzeć).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam 550i już drugi rok. Wymieniłem świece i jeżdżę bez najmniejszych problemów. Co do spalania oleju to spala więcej jak jeżdżę po mieście i zdarza mi się dolewać 1-2l pomiędzy wymianami. Jak robię trasy to nie mam dolewek.

spalanie benzyny po mieście ok 16l w trasie ok.10l lub więcej :wink:

Opublikowano

Witam.

Mam problem, a mianowicie z tylu silnika leci mi plyn chlodniczg, mechanik mowil ze trzeba zdjąc skrzynie. Przerabial ktos, orientujecie sie skad moze leciec?

Z gory dziekuje

Opublikowano
Witam.

Mam problem, a mianowicie z tylu silnika leci mi plyn chlodniczg, mechanik mowil ze trzeba zdjąc skrzynie. Przerabial ktos, orientujecie sie skad moze leciec?

Z gory dziekuje

 

U mnie "skończyły się" przewody gumowe do chłodzenia turbin (11 53 7 578 687 i 11 53 7 577 014) - chodzi o te gumowe cieńsze przewody montowane pod pokrywą, bliżej turbin, łączone z metalowymi rurkami, nad silnikiem, gdzie jest baaaardzo ciepło. To jest mi.in. kiepskie rozwiązanie tej wersji - po lifcie wydłużono metalowe rurki idące od turbin aby guma tam nie pracowała w takiej temperaturze.

Oczywiście problem jest z kilkucentymetrowym przewodem a trzeba wymieniać cały element :mad2:


Ale nie wiem, czy to też Twój przypadek :(

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, Panowie stałem się szczęśliwym posiadaczem 550ix z 04.2011. Jestem jego drugim właścicielem w Polsce. Poprzedniemu właścicielowi w 2016 przy przebiegu 80k km serwis wymienił silnik w tzw akcji "good will" tzn auto było już po gwarancji, ale z racji tego że było serwisowane od A do Z w ASO. Serwis wymienił silnik na własny koszt. Moje pytanie brzmi, jak najlepiej sprawdzić jaki silnik tam wsadzili? Dzwoniłem do ASO, niestety nie są w stanie mi takiej informacji podać bo twierdzą, ze numery katalogowe w tym przypadku nic nie dają. Jak myślicie jaka jest szansa, ze wsadzili znowu te samą awaryjna jednostke bez TU? Czy hamownia prawdę mi powie ? Czy może się okazać, ze silnik jest TU a mapa dalej z starej wersji I I tak wypluje 408km? Pozdrawiam !


Ps. Pokrywa silnika jest czarna ! Ale jakoś mnie to do końca nie przekonuje

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat powoli umiera jak te silniki :D , ale ciekawi mnie co serwis miał na myśli że wymienili na silnik już poprawiony, skoro oryginalnie miał N63TU? https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-bmw-f06-650i-grancoup-b-o-dociag-mpakiet-komforty-adaptiveled-fvat23-ID6EdMiB.html

 

Generalnie było o nich głośno, ale sam mialem kilka, dziś od 3 mies jezdże najnowszą wersję w 750i i nigdy nie narzekałem.


Jeśli chodzi o moc, osiągi, wrażenia z jazdy to jest to motor bezkonkurencyjny. Ma te swoje wady, ale trzeba sie z tym liczyc, te 8-10 lat temu jeszcze przejmowałem się "co to bedzie jak silnik padnie", dzis podchodzę do tego standardowo: no nic, wsadzi sie drugi używany i będzie jeździł dalej. A jeszcze jak zrobi to jakis dobry zaklad, to na gwarancji.


Według mojej wiedzy BMW nie będzie już produkowało V8 "standardowego", w tym nie bedzie go w nowych 7mkach. Ten V8, który gdzieś się tam pojawia w zdjeciach szpiegowskich, to silnik do XM (X8/X9M) i do analogicznej limuzyny (poziom wyżej nad 7mką).


Tak że jak masz dziś okazje kupna V8 w dobrym stanie, to polecam, bo potem juz takich nie bedzie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.