Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Temat jest ciekawy bo można może trochę oszczędzić paliwa,

 

Mam taki jakiś głupi nawyk ze jak widzę światła z daleka albo korek to jakoś nie lubię się toczyć za długo na biegu i wrzucam na luzik i się toczę !

Ale słyszałem ze przez takie coś BMW więcej pali z uwagi ze jak auto jest w ruchu to jakoś tam mu zapodaje więcej paliwa czy coś takiego, dokładnie nie wiem na czym to polega

w każdym bądź razie niby jak się hamuje silnikiem czyli na biegu dojeżdża do lamp to jest to bardziej oszczędne niż jazda na luzie,

która wtedy spala więcej niż jak auto stoi w miejscu na luzie,

co fakt muszę przyznać na luzie jak podjeżdżam do świateł widzę ze z 5 L pokazuje na wyświetlaczu a na biegu praktycznie równe jest 0

mowa bez dodawania gazu

 

Wiec pytam kogoś kto ma o tym większe pojecie niż ja

- Jak to w końcu jest ?

Opublikowano
Wiadomo, że jak jesteś na biegu i hamujesz silnikiem to spala 0 - bo silnik nie dostaje paliwa, a jak stoisz na luzie albo się dotaczasz na luzie to spala minimalne ilości paliwa, ale to co słyszales to jakieś brednie, BMW się pod tym względem nie różni od innych aut w żadnym stopniu.
Opublikowano
Wiadomo, że jak jesteś na biegu i hamujesz silnikiem to spala 0 - bo silnik nie dostaje paliwa.

 

opowiedz mi o tym - ale nie podpieraj się wskaźnikiem spalania chwilowego czy komputerem - tylko opowiedz mi o tym jakie procesy (mechaniczne,fizyczne)zachodzą podczas hamowania silnikiem.

Opublikowano

Jest to bardzo proste: jeśli przepustnica jest zamknięta, a obroty utrzymują się powyżej obrotów biegu jałowego, sterownik silnika nie podaje paliwa - bo przecież nie musi. Funkcjonuje to w ten sposób odkąd podawaniem paliwa steruje elektronika.

 

A jakie procesy mechaniczne/fizyczne tam zachodzą? Po prostu, koła poprzez wał napędowy, a dalej załączoną skrzynię biegów, napędzają silnik (a nie odwrotnie jak ma to miejsce podczas przyspieszania lub utrzymywania prędkości).

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Jest to bardzo proste: jeśli przepustnica jest zamknięta, a obroty utrzymują się powyżej obrotów biegu jałowego, sterownik silnika nie podaje paliwa - bo przecież nie musi. Funkcjonuje to w ten sposób odkąd podawaniem paliwa steruje elektronika.

 

A jakie procesy mechaniczne/fizyczne tam zachodzą? Po prostu, koła poprzez wał napędowy, a dalej załączoną skrzynię biegów, napędzają silnik (a nie odwrotnie jak ma to miejsce podczas przyspieszania lub utrzymywania prędkości).

 

Dokładnie.

Producenci aut zastosowali ów patent w poprzednim wieku, aby ograniczyć ilość spalanego paliwa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.