Skocz do zawartości

Klimatyzacja słabo działa


Manofthelake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem : Klimatyzacja na wolnych obrotach właściwie nie działa, nie czuć zimnego powietrza, dopiero po ruszeniu i krótszym czasie czuje się efekt klimatyzacji, jednak jest on niesatysfakcjonujący.

Dodatkowo na wolnych obrotach, gdy włączona jest klimatyzacja to słychać jakby takie odgłosy od silnika, natomiast gdy wyłącze "śnieżynke" to owy odgłoś milknie.

 

Pytanie : Nie pamiętam już, czy to gdzieś wyczytałem, czy ktoś mi dawno temu powiedział, ale obija mi się o głowę że to problem z jakąś częścią układu klimatyzacji i napełnienie jej czynnikiem niczego nie da. Proszę o rady, gdyż możliwe jest, iż to powszechnie znany problem, bo nasze autka mają sporo typowych dla siebie usterek.

 

Model auta : E90 320D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo to słychać na wolnych obrotach, to faktycznie może siadać sprężarka. Sprawdź czy w ogóle Ci się załącza, chociaż jak coś słychać to pewnie tak. W każdym razie mozesz to zobaczyć sam: przy wyłączonej klimie nie będzie się kręcić kółko na sprężarce, tzn będzie się kręcił pasek, ale nie zasprzęgli się, i to kółko "z przodu paska" nie będzie się kręcić. Przy włączonej wszystko powinno się kręcić. Drugie możesz zobaczyć stan gazu: pod maską na przewodach klimy są takie zatyczki jakby "wentyle" odkręć zatyczke i naciśnij w środku wentyl śrubokrętem, jak psiknie szybko i mocno to znaczy że gaz jest. Oczywiście tym sprawdzisz tylko czy gaz w ogóle jest w instalacji, moze być małe ciśnienie i też nie będzie działać. Wizyta u nabijacza klimy i tak Cie pewnie czeka, przy wymianie gazu wymienia tez olej w sprężarce i to tez może czasem rozwiązać twój problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dziala slabo, to masz malo czynnika.

Glosna praca moze byc spowodowana rowniez zuzytym lozyskiem na sprzegle.

Jest ono wymienialne, wbrew temu co mowia niektorzy mechanicy.

Na forum jest opis wymiany.

Koszt znikomy.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoje objawy sugeruja ze masz niedzialajacy kompressor oraz pewnie opilki w ukladzie. jedz do warsztatu wyspecjlizowanego to ci to zdiagnozuja za 50 zl. jezeli sie nie myle to cie czeka plukania ukladu wymiana skraplacza, wymiana kompressora (wez regenerowant z gwarancja) itd razem miedzy 2000 a 3500 zl w zaleznosci na kogo wpadniesz, warto jechac do ludzi ktorzy maja przy okazji hurtownie sprzetu do klim sa tanszy i lepsi, moglo byc gorzej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz do speców od klimy i sciągają gaz z częścią oleju w układzie - jak olej jest czysty to uzupełniają i sprawdzają ciśnienia sprężania, jak jest ciemny od opiłków szykujesz od 2,5 tys w górę na wymianę elementów i płukanie układu. Rok temu opisałem to na forum - wystarczy poszukać. W E90 sprężarki nie mają sprzęgła elektronagnetycznego ( przynajmniej w m47 - a kolega oczywiście każe się nam domyślac o jakie auto mu chodzi), jest tylko sprzęgło zrywalne, w związku z tym klima pracuje cały czas z regulowaną wydajnością od 3 do 100% sterowana elektrozaworem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Panowie problem z klima mam. Dzis bylem aso na serwisie klimy. Nabili na nowo. Starego czynnika bylo 380 a nowego weszlo 600. Niestety klima nie chlodzi. Przed nabiciem mimo ze bylo malo dzialala super. Teraz kicha. Przy wlaczeniu klimy obroty wzrastaja wiec sprezarka chyba dziala. Zadnych dziwnych odglosow nie ma spod maski. Co zauwazylem, z jednego nawiewu (strona pasazera przy drzwiach) leci zimniejsze powietrze niz z reszty. O co kaman?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bylem dzis w aso aby sprawdzili i koles powiedzial ze klima dziala. Problem wg niego jest w klapachktore rozdzielaja podmuch powietrza. Po stronie pasazera wieje zimnym z klimy a po stronie kierowcy wieje ale powietrzem takim jak na dworze. Jak to ugryzc? Jakis reset panelu jest mozliwy? Moze od strony filtra kabinowego cos mozna sprawdzic? Moze bezpiecznik odlaczyc? Wieje z wszystkich nawiewow, na nogi, na szybe, pod siedzeniami ale zimne tylko po stronie pasazera.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Maly update. Przy wlaczeniu klimatyzacji slychac jakby upuszczala nadmiar czynnika. Takie psss. I zwiekszajac obroty lekko gwizdze wraz z wzrostem obrotow. Cos czuje ze mi zalatwilo sprezarke :duh: albo za duzo czynnika jest. Jeszcze pytanie czy olej wpycha razem z czynnikem czy osobno? Bo na wykazie widzialem ze odciagneli 380 gram czynnika i 68ml oleju a na pozycji nabite stoi tylko 600 gram czynnika i nic o oleju.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie pojechalem dzis znów do serwisu zrobilem wojne, podpieli jeszcze raz pod maszynę i wyciagnela tylko 190 gram czynnika :shock: czyli od poniedzialku gdzie niby nabili 600 gram do dzis ubylo 410 gram! A przed serwisem nie bylo nic robione z klima przez dwa lata i bylo 380 gram czy cos mogli spiepszyc ze zostalo tylko 190 gram czynnika??

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła przez zimę się zrobić jakaś mała dziurka , coś podgniło etc i ucieka - powinni ci nabić czynnikiem wraz z płynem który widać pod UV i sprawdzić czy nie ma wycieku. Ja w c4 miałem dziurkę na chłodnicy i uciekało. Może w czymś takim jest problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nabili na nowo czynnika do 600 gram. Sprawdzala maszyna i niby uklad szczelny. Klime uzywam prawie caly czas. I do dnia serwisu dzialala bez problemu. Jeszcze intryguje mnie sprawa oleju. W poniedzialek kiedy pierwszy raz nabijali klime sciagneli oleju 68ml a nabili 78ml. Dzis przy odciaganiu wyciagneli sam czynnik 190 gram a oleju 0ml. Nabili do 600 gram czynnika i 10ml oleju. Teraz pytanie czy maszyna mogla wyciagnac czynnik bez oleju? Skoro niby nabili go 78ml to dlaczego noe wyciagnela tyle samo? Bede testowal przez najblizsze dni i zobacze czy znow zacznie klima wariowac.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągnęła maszyna oleju bo może olej uciekł z czynnikiem jeśli masz faktycznie układ nieszczelny to wszystko miało by sens.... Jeśli masz dziurę to układ się rozpręża, czynnik ucieka a z nim razem olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wlasnie wydaje mi sie ze to nie z układem problem a z ich maszyna ponieważ w poniedzialek jak odebralem auto od razu nie dzialalo airco. A dzis po ponownym napelnieniu caly dzien jazdy i pieknie chlodzi. Sprezarka tez znow cicho pracuje. Martwi mnie teraz ten poziom oleju. Wychodzi na to ze teraz jest go 10 ml tylko. No chyba ze to co wbili w poniedziałek w uklad tam siedzi. Nie znam sie za bardzo na tych maszynach od airco. Nigdzie nie moge znalezc ile powinno byc oleju w klimie w e90.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj z ilością oleju - większość jest w sprężarce i nie odciąga się go przy odsysaniu czynnika. Wraz z uzupełnianiem gazu dolewa się tylko tyle oleju ile się odessało z czynnikiem ( część oleju ze sprężarki jest rozpylona w całym układzie i to ona jest odsysana), wlanie zbyt dużo oleju może zapchać zawór rozprężny i narobić bałaganu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witam , zrobiło się ciepło wiec zauważyłem ze klimatyzacja w e 60 z 2008 roku prawie nie działa , dodam ze auto kupiłem w zime wiec nie zauważyłem wcześniej ze cos z klimatyzacja jest nie tak jak trzeba , czytałem już w tym temacie , wentylator przy właczeniu klimy się nie włacza lecz na wyższych biegach chodzi gdy samochód się zagrzeje , po zdjęciu tej kostki na rurce wentylator działa w trybie awaryjnym ,dodatkowo po wcisnieciu zaworka doładowywującego niec tak jak by w układzie wogule nie było czynnika , miał ktoś już taki przypadek i czego można się spodziewać przy kosztach naprawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jezeli w układzie nie ma czynnika to sie klima nie zalaczy. Pierwsze co to jedz na nabicie i sprawdzenie szczelnosci. Jak kupowalem 3 lata temu forda fieste dla żony tez uklad byl kompletnie pusty i klima nie zalaczala. Myslalem ze nie jest szczelny albo ze zepsuty. Pojechalem, nabilem i do dzis jest ok.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.