Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

To moj pierwszy post na forum, witam wiec wszystkich i liczne na slowo pomocy z waszej strony.

 

Posiadam BMW 118D z 2005 - opcja z monitorem

 

1 problem - wczoraj wsiadlem do auta ruszylem, wlaczylem radio i ku mojemu zdziwieniu przyciski na kierownicy przestaly dzialac - sterowanie radia, glosniej ciszej, zmiana stacji i obsluga telefonu... zero nic zadnej reakcji.

klakson oraz wszystkie inne przelaczniki przy kierownicy dzialaja jak nalezy... wydaje mi sie rowniez ze te przyciski byly podswietlane a teraz nic...

 

2 problem - w czasie jazdy w duzej ulewie po autostradzie przestaly mi dzialac wycieraki przednie, tylna nadal sie krecila ale przednie nic zero, auto ani w zadnym polozeniu przelacznika.. spryskiwacz tez nie pryskal.

Musialem sie pilnie zatrzymac... wylaczylem silnik wysiadlem obejrzalem i mialem juz dzwonic po pomoc... wlaczam auto a wycieraczki zaczynaja dzialac jakby nigdy nic... zdazylo sie to jeszcze dwa razy - zawsze przy duzym deszczu - podejrzewam ze woda musi sie gdzies dostawac.. za kazdym razem wylaczenie i wlaczenie silnika rozwiazuje problem. Jest jakis sposob sprawdzenia i uszczelnienia ukladu ?

 

Prosze o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem pierwszy - trzeba sprawdzić połączenie kabli pod poduszką w kierownicy.

Problem drugi - Podaj więcej informacji, np czy masz czujnik deszczu itp. - czy to się dzieje tylko w czasie dużego deszczu.

 

Z uwagi na to że przyciski radia i włącznik wycieraczek maja bliska lokalizację, może problem jest w wiązce pod obudowa kierownicy. Czy coś tam było kombinowane?

Opublikowano

sprawa wyglada tak ze maglownica zostala wymieniona dzien przed tym jak problemy sie zaczely.

 

Mechanik nic nie mowil ze kierownice sciagali wiec nie bralem tego pod uwage.

 

Mam czujnik deszczu na szybie a wycierakczki przestaly dzialac tylko przy bardzo duzym deszczu i to nie tak odrazu tylko po kilkunastu minutach jazdy w ulewie - zatrzymanie sie i wylaczenie silnika rozwiazalo problem na chwile...

 

Sciagne poduszke i zobacze czy cos tam nie jest pokrecone - dzieki za podpowiedz.

 

Komputer nie byl podpinany

 

Pozdrawiam - Q

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na trybie Auto przestały działać?? jeśli tak to norma...
Opublikowano

update - wyciagnalem poduszke i sprawdzilem kable w kierownicy - nic nie wyglada na ruszane a wtyczki siedzialy jak nalezy. sprawdzilem rowniez bezpieczniki. Nic nie wskazuje na to ze ktorys jest przepalony...

 

nie mam pojecia co jeszcze sprawdzic? ... ma ktos ma jakis pomysl co jeszcze moze byc nie tak ze przyciski na kierownicy nie dzialaja?

 

Potwierdzam, wycieraczki w trybie auto przestaly dzialac - mowisz ze to norma? Jakas wada produkcyjna czy wadliwy element ktory mozna naprawic?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlatego piszę, że to norma. Bo u mnie też w trybie auto się zacinają, tzn działają (różnie raz 15min a raz 2 godziny) po czy, stają w miejscu i przestają reagować na ruchy manetką. Muszę zatrzymać się, zgasić auto, wyjąć kluczyk i ponownie odpalić. Po takim zabiegu znów działają. Poza tym widziałem już BMW serii 3 i 1 na autostradzie zatrzymujące się na pasie awaryjnym z wycieraczkami stojącymi w połowie szyby i ta sama sekwencja, gaszenie, odpalanie i w drogę... Ja przestałem używać trybu Auto bo mnie to wkurzało.
Opublikowano

dzieki za rade.

 

Moze jeszcze ktos pomoze w sparwie sterowania z kierownicy? gdzie dalej szukac

  • 7 lat później...
Opublikowano
Witam wszystkich mam delikatnie mały aczkolwiek ogromny problem z moim BMW E87 116i N45B16.Pewnego dnia jadąc sobie spokojnie do pracy w moim samochodzie liczniki zaczęły wariować wyświetliły sie wszystkie kontrolki w jednym momencie, wskazówki obu zegarów zaczęły latać jak szalone, wycieraczki przestały działać, oświetlenie wewnątrz nie działa, szyby sie nie otwierają, centralny zamek również nie działa, cały kokpit jest jakby nieżywy..tak jakby całe zegary wraz z elektroniką wewnętrzną odmówiły posłuszeństwa...Jeśli ktoś tak miał lub wie co można z tym zrobić proszę dać znać...Jeszcze dodam że samochód normalnie odpala...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz czujniki cofania? Jeśli tak to zacząłbym od sprawdzenia czy moduł nie jest zalany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Drobna dedukcja , skoro wymieniali magiel to mogli przestawić kierownicę o jeden obrót albo więcej i zerwało taśmę pod kierownicą . Demontaż , sprawdzenie - tego nie wiem , nie zaglądałem tam .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.