Skocz do zawartości

F11 535d xDrive vs. Audi A6 3.0 tdi Avant


qwertykk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przymierzam się w tym roku do zmiany auta i zacząłem się zastanawiać nad F11 535d x drive 313 ps, i A6 avant 3.0 tdi Q 313 ps, oto moje spostrzeżenia:

 

 

- Stylistyka: tutaj wg. mnie Audi ma przewagę. Wygląda zdecydowanie nowocześniej, szczególnie z nowym typem reflektorów.

- Wnętrze: wg. mnie remis, oba auta bardzo dobrze wykończone, z delikatnym wskazaniem na BMW - chyba z przyzwyczajenia :norty:

- Silniki: oba auta wystepuje z tą samą mocą 313 ps, oba świetnie przyspieszają, ale audi z V6 brzmi zdecydowanie lepiej, spalanie na jeździe testowej miałem bardzo podobne.

- Skrzynia: niestety audi w tej wersji występuje tylko w tiptronicu - świetny s-tronic jest dostępny ze słabszymi wersjami. Tip jest komfortowy, w miarę szybki, ale jakby o generację gorszy niż steptronic w f11

- Zawieszenie i tu zonk :o Audi prowadzi się pewniej, sztywniej niż f11, przypomina trochę e61. A f11 za to bliżej do a6 poprzedniej generacji - trochę jak Mercu, miękko, kanapowato, oczywiście nie twierdzę, że f11 prowadzi się gorzej, jest po prostu bardziej komfortowe niż sportowe. Zastanawiam się jak będzie wyglądała sprawa napędów w zimie, w e90 xdrive (chyba starsza gen 'x') auto na śniegu, przy ostrej jeździe, prowadziło się dziwnie, jakby elektronika zawsze chciała być mądrzejsza, za to quattro w obojętnie jakiej generacji jest po prostu genialne.

- Ceny obu aut to ok. 320-330 tyś w mojej konfiguracji (bez wodotrysków), Audi jest trochę tańsze i dealer zaproponował fajny rabat...

 

Na ten moment jestem bardziej zdecydowany na Audi, ze względu na silnik, prowadzenie i lepsze w moim odczuciu wyciszenie, natomiast obraz psuje trochę wolna skrzynia, co prawda mógłbym się zdecydować na wersje 245 ps z s-tronic, który jest tak samo dobry i delikatnie nawet szybszy niż steptronic w f11, ale niedostatki mocy czuć natychmiastowo, a że buda ciężka to przyspiesza tylko odrobinę lepiej niż moje 525d po programie. Na plus BMW, ciekawe pakiety serwisowe.

 

 

Napiszcie proszę własne opinie, może zmieni mi się sposób postrzegania. Liczę na obiektywne oceny, mimo że to forum BMW :wink:

Edytowane przez qwertykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Każdy ma swoje za i przeciw jak i upodobania co do marki, wyposażenia

Pakiet serwisowy olejowy wg mnie do bani. Poczytaj na forum.

Ja szukałem audi a kupiłem bmw, taka sytuacja :D i jestem zadowolony

Wybór należy do ciebie :mrgreen:

 

Kolega maja22 sprzedaje bmw które cię interesuje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My w większości też przed zakupem odwiedzaliśmy salony mercedesa, audi i bmw, wybraliśmy i jesteśmy na tym forum więc nie wiem o co pytasz? Obiektywnie uważam, że bmw jest lepsze dlatego kupiłem bmw.

Zapytaj na forum mazdy lub toyoty tam odpowiedzą ci obiektywnie. Na skodzie nie pytaj bo to fanatycy :)

edit:

chociaż mam pewną uwagę, jak chcesz koniecznie awd to bierz audi, jak chcesz mieć dobre prowadzenie w bmw to niestety tylko rwd + zawieszenie M, w innej konfiguracji jest tak jak opisałeś powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Ja zamierzam kupić F10 535xd w m-pakiecie, ale właśnie jak czytam, to zastanawiam się czy nie wybrać rwd. Dostałem ciekawą ofertę na Q7 4.2 D, ale następca wchodzi w 2015 , pewnie dlatego takie promocje w Audi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My w większości też przed zakupem odwiedzaliśmy salony mercedesa, audi i bmw, wybraliśmy i jesteśmy na tym forum więc nie wiem o co pytasz? Obiektywnie uważam, że bmw jest lepsze dlatego kupiłem bmw.

Zapytaj na forum mazdy lub toyoty tam odpowiedzą ci obiektywnie. Na skodzie nie pytaj bo to fanatycy :)

edit:

chociaż mam pewną uwagę, jak chcesz koniecznie awd to bierz audi, jak chcesz mieć dobre prowadzenie w bmw to niestety tylko rwd + zawieszenie M, w innej konfiguracji jest tak jak opisałeś powyżej.

 

Pytam jak w temacie i tyle :norty:

 

''Uważam, że BMW jest lepsze'' - dlaczego? I właśnie o to pytam :norty:

 

Rzeczywiście rwd i m zawiecha i powinno być całkiem inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat , bo w przyszłym roku bede wybierał miedzy tymi dwoma autami.

Obecnie ujeżdżam a6c6 2010 3.0TDI @295/620. Mocy dużo , ale nigdy za dużo.....auto na razie bezawaryjne i bardzo wygodne jednak brakuje czegoś :evil:

 

Poprzednio miałem e61 2005 3.0dA @280/560.ogolnie słabiej wykonane i mniej komfortowe, ale było to cos :evil: Brakowało tylko awd i czasem był problem na podjazdach lub małych zaspach na parkingach.

 

Na 90% wrócę do BMW , ale rozważam tez A6 C7 Q TDI 313.

Niestety nie jeździłem jeszcze żadnym poza 525d xdrive ( 4 cyl. w takim aucie to nie dla mnie) .

 

Wrażenia estetyczne wnętrze i z zewnątrz f10 fantastyczne jakby naturalne rozwiniecie e39 ( takie moje zdanie ). W A6 nawet nie siedziałem , ale ze zdjec poprawnie i estetycznie , bez porywu.

 

Jeżdzę rownież zony X3 2009 2.0d 200/400 i xdrive wydaje mi bardzo skuteczny. Dla mnie subiektywnie brak różnicy w trakcji w porównaniu do quattro . Oba jadą ,śnieg, błoto , piach nie mowię o off- roadzie tylko normalnych drogach względnie las , podjazd górski itd.

 

Skrzynie aut w obu autach to zdaje sie ta sama konstrukcja ZF.

 

Podobnie było w c6 3.0tdi Q i 530dA. Jednak BMW ma inny program i przez to robi wrazeńie innej konstrukcji.

Bardziej mi odpowiadał charakter skrzyni w BMW

 

Nie wiem jak w obecnej generacji obu aut.

 

Zaskakuje mnie brak porównań tych dwóch aut w testach w prasie lub na portalach...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przymierzam się w tym roku do zmiany auta i zacząłem się zastanawiać nad F11 535d x drive 313 ps, i A6 avant 3.0 tdi Q 313 ps, oto moje spostrzeżenia:

- Stylistyka: tutaj wg. mnie Audi ma przewagę. Wygląda zdecydowanie nowocześniej, szczególnie z nowym typem reflektorów.

 

Rzecz dyskusyjna, ale według mnie A6 wygląda nijako. Z przodu ok, ale z boku i z tyłu przypomina mi Superba albo Passata w powiększonej wersji. Wrażenie "nowoczesności" może wynikać ze sporo mniejszego stażu na rynku w porównaniu z F10.

 

 

Zaskakuje mnie brak porównań tych dwóch aut w testach w prasie lub na portalach...

 

Zazwyczaj porównywane są najbardziej chodliwe wersje 2.0. Nowe F11 535d i A6 C7 na wypasie kosztują już mniej więcej 2 x tyle co 2.0d. Może za duża abstrakcja dla przeciętnego czytelnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testów najpopularniejszych wersji silnikowych jest mnóstwo. Zapewne niejeden potencjalny nabywca zobaczyłby konfrontacje w miarę obiektywnego bądź krytycznego porównania topowych diesli ( pomijam M50d) z napędem 4x4 w klasie premium. W końcu jest wielu , którzy myślą podobnie ze klasa premium musi mieć minimum 6 garów i 300 KM. Rodzaj paliwa .......myśle ze w tym wypadku najmniej zależy od rocznych przelotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test porównawczy klekotów wykonany w US :P

 

 

Stwierdzenie że nawet niemieccy inżynierowie nie potrafią sprawić że diesel brzmi inaczej niż traktor.... :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem niedawno przed podobnym wyborem a był brany pod uwagę również Mercedes z poprzedniej wersji E.

Z punktu widzenia amatora, za Audi przemawiało większe doświadczenie w napędach 4x4 i solidniejsze zabezpieczenie antykorozyjne a za F10 przede wszystkim dizajn. Zarówno w środku jak i na zewnątrz BMW stworzyło ideał, który A6 z ruchomym ekranem, dziwnymi wstawkami i udziwnieniami - tylko goni. Audi łapie swój własny ogon w pogoni za nową formułą, która od premiery A4 (1994) pozostaje niemal niezmienna. Najnormalniej znudziło mi się oglądanie tych proporcji, obleń i kształtów. Nawet na drodze raczej nie zwracam uwagi na cztery kółka na masce. Przykuwają uwagę wyróżniające się światła rodem z lampek choinkowych, ale na zasadzie efektu jarmarcznej błyskotki. Razi mnie również "otwarta paszcza" chłodnicy w Audi. Ten element nie przypadł mi do gustu od samego początku a już naśladownictwo Mitsubishi, Forda czy (o zgrozo) Lexusa jest żenujące.

Mam wielkie uznanie dla BMW za kontynuowanie tradycji podwójnych oczek z przodu, nerek, kształtu bocznej szybki w sedanach, proporcji i dbałości o zachowanie rozkładu masy.

Pod względem technicznym firmy idą chyba łeb w łeb, a więc decydujące w decyzji o wyborze marki pozostaje przywiązanie do rozwiązań, chęć spróbowania czegoś innego albo (jak w moim przypadku) zdecydowana niechęć do jakiejś opatrzonej stylistyki.

Bierz BMW :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma allroada z tym silnikiem i imho to świetny samochód. Generalnie, f10 jest bardziej komfortowe, a c7 bardziej sportowe. Skrzynia jest ta sama, silniki mają niemal identyczne parametry, decyzja w tym wypadku to kwestia gustu. oba są świetne.

 

Skrzynie są różne, mimo że mogą pochodzić od tego samego producenta. Sęk w tym, że w w wersji 313 ps jest tiptronic pochodzący od poprzedniej generacji (zmienione tylko nastawy elektroniczne) podobno s-tronic nie byłby w stanie bezawaryjnie pracować na takim momencie obr. i tu czuć przewagę BMW. W słabszych wersjach jest dwusprzęgłowy S-tronic, jeździłem trochę DSG w passatach itp i tam ta skrzynia szarpała, choć zmieniała biegi błyskiwacznie, natomiast w a6 C7 s-tronic już jest dopracowany i pracuje równie gładko, a nawet szybciej niż automat w f11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia rzeczywiście różni się oprogramowaniem, ale szczerze na co dzień jeżdżę a8 d4 i mam często styczność z 520d f10 i nie odczuwam diametralnej różnicy. Z drugiej strony miałem kiedyś na weekend lancia thema 3.6 z teoretycznie tą samą skrzynią zf i była po prostu mozolna, aż się zdziwiłem, że oprogramowanie robi taką różnicę. Testowałem też a7 3.0 tdi s-stronic i zdecydowanie wolę klasyczny automat, bo imo pracuje kulturalniej. Zresztą jednym z powodów, dla których mój znajomy dopłacił do bitdi w allroadie to właśnie fakt, że ta wersja ma automat zf(ma też 911 z pdk). Choć oczywiście wszystko sprowadza się do indywidualnych preferencji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

...BMW po LCI ma zmieniony soft ZF8 i parametry sa prawie taki same jak w Audi.

 

Jesli chcesz miec komfortowe auto z ladnym wygladem to tylko BMW a jak masz piorytet na sport to Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test z youtube znam . Jednak trochę cyferki norm mocy mi sie nie dodają . Ponadto jest to jedyne co wypluwa youtube w temacie porównania A6 3.0 BiTDI 313 vs 535d xdrive 313 .

 

 

Odnośnie skrzyni .

 

Nie wiem co kolega qwertyg ma na myśli donośnie generacji, jednak nie sadze, ze ZF 8 instalowane w 3.0d ( występuje w audi , bmw ,od niedawna jeep grand cherokee) różnią sie czymś innym niż soft producenta ....nie wiem jak jak w BMW 3.0d 381/740

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test z youtube znam . Jednak trochę cyferki norm mocy mi sie nie dodają . Ponadto jest to jedyne co wypluwa youtube w temacie porównania A6 3.0 BiTDI 313 vs 535d xdrive 313 .

 

 

Odnośnie skrzyni .

 

Nie wiem co kolega qwertyg ma na myśli donośnie generacji, jednak nie sadze, ze ZF 8 instalowane w 3.0d ( występuje w audi , bmw ,od niedawna jeep grand cherokee) różnią sie czymś innym niż soft producenta ....nie wiem jak jak w BMW 3.0d 381/740

 

Po prostu, szkoda, że nie montują s-tronic'a.

 

Tak rzeczywiście jest 8 biegowy AT.

 

Co do mocy, oba auta przyspieszają bardzo podobnie. Dla mnie wygrywa Audi minimalnie, bo zdecydowanie lepiej brzmi Vka. Spalanie na jeździe testowej miałem w ok. 12-14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.... Audi brzmi lepiej bo ma sztucznie dzwiek z glosnikow podawany do kabiny pasazerskiej. M550xd ma ta sama skrzynie co 535d tylko jest zmocniona aby moment nie zmiszczyl skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwiek R6 w 3.0d e60 brzmi cudnie, V6 3.0 TDI C6 2010, brzmi ciut "wyżej" i mniej rasowo , ale wyraźnie słychać i czuć ze to nie R4. Brzmienie w okolicach max obrotów zdecydowanie na korzysc BNW 3.0d R6 , płynnie i harmonijnie. Natomiast 3.0 TDI V6 pod koniec skali wpada w niemiły rezonans jak kiepskie R4.

 

Taka moja wypowiedz o dźwiękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C6 być może, my rozmawiamy o C7(mimo, że 3.0 tdi to po zmianach) tam silnik nie generuje żadnych wibracji w całym zakresie obrotów i pracuje w moim odczuciu bardziej kulturalnie niż R6 w BMW.

 

 

.... Audi brzmi lepiej bo ma sztucznie dzwiek z glosnikow podawany do kabiny pasazerskiej.

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C6 być może, my rozmawiamy o C7(mimo, że 3.0 tdi to po zmianach) tam silnik nie generuje żadnych wibracji w całym zakresie obrotów i pracuje w moim odczuciu bardziej kulturalnie niż R6 w BMW.

 

 

.... Audi brzmi lepiej bo ma sztucznie dzwiek z glosnikow podawany do kabiny pasazerskiej.

 

 

 

3.0 TDI w C7 i C6 z 2010 to te same jednostki ( oprócz 313 BiTDI) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.