Skocz do zawartości

Bmw e46 2.0 automat vs Audi a4 b6 1.8T automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do Was. Zastanawiam się nad kupnem Bmw e46 2.0 143KM lub Audi a4 b6 1.8T 163KM lub 150KM. Może ktoś posiadał te 2 samochody i mógłby mi pomóc w ocenie tych obu modeli? Jakie plusy i minusy. Wydaje mi się ze jezeli chodzi o zawieszenie to tansze będzie w BMW. Ogólne koszty utrzymania to raczej też BMW ponieważ a audi jest turbina. Podobnie będzie ze spalaniem, chodziaż na pewno będzie auto zagazowane więc róznicy az tak bardzo nie odczuje. Moc na plus dla audi, wiadomo turbina. Audi ma troszkę wiekszy bagaznik wiec jesli chodzi o zalozenie gazu to tu troche przewaga audi bo wiadomo kolo musi byc zapasowe "dojazdowka" no i wózek dzieciaka tez musi sie zmieścić. Jeśli chodzi o jakośc wykonania to tu jest na remis. Ceny samochodów no to już róznie, zalezy od stanu.Aha chcę zaznaczyć że auto bedzie w automacie tiptronic! wiec moze ktośma doświadczenia z takim modelem? Może ktoś zna jeszcze jakieś plusy przemawiające za daną marką? Proszę o opinie i z góry bardzo dziękuje.

Opublikowano
jesli w gre wchodzi 2.0 143km w bmw to juz lepiej brac audi, jak bmw w benzynie to 6garków najlepiej 2.5/2.8

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ja się z kolegą Puzzonem nie zgadzam.Nia każdy stawia dynamikę i osiągi na pierwszym miejscu-BMW z powodzeniem przez wiele lat produkowało bardzo dobre silniki R4(i chyba wiedzą co robią)-chociaż co oczywiste większą "radość z jazdy" da R6-no ale to nie powinno podlegać dyskusji.143 KM i pojemność skokowa 2L w wersji poliftowej w zupełności wystarczą do normalnej jazdy-z dynamiką też nie będzie najgorzej.Co do kosztów to myślę odpowiedziałeś sobie sam po części-audi z turbo może być bardziej awaryjne-oczywiście z tego co wiem od znajomych najgorzej jest z zawieszeniem,które jest bardzo delikatne i szybko się poddaje na naszych drogach.Jeśli zdecydujesz się kupić audi powinieneś pomyśleć o wymianie paska rozrządu,tymczasem w BMW rozrząd jest na łańcuchu i temat rozrządu Cię nie intersuje(przez zakupem bmw należałoby tylko skontrolować te napinacze).Spalanie?-zerknij sobie na raporty spalania,ale powinno byc bardzo zdroworozsądkowe(te silniki mają velvetronic).

Myślę,że jeśli kupisz zadbaną sztukę BMW(najlepiej w Niemczech-mała akcyza)to będziesz naprawdę zadowolony :)

Zresztą beemka jest po prostu ładniejsza-audi takie nudne:D-no ale to juz subiektywna opinia:)

Wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam

Opublikowano
Puzzon mówi jak BMW to tylko R6-a ja mówie jak audi to tylko quuatro :)...R4 dają naprawdę radę jeśli nie intersują Cię sprinty spod świateł :)
Opublikowano
Zastanawiam się nad kupnem Bmw e46 2.0 143KM lub Audi a4 b6 1.8T 163KM lub 150KM

Popatrz jeszcze za Mercedesem W203 czyli C180/C200/C230 Kompressor po lifcie czyli od 5/2004. Bardzo przyjemny samochód, mam w domu C180 i Compacta ze słabszym N42B18 i oba silniki mogę polecić, tylko że oba to manuale. Pojemność 1.8 w MB i bardzo dobre przyspieszenie plus elastyczność. Co do serii N42/N46, jak kupisz z prawdziwym przebiegiem to będziesz się cieszył z jazdy.

Opublikowano

Już lepiej audi ... przynajmniej w cztery osoby na pokładzie da się na trasie wyprzedzać bez zaglądania śmierci w oczy.

Poza tym, audi lżejsze.

Opublikowano
kolego jesli interesuje cie bmw z silnikiem 143km to powiem Ci ze silnik ma ładna kulturę pracy i niskie spalanie ale ten silnik ma tez minusy . uszczelniacze zaworowe i samoregulatory to jest slaby punkt ich . wymiana tych rzeczy kosztuje około 1500-2000 tys ale po wymianie spokojnie 150 tys zrobisz . zwróć uwagę na jakim oleju jeździ . jeśli ma 5w30 i po 15min na wolnych obrotach po dadaniu gazu nie zadymi to go bier :)
Opublikowano

Witaj,

 

Na temat spalania 320Ci w automacie (R6) powiem jako posiadacz - potrafi zaskoczyć zarówno pozytywnie, jak i negatywnie:)

 

Najniższe spalanie jakie odnotowałem (na długiej trasie, przy czym jazda raczej na emeryta - 100-110km/h) 8.5 litra gazu (gdyby ktoś mi wcześniej podał taką wartość, to zapytałbym czy ją pchał :D ).

W mieście sprawy mają się następująco - średnio wychodzi mi ok. 12-13 litrów, przy czym auto jest często odpalane i gaszone po przejechaniu krótkich odcinków (jeżdżę z domu do marketu, do pracy jakieś 0,5km itd.). Natomiast w trybie "sport", jeżdżeniu po mieście wchłonęła mi też 16 litrów LPG, podejrzewam że gdyby były większe korki, a i ja sam wciskałbym gaz bardziej zdecydowanie, to 20 litrów nie byłoby jakimś wyczynem :D

Opublikowano

Audi wiadomo na turbine wiec moment wiekszy i tylna kanapa o wiele wygodniejsza dla 3 osób z tyłu wiem bo siedzialem i jechhalem nie to co w e46 za wysokie boczki z tyłu i ciasno, jak byś mial brac Audi to dlaczego nie 1.8t 180koni i w quattro i z tego co slyszalem te silniki slabo chodza na gazie nie to co w BMW :D

BMW wiadomo to jest radość z jazdy tylko ze 143 konie to nie poszalejesz zeby sie silnik nie męćzy i takiej radośćni nie ma jak w przypadku silnika r6 2.5 192 konie wtedy autko czuc ze jedzie i ze radość z jazdy po zakretach jest pozatym te silniki smigaja na gazie dobrze,

Jezeli masz do wyboru tylko te 2 silniki to wybrał bym audi na twoim mejscu :D a jezeli mozesz coś wiekego np 2.5 to BMW

Opublikowano

Silniki Audi 1.8T bardzo dobrze śmigają na gazie o ile jest prawidłowo założony.

 

Koszty zawieszenia nie będą tańsze w BMW, na pewno nie znacząco.

Padający wielowahacz to mit. Chyba, że ktoś wymienia po jednym wahaczyku, więc wtedy robi to praktycznie cały czas, bo jest ich 8.

Są dobre zamienniki w rozsądnej cenie.

 

Audi na pewno jest większe od E46. Jeśli głównym kryterium ma być zapakowane wózka i ogólnie pojęty komfort to Audi.

Opublikowano

Rejestracja CBY wskazuje, że samochód zarejestrowany jest poza miastem.

Odnośnie spalania.

Opublikowano

A co mi tam też się wypowiem jako że mój ojciec jest miłośnikiem audi od początku lat dziewięćdziesiątych, ja zaś BMW więc mam porównanie. Jeżeli priorytetem dla ciebie jest miejsce w kabinie i bagażnik ze względu na dziecko to audi, BMW ma zbyt mały bagażnik więc spakowanie się zwłaszcza z gondolą na wakacje, bez boksu nie wchodzi w grę. Silnik 1.8T bardzo fajny, niedrogi w serwisowaniu, moment obrotowy nisko, spalanie bardzo przyzwoite. Padające zawieszenie wielowahaczowe to jak wspominał kolega mit. Zasada zrób raz a dobrze wszystkie elementy i będziesz długo cieszył się ciszą i spokojem. Prowadzenie, obydwa auta prowadzą się dobrze nawet podczas szybszej jazdy, standardowe zawieszenie w BMW troszkę twardsze. Skrzynia, tutaj BMW jest z przodu, tiptronic audi zbyt długo myśli, jest wolniejszy a w przejeździe przez jakieś góry pozostaje tylko manualna zmiana biegów. Stylistyka, rzecz gustu, osobiście wolę skierowany w stronę kierowcy kokpit BMW, natomiast standardowe siedzenia audi miażdżą standardowe stołki w BMW. Są twardsze, wygodniejsze, nie męczą podczas kilkunastogodzinnej jazdy. Praktycznie obydwa samochody są bardzo porównywalne , ze względu na rodzinę audi wychodzi na prowadzenie.

 

Dla mnie Audi ma jeszcze jedną wielką przewagę nad BMW a mianowicie S4 i RS4 Avant, niestety BMW zapomniało o młodych energicznych tatusiach :mrgreen:

Opublikowano

No masz m3, m3 csl przecież.

Gorzej z ładownością, bo tylko w coupe a audi jednak poszło do przodu.

Opublikowano

przewaga audi nad bmw jest posiadanie wersji s4 czy rs4 ?? chlopie smiszny jestes

te auta wogle nie skrecaja, wielki zwis itp robi swoje

nie wspominam juz o technice, przewadze dzieki technice hehe i slynnym syfieniu sie tfsi/fsi (to akurat tyczy sie rs4 b7 i innych silnikow ktore maja ta technologie) w budzie b6 za to problemy z nietrzymaniem mocy, ale to kazde audi ma z tym problem

audi nie potrafi robic wlasnych aut, robi lepsze vw(plyta podlogowa, rozwiazania z rozkladem masy itp) co jest dobre ale konkurencja jest duzo dalej....

a jak ktos patrzy przez kategorie tatusiowe, to trudno aby w audi bylo mniej miejsca jak inz zamontowali silnik tuz za reflektorami :)

nie ta liga....

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Widzę, mały fight się robi - bez fanatyzmu panowie :)

Brałem pod uwagę tylko modele s4/rs4, które pokrywają się z rocznikami e46 ale bez krańcowych dat produkcji, które mają wielu zwolenników z powodu właśnie 4d oraz kombi + quattro - choć ja nigdy żadnym audi nie jeździłem, miałem za to dwa vw, w e46 poza m3 nie ma nic dorównującego s4/rs4 i niestety jest tylko coupe m3.

Nie ukrywam natomiast, że rs6 po mtm czy innym jest smacznym kąskiem ( e60 m5 raczej średnio wypada, co innego nowsze ), jednak poza tym wyjątkiem całkowicie wolę bmw - mały OT się robi.

Opublikowano

Dokładnie chodziło mi tylko o porównanie wersji kombi, Touringa i Avanta. Niestety dla mnie sedan ani coupe nie wchodzi w grę (patrzę przez kategorie tatuśkowe) a w BMW oprócz 335i Touring nie ma nic mocniejszego.

Mikan masz rację koniec OT, bo boję się żeby koledze żyłka nie pękła... :cool2:

Opublikowano

ja tam sie nie napinam ale patrze na to innymi kategoriami(moze dlatego ze wiele tych aut przerabiałem, za duzo widziałem itp), nie mowie ze audi jest złe itp, wrecz przeciwnie jest dobre, musi byc dobre jak to VW a przerabiałem wiele VW i to są auta niezniszczalne ;)

 

zresztą na pytanie autora tematu odpowiedziałem - audi ;)

 

z mojej strony koniec, chyba ze staszek sie wypowie :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

No ja to samo odpowiedziałem autorowi - w tym wypadku, z tym wyborem - audi.

Fakt, vw są twarde, zwłaszcza starsze.

Opublikowano
siedzialem w audi 1.tdi s line i siedzi sie wygodnie, a na tylnej kanapie w trokje siedzi sie duzo wygodniej niz w e46, dobrze ze ja u siebie siedzie za steremi bo jak ktos by mnie wozil z tylu w 3osoby to bym umarl :D Kolego najlepiej przejdziedz sie obydwoma autami najpierw audi a pozniej bmw, wez rodzine zeby ocenili gdzie siedzi sie im wygodniej, ocen jak ktore z aut jedzi ,skreca, przyspiesza idt i wdedy podejmiesz wybor :D i albo bedzie Forum BMW albo Audi :roll:
Opublikowano

Ja poruszam się 2.0d w automacie i myślę że jest to już raczej dolna granica momentu i mocy dla automatu(który niestety w przypadku GM BMW więcej nie wytrzyma, chyba że mówimy o świeżej furce a nie o e46).

 

Jeżeli nastawiasz się na automat to szukaj czegoś z wyższym momentem niż R4 w benzynie.

 

Ilość miejsca jest bezdyskusyjna, tak jak rodzaj napędu i umieszczenie silnika.

 

Obejrzyj dokładnie te dwa auta, oprócz podobnej jakości materiałów nic ich nie łączy.

Opublikowano

To co wybrales ? Mercedesa ?

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

To tak jak ja miałem audi w gazie.Zrobiłem niż 130tys km w Polsce(różne ładunki) w lato bagażnik ciągle załadowany i podczas tych 130tys km wymieniłem raz wahacz(ale to już przy końcu jak sprzedawałem) stary był TRW reszta wahaczy 0 luzów(a trza przyjąć,że ktoś jeszcze wcześniej śmigał tym autem)i ile wahacze wytrzymały.Auto wszędzie jeżdiło w pola różne itp.2 Lata ciągle pod chmurką,grad,deszcz,śnieg itp obicia kamyczków bardzo dużo i po 2 latach przy nadkolu rdzy tyle co pól paznokcia i tyle samo pod listwą tablicy rejestracyjnej.I od zakupu ani razu nie sprawdzałem czy coś gdzieś wycieka itp bo było wszędzie sucho nigdy nad silnikiem nie stałem(vaga się nie raz podłączało) i co ja wymieniłem oprócz płynu chłodniczego i oleju,filtrów.. jeden wahacz 150zł/pompa paliwa 100zł używka ale śmigła jak trzeba,listwa gazu i reduktor gazu i finito

 

sprzedałem bo auto było bez klimy itp szyby na korbkę itp to kupiłem e46.Tak teraz 5 razy na dzień INPA po każdej jeżdzie rozbieranie plastików(pod silnikiem) i u góry i leżenie na ziemi i patrzenie czy nie wycieka gdzieś skąd.Im dlużej człowiek się patrzy tym zawsze coś uwidzi.W audi o rdze się człowiek nie bał nawet głowy sobie nie zawracał a tutaj.. nie zrobisz to wyjdą parchy jak pół ręki(widziałem ostatnio pod Praktikerem e46 320d 2003r słupek koło szyby cały parchach a nadkole to lepiej nie gadać.

 

 

Plusy bmw:Fajnie się jedzie,nie ma problemu z wyprzedzaniem,mocy nie brakuje,klima,elektryczne szyby,fajny wgląd lifta

 

 

Minusy:rdza,wszystko w czujnikach a auto nie jest pierwszej młodości to zawsze się sypie jak nie ten to ten a czujniki 50zł nie kosztują

 

 

Powiem tak gdybym miał jeszcze raz brać brałbym a4 b6 1.8T i sekwencja BRC

 

 

Bo e46 320d jest fajnie do póki coś nie siądzie a ma co..koło pasowe,turbina itp itp

Opublikowano
Przecież Kolega,który zakładał temat nawet nie bierze pod uwagę wersji wysokoprężnej.Jeżeli auto było dobrze kupione(nieokazyjnie!) i jest dbane to nie ma prawa nic się sypać szczególnie.Jeżeli ja miałbym podejmować wybór zastanawiałbym się wyłącznie między BMW a Mercedesem z kompressorem,bądź ewentualnie Lexusem.Może dlatego,że wole po prostu auta z rwd.
Opublikowano

Nie wiem Kolego"beemtriko"co Ty za auto masz,że 5 razy na dzień INPA odchodzi :shock:

Musiałeś być nieczujny przy zakupie skoro,aż tyle problemów z samochodem masz i non stop sie Tobie coś psuje.

To naprawdę nie jest reguła,że z każdym BMW E46 jest tyle problemów co Kolega"beemtriko" opisuje-to raczej jakiś niechlubny wyjątek."beemtiko"ogarnij ten samochód i następnym razem więcej czujności i ostrożności przy zakupie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.