Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Dzisiaj podczas zamykania rozpadl mi sie hydrauliczny silownik zamykajacy tylna klape. Dokladnie wyskoczyl po stronie karoserii z tego polaczenia kulowego. Wszystko jest dosc lozne i widac slady korozji. Nie wiem jak to polaczenie jest zbudowane :( Moze juz ktos przerabial ten temat ? Konieczna jest wymiana calego silownika lacznie z pinem ? Jest mozliwa wymiana tego samemu ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie Kolegów

 

Dla wszystkich posiadaczy "hydraulicznej" klapy radzę obejrzeć temat zanim trafi się niemiła niespodzianka za którą w serwisie chcą 1400 euro.

Pod wpływem brudu i korozji zapieka się pierścień zabezpieczający połączenie kulowe z siłownikiem. Ponieważ pierścień jest rozcięty i brakuje mniej więcej 30 stopni do pełnego koła ostre krawędzie zapieczonego pierścienia zaczynają zeszlifowywać się i kulę mocowania. Wygląda na to że pierścień jest ze znacznie twardszego materiału ponieważ u mnie kula mocowania była znacznie mocniej i więcej wytarta. Trwa to oczywiście dopóki siłownik nie spadnie z mocowania.

Zalecam więc ściągnięcie siłownika z mocowania i obejrzenie stanu gniazda, pierścienia i główki mocowania. Ja u siebie dorobiłem nowy pierścień ze sprężyny nasmarowałem i wymieniłem mocowanie na nowe - koszt 5 euro plus 2h zabawy. Dla porównania sam siłownik kosztuje 750 euro (pierścień nie jest dostępny osobno).

 

Pozdrawiam

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.