Skocz do zawartości

Brak Mocy po kapitalnym remoncie silnika e46 320D 150KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ,

 

Mam ogromny problem ze swoją e46 320D 150KM. Mianowicie Tydzień temu był robiony kapitalny remont silnika czyli , głowica po regeneracji i splanowaniu , nowe szklanki , popychacze , nowe tłoki, nowe pierścienie, nowe panewki , nowe wszystkie uszczelki, kolektor i EGR wyczyszczony z nagaru i wtryski po regeneracji bo 2 lały. Silnik odpala bardzo ładnie nie telepie cicho pracuje itp ale autko nie ma mocy :cry: przed remontem już przy 1,5 tys było odczuwalne odejscie charakterystyczne dla diesla a teraz tego nie ma :/ Na kompie nie pokazuje żadnego błędu związanego z silnikiem , łopatki na turbinie są okej a turbo przy podpiętym kompie dmucha w najwyższym momencie 2590 mbar czyli 1,5 bara a nawet ciut więcej. Dodam jeszcze że klapki z kolektora są usunięte a także katalizatory z wydechu powycinane , a jedzie się jakby to był wóż z węglem anie 150 Konny diesel BMW. Nie mam już siły do tego wszystkiego :( tyle kasy za remont trzeba bd włożyć na marne ? :evil: Błagam pomóżcie podpowiedzieć co może być nie tak ?? !! na co zwrócić uwagę i co sprawdzić .

Opublikowano

Live data może ... a nawet od tego bym zaczął.

Może jakaś pierdoła, kabelek - mogło się zdarzyć.

A być może zbieg okoliczności z turbo, wtryskiem źle zregenerowanym bo też bywają gorsze po regeneracji niż przed albo przepływką ...

Opublikowano
na 4 biegu pedał w podłogę ekonomizer pokazuje max , czyli wychodzi na to że przepływka okej. Wtryski robione u sprawdzonej osoby i autko nie kopci na czarno a raczej by powinno gdyby nadal lały. A może być tak że teraz silnik jest zalany rzadkimm olejem bo na dotarcie i ta turbina sie wypłukała a wczesniej miala gesty olej i nie puształa aż tak a teraz ciagnie na tyle oleju że ON miesza się z silnikowym i mieszanka nie pozwala na to by silnik miał moc ?
Opublikowano

Samo wskazanie po economizerze to za mało, tak samo stwierdzenie, że nie kopci - miałem padnięty jeden wtrysk i też nie kopcił.

Jedź do kogoś na inpę i obeznanego w disie, który umie parametry odczytywać.

Opublikowano

Dokładnie, jak wyciągany był silnik, to jakaś pierdoła może być.

Live data inpa i dis.

Opublikowano

A wtryski po regeneracji przekodowane ? inna sprawa jak mechanicznie wszystko dobrze poskładane i podłączone, ciśnienia i podciśnienia pomierzone to pozostała sprawa elektroniki coś się mogło rozkodować i może wchodzi w tryb awaryjny.

Piszesz że błędów nie wykazuje , jakim programem to było sprawdzane?

Myślę że już próbowałeś jeździć z odłączoną przepławką ?

Tak jak chłopaki piszą , sprawdzić parametry podczas jazdy , czyli tz -data live-

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sprawdź sterowanie turbo. Wg mnie masz coś źle podpięte. Olej jak by palił to dymił by na siwo/niebiesko i raczej problemu z mocą by nie było.

Jakby przeszedł w tryb awaryjny, to raczej palił CHECK. Sprawdź w inpie podczas jazdy wartości doładowania.

Opublikowano
Miałem tak samo, turbo po regeneracji, przepływa z BOSHA nowa, EGR poczyszczony, katy wycięte, dalej brak mocy...., okazało się ze EGR odłączony, i dwa wężyki z podciśnienia poszły w hooy.
Opublikowano
Jak najbardziej sprawdzać poprawność podlaczenia wężyków podciśnienia, ale także czy wszystkie kostki podpięte do czujników, szczegolnie ta od cisnienia doladowania w kolektorze, mialem kiedys taki przypadek, ze zapomniano jej podpiąć i muł straszny był.
Opublikowano
Mam nadzieje że już jutro bd chodzić jak powinna. Przepływka odpicowana bd robiona adaptacja i dostrojenie turbo bo podobno przeładowanie. MAm nadzieje że już jutro bd sie mógł przejechać i poczuć te 150 Koni w dieslu bo jak narazioe to czuje tylko ze 100 ;( DAm znać jak nie to bede sie zwracał o pomoc do kogoś z forum kto sie na tym naprawde zna :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
starzyk12, napisz co się okazało, w czym był problem? Dwa dni temu odebrałam e46 150km po kapitalnym remoncie silnika i mogłabym napisać identyczny opis sytuacji jak Ty napisałeś. W sumie mam włożony nowy, składany motor, a samochód zachowuje się identycznie jak opisałeś. Przed remontem miał odejście, a teraz wciskam gaz, a on do 100 nie może się rozpędzić :-( Koszmar jakiś ... Komputer nie wskazuje żadnych błędów, a samochód nie nadaje się do jazdy :evil: Napisz co było nie tak i czy już problem jest rozwiązany!?
Opublikowano
dolaczam sie do postu.tez mam silnik po kapitalce i mam te same objawy...i czekam na rozwiazanie twojego problemu kolego
Opublikowano

Komputer zapamiętał wasze odciski palców na kierownicy i sobie powiedział że tym razem sobie nie pozwoli aby mu kierowca zarżnął silnik ;-)

Żarty żartami ale też jestem ciekay co jest grane bo mam ten sam silnik.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No więc sprawa leżała w tym , że turbina dawała za dużo powietrza bo była rozregulowana ( było przeładowanie powietrzem względem paliwa) i na sztandze przy turbinie mechanik zminiejszył to po 1 a po 2 moje bmw dostało nowy przepływomierz bo tamten był zajechany i wszystko okej potem już :) na kompie był sprawdzany no i przpełypowierz działał tylko w 50 % :) wymycie nie pomogło trzeba było kipic nowy :) :lol:
Opublikowano
Jeszcze może radze posprawdzać wszystkie kostki czy dobrze powpinane i wężyki podciśnienia czy czasem nie zamienione albo nie dziurawe taka małe pierdołka i malutkie wężyki ale to tez może być powód tak miał kolega jak czyścił kolektor i węzyki podiscnienia mu pękł i musiał wymienić. Moje autko już chodzi od dawna dotarte jak należy :) teraz jeszcze dostało chipa także bez kontroli trakcji na 2 biegu i na oponkach 225/45/18 nie może się zebrać i lata bokami jak szalone :lol:
Opublikowano
Dziękuję :) Jutro ponownie odstawiam auto do sprawdzenia i przynajmniej wiem jak rozmawiać z mechanikiem :wink: Mam nadzieję, że uda się przywrócić ją do życia :?
Opublikowano
aha ja mam turbo po regeneracji wiec mozliwe ze tez bezdzie rozregulowane...wiec jakie wartosci powinna podawac??i jak to sprawdzic w programie inpa,jutro bede staral sie to ustawic wiem ze moze do tego dosc przeplywka i podpisanie wtryskow bo jeden mam nowy a mechanik mi nic nie ustawial przy kompie auto odpalilo i gotowe
Opublikowano
Moja dmuchała 2590 Mbar i to było za dużo , nie wiem ile dokładnie powinno być ale coś około 1,3 bara chyba tak slyszałem :) Przepływka powinna podawac około 900-950 z tego co pamiętam moja podawała 450 :D
Opublikowano
moja tak samo podawala 450:D nawiertalem ja i chyba sie obudzila bo auto kopa ma i na 4 biegu wkoncu mi pokazuje 20l;p musze podpiac go pod kompa i sprawdzic ile teraz podaje ale jest o niebo lepiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.