Skocz do zawartości

[E60] Sporadyczne dziwne drgania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Moje auto: BMW E60, silnik 525d, rocznik 2005, skrzynia manualna.

 

Mam nietypowy problem. Czasem zdarza się, że po odpaleniu silnika trochę za mocno on "buczy", silnik jakby drga mocniej niż powinien, jakby się cały trząsł. Po chwili to jednak zawsze ustaje i sytuacja się stabilizuje.

 

Normalnie bym to pewnie zbagatelizował, ale czasem sytuacja zdarza się także podczas jazdy - co istotne, nie odkryłem żadnej reguły kiedy to się dzieje - czasem się po prostu zdarza, a czasem nie. Sytuacja przytrafiała mi się dotychczas tylko podczas jazdy np. obwodnicą, gdzie jedzie się szybciej, w mieście nigdy. Jadę np. na 4-5 biegu i zaczyna z przodu samochodu jakby drgać cały silnik, przez co całe auto się trzęsie i jakby lekko rwie, podskakuje od silnika. Trwa to jakiś czas, a później to ustępuje (z reguły jak już wjadę w "cykl miejski").

 

Ktoś wie co może być przyczyną?

 

 

viewtopic.php?f=73&t=117891

Opublikowano

Zapomniałem dodać. Jakiś miesiąc-dwa temu byłem w ASO na przeglądzie i dostałem listę rzeczy, które wg nich byłyby do wymiany/poprawy w przyszłości:

- łącznik stabilizatora lewy

- osłona dolna prawa, osłona wnęki koła (przednia prawa)

- podstawa podnośnika sam.

- kabel plus aku, przewód minus, IBS, przewód adapt. IBS, adapter IBS

- świeca żarowa + sterownik

- filtr paliwa z podgrzewaczem

- uszczelki kształtowe

- dysza spryskiwacza

- odpowietrznik

- przewód ssący ze sterow. przepust.

- pompa podciśnieniowa

- kpl. części sprzęgła

- trzpień kulisty

- zaczep sprężynowy

- śruba z łbem walcowym hermetyzowana, śruba ISA

- dwumasowe koło zamachowe

 

Czy w czymś z listy powyżej widzicie potencjalne przyczyny?

Opublikowano
A mogą to być poduszki pod silnikiem? Generalnie jak czytam trochę w sieci, to często taką potencjalną przyczynę podają.
Opublikowano
Zapomniałem dodać. Jakiś miesiąc-dwa temu byłem w ASO na przeglądzie i dostałem listę rzeczy, które wg nich byłyby do wymiany/poprawy w przyszłości:

- łącznik stabilizatora lewy

- osłona dolna prawa, osłona wnęki koła (przednia prawa)

- podstawa podnośnika sam.

- kabel plus aku, przewód minus, IBS, przewód adapt. IBS, adapter IBS

- świeca żarowa + sterownik

- filtr paliwa z podgrzewaczem

- uszczelki kształtowe

- dysza spryskiwacza

- odpowietrznik

- przewód ssący ze sterow. przepust.

- pompa podciśnieniowa

- kpl. części sprzęgła

- trzpień kulisty

- zaczep sprężynowy

- śruba z łbem walcowym hermetyzowana, śruba ISA

- dwumasowe koło zamachowe

 

Czy w czymś z listy powyżej widzicie potencjalne przyczyny?

 

Ile Ci wyliczyli w sumie za te naprawy??

 

Z tej listy potencjalnie może to być koło dwumasowe, ale miałbyś regularne drgania, a nie ustępujace w pewnych warunkach. Tak samo poduszki silnika.

 

Sprawdziłbym wtryskiwacze na Twoim miejscu.

Opublikowano

ASO wyceniło mi to bodajże na 14K, z tym iż większość mechaników u których byłem łapało się za głowę na to co oni powypisywali.

 

Generalnie właśnie też o wtryskiwaczach myślałem, często się taka przyczyna pojawia na forach, jaki byłby tego orientacyjny koszt?

 

 

I druga sprawa, niedawno zmieniłem koła na letnie. 19 cali i profil 35. Możliwe, żeby to przez nie coś się działo? Mi się wydaje, że to z silnika, ale to może tylko takie odczucia i to od kół może przenosi takie drgania...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.