Skocz do zawartości

[E46] Pukanie przy zmianie biegów, lecz po deszczu ustaje.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem forum i zwracam się do was z następującym problemem. Mianowicie chodzi o stukanie w okolicach tylnego mostu - BMW E46 320D 136KM z 2000r.

 

Przeszukałem kilkanaście wątków i żaden nie obrazuje problemu do końca tak jak to wygląda u mnie. Stukanie następuje podczas ruszania oraz zwalniania pedału gazu. Problem jednak rozwiązuje się gdy na dworze pada deszcz i przejadę kilkanaście kilometrów. Coś się nawilży i nie ma już tego stukania. Teraz przejechałem w suchych warunkach 500km i powoli zaczyna wracać.

 

Wszyscy wskazują różne przypadłości. Byłem u mechanika, który zdiagnozował podporę wału. Po wymianie bez zmian. Co to może być?

Edytowane przez shevchenko1987
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zlokalizowaliśmy pękniętą podłogę z tyłu przy mocowaniu mostu. Jednak to nie koniec, bo problem dalej występuje. :evil:

 

Wyjęliśmy wszystko z bagażnika. Auto na podnośnik, zaciągnięty ręczny, szarpanie sprzęgłem - brak stukania*. :shock:

(* - Przez "stuk" należy tu rozumieć taki dziwny odgłos jakby się coś naprężało i strzelało, gdyż występuje to podczas nacisku od szarpnięcia gazem lub jego zwolnienia.)

 

Auto zdjęte z podnośnika, zaciągnięty ręczny, szarpanie sprzęgłem - przy otwartej klapie bagażnika słychać (bardziej po lewej stronie) takie jakby stukanie nad samym wałem. Czyżby w środku gdzieś rozwarstwiła się blacha? Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Ręce już mi opadają.

Opublikowano

i to są uroki e46

 

Jak coś zacznie stukać pukać tak jak nie wymienisz wszystkich tulei itp tak ładu nie dojdziesz

Opublikowano
Raczej to nie tuleje. Bo wszystko jest sztywne, przesmarowane. Na prawdę ciężko się szuka tutaj usterek. Pod tym względem katastrofa albo może mnie dopadają same dziwne przypadłości. Zna ktoś jakiegoś specjalistę z wój. łódzkiego zajmującego się wyłącznie BMW i który mógłby się znać na temacie? Jestem z Warty o/Sieradza.
Opublikowano

Poszukaj w sieci namiaru na Jacka Pytrusa z Wielunia to był człowiek od BMW słyszałem i czytałem, że to dobry spec, choć nie wiem jak to się ma do zawieszki.

Jest też dział polecane warsztaty, ale raczej niema nikogo z naszej okolicy dopiero chyba Łódź

W przypadku problemów elektromechanicznych mógłbym polecić inną osobę.

Opublikowano
Dzięki koledzy, ale jak się okazało pękł kawałek podłogi pod bagażnikiem zaraz obok łącznika mostu do karoserii. Naprawione i... w końcu cisza! :D
Opublikowano
Kosztowało mnie 200 zł u znajomego mechanika. Zbyszku, oto chodzi, że ja jestem dość spokojnym kierowcą jak na "standardy" BMW, nie kręcę bączków, bo po prostu szkoda mi samochodu, a mimo to skądś to pęknięcie się wzięło.
Opublikowano
Oj tam, żartowałem sobie, ja też jeżdżę obecnie bardzo spokojnie a i u mnie trochę brakuje mocy aby kręcić ciekawe bączki, czasami podczas zawracania i jeszcze jak jest mokro czy jakiś piaseczek to tak.
Opublikowano
Zeszlifowane, zaprawione, nałożony kawał łaty, pospawane. Inaczej by się chyba nie trzymało. :)

 

 

masz możliwość podpiąć jakies zdjęcie poglądowe ?

 

to jest czesta usterka w e46 i wiele osób by chętnie to zobaczyło

gg5553463
Opublikowano
Niestety, nie udokumentowaliśmy tego niesfornego zdarzenia. Pęknięcie wygląda po prostu jak jakaś rysa i ciężko ją wypatrzeć. Dodatkowo, gdy się polało wodą przestawało hałasować na jakiś czas. U mnie to pęknięcie trochę powiększyliśmy, gdyż szukając przyczyn w tulejach naciągaliśmy jak się tylko dało breszką nadwozie i niestety zrobiła się z tego "krecha" 15 centymetrowa.
Opublikowano

czyli samo pospawanie tej "krechy" nie wiele by dało ?

trzeba wstawiac dodatkowa blachę która wzmocni to miejsce ?

gg5553463
Opublikowano

200zl za spawanie samej krechy ? Ciekawe ile bede musial bo mi cale mocowanie sie wyrwalo.

 

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

200 zł - w tym wliczone 2 dni zabawy ze samochodem. Pęknięcie było w takim miejscu, że trzeba było wyjechać mostem.

Może samo pospawanie kreski by pomogło, ale lepiej jest wzmocnić. Pozdrawiam. :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Was po dłuższej przerwie. Wracamy do tematu na nowo. :evil:

 

Te same objawy, ciąg dalszy. Po zespawaniu podwozia było przez kilka dni w porządku. Jednak nastała fala upałów, auto było myte, a jak wspominałem po umyciu objawy ustępują, dodatkowo też jeździłem na klimie (hałasował wentylator, głośniej słuchałem radia) i po prostu nie zauważyłem, że te stuki znowu wróciły. Przejrzałem sporo tematów na forach.

 

Teraz wydaje mi się, że może być to przegub wewnętrzny na półosi, gdyż podczas skręcania (głównie w lewo) również słychać odgłosy. Myślicie, że to może być to?

 

Mam też jeszcze pytanie/wskazówkę do Was. Podczas postoju, auto zgaszone, wrzucona jedynka... postanowiłem poruszać tylnym kołem (od kierowcy) i przy bujaniu słychać jakieś stuki. Tak być powinno czy to może mieć związek z moim problemem?

Opublikowano

Panowie ja miałem to samo.

Przy dodawaniu gazu i ujmowaniu słychać było stuki.

Pojechałem na kanał i w miejscu mocowania mostu do nadwozia były pęknięcia (kilka mniejszych i dwa większe z dwóch stron).

Póki co są zrobione tymczasowo - nałożone spawy migomatem bo nie było czasu na konkretną robotę.

Za jakieś 2tyg będę wszystko ściągał, szlifował i wstawiał sporą łatę, także postaram się to udokumentować i wrzucić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.