Skocz do zawartości

[330xi] dlugosc sprezyn z tylu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Probuje usilnie od kliku dni dowiedziec sie jakie maja byc sprezyny na tyl w wersji touring :)

Dzisiaj dealer (jako, ze realoem nie podaje numeru) podal mi na podstawie vinu, ze ma to byc czesc:

 

33536750758

 

okej, cena wiadoma 450zl za sztuke :)

 

W sieci natomiast mozna znalezc, ze do tego konkretnie auta pasuja (wg. sprzedawcow):

 

33536750756

33536750760

33536750740

 

oczywiscie kazda ma zamiennik (febi, ls, trw, kyb) ale - co najwazniejsze - te zamienniki maja ROZNA dlugosc :(

238mm, 252mm, 280mm

 

Na bmw-sport z kolei ktos napisal, ze do touringa pasuja np. sprezyny Lesjofors 4208444, ktore z kolei maja 25,5cm dlugosci ale nikt nie wie czy pasuja do xi :)

 

Oczywiscie moge wyjac sprezyne, zmierzyc i "zalozyc" ile powinna miec nowa ale moze da sie to latwiej okreslic :)

 

pozdr,

 

 

 

to co to u diabla za zamienniki, ze sa rozne? :)

--

japu

Opublikowano

Sam sobie odpowiem ale moze komus sie przyda. Oczywiscie to nie jest PEWNIK ale sporo swiadczy o tym, ze w wersji z "X" oraz bez "X" dlugosc sprezyn jest taka sama natomiast roznica jest w grubosci podkladek pod sprezyne.

 

wersja bez X

 

http://www.etk.cc/bmw/PL/search/selectCar/E46/Tou/BMW+330i/ECE/33/33_0841/

 

wersja X

 

http://www.etk.cc/bmw/PL/search/selectCar/E46/Tou/BMW+330xi/ECE/33/33_0841/

 

Wydaje mi sie, ze to podniesienie zawieszenia w X o 14mm wynika z grubosci podkladki gornej...

Posilkowalem sie tym tematem:

 

 

 

 

[...]

Quote Originally Posted by daytonatrbo View Post

The rear springs aren't physically longer on the xi. The pads on the spring perches are thicker in the rear, that's where the height comes from.

 

That's correct for all non sport packaged E46s. Sport suspension is a different story. My apologies as I only think about sport packaged cars as I've never once considered a non-sport in the last 4 E46s I've owned or in any of the other BMWs I've owned for the last 10 years.

 

[...]

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2098195-02-325XiT-Rear-Spring-Question&p=27565758

 

Zatem czy mozna kupic sprezynki do wersji bez "X" i z powodzeniem je zamontowac do X'a?

--

japu

Opublikowano
Sam nie dawno szukałem sprężyn i przejrzałem kilka tematów u nas i na bratnim forum znalazłem temat z linkiem do katalogu lesjofors były modele aut nr katalogowe i wymiary. Poszukaj może znajdziesz. Sam kupiłem KYB RX6200 i mają 225mm. Ja mierzyłem również na aucie podniesionym, da się zmierzyć. Ale stara będzie miała troszkę mniej.
Opublikowano
Sam nie dawno szukałem sprężyn i przejrzałem kilka tematów u nas i na bratnim forum znalazłem temat z linkiem do katalogu lesjofors były modele aut nr katalogowe i wymiary. Poszukaj może znajdziesz. Sam kupiłem KYB RX6200 i mają 225mm. Ja mierzyłem również na aucie podniesionym, da się zmierzyć. Ale stara będzie miała troszkę mniej.

 

zbyszku, a pamietasz numerek produktu? Pewnie nie :)

Anyway, te ktore kupiles wydaja sie byc strasznie "krotkie" - zasadniczo "xi" powinno byc wyzej niz reszta - nie zauwazyles u siebie, zeby ci siadlo auto? Ja mam wersje touring i czasem cos przewoze (namiot i rodzine na wakacje :)) wiec na pewno musza byc hmm mocniejsze natomiast co do dlugosci to juz sam nie wiem.

--

japu

Opublikowano
Siadło ? Podniosło się :) Ale miałem pęknięte ostatnie zwoje. Nr nie pamiętam, ale jest łatwy do namierzenia choć i tak nie da tobie, żadnej pewności bo jednak auto inne, ale lesjofors katalogowo miały 227mm. Staram się znaleźć ten katalog ale coś nie mogę.
Opublikowano
Siadło ? Podniosło się :) Ale miałem pęknięte ostatnie zwoje. Nr nie pamiętam, ale jest łatwy do namierzenia choć i tak nie da tobie, żadnej pewności bo jednak auto inne, ale lesjofors katalogowo miały 227mm. Staram się znaleźć ten katalog ale coś nie mogę.

 

Katalog znalazlem.

http://www.lesjofors-automotive.com/

 

Co ciekawsze do wersji touring jest 4208445, a do wersji sedan/coupe rowniez xi jest model 4208444

Jak dla mnie to sa takie same sprezyny - jesli popatrzymy na zamienniki innych producentow to dostaniemy np:

 

K+F 101535 dla OBU produktow lesjofors'a.

 

zarowno 444 jak i 445 sa wzmacniane w touring ma byc "mocniejszy" a nie wyzszy niz sedan :)

 

Zatem jak zwykle okazalo sie, ze BMW robi marketingowe myki, zeby sprzedawac za bog wie ile czesci do wersji "x" :)

Ostatnio padl mi przegub z przodu. Oczywiscie dla 330xi jest CALA POLOSKA.

Ciekawe czemu dalo sie to rozebrac i wymienic sam przegub na taki, ktory pasuje do X3 i X5 :)

 

Anyway, zamowie te wersje 4208444 bo sa dostepne wszedzie - zobaczymy jak z podkladkami bedzie. Jesli mi autko siadzie - chociaz jak dla mnie to jest dziwnie niskie, to wsadze te 14,5mm.

 

 

I jeszcze ciekawostka. W katalogu Lesjofors'a napisali, ze wersja sprezyny do coupe/sedan jest "REINFORCED" natomiast do touringa jest "NORMAL".

Pewnie jest to normal w touringu czyli wzmocniony sedan hehehe, zaraz do nich napisze zapytanie czym sie roznia te dwa produkty :)

--

japu

Opublikowano

Ja szukałem tutaj http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/download/catalogues/Lesj%C3%B6fors%20Std%202009%20low.pdf

z tym, że nie ma tu wyszczególnionych aut x ale po nr katalogowych znalazłem coś takiego, gdzie w mm pierwsza liczba to grubość drutu, druga to średnica zwojów , trzecia to wysokość. I są to sprężyny HD (wzmacniane)

42 084 44 Bmw 15,50 146 222 -sedan

42 084 45 Bmw 15,50 144 235 touring

 

Standardowe (nie HD) do wszystkich touring'ów (x w ogóle nie wyszczególniają) to 42 084 32 Bmw 15,00 144 237

do sedanów 42 084 31 Bmw 14,50 146 227

Edit:

Więc tak nr oem touringa to 33536750756 i odpowiada on m.inn Lesjofors 42 084 32, KYB RX6201

Sądzę, że "zwykły" touring a x to nie ma różnicy, no bo biby jaka ? Dlatego w katalogach nie jest wyszczególniony. Więc spokojnie możesz kupić takie Lesjofors lub KYB ewentualnie inne które znajdziesz na podstawie nr oem.

Więc jeśli kupiłbyś 42 084 44 to mogłyby być za krótkie.

Opublikowano

Ja bym sie skupil na roznicach miedzy Touring xi i zwykly Touring.

Wszyscy producenci maja teoretycznie inny produkt dla tych dwoch modeli. To, ze Touring jest wyzszy niz sedan/coupe to jasna sprawa.

 

I mamy tak na podstawie katalogow online:

 

Sachs:

 

Dla 330xi Touring: 996 724 (wzmocniona, oem: 33 53 6 750 758 czyli to co mi podal dealer bmw)

Dla 330i Touring: 996 723 lub 996 724 (wzmocniona - czyli taka jak dla xi)

 

Monroe:

 

Dla 330xi Touring: SN2276 lub SP2276, roznica: stale/zmienne zwoje, oem: 67 50 754

Dla 330i Touring: takie same :)

 

Lesjofors:

 

Dla 330xi Touring: 4208445 (wzmocniona)

Dla 330i Touring: 4208432 lub 4208445 (zmocniona)

 

Delphi:

 

Dla 330xi Touring: nie ma w katalogu

Dla 330i Touring: SC10073 (240mm dlugosci)

 

Febi:

 

Dla 330xi Touring: nie ma w katalogu

Dla 330i Touring: 38669 (oem 33 53 6 750 758 dlugosc 252)

 

TRW:

 

Dla 330xi Touring: JCS180 (wzmocniona, 238mm, oem 33536750758)

Dla 330i Touring: JCS124 (234mm, oem 33536750760) lub JCS180 (wzmocniona, 238mm, oem 33536750758)

 

Czyli zasadniczo jest z czego wybierac ale czemu dla tego samego numeru OEM sa rozne dlugosci tych sprezyn? :)

To jest duza roznica 252 - 238 - to te cholerne 14mm :)

--

japu

Opublikowano
Większość rozmiarów kręci się ok ~ 238 i takie pewnie bym wziął, weź sobie te lesjo lub zadzwoń jeszcze do jakiegoś sprzedawcy i zapytaj o rozmiar KYB są w dobrych cenach chyba, że chcesz jakieś droższe. Bo znowu tańszych "no name" nie ma co brać.
Opublikowano

Ostatnio do x3 tez bylem na etapie sprezyn bo polamaly sie ostatnie zwoje.Wybralem KYB RX jest z drutu o stałej srednicy.Wystepowaly tez KYB RJ ktora jest jak w oryginale z drutu o zmiennej srednicy.RX jest wyraznie mieksza niz to co mialem i po wymianie czasem wystepuja stukania jakby przemieszczala sie w gniazdach.Jezeli moge ci zasugerowac to wez serje RJ bo tak jak w oryginale bedzie z drutu o zmiennej srednicy przez co lepiej bedzie ukladala sie w gniazdach i moze bedzie twardsza bo te wystepowaly do mnie jako wzmocnione a RX jako zwykle.Z tym ze cena jednej Rj to tyle co dwie RX.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No właśnie mam ten sam problem teraz. Założono mi Lasjefors 4208445 ale w porównaniu z przodem tył wydaje się z 3cm niższy. Co prawda w starych był pęknięty ostatni zwój ale i tak wydawało mi się że tył jest wyżej. Starych sprężyn już nie mam żeby porównać, a jaka powinna być długość Lasjefors 4208445. Mógłbym zdjąć i sprawdzić, a wtedy bym wiedział, że się sprasowały i bym reklamował.
Opublikowano
No właśnie mam ten sam problem teraz. Założono mi Lasjefors 4208445 ale w porównaniu z przodem tył wydaje się z 3cm niższy. Co prawda w starych był pęknięty ostatni zwój ale i tak wydawało mi się że tył jest wyżej. Starych sprężyn już nie mam żeby porównać, a jaka powinna być długość Lasjefors 4208445. Mógłbym zdjąć i sprawdzić, a wtedy bym wiedział, że się sprasowały i bym reklamował.

 

Mniej wiec w 10 poscie od gory zbyszek80 podal parametry katalogowe sprezyn lesjoforsa.

4208445 powinno chyba miec 237mm.

Anyway, ja takie wsadzilem, przejechalem wlasnie "zapakowany" na maksa (bagaznik + box + rowery na platfomie na haku) prawie 2000km i nie zauwazylem problemow. Oczywiscie po takim zaladunku autko siadlo ale bez rewelacji - jednak przeczucie mi mowi, ze kupno wzmocnionych sprezyn to byl dobry pomysl :)

--

japu

Opublikowano

Muszę po prostu wyjąć i zmierzyć czy nadal mają te 238mm wysokości. Jeśli mają tyle faktycznie to prawdopodobnie u mnie wcześniej siedziały jakieś 252mm. Pasują tu np Febi. Mógłbym jeszcze spróbować dołożyć te podkładki na "trudne drogi" 14,5mm.

238+14,5=252,5mm. Daje to samo jak przy Febi.

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.