Skocz do zawartości

e39 523i wymiana uszczelki pod głowica czy to na pewno ona?


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy pomóżcie padła koledze uszczelka pod głowica. Jakie są koszta części i co trzeba wymienić ? I Czy dużo z tym roboty? Edytowane przez ambience
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba wymienić :

Uszczelkę glowicy , śruby głowicy , uszczelkę pokrywy zaworów , uszczelkę kolektora ssącego , uszczelkę kolektora wydechowego , uszczelke vanosa, dobrze by było przy okazji zmienić uszczelniacze zaworów lub najlepiej zregenerować całą głowicę.

Głowica pewnie do planowania.

Jak się nic nie urwie i ocaleja gwinty w bloku to sprawa prosta.

Wypada zmienić olej na nowy oraz pewnie płyn < zależy co mu się z czym zmieszało>

Bezwzględnie trzeba ustawić vanos < trzeba potrafić>

No i bezwzględnie trzeba mieć dynamometryczny klucz do dokręcenia głowicy.

 

Ważne jest też by była pewność , że poszła uszczelka a nie sama głowica.

 

Co do cen to nie wiem.

NA oko określam na około 1000zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej jest w płynie chłodniczym i ciężko odpala jak odpali to nie równo chodzi. Takie ma objawy. Wcześniej rozsadziło górny waż co wchodzi do chłodnicy. Dyzio jak myślisz raczej to uszczelka głowicy (głowica)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda na uszczelkę. Ale aż tak dobrze na odległość nie widzę niestety.

Trzeba zdjąć czapkę i się okaże.

 

Bo czy głowica czy uszczelka to objawy są takie same. najgorsza wersja to uszkodzony blok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze jeszcze raz dokładnie co się stało i co zrobiliśmy auto kolegi. Po przejechaniu 300km zgasiłem samochód minęła chwila i rozsadziło wzdłuż góry wąż od chłodnicy (ten po prawej stronie stojąc przodem do pojazdu). Stawiałem na termostat. Więc kupiłem termostat i wąż wymieniłem. Teraz chce odpowietrzyć i za chiny nie było przelewu. Stwierdziłem, że sprawdzę pompę wody. Wyjąłem pompę wody wszystko ok. Zero luzów wirniki całe. Ale chłodnica wody była zatkana. Po długiej zabawie z płukaniem wody dmuchaniem itp udało mi się ją odetkać. Stwierdziłem, że to wina chłodnicy. Zalałem wodę. Woda w układzie zrobiła się mocno brązowa (wcześniej płyn też taki był) Przelewu dalej nie ma, a po nagrzaniu się auta do pionu wywala płyn przez korek od chłodnicy. Nie idzie jej odpowietrzyć. Przez odpowietrznik na obudowie termostatu w ogóle nie idzie ani woda ani para. A przez odpowietrznik na chłodnicy wylatuje para (jakby czajnik się gotował) Podjechałem na komputer i pokazał nieprawidłowości na jednej z sąd lambda (ale może to być wina LPG) no i czujnik położenia wału. Co uważam, że przez to Ciężko pali i nie równo pracuje. I wydaje mi się że kopci bardziej na biało.

 

 

Auto to bmw e39 523i m52b25 z 96roku

Mam nadzieje że opisałem wszystko czytelnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli taką wogóle ma.

 

Według mnie to coś innego i nie jest to normalne ani typowe.

A czy były dodawane kiedykolwiek jakieś uszczelniacze do układu chłodzenia?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałeś pompę? Jaki miała wirnik? Niektóre podobno stały w miejscu dopiero po rozgrzaniu płynu ile w tym prawdy to nie wiem.

 

Jak dla mnie to jest mega syf w układzie i trzeba to czyścić nie wodą a preparatami do tego przeznaczonymi i to zrobić min 2 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodawany był kiedyś proszek do uszczelniana układu ale to dawno dawno temu. Takowej pompki nie mam ;) Pompę porównywaliśmy z nową i tak samo się kręci wygląda itp, ale kolega po wypłacie wymieni pompę też. Teraz auto już śmiga. Udało się odpowietrzyć układ chłodzenia. Zapowietrzała się przez nieszczelne oringi na reduktorze. Po kilku dniach udało nam się ją porządnie odpowietrzyć. Na razie śmiga. W planach jest wymiana węzę od chłodzenia, bo niektóre wyglądają w środku jakby się rozpuściły :roll: A najbardziej węże od podgrzewania przepustnicy. Mogły się one jakoś porozpuszczać i pozatykać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak padła uszczelka to z wydechu raz na jakiś czas gęsty biały dym, jak z komina w ciepłowni. Dodatkowo strzeliła mi chłodnica, pękały węże itp. Co do uszczelniaczy - z tego co wiem nie powinno się lać między innymi ze względu na elektrozawory od nagrzewnicy, które można zalepić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
podepnę się pod temat.Otóż nie działa mi 5 cylinder licząc od przodu.Próbowałem już wszystkich podmianek (zamiana świec,cewek)jedyne co nie mierzyłem to ciśnienie sprężania bo na razie nie mam możliwości.Pytanie czy ktoś ogarniał temat zdjęcia i założenia głowicy we własnym zakresie .Próbowałem znależć na forum ale jakoś nie wyskoczyło także wszelkie rady i pomoc mile widziane dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.