Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich jestem nowy na forum,Moje auto to x5 e53 V8 4.4 320KM 2002r. automat ( nivo jest tylko z tyłu). Szukałem już dużo i długo na ten temat ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć.Więc postanowiłem założyć temat,

Dokładnie to mam takie objawy.Auto stoi normalnie czasem przez tydzień i jest wszystko OK, a czasem zaraz po zgaszeniu słyszę "syczenie" z prawej strony i auto powoli opada ( co dziwne czasem tylko prawa strona a czasem obie, nie wiem od czego to się ma). Bywa też tak , że stoi nieodpalane 3 dni i na 4 dzień opadnie :( nie wiem czego to może być przyczyna?

Dlatego też jestem zdecydowany na całkowite usunięcie pneumatyki i wstawienie zwykłych sprężyn.

Ale znowu rodzi mi się pytanie jak to zrobić ?

- Czy trzeba wymieniać też amory, czy mogą zostać te od nivo?

- Czy sprężyny po usunięciu poduszek będą pasowały bez problemu , czy też trzeba coś przerabiać?

- Co z przewodami od nivo później? można zaślepić? czy trzeba im zamknąć obwód?

- Co z komputerem? w jaki sposób oszukać go aby nie wyskakiwał błąd od nivo? (aktualnie jak auto opadnie to po otworzeniu drzwi kompresor od razu pompuje powietrze

 

Jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia prosił bym bo nie wiem od czego zacząć.Pozdrawiam i czekam na odp.

Edytowane przez RadnyE534.4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj

1: zmien temat bo znowu go zamkna, najpierw silnik potem problem

2: twoj silnik nie ma 320km, jest rzed liftem czyli 285km

3: zostaw nivo, po prostu je sprawdz, napraw. Przy lpg nivo, ze wzgledu na ciezar sie przydaje.

4. Ja mam komresor nivo schowany w prawym schowku

5. Instalacje lpg: stag, wtryski hana, nie daj sie namowic na jeden parownik

Opublikowano

1. czyli jak mam ułożyć temat żeby było ok?

2.hmmm jeżeli mówisz, że 286 to dlaczego w papierach z Holandii (z tamtąd został ściągnięty) jest wpisane 235 KW ?

3. wyda mi się ,że poduszka jest dziurawa ale pewności nie mam

4.nivo w schowku, a gdzie akumulator?

5. a jakie parowniki polecasz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1: 4.4i zamiana nivo na sprezyny+lpg :D

2: 320km bylo od 2004, moze koniec 2003 choc ja sie nie spotkalem. Masz pokrywe silnika taka jak na moim "avatarze"?

3: Poduszke wymienic i po sprawie, wpakujesz sie w niezle wydatki z zamiana na sprezyny i nie bedziesz zadowolony

4: Akumulator musisz zostawic tam gdzie jest, wymien na nowy (jesli slaby), gazownikow uprzedzic ze dolot i wlot do butli ma byc na rurkach poli ( nie miedz), zawsze mozesz uniesc butle do gory aby dojsc do aku, ale umowmy sie jak czesto bedziemy wymieniac aku?

5: U siebie mam parowniki omvl hp, zero problemow

6: odnosnie tego nivo jeszcze: kompressor mam na plasko, tak ze go wcale nie widac w schowku. Zona auto ma teraz w Pl wiec nie mam jak zdjec zrobic. Mialem tak jak ktorys z kolegow pomiedzy butla a siedzeniami ale za glosno bylo.

Opublikowano

2.chyba taka samą

3.dużo opinii słyszałem o nivo i sprężynach i 90% osób mówiło, że na sprężynach jest lepszy komfort jazdy, co do kosztów to amorki ok. 120zł szt. a sprężyny KAYABA 99zł szt podkładki gumowe 30-50 zł szt. a jedna używana poduszka 350-450 sztuka nowa ponad 800zł.

4.podobno akumulator można przenieść obok butli gazowej ale nie wiem czy to prawda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jesli do kalkulacji kosztow bierzesz pod uwage takie, przepraszam za slowo, badziewie jak KYB i "amorki" za 120zl do e53. Sam amor dobrej firmy jak sachs, delphi, bilstein, czyli to co bmw z fabryki szlo, to jakies 400zl za sztuke na tyl. Oczywiscie to co zrobisz jest twoja indywidualna decyzja ale dla mnie nivo, jest jedna z najlepszych opcji x5. Aku zostaw tam gdzie jest. Odnosnie silnika to moze masz 4.6i? Sprawdz oznaczenie i daj znac.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli chodzi o silnik to wystarczy dekodować vin :mrgreen:
Opublikowano

Nie, silnik jest na pewno 4.4i tylko tak: wiem , że w tych rocznikach było te 286 KM i nie rozumiem dlaczego w briefie Holenderskim jest wpisane 235 KW co daje nam

319.6 KM. Co do cen za amorki to można długo rozmawiać bo np. bilstein kosztuje ok 320zł za szt. a kayaba 120zł szt gdzie można kupic też kayabe po 390zł za szt. -tylko czym się różni ta kayaba za 120 od tej za 390? CENĄ ?

Jeśli chodzi o silnik to wystarczy dekodować vin :mrgreen:

 

jak to dekodować VIN ?

 

Byłbym Bardzo wdzięczny jak by ktoś wrzucił jakieś zdjęcia jak jest założone LPG w motorze 4.4i

Opublikowano
Sprawdziłem już vin i mam jednak 286 KM -wiec musieli sie w Holandii pomylić . A mam jeszcze pytanie czy tyle sprężyny sa inne do każdej wersji silnikowej? Czy to wszystto samo. Konkretnie czy np w 3.0D sa słabsze,mniejsze,czy to jest to samo co w 4.4i albo 4.6is albo 3.0 benzyna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyglada to wszystko tragicznie, kto ci to pozakladal??? Mam nadzieje ze chociaz chodzi to bo jakos nie widze aby 320km na jednym parowniku poszlo....
Opublikowano

Po czym wnosisz, ze tragicznie, po parownikach na plaskowniku? Niestety, przy webasto inaczej sensownie sie nie da. Moze pochwal sie swoja instalacja (i pisze to bez zlosliwosci), widze w opisie, ze masz lpg w identycznym aucie.

No i nie wiem, gdzie tam widzisz jeden parownik, jak ja widze dwa? Instalacja daje rade, teoretycznie jest w stanie obsluzyc do 400KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiscie ze pokaze jak to powinno wygladac, tak jak pisalem wczesniej, zona ma auto w pl wiec zrobie zdjecia za 3tyg. W bagazniku tez niezle narozrabiali. Jaka tam masz butle? 60l? :D Faktycznie nie zobaczylem ze tam dwa parowniki w jednym:)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, niestety nikt mi nie pomógł w temacie przekładki nivo na sprężyny więc postanowiłem zaryzykować i kupiłem części. Do tej pory miałem taki zestaw oryginalnie zamontowany:

 

images?q=tbn:ANd9GcQMF8LO7DL-VAN3BGJFOHOoqZzvyZ548wSHaLyaoGJDXI3kt1gu

http://img25.tablica.pl/images_tablicapl/108097677_2_644x461_poduszka-nivo-bmw-x5-e-53-lift-2005-r-tyl-pneumatycznego-zawieszenie-dodaj-zdjecia.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQF1MrbIUeNZ8UUprCzQ2lcoZJVbomzYyYq5hgzKsq0VwiABPwD

images?q=tbn:ANd9GcR25fr3bAXxbUJ_kecsoVTSQuiY9lb8KbA9sL65q1z56RHei9_k

 

który został zamieniony na taki:

http://auto-hub.pl/allegro/photos/101_1655.JPG

http://media1mi.pl/p/1/237/363/photo-1c0633f3-681a-4842-bebe-97895a531e13-for_zoom.jpg - górne mocowania posowały bez problemu z amortyzatorów od nivo

http://media1mi.pl/p/1/121/290/photo-f086a29a-c635-4a5e-9e3c-85cccb06c08e-for_zoom.jpg

http://bmwcentrum.pl/img/products/15/08/3.jpg

http://bmwcentrum.pl/img/products/15/09/2.jpg

http://bmwcentrum.pl/img/products/15/10/3.jpg

 

sprężyny były od modelu 3.0 d ( ale do każdego e53 nie zależnie od wersji silnikowej pasują takie same sprężyny). wszystkie te części pasowały bez problemu auto stoi teraz DUŻO wyżej niż było na nivo i jestem mega zadowolony. Jedyne co sprawiło problem to to , że było trzeba opuścić całe tylne zawieszenie aby zmieściły się sprężyny.

 

Pozostał mi jeszcze tylko błąd od nivo na wyświetlaczu . Może ktoś wie jak to zgasić? z góry dziękuje

Opublikowano
Niestety nie ja nie posiadam czegoś takiego ;) chyba :D w warsztacie gdzie zawsze naprawiam moje auto mają CDIF/2 jakiś zestaw z górnej półki czy czymś takim poradzą temu, żeby to usunąć ? jeżeli tak i ktoś wie w jaki sposób byłbym wdzięczny.
Opublikowano

Robiłem wszystko po taniości więc rewelacji w jakości części nie ma ale to czas pokaże to tak amortyzatory kupiłem

http://allegro.pl/srl-amortyzatory-bmw-x5-e53-tyl-i4258712721.html - oczywiście można taniej kupić tej firmy + górne mocowania przełożyłem ze starych amortyzatorów(pasowały bez problemu

osłony i odboje do amortyzatorów: http://allegro.pl/oslony-i-odboje-sachs-bmw-x5-e53-00-tyl-germany-i4283160589.html

sprężyny tak jak pisałem kupiłem używane od 3.0 diesla bo z nowych jak się dowiadywałem w sklepach (fota,inter cars) to jest tylko 1 szt w PL ;)

podkładki pod sprężyny górne i dolne: http://bmwcentrum.pl/podkladka-sprezyny-tyl-dolna-bmw-e39-x5-e53,id1508.html ; http://bmwcentrum.pl/podkladka-sprezyny-tyl-gorna-bmw-e39-x5-e53,id1509.html

korków do podkładek nie kupowałem bo są zbędnym wydatkiem ( dobrałem coś podobnego w zamian) ale tylko tu je dostaniesz: http://bmwcentrum.pl/oslona-sprezyny-tyl-bmw-e39-x5-e53,id1510.html

i to tyle co potrzeba do wymiany.

 

Mnie cały zestaw czyli: amorki,sprężyny,odboje z osłonami,podkładki góra dół - wyniósł 600zł + ewentualne koszty wysyłki około 50zł + koszt wymiany w granicach 80zł a koszt jednej nowej poduszki to suma od 800zł w górę - po wyjęciu obu poduszek okazało się że jedna była "struchlała'' a 2 też już śmietnik czekolado pachniał ;D więc wydaje mi się że dobrze zrobiłem i nie żałuje tej przekładki auto stoi wyżej niż na poduszkach ( podobnie jakby podniosło się je całkiem do góry a nie w pozycji "zero" tak jak było na poduszkach przy normalnej jeździe" a ile spokoju gdy rano wstaje i widzę stoi normalnie a nie tak jak do tej pory opadł czy nie opadł ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zwiazane z tematem ale obiecalem jak to powinno wygladac:

http://images65.fotosik.pl/1053/1887b59f403c08c3.jpg

http://images64.fotosik.pl/1053/22161cf333aa5ce9gen.jpg

http://images64.fotosik.pl/1053/3045af46abc514ccgen.jpg

Kompressor nivo:

http://images61.fotosik.pl/1051/d14234c261840720gen.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

kkx5 ta wysuwana półka jest wygodna czy zbędny bajer? Zastanawiam się czy nie poszukać czegoś takiego i w tedy nie wsadzić większego zbiornika? Ile litrów masz zbiornik?

p.s. u mnie wtryski są pojedyncze i ładnie weszły pod osłonę :8) ale za to u Ciebie ładnie reduktory wyszły, później dam swoją fotkę

Opublikowano
Porządeczek zacny pod maską! Panowie szkoda, żeby tak fajnie rozwijający się temat gdzieś zaginął ze względu na inny temat początkowy...może warto poprosić moderatora aby tą część przerzucił do nowego dobrze zatytułowanego tematu? Np.E53 LPG pod maską czyli jak dobrze to zrobić :D -taki żarcik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kkx5 ta wysuwana półka jest wygodna czy zbędny bajer? Zastanawiam się czy nie poszukać czegoś takiego i w tedy nie wsadzić większego zbiornika? Ile litrów masz zbiornik?

p.s. u mnie wtryski są pojedyncze i ładnie weszły pod osłonę :8) ale za to u Ciebie ładnie reduktory wyszły, później dam swoją fotkę

Ta wysuwana polka jest przydatna wiesz, warto ja miec. Pakowanie auta znacznie latwiejsze, na piknik idealna, na grzyby do lasu :D wysuwasz, siadasz, buty zmieniasz. Raz nawet do seksu sie przydala :mrgreen: No nie moglem sie powstrzymac...Zbiornik 95l, netto, zalezy od pompy 83-86l. U mnie tez sa wtryski pojedyncze, to co widac to rozdzielacze. Zostaly tak sobie bo wczesniej byly "tanie" wtryski zalozone, ktore byly na listwie. wytrzymaly jakies 6 miesiecy i rozjechaly sie. Zmieniajac zostawilem juz te podciecia oslony silnika i wstawilaem rozdzielacz a wtryski blisko wtrysku benzyny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porządeczek zacny pod maską! Panowie szkoda, żeby tak fajnie rozwijający się temat gdzieś zaginął ze względu na inny temat początkowy...może warto poprosić moderatora aby tą część przerzucił do nowego dobrze zatytułowanego tematu? Np.E53 LPG pod maską czyli jak dobrze to zrobić :D -taki żarcik

To akurat dobra propozycja. Musze porobic wiecej zdjec. Niestey moja kobieta tak kocha to auto, ze nawet slyszec nie chce, ze mam jej je zabrac do uk. Z tego powodu mam ograniczony dostep do swojego cacka :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.