Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć koledzy,

Wczoraj byłem obejrzeć i może kupić kolejną e46 320d CR z 2003r, ale zaniepokoiła mnie jedna sprawa.

Autko stało ponad dobę, czyli zimny silnik. Odpalam, a tam przez jakieś dwie sekundy dość głośna praca silnika, po tych dwóch sekundach już silnik pracował ładnie. Pochodził tak z 5 minut, zgasiłem i po ponownym odpaleniu już hałasu nie było. Następnie przejechaliśmy się dość energicznie przez jakieś 20 kilometrów. Zostawiliśmy autko żeby ostygło na jakąś godzinę, po godzinie silnik nadal trzymał temperaturę około 50 stopni, odpalam, a tam znowu hałas przez kilka sekund. Niby to czas kiedy olej zacznie smarować silnik, ale w swojej tak nie mam, czy to już silnik się kończy? Olej zmieniony 2000km temu na 5W 40 ale średniej jakości na orlenowski. Zastanawiam się nad kupnem tego autka na zarobek, ale boję się, że mogę wtopić kasę w silnik i nici z zarobku :wink:

Proszę o jakieś podpowiedzi.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytujac klasyka... Pomoże ktoś :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Czyżby zaworek w podstawie filtra oleju? Było o tym na forum, tylko nie pamiętam po jakim czasie postoju to się objawiało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to za zaworek, do czego i od czego on jest?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano (edytowane)

Mowa o zaworze w podstawie filtra oleju - zawór ten ma za zadanie utrzymanie oleju w kubku filtra oleju. Jak się popsuje, to pozwala olejowi spłynąć do miski olejowej, przez co pompa ma po postoju dodatkowe zadanie - nie tylko rozprowadzić olej, ale najpierw napełnić kubek filtra oleju - a dopiero po tym wytwarza ciśnienie w układzie. Jest to około pół litra oleju, trwa to około 5 sekund, i w tym czasie cała góra chodzi "na sucho" - oczywiście film olejowy jest, ale regulatory hydro nie mają ciśnienia oleju, więc nie kompensują luzu prawidłowo - dopiero jak ciśnienie w układzie wzrośnie po wypełnieniu kubka filtra oleju - zaczyna to pracować. Zanim jednak ciśnienie się wytworzy - ty słyszysz klepanie silnika.

Nie ma reguły po jakim czasie postoju. Po prostu po różnym. Reguły nie ma. Wszystko zależy od tego, jak uszkodzony jest zawór. Ogólnie wymieniałem te podstawy, ale tylko w M47, nie widziałem przypadku M47N z tym uszkodzeniem, co oczywiście nie wyklucza możliwości jej powstania.

 

Ale tak naprawdę nawet jeśli jest problem z zaworkiem, to nie ma się czego bać - nawet u nas na forum są ludziska którzy z tym po prostu żyją - u mnie też kontrolka oleju gaśnie po około 4 sekundach, silnik sobie poklepie przy odpalaniu, a potem cichnie i jest spokój. Latam już z tym od około 25000 km i póki co nic się nie popsuło ;).

 

Aha - takie spostrzeżenie moje - po płukance przy wymianie oleju problem niknie na chwile. Ale potem wraca.

Edytowane przez carl0s

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

zawor blokujacy sciekanie calosci oleju do miski olejowej

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli nic strasznego. Pisałem teraz maile z właścicielem wspomnianego autka i twierdzi, że to się pojawiło po ostatniej wymianie oleju, ale mechanik, który wymieniał, zrobił coś dziwnego, mianowicie, po spuszczeniu oleju na rozgrzanym silniku, odpalił silnik bez oleju i filtra na parę sekund, żeby wyciekł cały olej i właśnie od tego momentu pojawił się ten dźwięk. Czy mechanik mógł coś narobić takim odpaleniem bez oleju? Kontrolka oleju gaśnie od razu po odpaleniu.

Czy ten zaworek da radę wymienić, jakie są tego koszta?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Czyli nic strasznego. Pisałem teraz maile z właścicielem wspomnianego autka i twierdzi, że to się pojawiło po ostatniej wymianie oleju, ale mechanik, który wymieniał, zrobił coś dziwnego, mianowicie, po spuszczeniu oleju na rozgrzanym silniku, odpalił silnik bez oleju i filtra na parę sekund, żeby wyciekł cały olej i właśnie od tego momentu pojawił się ten dźwięk. Czy mechanik mógł coś narobić takim odpaleniem bez oleju? Kontrolka oleju gaśnie od razu po odpaleniu.

Czy ten zaworek da radę wymienić, jakie są tego koszta?

 

 

No, fajny mechanik... W tym wypadku spodziewałbym się wszystkiego, zwłaszcza przytarcia szklanek. Ale nie chcę żebyśtraktował to co mówię jako wyrocznię. Ogólny stan motoru wiesz pewnie jak się sprawdza - i tego się trzymaj.

A wymiana podstawy to okolice 1000 za samą podstawę w ASO, plus dobre 5 godzin roboty żeby to wymienić, plus olej i płyn chłodniczy.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy wracam do tematu.

W nowym nabytku porobiłem już wszystko, czyli walka z blacharką itp...

Zostało mi teraz naprawić ten dźwięk z silnika. Pisaliście o zaworku w podstawie filtra oleju. Przeszukałem cały internet i wychodzi, że zaworek był wymienny tylko w silnikach benzynowych M40-43-44, a w m47n czy m47 nawet w realoem nie widać takiej części. Czyżby czekała mnie wymiana całej podstawy filtra?

Znalazłem taką niedaleko mnie, używkę oczywiście i teraz zastanawiam się jak się za to zabrać. Kłania się długi weekend, to można się pogrzebać. Czy trzeba zdejmować kolektor dolotowy? Jak się za to zabrać?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Kolektor dolotowy, osłona pod silnikiem, olej z silnika i płyn chłodniczy muszą wylecieć. Ponieważ podstawa oleju to także łapa silnika, to musisz silnik podeprzec od dołu / podwiesić od góry na. Poduszka też wylatuje. Wykręcasz nakrętkę filtra oleju, filtr utylizujesz. Potem odkręcasz węże wodne z wymiennika ciepła, odkręcasz podstawę od bloku i masz ją w łapach. Generalnie robota jest przekichana, bo cały będziesz w oleju, płynie chłodniczym, pokaleczysz łapy, bo miejsca bardzo mało jest na operowanie narzędziami... I od razu kup sobie w ASO uszczelkę podstawy filtra oleju oraz uszczelkę która znajduje się między podstawą a wymiennikiem ciepła.

 

Rozumiem, że denerwuje Cię to cykanie na początku pracy motoru, rozumiem, że masz ochotę podłubać. Ale czy to warte jest nerwów i straconego czasu? Musisz sam zdecydować.

 

Aha, i jeszcze jedno - zanim rozbierzesz pół silnika, zrób prosty test: na zimnym silniku, po dłuższym postoju - po nocce na ten przykład, sprawdź stan oleju. Bez względu na wskazanie - zanotuj je sobie w pamięci. Jeśli będzie nadstan - nie zdziw się. Potem odpal auto, daj mu pochodzić ze 20 sekund, po czym zgaś i poczekaj kolejne 20 sekund. Ponownie sprawdź stan oleju. Jeśli z nadstanu teraz masz prawidłowe wskazanie, lub z prawidłowego wskazania zrobiło się blisko minimum - winnym jest właśnie owa wspomniana podstawa. Jeśli natomiast stan oleju nie zmienił się - nie masz się co nawet brać za podstawę - to nie jej wina. To najprostszy możliwy sposób sprawdzenia.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Carlos, na taką odpowiedź liczyłem.

Wkurza mnie to, a najlepsze, że to auto na handel i teraz przyjadą jacyś "mechanicy" i będą mi wciskać kit, że silnik się kończy.

Kupiłem dziś całą podstawę za 7 dyszek ze sprawdzonego źródła z gwarancją, na długi weekend jadę do teścia, pogoda ma być kiepska, więc znowu zamknę się z teściem w garażu i będziemy naprawiać :mrgreen:

Z olejem jest tak jak mówisz, właśnie wczoraj się o tym naczytałem..

 

Mówisz, że to łapa silnika, to coś mi się nie zgadza, kupiłem to cudo z tej aukcji i na łapę mi to nie wygląda:

 

http://allegro.pl/chlodniczka-oleju-obudowa-bmw-e46-2-0d-150km-02r-i4254638036.html

 

Już nie jedną rzecz od nich kupowałem i wszystko mi pasowało. Jakoś tu nie widzę mocowania poduszki...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
No i masz rację, zasugerowałem się tym M47 nieszczęsnym ;). W M47N to niezależne tematy.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko Carlos, sam myślałem że te silniki mają identyczne doły..

 

Powielam pytanko, wymieniał ktoś to cholerstwo, jest jakiś plan działania? Najbardziej chodzi mi o to, czy trzeba zdejmować kolektor.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

7 godzin roboty i wymienione...

Jeśli jednak komuś chodziła po głowie taka wymiana, to proponuję zostawić to mechanikowi. Od cholery rozkręcania, skręcania itp.

Może i było by szybciej, gdyby nie szwagier donoszący cały czas piwo :wink:

No ale, robota zrobiona i już nie ma wkurzającego dźwięku przy odpalaniu.

 

Przy okazji wymieniłem paski i mam wrażenie jakby silnik ciszej zaczął chodzić. Stare paski były w fatalnym stanie, czyżby mogły tak hałasować...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
7 godzin roboty i wymienione...

Jeśli jednak komuś chodziła po głowie taka wymiana, to proponuję zostawić to mechanikowi. Od cholery rozkręcania, skręcania itp.

Może i było by szybciej, gdyby nie szwagier donoszący cały czas piwo :wink:

No ale, robota zrobiona i już nie ma wkurzającego dźwięku przy odpalaniu.

 

Przy okazji wymieniłem paski i mam wrażenie jakby silnik ciszej zaczął chodzić. Stare paski były w fatalnym stanie, czyżby mogły tak hałasować...

 

Coz, po ostatniej robocie z tesciem wymagajacej zamkniecia sie w garazu, kac trwal w zasadzie dwa dni, przy czym zaznaczyc musze, ze i tak mialem szczescie, bo szwagry akurat byli w delegacjach... ;) . Gratki za robote ;)

A co do paskow - halasuja tylko jak sa spekane od strony wieloklinu, a jak maja ubytki gumy to wrecz wyja.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobre towarzystwo podczas roboty, to podstawa :D

Co do pasków, to główny był w strasznym stanie, cały popękany i miał wiele ubytków. Teraz jest znacznie ciszej.

Zastanawiam się co zrobić ze starą podstawą filtra i chłodniczką, wyrzucić czy może jakoś zreanimować...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.