Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem a mianowicie dzisiaj zauwazylem, podczas jazdy na pierwszym biegu i lekkim dodawaniu/odejmowaniu gazu slychac stuknieciecie z okolic tylniego dyfru, ktos wie czym moze to byc spowodowane ? :-( Dzisiaj moze uda mi sie pojechac na podnosnik i opatrzec sprawe...
Opublikowano

Samochodzik był na podnośniku, ani grama luzu nie ma na żadnej pół osi, czy też wale wszystkie przeguby trzymają się mocno :/

 

Przyuważyłem, że związane to jest z tym gdy puszczamy sprzęgło dosyc szybko to wtedy zazwyczaj jest charakterystyczny stukot. Skojarzyłem to z moim Focusem i jest dokładnie to samo, tylko tam bardziej nasilone :3 Chyba się nie przejmuje i będę jeździł zobaczymy co z tego wyjdzie, lecz wydaje mi się, że to może docisk sprzęgła albo coś w tych rejonach...

Opublikowano

No nie wiem właśnie dlatego też pytam was... :)

Powiedz mi tylko czy są jakieś poduszki pod skrzynią ? Ponieważ te od silnika raczej odpadają gdyż na biegu jałowym nic nie słychac.

 

Na postoju dopiero po wrzuceniu biegi i puszczaniu sprzęgła, słychac (nie za każdym razem) jednokrotny stuk po czym można jechac, stukot pojawia się znów, gdy tak jak pisałem nagle dodajemy/odejmujemy gazu, powodując takie szarpanie.

 

Podchodziło mi to pod pół oś, czy jakiś krzyżak, ponieważ ewidentnie tak się to zachowuje, stuka wtedy gdy dostaje obciążenia, czyli np. gdy puszczamy sprzęgło to stuknie raz, "zazębi się" po czym jest cisza, czyli tak jak gdzieś by się zrobił jakiś luz :/

 

Powiedz mi kolego czy są jakieś poduszki pod skrzynią biegów, a jeżeli są to czy można opatrzec ich na podnośniku, gdy pościąga się wszystkie osłony ?

Opublikowano
Czy zdarza ci sie to na poczatku jazdy przez powiedzmy pierwsze 20 minut czy rownierz po 40/50 minutach ? Jaki masz przebieg na aucie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie wiem właśnie dlatego też pytam was... :)

Powiedz mi tylko czy są jakieś poduszki pod skrzynią ? Ponieważ te od silnika raczej odpadają gdyż na biegu jałowym nic nie słychac.

 

Na postoju dopiero po wrzuceniu biegi i puszczaniu sprzęgła, słychac (nie za każdym razem) jednokrotny stuk po czym można jechac, stukot pojawia się znów, gdy tak jak pisałem nagle dodajemy/odejmujemy gazu, powodując takie szarpanie.

 

Podchodziło mi to pod pół oś, czy jakiś krzyżak, ponieważ ewidentnie tak się to zachowuje, stuka wtedy gdy dostaje obciążenia, czyli np. gdy puszczamy sprzęgło to stuknie raz, "zazębi się" po czym jest cisza, czyli tak jak gdzieś by się zrobił jakiś luz :/

 

Powiedz mi kolego czy są jakieś poduszki pod skrzynią biegów, a jeżeli są to czy można opatrzec ich na podnośniku, gdy pościąga się wszystkie osłony ?

 

Znajomy miał dokładnie te same objawy w E90 co u Ciebie, winny okazał się dyfer, kupił używkę na allegro i po problemie.

Opublikowano

Kolego chyba okres czasu jazdy nie ma w moim przypadku nic do znaczenia, nie ronilem w sumie dluzszysz trasek z tym zjawiskiem ale puka przy starcie jak i po przejechaniu 20stu km. :mad2:

 

Co do dyfra, no nie wiem kolego, bardziej mi to pod osprzet sprzegla podchodzi, bo tak jak mowie w Fokusie jest bardzo podobnie a dyfra nie ma :duh: a nawet jesli bylby to on to chcialbym to jakos zdjagnozowac a nie wywalac kase w ciemno :-(

 

Edit:

Przebieg autka do dokladnie 210900 km ... oryginalny

Opublikowano
Witam , jak masz taki bardzo metaliczny dzwiek to witam w klubie ,tez nie moge dojsc co to jest wszystko bylo sprawdzane prócz krzyżaka na wale i podpory bo ja bym powiedzial ze sprzego to raczej nie jest, bo dodajac gazu tez czasem stuknie. Moze nie wplywa to na komfort jazdy ale na moja psyche tak :mad2:
Opublikowano

Metaliczny, czy ja wiem czy metaliczny ? :/ Chyba tak, najbardziej do czego mógłbym to przyrównac, jeżeli o dźwięk chodzi to zazębiające się dwie zębatki i przed puszczeniem sprzęgła mają delikatny luz między sobą, a gdy go puszczamy czy szarpiemy autem to uderzają o siebie ze względu właśnie na ten luz :mad2: czyli do tego mogę porównac ten dźwięk...

 

A co do tego skąd on pochodzi to też bladego pojęcia nie mam, jak mówiłem nic nie wymieniałem ale nigdzie ani jednego mm luzu nie ma :duh:

 

Jak kolego będziesz coś wiedział to bardzo proszę o jakieś wytyczne, dopowiem jeszcze, że nie za każdym razem gdy ruszam ten dźwięk słychac, ale gdy szarpię autem to jest zawsze.. :cry2:

 

Edit:

Odnośnie tego sprzęgła właśnie też nie wydaje mi się aby to było ono, ponieważ było by to spowodowane nim gdybym puszczał sprzęgło i tak się działo i owszem się tak dzieje, lecz najbardziej dziwi mnie ten dźwięk podczas jazdy bez gazu na pierwszym biegu i poszarpywaniem samochodu, za pomocą dodawania gazu, sprzęgło jest wtedy sprzęgnięte ze skrzynią, więc nie powinno coś takiego występowac :(

Opublikowano
Ja bym zaczal od prostej wymiany oleju w dyferencjale (lub dyferencjalach jezeli masz xdrive), wyeliminujesz jeden mozliwy problem. Koszt niski, prosta robota a i tak powinienes to zrobic co 80 tys km.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja bym zaczal od prostej wymiany oleju w dyferencjale (lub dyferencjalach jezeli masz xdrive), wyeliminujesz jeden mozliwy problem. Koszt niski, prosta robota a i tak powinienes to zrobic co 80 tys km.

 

 

Kolego byłbym wdzięczny jakbyś podrzucił co za olej tam lac i w jakiej ilości ?

 

A odnośnie samej wymiany, z tego co widziałem na podnośniku to jest jedna śruba chyba ustawiona pod koątem 45Stopni w stosunku do podłoża, ona będzie spustowa ? A jeżeli tak to gdzie jest wlewowa ?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Edit:

Przeszukałem trochę forum i z tego co widzę to koledzy nie za bardzo zalecają wymianę oleju w dyferencjale ponieważ często po takim zabiegu zaczyna wyc... :mad2:

Opublikowano

Olej to olej olej sie wymienia, tak jak z skrzyni biegu, silniku tak i z dyfrze i skrzyni rozdzielczej.

Nie zmieniany olej traci swoje wlascizosci i prwestaje smarowac. jak metal trze o metal bez oleju to wiemy jak to sie konczy. Jak im sie porobily wycieki po zmianie oleju to dlatego ze zaniedbali samochod i maja po prostu nieszczelnosci zatkane przez zuzyty olej. Wyciek to pol biedy (wymieniasz uszczelke), zatarty dyfer to juz straszna kasa.

olej to 75W90 GL5

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nie, nie chodziło mi o wyciek, tylko pisali, że po wymianie oleju na nowy most zaczyna wyc, w sensie szumiec, wydwac cały czas jakiś szum :/
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Mogą byc oberwane tylnie mocowania dyferencjalu. Są tam 4 uchwyty co trzymaja. Ja tak mam jak ty, puszczasz szybciej sprzeglo i jest mocne walniecie od tylu a puszczasz powoli i jest dobrze :) ale nie polecam jazdy na tym albo sie oberwie do konca i zostanie cale zawieszenie tylnie za toba albo wyrwie wal :) u mnie polecial wal :/
  • 7 lat później...
Opublikowano
Podepnę sie pod temat u mnie przy dodawaniu lekko gazu słychac szumienie puszcze gaz przestaje jak by łożysko dociska sie puszcze nie słychac tego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.