Skocz do zawartości

Odgrzybienie klimatyzacji - filtr kabinowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałem odgrzybić wentylację klimatyzacji "domowym" sposobem np. takim środkiem:

 

http://allegro.pl/profesjonalny-odgrzybiacz-klimatyzacji-ze-srebrem-i4173381156.html

 

zgodnie z instrukcją filtr kabinowy powinien być w okolicy schowka - na zdjęciu akurat jest E46 ;)

 

Po wpisaniu w wyszukiwarkę "filtr kabinowy" pokazuje za każdym razem 2 filtry pod maską...hm, czy w e39 nie ma w środku filtra, i czy jeżeli tak, to preparat ten wpuścić do w miejsca pod maską, gdzie sa filtry ;)??

 

Dziękuję i pozdrawiam ;)

Opublikowano

Szczerze mówiąc to wątpię czy coś Ci tego typu preparaty pomogą - może przez kilka dni/tydzień będziesz miał zapach tego preparatu i to będzie na tyle. No chyba, że z klimy tylko nieznacznie Ci woni mopem. Jak smrodek jest mocniejszy to niestety trzeba się już bawić w bardziej stanowcze metody (płukanie parownika/spryskanie go jakimś mocniejszym szpejem na grzybki lub mocny ozonator doprowadzony jak najbliżej parownika).

Pzdr.

Opublikowano

To używa się w aucie i nie wkłada się w filtry kabinowe nie wiem dlaczego się ich uparłeś,

zamykasz wszystko uruchamiasz wewnętrzny nawiew , klimę, dmuchowe i uruchamiasz ten preparat wychodzisz z auta chyba na 10 min i tyle

potem wietrzysz z 30 min na otwartych all oknach i powinno być ok !

 

Ps ja miałem sraki zapach u siebie z klimy kupiłem takie podobne 2 preparaty użyłem ich na raz ( choć było wyraźnie napisane by tego nie robić :D ) i do dziś mam świeży dalej zapach ( nie pachnie jakimś zapachem jak włączę nawiew ale już nie śmierdzi jak wcześniej )

Wiec coś jednak daje taki domowy sposób.

Opublikowano

W zeszłym roku był pełny serwis klimatyzacji robiony, więc chyba nie potrzebuje nowego, zapach nie jest uciążliwy, ale jestem alergikiem i zastanawia mnie, czy tego nie użyć, bo pleśń jest dla mnie jednym z alergenów.

 

Więc gdzie ułożyć ten "odświeżacz" w takim razie? Gdzie jest wewnętrzny wlot powietrza do nawiewu w e39 i czy jest tam jakiś filtr ;) ? Może ktoś już tego próbował ?

Opublikowano

Dla mnie też to jest dziwne dlaczego koniecznie trzeba wyjąć filtr kabinowy. Przecież skoro jest obieg wewnętrzny to powietrze idzie z pominięciem filtrów. Tam nie ma żadnego tunelu doprowadzającego powietrze z kabiny.

Swoją drogą w zeszłym roku 2 razy odgrzybiałem klimę, w tym raz ozonem chyba, ozon miał być ekstra że na 100% będzie git ale nadal po wyłączeniu klimy po minucie pojawia się smrodek, nie wiem o co kaman...

Opublikowano
ozon miał być ekstra że na 100% będzie git ale nadal po wyłączeniu klimy po minucie pojawia się smrodek, nie wiem o co kaman...

Bo pewnie robili Ci to najzwyklejszym "ozonatorem", który ma wydajność tak jakbyś mocniej napierdział. Te generatory ozonu to są dobre, żeby rybkom w akwarium trochę wodę odkazić a nie żeby grzybiszcza z parownika w aucie wywalić. Sensowne działanie ozonem zaczyna się wtedy, gdy taki generator ma wydajność 5g ozonu/h. Te w większości punktów usługowych mają wydajność 0,3g/h więc jak widać praktycznie 16 krotnie mniejszą. Ja niedługo będę chciał poskładać ozonator o wydajności 7 g/h. Sądzę, że jak umiejscowię rurkę doprowadzającą ozon przy samym parowniku to będzie to miało dużo lepszy skutek niż takie pseudo ozonatory czy "odświeżacze klimy".

Pzdr.

Opublikowano
No nie wiem dokładnie jakiej wydajności był ten badziew ale było to pudełeczko mniej więcej wielkości zmieniarki cd, może trochę większe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie wyłączam klimy i nie mam smrodu.

Klimę jak się włączy to powinno się tak pozostawić aż do dojechania do celu. Jak jest za zimno to trzeba przestawić temperaturę na panelu a nie wyłączać klimę.

A odgrzybiam ją raz w roku ozonem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nic nie słyszę.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
O proszę. A u mnie po zgaszeniu silnika bez wyłączania wcześniej klimy słychać przez kilka sekund bulgotanie. Dziwne...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dla mnie też to jest dziwne dlaczego koniecznie trzeba wyjąć filtr kabinowy.

Dlaczego dziwne?

Przecież to proste.Ten preparat nie jest tylko i wyłącznie do E39. Różne samochody mają filtry w różnych miejscach, u mnie filtr jest w nagrzewnicy i żeby go wyjąć trzeba rozebrać ćwierć deski i obudowę boku nagrzewnicy. To, że akurat E39 ma filtry na samym początku kanałów to tylko wielki plus.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A widzisz, o tym zapomniałem. W sumie krótko miałem e36 i dość dawno temu. To powietrze z wewnątrz przechodzi przez filtr pyłkowy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.