Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem trzysta trzydziestki w sedanie (M54B30). Dopiero auto poznaję, więc pojawia się kilka wątpliwości, a jedna z nich to temperaturka.

 

Zasadniczo motor pracuje bardzo ładnie, dość szybko osiąga temperaturę i utrzymuje ją jak w mordę strzelił na środku skali - czyli zasadniczo wydawałoby się że wszystko jest prawidłowo. Podczas jazdy w różnych warunkach (autostrada i ok. 160km/h, miasto i korki, poza miastem i średnio 80km/h) nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, cały czas temperatura jest utrzymywana na środku skali, więc termostat i układ chłodzenia wydaje się działać wzorowo.

Jedyne co mnie nurtuje - po wyjściu z auta strasznie czuć temperaturę z przodu. Już po otwarciu drzwi czuć jak ciepło dobiega spod samochodu, również wokół przednich kół spod błotników. Po otwarciu maski czuć, że wszystkie plastiki na silniku są naprawdę mocno gorące.

 

Chciałbym Was prosić o opinię czy jest to normalne zjawisko czy należy się tu doszukiwać jakichś problemów? Nie miałem do tej pory samochodu o takim litrażu i nie do końca wiem czego się spodziewać. Troszeczkę grzeją mi się również przednie tarcze (trzeba wszystko porozbierać, poczyścić i zregenerować, pewnie się lekko zapiekają), ale mimo że i one są bardzo ciepłe to ewidentnie nie od nich bije takie ciepło - bardzo szybko po zgaszeniu silnika przestaje się czuć ten ciepły podmuch.

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi! No i witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post na forum.

Opublikowano

Oj chłopie sam sobie wymyślasz problemy, to chyba normalne, że silnik się grzeje! Tym bardziej taki motor wygeneruje sporo ciepła które musi mieć ujście. Skoro temp jest w porządku to czym się przejmujesz. Ten podmuch ciepła o którym mówisz to na pewno pracujący wiatrak wydmuchuje ciepłe powietrze z komory silnika.

Co do tarcz no to też poleciałeś dobrze no jak mają się nie grzać ? Skoro takie silne tarcie powstaje na nich podczas hamowania. Zawsze możesz sprawdzić czy się nadmiernie nie trą podczas "spoczynku". Zdejmij koła i zakręć jak zauważysz wyraźny opór rozkręć oczyść zaciski i miejsca prowadzenia klocków drucianką, posmaruj śruby prowadzące i będzie git.

Opublikowano

Co do tarcz to sprawa raczej jasna - też się mogą zagrzać, jasne, ale w tym wypadku trochę za mocno. No ale tutaj tak jak pisałem wiadomo co zrobić - porozbierać, poczyścić, poskładać prawidłowo i powinno być ok.

Co do silnika - być może jestem zbyt mocno wyczulony, ale pytałem gdyż temperaturka tego "podmuchu" jest naprawdę spora. Również pod maską plastiki wszystkie parzą, łącznie z obudową filtra powietrza.

 

Z drugiej strony, mocniejszy silnik przy zbliżonej sprawności musi generować większą moc strat - cudów nie ma, fizyki się nie oszuka. Więc chyba rzeczywiście nie powinienem się póki co przejmować. Dzięki za odpowiedź!

Opublikowano
- po wyjściu z auta strasznie czuć temperaturę z przodu. .

 

kolego to nie silnik generuje taką temperaturę tylko twoje wrażenia z jazdy motorem r6 :lol: :lol: :lol:

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Cześć,

, dość szybko osiąga temperaturę i utrzymuje ją jak w mordę strzelił na środku skali - czyli zasadniczo wydawałoby się że wszystko jest prawidłowo. Podczas jazdy w różnych warunkach (autostrada i ok. 160km/h, miasto i korki, poza miastem i średnio 80km/h) nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, cały czas temperatura jest utrzymywana na środku skali, więc termostat i układ chłodzenia wydaje się działać wzorowo.

, i świadczy to jedynie o tym iż wskazówka znajduje się na środku skali.O niczym więcej.Nie świadczy o prawidłowym działaniu układu, :nienie:
Opublikowano

wskazowka pionowo stoi od okolo 74 do 115 zdaje sie

test 7.0 prawde powie

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Utrzymywanie temp. silnika ok 90 stopni jest zasadnicze dla sprawności i zużycia paliwa. Bardzo częstą awarią termostatów w m54 jest ich otwieranie się przy 65 stopniach. Z własnego doświadczenia wiem, że skutkuje to zwiększeniem zużycia paliwa nawet do 2 litrów na 100 km. Skoro silnik trzyma pion i wspomniane 90 stopni...to tylko się cieszyć.
Opublikowano
Skoro silnik trzyma pion i wspomniane 90 stopni...to tylko się cieszyć.
, nie o tym piszemy.To że wskazówka trzyma pion nie oznacza że trzyma odpowiednia temperature.To oczywiste jak mniemam.
Opublikowano

Ok, w takim razie dla spokoju i pewności spróbuję zmierzyć temperaturę i potwierdzić jaka jest rzeczywista wartość.

Byłem przekonany, że wskaźnik temperatury jest jakimś zwykłym proporcjonalnym wskaźnikiem i że trzymanie idealnego pionu powinno oznaczać jedną konkretną wartość temperatury, nie tak szeroki zakres.

Opublikowano
Jak Kolega Trąba :mrgreen: , słusznie zauważył,amen.

Slusznie czy nie ale post trzeba bylo nabic, kij ze wnosi do tematu mniej niz moja wczorajsza kupa....

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Wnosi tyle co post powyższy.Osobiście dość dawno wyrosłem ze sprawdzania ilości postów.I mam to w głębokim poważaniu, :8)
Opublikowano
Dzięki Waszej pomocy zrobiłem test 7.0 i wygląda na to, że wszystko jest w porządku - silnik bardzo szybko łapie temperaturkę, osiąga jakieś 97 stopni, termostat otwiera się, temperatura spada do ok. 92-93 i tak już oscyluje między 93 a 97. Dzięki!
Opublikowano

Kolego ten motor ma cichy bieg wentylatora , tzn potrafi się kręcić bardzo powoli ale ciagle i wtedy własnie czuć te ciepło co mówisz.

Nawet je czuć jak wyjmiesz nogę z auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.