Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oj tam. Ja w swojej też nic nie dolewam.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przesadzasz z tymi procentami 550i w US... mysle, ze realnie 20-30% F10 w US to 550i

 

ja tez sledze amrykanskie fora - problemy z 550i, X5 50i raportowane byly w kontekscie wymiany wtryskiwaczy (pamietam kilka takich przypadkow, wymiany rozrzadu (przy jakims smiesznym przebiegu - pamietam tylko jeden taki przypadek), ilosci spalanego oleju - calkiem duzo postow na ten temat, ale trudno powiedziec do jakiej ilosci spalanego oleju jest OK a od kiedy nie OK

 

aha, i nigdy nie slyszalem o wymianie silnika, zawsze BMW naprawialo silnik, nawet ten z walnietym rozrzadem

 

EDIT: dla zainteresowanych, na bimmerfest w dziale X5 E70 problem wadliwych wtryskiwaczy w 50i powrocil w jedym z biezacych watkow

 

To dziwne historie pan z Reduty opowiada, od 2010r śledzę amerykańskie fora o f10 (tam 50-70% f10 to 550i) i nikt nie miał wymienianego silnika ani poważnej usterki. Są tam też użytkownicy tego motoru z Europy. Powtarzające się awarię w N63B44 to branie oleju 1l/10kkm i cewki zapłonowe/wtryski (są wrażliwe na słabe paliwo), czyli standard we wszystkich obecnych benzynach bmw. To nie są poważne awarie.

O wymianach silników słyszałem w e60 550i, ale to zupełnie inna jednostka.

Chcesz więcej poczytać o N63B44 to szukaj np na poniższym forum, u nas to raczej biały kruk.

http://f10.5post.com/forums/

Zła opinia o 550i może się brać stąd, że większość egzemplarzy w PL to total loss z usa naprawione u Gumiaka w stodole i z takim korzeniem mogą się dziać różne rzeczy.

ps

nie bierz iXa, po co ci to :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wracam do tematu.

N63 vs.N63T. Co się zmieniło poza mocą i łagodniejszym przebiegiem momentu ?

Nie ma już problemu z olejem ?

Opublikowano

Dołożyli Valvetronic, zmieniony nieco osprzęt silnika, m.in. wtryskiwacze.

Ale generalnie konstrukcja ta sama.

Co do zużycia oleju to zapytaj Sławomira, ma ten motor w 650xi GC.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

W silnikach tych problemem są wtryski (piszę o silniku przedliftowym 407KM).

Leją za dużo paliwa i wymywają film olejowy, co prowadzi do zacierania silników.

Niestety BMW rozwiązuje ten problem latami. W chwili obecnej jest 5-ta wersja tych niby już ostatecznie poprawionych wtrysków. Pozostałe 4 wersje nie eliminowały problemu.

Ponieważ wtryski "leją" benzyna dostaje się do oleju, robi się on za rzadki i spływa z gładzi cylindrów powodując zwiększone tarcie.

Lekką poprawą sytuacji było częste zmienianie oleju, co 10 maks 15 tys km. Ale nigdy nie co 30!

Od zeszłego roku jest właśnie dostępna już 5-ta generacja tych wtrysków. BMW przeprowadza akcję serwisową na te silniki i wymienia wtryski na nowe. Oprócz wtrysków wymienia także przepływomierze, elementy związane z odmą i jeszcze jakieś pierdoły.

Rzekomo te wtryskiwacze mają już być idealne i ma się nic nie psuć.

Właścicielom BMW z tymi silnikami zalecam udanie się do ASO z prośbą o akcję serwisową.

 

Jako ciekawostkę dodam, że wtryski z akcji serwisowej mają zupełnie inny numer niż wtryski, które widnieją jako części w katalogu części BMW.

 

Poza tym przykrym mankamentem jazda BMW z tym silnikiem to czysta przyjemność porównując do śmierdzących, klekoczących i głośnych diesli.

 

BTW: BMW uważa za normalne zużycie oleju w tym silniku na poziomie 0,7 litra / 1 tys km. Oczywiście to i tak bardzo dużo, ale taka jest norma wg BMW dla tego modelu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W USA są akcje na kilka jak nie kilkanascie elementow osprzetu tego silnika a i tak podobno nie eliminuje to problemu. W ciagu roku na allegro byly 4szt 550i f10 z uszkodzonym motorem patrzac po ogolnej ilosci 550i to jednak sporo. Na wszystkich rynkach auta z tym motorem są tanie właśnie ze względu na awaryjność i opinię.
Opublikowano

Rzekomo te wtryskiwacze mają już być idealne i ma się nic nie psuć.

Właścicielom BMW z tymi silnikami zalecam udanie się do ASO z prośbą o akcję serwisową.

 

Jako ciekawostkę dodam, że wtryski z akcji serwisowej mają zupełnie inny numer niż wtryski, które widnieją jako części w katalogu części BMW.

 

O akcji słyszałem i znam kilka przypadków, że ASO wymieniło wtryski za free, ale to tylko dla aut z USA :mad2:

Jednak czy ktoś słyszał aby w ramach tej akcji serwisowej (wymiana wtrysków) w aucie z DE udało się komuś :?:

Opublikowano

Nie słyszałem, i zmieniłem we własnym zakresie. Z reszta zmieniłem wszytko co było wyszczególnione w tej akcji i powiem szczerze ze jestem zadowolony :D

Nie sprawdziłem tylko napięcia łańcucha rozrządu, ale części wymieniłem wszystkie.

Opublikowano

problem z tym silnikiem jest bardzo powszechny

jest wiele wad tego motoru, jak wałek, wtryski, nieszczelność, moduł sterujący, itd...

w usa jest tego na pęczki, auta z przebiegiem 50 tys km mogą być już po kilku naprawach silnka a także wymianach.

kupując takie auto trzeba się liczyć z możliwymi usterkami

ale jak ktoś chce mieć 408KM biturbo to coś za coś, potem jest tylko M5 które jest zapewne droższe w utrzymianu

jednak aż dziw bierze że BMW zaliczył taką wtopę z silnikiem benzynowym, ostatnio coraz więcej tego.

nie wydaje mi sie że było dużo przypadku w tym... niestety.

gwarancje się skońćzą i potem te auta będą lecieć na łep

skończyły się stare dobre wolnossące motorki :(

Opublikowano

Toż te silniki wszystkie są liczone teraz na styk, ma wytrzymać 200tys km i być NAJTAŃSZE w produkcji jak się da.. Więc wystarczy drobny błąd, typu element A wytrzyma 200tys, ale ułożony obok B wytrzymuje 20tys i układanka się sypie.

 

Ja tam się cieszę, że moje 50i przejechało pierwsze 50tys bezawaryjnie. Raz chyba mi tylko soft silnika aktualizowali, ale nie było szczególnych problemów.

 

Tak z ciekawości, te 50i starsze, w E60 też takie problematyczne?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś miał już wymieniany silnik, lub podzespoły ze względu na duże zużycie oleju w silnikach N63T ( 445 KM ) ?

Słyszeliście o akcji serwisowej ( przepustnice, wtryskiwacze ) ?

Opublikowano

Nowy silnik do 550i wg przedstawiciela BMW :

"Informuję, że w przypadku zamówienia F10 550i silnik będzie po modyfikacjach. Problemy nie będą występować."

Wie ktoś, co to za modyfikacje ?

Opublikowano

Jako laik i teoretyk wolałbym 550d niż 550i. Nie jeździłem ani jednym, ani drugim, ale przy porównaniu 2 litrowych silników dieslem przyjemniej się jeździ (dlatego mam 520d ;) Według porównań czasy przyspieszen są zblizone. Przy skrzyni automatycznej, szczególnie ZF może jeździ się podobnie, ale pojedź w trasę 150 konnym passatem 2.0 tdi 150 kucy i 1.4 tfsi 150 kucy...

 

No to się naraziłem teraz wielbicielom benzyn :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowy silnik do 550i wg przedstawiciela BMW :

"Informuję, że w przypadku zamówienia F10 550i silnik będzie po modyfikacjach. Problemy nie będą występować."

Wie ktoś, co to za modyfikacje ?

 

ciekawe :roll: :roll: :roll: ...........

Opublikowano (edytowane)

Temat niezwykle interesujący. Teraz wiem, że główną przyczyną wymian motorów z powodu m.in. przytarcia są lejące wtryski. Nie zraża mnie pobór oleju, bo w obecnym aucie 535xi tak po 5-7tys od wymiany zaczyna delikatnie brać i wychodzi różnie, ale średnio nie wiecej jak 0.1l na 1000km ,zależy od tras i prędkości. Chciałbym taki 550i w F10 ale boję się, że BMW odmówi wymiany motoru w razie poważnych problemów i będzie trzeba te ok 30 tys z własnej kieszeni wydać. No a te motory głównie w USA a tam pewnie jest akcja serwisowa na wtryski.

Aktualnie poszukuje F10 i zobaczymy co się trafi.

Edytowane przez damascus7
Opublikowano
Temat niezwykle interesujący. Teraz wiem, że główną przyczyną wymian motorów z powodu m.in. przytarcia są lejące wtryski. Nie zraża mnie pobór oleju, bo w obecnym aucie 535xi tak po 5 tys od wymiany zaczyna brać i wychodzi różnie, ale średnio 0.1l na 100km ,zależy od tras i prędkości. Chciałbym taki 550i w F10 ale boję się, że BMW odmówi wymiany motoru w razie poważnych problemów i będzie trzeba te ok 30 tys z własnej kieszeni wydać.

Raczej to "branie" przez 535i to sprawa bardzo indywidualna. Melduje że mój egzemplarz od 8 tys km nie wziął nic, e-bagnet nie drgnął o mm.

 

Pozdrawiam

MK

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Mój silnik nie bierze na Valvolinie ani trochę oleju, także nie każdy motor musi brać. Może to też kwestia odpowiedniego traktowania, nigdy nie jeżdżę ostro na zimnym silniku.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę inne pytanie dot. 550i

 

Czy ktoś się orientuje dlaczego nie występuje wersja Xdrive 550i w F11? W F10 jest, ale nie F11. Dziwne.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Temat niezwykle interesujący. Teraz wiem, że główną przyczyną wymian motorów z powodu m.in. przytarcia są lejące wtryski. Nie zraża mnie pobór oleju, bo w obecnym aucie 535xi tak po 5 tys od wymiany zaczyna brać i wychodzi różnie, ale średnio 0.1l na 100km ,zależy od tras i prędkości. Chciałbym taki 550i w F10 ale boję się, że BMW odmówi wymiany motoru w razie poważnych problemów i będzie trzeba te ok 30 tys z własnej kieszeni wydać.

 

Litr na tysiac km? to chyba dość grubo... tak powinno byc?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.