Skocz do zawartości

525d korekcja wtrysków (INPA) + konwerter


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie serdeczna prośba o ocenę korekty wtryskow załączoną poniżej (silnik rozgrzany, wrzucony luz)

http://imageshack.com/a/img838/3254/r9cv.jpg

Prośba o konsultacje wynika z niedawnej wizyty na hamowni, która miała zakończyć sie wirusem a okazało sie iż auto niesprawne bo 1) leją wtryski 2) puszcza sprzęgło.

O ile do sprzęgła wątpliwości nie mam - na wykresie wyraźnie widać choć typowych objawów opisywanych na forum (falowanie obrotów) brak to rozmowa z pracownikiem warsztatu o wtryskach wzbudziła moje wątpliwości. Na pytanie o korekcję która wyszła odpowidzial "około 4, na pewno walnięte są więcej niż 2". Oczywiście mogę zostawić wymontuja zawiaza do regeneracji i ogólnie tip top będzie za jedyne 400-700 PLN od wtrysku.

 

I teraz pytanie czy z powyższego odczytu płyną aż tak niepokojące wnioski? Czy może ktoś tu szukał jelenia?

Nie podaje jescze nazwy firmy i nie wrzucam wykresu - nie chce robić czarnego PR nie będąc pewnym. Acha żeby nie było diagnoza o walnietych min 2 wtryskach na podstawie kompa żadne przelewy nie były robione.

 

Pytanie 2 gdzie we Wrocławiu polecacie oddać auto na wymianę konwertera (+olej, miska etc.)?

Opublikowano

Masz bdb korekcje wtrysków i jeśli tylko na podstawie korekcji ocenili, że leją to ewidentnie szukali $$$ i jelonka.

 

Dodam, że u mnie jest gorzej z korekcjami a auto jeździ od dawna bez problemowo na chipie.

 

Jakbyś miał ok. 4 to silnik chodziłby jak traktor, przerywał, dymił i wywaliło by błąd.

 

 

Prosimy o nazwę firmy z tymi Fachurami :norty:

Opublikowano

Potwierdzam ,masz korekcje bliską ideału.Jak by przekraczała korekcja powyżej 3 lub 4 to bym się zgodził.Ideał to wartości około 0-zera

 

.Chodź też nie do końca :shock: .Ostatnio u siebie zaobserwowałem wskazania dochodzące do -4,50 na jednym wtrysku.Objawy delikatny biały dym na wolnych obrotach.Diagnoza padła wtrysk :mad2: ---pomyłka :!: .Wystarczyło wyjąć i oczyścić wtryski i korekcja wróciła do normy.Podsumowanie--------------ZMIEŃ WARSZTAT !

Opublikowano

Czy wiesz jak te wtryski zachowują się pod obciążeniem ?

Korekty które pokazałeś są bliskie ideału. Może jeszcze istnieć problem z EGR wtedy korekcje potrafią się rozjechać. Jeśli nie był robiony test przelewowy to nie mogli jednoznacznie stwierdzić że z jakimś wtryskiem jest problem.

Skoro nie chcesz pokazywać wykresu to podaj jakie wartości auto osiągnęło i przy jakich obrotach.

 

Ty masz automat? Jak oni stwierdzili ze sprzęgło się ślizga skoro automat do 3 tyś obrotów zawsze ma lekkie wysprzęglenie ?

 

PS. Jeśli turbina pompuje zadane ciśnienie i przepływomierz niema odchyłki ja bym spokojnie powiedział ze program można robić.

Opublikowano (edytowane)

PS. Jeśli turbina pompuje zadane ciśnienie i przepływomierz niema odchyłki ja bym spokojnie powiedział ze program można robić.

Amen.

Lubię takie tematy .... "szatyn " Ty zobacz jak wypływa fachowość takich firm. Większość nie wie co to DIS i robią diagnostykę auta przed chipowaniem.

 

Masakra.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Załączam wykres, niestety tylko zdjęcie udało mi się zrobić... Auto rzeczywiście w automacie, DPF jest. seria powinna mieć 177 KM.

http://imageshack.com/a/img834/7620/puql.jpg

 

Podpinając pod kompa sprawdzałem też korekcję przy obrotach 1,5 i 2,5 na luzie a także podczas jazdy - zerkając na leżącego laptopa. Nie widziałem tam niepokojąco wysokich wartości.

 

Co do automatu - to koledzy pewnie podpowiedzą czy na podstawie tego wykresu diagnoza o konwerterze mogła paść - bo ja zawierzyłem i jestem o krok od wydania dobrej kasy na konwerter (2,2 tys, miska + olej - 1 tys, plyta + tłoczki mechatronika)...

 

Tak jak mówiłem dopóki nie będę pewny nie chcę podawać nazwy oficjalnie na forum ale w końcu diagnoza będzie kompletna i wtedy na pewno napiszę gdzie się pomylili a gdzie mieli rację. Firma opisywana na różnych forach i pomimo obecnych negatywnych opinii przeważały pozytywne. Z ciekawostek - dostałem 2 PW z pytaniem czy to w firmie XXX zdiagnozowali te niedomagające wtryski i 2 razy to był trafiony zatopiony (dość zastanawiające).

Nie żałuje nigdy nikomu zapłaty za pracę, czasami jestem w stanie nawet dopłacić za świadomość iż robota wykonana została uczciwie i rzetelnie. Tutaj niestety miałem wątpliwości, a za tą diagnozę zapłacić i tak byłem zmuszony...

 

Pomimo, iż przekonany o braku racji nie jestem - wiem, że program zrobić pojadę gdzie indziej, bo nie czułem się potraktowany uczciwie.

Opublikowano
Po samym zdjęciu wiem gdzie to było robione. Nie mam złego zdania o nich ale wykres mi się nie podoba. Tak jakby ktoś pościł gaz lub było przeładowanie turbiny i ciśnienie byłoby zbite. Może to być problem przepływomierza lub podciśnienia jeśłi masz autko na elektrozaworkach bo nie wiem który jest rok tego twojego auta.
Opublikowano

2006 rok. Wg diagnozy to załamanie na wykresie to uslizg sprzęgła. Ale jak czytam to nie jest takie oczywiste...

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
Czyli odpada elektrozaworek bo go nie masz. Trzeba by zrobić odczyty ciśnień turbiny dla danych obrotów wtedy będzie jasne czy jest przeładowanie czy nie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

temat ruszony do przodu:

1) wtryski odpuściłem na razie, zrobiłem testy pod obciążeniem i na wszystkie możliwe sposoby i nie przybierały wartości, które by mnie niepokoiły

 

2) sprawa skrzyni - u naszego kolegi z forum w legionowie zakupiłem nowy konwerter, miskę olej, tłoczki etc. niestety nie udało mi sie tak zgrać terminów żeby powymieniać u niego dlatego szukam kogoś we wrocławiu co temat rzetelnie ogarnie. nie chciałbym, żeby wydane prawie 4 tys. na części zostało zniweczone przez jakiegoś partacza...

 

Plan więc jest taki, że ogarnę skrzynię i wtedy kolejna diagnoza. Jak będzie ok to wtedy wirus.

 

Jeśli ktoś może polecić miejsce gdzie ogarnniają rzetelnie skrzynie we wrocławiu to byłbym niezmiernie wdzięczny.

Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.