Skocz do zawartości

F11 535d xDrive vs. Audi A6 3.0 tdi Avant


qwertykk

Rekomendowane odpowiedzi

Jako wielki fan BMW ze smutkiem stwierdzam oczywiście jeśli pomijać aspekty stylistyczne bo to w indywidualna sprwa tzn kwestia gustu .

 

Jeśli kupujemy auto z 4x4 to tylko AUDI bo ma lepsze właściwości jezdne (auta z koronowym mechanizmem różnicowym) oraz pancerny-niezniszczalny układ przeniesienia napędu.

 

Jeśli się myle to proszę o jakiś europejski test prasowy np z 530d oraz 3.0tdi bo od 3lat były ich dziesiątki i w żadnym z nich bmw nie wygrywa w kategorii właściwości jezdne.

 

A jeśli się nie myle to auta z xdrive mają starszy lepszy hydrauliczny układ kierowniczy, zamiast gorszego nowego elektycznego bo jeśli było by inaczej to BMW przegrwyało by z audi i w kategorii ukłąd kierowniczy .

 

Jeśli z silnikami 4 cylindrowymi to tylko BMW bo audi wtedy posiada plebejski oraz prymitywny napęd przedni który tylko jest do zaakceptowania jeśli droga jest idealnie sucha oraz gładka.

A już jeśli chcemy do tych 4 cylindrów automat to BMW wygrywa z audi przez nokaut , bo audi wtedy posiada najgorszą z nowoczesnych automatów na rynku Multitronic rodem z nissana micry która jest awaryjna i ciągle wyje.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ehh tak jak sadzilem zaraz sie atak zaczal, dzis niedziela w dodatku dosc wczesnie, skoro ty lubisz sobie lyknac w takich godzinach nie zakladaj ze wszyscy to robia. Odpowiadajac na twoje pytanie, swoj osad biore stad ze zarowno A6 C7 jak i 535d f11 ( bez xdriva ) mialem okazje pojezdzic i to dosc dlugo. Po drugie, jesli oba samochody maja porownywalny moment obrotowy to 50 kg zawsze jest zauwazalna roznica, pozatym oficjalne 50kg zweryfikowane faktycznie wynosi ponad 100kg. Nie wiem tez skad bierzesz swoje informacje na temat osiagow ze sa identyczne, ale wszystkie mi znane dane zawsze podaja lepsze wartosci dla A6 - masz tu chocby tak kochany zeperfs - http://www.zeperfs.com/en/duel4318-4303.htm . Twoj argument o mniejszym spalaniu pomine milczeniem, fajnie tez ze przeczytales jeden austriacki test i na jego podstawie wydajesz definitywny werdykt.

 

Jeszcze raz powtorze to sa moje wlasne odczucia +informacje jakie mozna znalesc bez najmniejszego problemu samemu, i nie neguje tego ze f10/f11 jest super samochodem, po prostu w niektorych aspektach okazuje sie troche slabszy od A6 w niektorych lepszy, kwestia oceny samemu co jest dla ciebie waznejsze.

 

mmw - wiecej dystansu i mniej hejtu bo nie o to w tym chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw wlasnie zadalem sobie "trud" przeczytania testu ktory wkleiles i chlopie ale ty tego nie czytales i tylko spojrzales na koncowy wynik albo masz problemy z rozumieniem tekstu bo tam w wiekszosci testujacy potwierdza to co napisalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie piję w ogóle alkoholu, ale to akurat detal w tym wszystkim. ;)

 

Nie wiem skąd te 100 kg. Dane fabryczne podają 50 kg więcej dla xDrive, a przy tylnym napędzie BMW jest wręcz lżejsze o 50 kg!!! Nie przeszkadza to 100 kg cięższemu xDrive'owi przyśpieszać lepiej, wiadomo z jakiego względu. Po drugie dla mnie ten cały zeperfs to bzdura. Sam zobacz, podają 400 m. że 535d robi szybciej czyli w 13,8 więc Audi jest o 0,3 s. wolniejsze, ale niżej się okazuje, że Audi osiąga 160 km/h w 12,1 s. a BMW w 13,1. :) Czyli Audi osiąga 160 km/h sekundę wcześniej jednocześnie przegrywając na 400 m. gdzie na końcu prostej osiągają właśnie około 160-170 km/h. Oni chyba sami nie czytają jakie bzdury podają na tej swojej stronie. Co do masy, to to zweryfikowane na Twoim zeprefs jest 100 kg na korzyść BMW z napędem na tył a nie Audi. Zresztą te różnice są znikome i pisanie "sporo", "dużo" jest po prostu nie na miejscu, tym bardziej te różnice nie będą odczuwalne jeżdżąc tymi samochodami, bo jeżeli coś się odczuwa to jest to czysto subiektywne. Nie czepiałem się tak naprawdę w Twojej wypowiedzi do niczego poza tymi osiągami, które wg Ciebie są "dużo" lepsze w Audi co jest po prostu nieprawdą. Przy porównywalnych masach i silnikach różnic w osiągach po prostu praktycznie nie ma.

 

Co do spalania, to wg testów Audi pali więcej czy tego chcesz czy nie porównując auta z napędem 4x4, więc przy 535d RWD różnica jest jeszcze większe. Ty swoje informacje rozumiem, że bierzesz z nieba, a nie testów, danych technicznych itd. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcowy wynik jest jednoznaczny a zresztą wg. większości polaków Audi = Skoda więc o czym mowa :)

 

Audi z FWD to ładniej ubrany oraz ładniej wykończony VW, jeśli Audi to tylko z 4x4.

 

A VW to ładniej ubrana oraz wykończona Skoda.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

testowalem jak i Audi vs BMW(kilka razy) - Audi idzie szybciej mimo tego samej mocy : na hamowni mi oczy otworzylo, dlaczego : Audi mial 326KM 645Nm a moje byle BMW 297KM i 599Nm.

Co do srodka i stylistyki to kazdy mam swoj gust, ale dla mnie BMW jest the best.

Wszystkie wykresy jakie widzialem na hamowniach 535xd nie osiagnal powyzej 302KM - dlaczego to zadajcie to pytanie do producenta.

Moj byly po chip box-ie dal rade nowemu 313KMAudi, ale autko ( Audi ) byl nowiutki i nie mial jeszcze osiagnietych parametrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mnie uprzedziłes z wyjaśnieniem różnic w osiagach 3.0 BiTDI Q i 535xd . Niestety standardem niemal w każdym BMW z xdrive sa niedobory mocy w serii. Nie wiem z czego to sie bierze, ale gadanie ze xdrive zabiera bo straty itd mnie delikatnie mówiąc nie przekonuje . Quattro tez generuje straty a jednak soft macherzy z fabryki jakoś to potrafią uwzględnić nawet z nawiązką.

 

Dokładając do tego różnice w masie mamy różnice w osiagach . Jakie ? To trzeba zmierzyć bo każdy ma inna dupohamownie :D i dla jednego bedzie prawie to samo a dla innego wyraźnie szybciej.

 

Odnośnie masy rzeczywistej to nie ma co patrzeć na tabelkowe podane przez producenta. Różnice w wyposażeniu mogą generować znaczne różnice i 100 kg moze nie byc niczym zaskakującym.

 

 

Na szczęście po zrobieniu programu silniki zachowują sie b. podobnie pod względem mocy i momentu. Przynajmniej na przykładzie 3.0d i 3.0 TDI z jedna turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie moc moca a ktos sie wypowie w kwestii napedow ?

 

Audi - quattro

BMW - Xdrive

 

Starszym napendem jest jednak quattro - ktos mial okazje to porzadnie przetestowac ?

 

I nie chodzi mi tu o filniki z youtuba bo tam zawsze ma przewage ten co " ma wygrac " :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ktoś mi powie o co chodzi z quattro? :) Bo kilka filmów widziałem i w Audi zawsze jest problem. BMW od razu płynnie rusza a w Audi jedna oś się ślizga jak chora i dopiero za chwilę załącza się druga albo w ogóle tak jak w tym filmiku.

 

Kiedyś czytałem apropo modelu A5, że napęd jest stały 60% tył i 40% przód, ale patrząc na te filmy dotyczące modeli A4, A6 i Q5 to jednak nowe Quattro jest jakieś dziwne. :)

 

 

Kolejny film na którym Quattro poległo na maksa niżej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale co tu wg Ciebie jest manipulowane na tych filmikach? Są to praktyczne sytuacje gdy jedna z osi (albo kół) traci kompletnie przyczepność. W codziennym życiu to częsta sytuacja gdy część kół stoi na czystym lodzie albo wyślizganym śniegu (czyli też lodzie). Jaki sens ma taki napęd, który kompletnie sobie nie radzi w tych sytuacjach?? Przy średniej przyczepności jedna oś i dobre opony zawsze sobie dadzą radę, nie jest potrzebne 4x4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisalelem o konkretnie tych filmikach, w sieci jest pelno roznych filmikow na ktorych rozne marki w roznych testach sa lepsze.

 

Zawsze test mozna zrobic pod dana marke wiec reszte zostawie bez komentaza …

 

 

Chodzi mi o konkretne porownania ludzi ktorzy maja z roznymi rodzajami / markami doczynienia. Ja akurat osobiscie mam doswiadczenie z 4x4 MB i VW wiec zawsze moge w tym temacie pomoc. Temat BMW i Audi jest dla mnie " troche obcy "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dlatego nie sugeruje sie filmikami z netu - bo czesc z nich jest zapewne " sponsorowanych "

 

Bardziej bym zaufal odczucia / doswiadczeniom uzytkownikow :P

 

A najlepiej jak ktos ma dwa rodzaje napedow w domu !

 

 

Używam obu napędów w domu od dwóch lat ( a6 2010 ja ) i x3 2009 od 3 lat .

 

W zimie oba napędy bardzo skuteczne . Ciągną równo z pełna trakcja w praktycznie każdych warunkach

 

Odnośnie filmików ich rzeczywista wartość jest znikoma . Dowodzi ,ze bądź co bądź ,ale jednak elektronicznie sterowany xdrive lepiej wykrywa utratę przyczepnosci na którymkolwiek z kół.

Jednakże w rzeczywistych warunkach nawet na najbardziej sliskim lodzie tarcie jest znacznie większe i quattro spokojnie to rozpoznaje i ciągnie jak wściekłe.

 

Większa wrażliwość xdrive bywa tez dość irytująca gdy przejeżdżając przez "spiacego policjanta" potrafi migać kontrolka od trakcji...podczas gdy przy ostrym starcie na mokrym nawet nie mignie.

 

Nie wiem co bedzie w przypadku awarii elektroniki , któregoś z systemów bezpieczeństwa kontrolującego prędkość kół ( ABS,ESP ).... Quattro pojedzie z błędem na szafie jako stały mechaniczny napęd ....a xdrive ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w/w opis kolegi potwierdzam - sam mialem Audi i BMW z napedami 4x4

 

BMW 4x4 poradzi sobie lepiej na drodze gdzie jest slisko i nie ma duzego/glebokiego sniegu.

 

Audi 4x4 jest bradziej nerwowe w warunkach sliskiej nawierzchni z nie glebokim sniegiem, ale tam gdzie jest naprawde duzo sniegu to AUDI ma ogromna przewage nad napedami 4x4 BMW

 

Jesli masz kiepski dojazd do domu i czesto masz gleboki snieg zima na dojazdach do garazu to Audi a w innych przypadkach polecam naped BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Myślę, że F10 xDrive daje radę nawet w dużym śniegu jak widać w powyższym filmie. :) Tak naprawdę to opony są najważniejsze.

 

 

 

A ktoś pisał, że xDrivem nie da się bokami jeździć. No to proszę. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=h28_OsxvRkE&list=PL18BBDB5748E8C611&index=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się jeździć X-Drive bokami :duh: I to nie tylko po śniegu :norty:

Tej 550-tce mozna pług doczepic i odsnieżać :lol:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.