Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też zabieram się do zlikwidowania wycieku przy pompie vacum, z jakim momentem dokręcać te śruby? Nie chcę mieć tej samej przygody co kolega, można dostać w ASO nowe te 2 śruby czy trzeba kupować cały zestaw pod kapę?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pompę próżniowa do głowicy przekręcasz siłą 19 Nm.

Śruby należy posmarować masą uszczelniająca chyba ze kupisz nowe.

Ja dodatkowo wymieniłem uszczelkę od pokrywy pompy

bo z niej ciekło. Teraz jest spokój.

Opublikowano

Głównie cieknie właśnie z tego połączenia nie w głowicy a w samej pompie tam jest oring tylko kwadratowy.


Śruby są osobno tylko kosztują 17 i 22 zł chyba. Jedna jest na klej wkręcana ta miedziana.

Opublikowano

Znacie może nr części tych śrub bo szukając na realoem widziałem tylko cały zestaw.

Jedną z tych śrub jest miedziana?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Dziękuję za schematy, choć chodziło mi bardziej o śruby obejmy która trzyma pompę między kapą a głowicą. Wydaje mi się że właśnie te dwie śruby są najbardziej podatne na zerwanie.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Czyli które dokładnie, te dwie przykręcasz pompę do głowicy. 3 śruby są co trzymają pompę razem w całości po wyjęciu. Jedna jeszcze jest na króćcu który trzyma przewód podciśnienia.
Opublikowano

Wydaje mi się że wyciek mam spod uszczelki nr 2 na schemacie a nie z samej pompy i by wymienić tę uszczelkę muszę poluzować dwie śruby kapy zaworowej przy tej obejmie, prawda? Wcześniej w tym wątku pisał ktoś że przy dokręcaniu te śruby się zrywają, zresztą widziałem już jedną E60 z ukręconą jedną z tych śrub.


[url[/https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3763-pokrywa-glowicy/vB764174]

Śruby nr 3 ale tylko zestaw

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Nie nie pompę trzymają tylko dwie śruby które wchodzą poziomo od przodu. Nr 3 na schemacie wyżej. pompę obracasz przeciwnie do wskazówek zegara żeby wyszła spod chłodniczki EGR i wychodzi samo.


Żeby odkręcić to co Ty mówisz musiałbyś zrzucić dekiel a to nie taka łatwa sprawa.

Opublikowano

Czyli by wymienić uszczelkę nr 2 odkręcam tylko poziome śruby?

Wybaczcie te pytania ale jestem elektrykiem

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Jeśli będziesz dokręcał z odpowiednią siła to się nie ukręcą.

Na twoim miejscu wymienił bym za jednym razem jeszcze uszczelkę pokrywy pompy. Musisz ja kupić osobno bo nie występuje jako cześć zamienna.

U mnie był wyciek właśnie z pod niej.

Opublikowano
Na allegro piękny interes na tym robią. Ja kupiłem oba te oringi za 4zl ~ jeszcze pan mi elegancko dobrał. Jakość tych oringow z allegro jest zastanawiająca kiedyś kupiłem do e46 i ten oring co wchodzi do środka pmpy ten prostokątny wyglądał jakby z detki od rowera był wycięty. Bardzo słaba jakość. Poszukaj może w twoim mieście też produkują oringi.
Opublikowano
No widzisz ten kwadratowy u mnie pasował idealnie. Do tego wcześniej wymieniałam ten co wchodzi w głowice. Kupiłem za 3 zł na miejscu ale miałem tylko wybór 3 lub 4 mm a ten ma 3.5 mm i niestety ciekło.
Opublikowano

Mój zestaw z Allegro miał zbyt duży okrągły oring dlatego kupiłem oryginalny w Aso. Ten był mniejszy i grubszy i wykonany z lepszej jakości tworzywa.

A ten o przekroju kwadratowym był Ok bo go założyłem i nie cieknie.

Opublikowano

To ja albo trafiłem idealnie w te kpl. z allegro albo nie wiem sam.


Ogólnie może macie lepiej wyposażone sklepy z o-ringami, ja jak przychodzę po 1 szt. to patrzą na mnie jak na debila że truje tyłek. Do tego nie ma tych 0.5 czyli o całe wartości mm.

Opublikowano

Ja przy okazji wymieniłem jeszcze uszczelki kolektora ssące.

Nic nie cieknie po bloku silnika i pęd powietrza nie roznosi tego po całym silniku. Sucho jak pieprz.

Fajnie jest tak sobie samemu coś zrobić i nie ważne jaki to samochód.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.