Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niestety z moim silnikiem nie dzieje się najlepiej. Pozdejmowałem osłony pod silnikiem i niestety moim oczom ukazał się niemiły widok. Duża część silnika jest zachlapana olejem.

Niestety nie wiem skąd dokładnie cieknie. Czy ktoś orientuje się skąd są te wycieki? Wiem, ze może ciężko będzie to zdiagnozować. Najlepiej chyba całość dokładnie umyć i wtedy obserwować skąd leci.

 

Dodatkowo mam też jakiś wyciek w okolicach pompy vacum. Czy możliwe, że puszcza uszczelka tej pompy?

 

Załączam zdjęcia.

 

Silnik od dołu:

 

http://oi61.tinypic.com/28qu26a.jpg

http://oi60.tinypic.com/sqnx3c.jpg

http://oi62.tinypic.com/ilbs6u.jpg

http://oi61.tinypic.com/1j6zxi.jpg

 

Silnik z góry:

http://oi60.tinypic.com/34glk7l.jpg

Opublikowano

To znaczy, że masz jeszcze olej w silniku:)

A tak poważniej to kilka postów niżej jest podobny temat - warto zakładać nowy wątek o tym samym??

Kolektor, uszczelki pod klapkami, odma, uszczelki układu dolotowego do sprawdzenia - nikt z forum za Ciebie tego nie sprawdzi, wystarczy umyć i szukać.

Opublikowano
gordon74 - czy możesz sprecyzować o jakie uszczelki pod klapkami chodzi? Chodzi o kolektor ssący tak? Jeżeli cieknie z nich olej to zaślepki powinny rozwiązać problem? Oczywiście, jeżeli jest to wyciek z kolektora ssącego.
Opublikowano
Nieszczelności kolektora to zazwyczaj wycieki z osiek na których zamocowane są nieszczęsne klapki - wpisz w googla i znajdziesz info na ten temat. Sprawdź też odmę i połączenia przewodów powietrza pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym - to są typowe problemy tych silników na szczęście proste do ogarnięcia.
Opublikowano
gordon74 - mam jeszcze prośbę. Czy mógłbyś wskazać "połączenia przewodów powietrza pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym". Szukałem, ale chyba nie zrobiłem tego umiejętnie, bo nie znalazłem. Nie chodzi chyba o rury przy intercoolerze?
Opublikowano
Tak, chodzi o te rury od tubiny dalej do kolektora dolotowego.
Opublikowano

według mnie to masz dwa problemy...

widać to na ostatnim zdjęciu ze leci z prawej i z lewej strony...

lewa(stojąc przed maską) to pewnie standard 2,5 i 3,0 cieknie gdzieś z okolic turbo a prawa to pewnie wyciek z pod kolektora ssącego...

umów się z mechanikiem (no chyba że sam będziesz robił) umyj silnik przynajmniej z tydzień przed wizytą żeby widział skąd znowu zaczyna sie pocić...

miałem tak samo w volvo leciało z okolicy turbo-okazało się że do wymiany są dwa oringi po 10zł/szt. ale wymiana 100zł:) bo było cieżkie dojście-volvo ma turbo z tyłu...

Ps. wyciek spod kolektora napewno do usunięcia(odrazu jak będziesz zdejmował kolektor to sprawdz klapki) ale turbo wcześniej czy pożniej i tak zacznie lecieć-to jest bolączka tych aut.

no chyba ze będziesz jeździł jak emeryt- ale bmw raczej nie jest od tego :D

pozdrawiam...

Opublikowano

spinacz2100 - dzięki za podpowiedzi. Turbo wymieniane było na nowe 2,5 roku temu, może jednak nie wszystkie przewody i uszczelki zostały wymienione...

A macie jakąś diagnozę odnośnie tego wycieku na górze silnika? Tam gdzie pompa vacum.

Opublikowano

Załączam nowe zdjęcie.

Chyba ewidentnie jest wyciek w kolektorze ssącym.

 

http://i61.tinypic.com/987rjp.jpg

http://i57.tinypic.com/2eea0ih.jpg

 

Na kolektorze jest oznaczenie 7790701 - zatem zaślepki o średnicy 22 czy 33 mm?

Opublikowano
Zdejmij kolektor pewnie masz w nim jak i ja gesty syf sam przymierzam sie do czyszczenia plus nowe uszczelki bo mam podobne slady sciekania spod uszczelek tego syfu. Pewnie jak silnik cieply to sie to delikatnie saczy.
E60 3.0D 2004
Opublikowano

nie wyciek z kolektora tylko pewnie spod kolektora...

ja jak kupiłem auto ta dałem dla mechanika żeby sprawdził klapki w kolektorze i odrazu wymienił wszystkie uszczelki bo zaczynało się pocić...

PS. klapki przy 240tyś.km były jak nowe!!!

Opublikowano

Właśnie jestem po zabiegach, które zlikwidowały problemy, jak u Ciebie, pacjent to 525d z nalotem 230tys. km. Do wymiany możesz mieć :

1. uszczelki pod kolektorem dolotowym

2. cieknące "szklanki" od klapek w kolektorze - polecam wywalenie klapek i zaślepki alu z oringami. Dodam, że u mnie puszczały już klapki w kolektorze z 2012r.

3. guma - uszczelka między turbiną, a rurą od intercoolera - tylko ori nr 11617801222, ok. 70zł

4. oring na pompie vacuum - nr części 11667794767, ok. 25zł

 

Kiedyś miałem e39 530d po lifcie i gdy sprzedawałem ją przy przebiegu ok. 190tys. km silnik był suchy jak pieprz, chyba BMW kiedyś mocniej się starało.

Artekk
Opublikowano

Panowie dziękuję za odpowiedzi.

Wymienię to co zasugerował artekk. Zresztą nowe uszczelki i zaślepki juz zamówiłem.

Po tych zabiegach dam znać czy dalej cieknie z silnika...

  • 3 lata później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Może ma ktoś pomysł czemu po dwukrotnej wymianie oringu pompy vacum dalej cieknie na chłodnicę EGR. Wszystko składane z pedantyczną wręcz starannością. Uszczelka w samej pompie również wymieniona.
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
witam w pompie vacum w e60 sa 2 uszczelki do wymiany i dopiero wtedy mamy zrobiąną robote dobrze. Jedna uszczelka zewnętrzna a druga wewnątrz pompy. Do zrobienia samemu
Opublikowano

zazwyczaj cieknie ta uszczelka zewnętrza Oring, która trzyma pompę w obejmie pomiędzy głowicą i pokrywą zaworów

Często problemem jest źle dokręcona obejma i wymiana o ringu nie pomaga, ja u siebie dokręciłem te śruby ale niestety jedna się urwała... ale chociaż przestało cieć tak na pocieszenie, ale mam problem z urwanym łbem śruby i na razie nie chce mi się za to zabierać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.