Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o 6HP a tym bardziej 8HP, to w ogóle nawet nie powinno być tutaj dyskusji, czy automat czy manual. Ręczna skrzynia W CODZIENNYM UŻYTKOWANIU nie ma ani jednej zalety!!! Jest tańsza w zakupie i tyle. Pisanie o jakimś czuciu samochodu itd to jakieś dyrdymały. Może pozbądźmy się w ogóle sprężyn w aucie żeby lepiej je "czuć" albo materiałów wygłuszających ścianę grodziową żeby lepiej je "słyszeć". :duh: Jakaś paranoja. Samochód ma być wygodny i jak najbardziej komfortowy, spędzamy w nim dużo czasu i ostatnim celem jaki należy do samochodu to męczenie nas, a jazda ze skrzynią ręczną jest męczarnią, taką samą jak brak centralnego zamka, ręcznie otwierane szyby, brak klimatyzacji w upalne dni itd. itd.

 

Oczywiście gdy mówimy o mocnych autach o sportowej charakterystyce do zabawy na weekend to zgadzam się, że tylko ręczna skrzynia, ale do normalnej jazdy z punktu A do punktu B, jeśli ktoś pisze, że woli manual, to albo w życiu nie jeździł automatem albo jest tak zacietrzewiony w swojej teorii, że jego "manual" jest jedynym słusznym rozwiązaniem, że nigdy po prostu nie zmieni poglądów. Oczywiście, że ręczna skrzynia i duża moc to radość z jazdy, ale przy autach do codziennego użytku ile % czasu uprawiamy tę radosną jazdę? 5%, 2%? Reszta to koszmar machania biegami i wciskania sprzęgła.

 

I jeszcze coś o kosztach związanych ze skrzyniami automatycznymi. Używane 6HP w idealnym stanie kosztuje 2-3 tys, zł. 8HP jeszcze mniej. Prawie tyle kosztuje przy manualnej skrzyni koło dwumasowe, a kolejny koszt to sprzęgło oraz bardziej zużyty silnik. O jakich wyższych kosztach tu mówimy???

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To nie jest kwestia wiary, ale twardych danych technicznych i pomiarów. A moje przypuszczenia możemy zweryfikować na drodze jesli tylko masz na to ochotę, poza nasmiewaniem sie.

 

nie scigam sie na drogach publicznych, przyjedz na zjazd do ulez :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nikt Ci sie nie każe ścigać. Mogę Ci wysłać urządzenie pomiarowe.

 

ok, wysylam ci na pw adres, jak by nie dostarla to czekam w ulezu :8)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Też zastanawiam się cały czas czy manual do 163KM 2.0d czy też automat. Natomiast mi zależy na bezawaryjności. Więc mam jedno pytanie.

 

Manual - sprzęgło do wymiany i dwumas - najczęstsza usterka (LUK 1.2k zł + robocizna)

 

Automat - ?

 

Co tam się sypie i jakie tego koszty ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W automacie zmieniasz olej co 60-80 tys. km i zero problemów. A jak się jakimś cudem zepsuje to masz w używce dziesiątki tych skrzyń w cenach poniżej 2000 zł. Nie psują się, więc podaż przewyższa znacznie popyt i stąd takie ceny. 320d w automacie będzie Ci dużo ciężej znaleźć bo jest na nie gigantyczny popyt więc i ceny wysokie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będę polemizował z opiniami innych, lecz powiem o swoich odczuciach.

 

Miałem BMW 330d E91 231KM produkcja 15-01-2008 rok manual 6-b, mam BMW 330xd E91 231KM produkcja 23-01-2008 rok steptronic 6-b.

 

I powiem wprost.

Na co dzień automat jest bezwzględnie fajniejszy, choć wydaje mi się, że w autach z niedostatkiem mocy i momentu (np. wolnossąca, 4-cylindrowa benzyna) może być denerwujący.

Muszę także powiedzieć, że dopóki nie jeździłem automatem, powielałem stereotypy, że automat jest dla oldboyów....

Ależ się myliłem...

 

Tak samo jest w przypadku napędu 4x4, dopóki jeździłem ośką, było ok, potem kupiłem quattro, i już następne ośki (łącznie z w sumie fajnym BMW 330d E91 231KM) w gorszych warunkach drogowych ujawnił (zima to wiadomo, ale jaka różnica jest stabilności jazdy w deszczu [!!!] i przy agresywnej jeździe), że napęd na jedną oś w sumie jest do niczego.

Dopiero powrót do quattro i x-drive uspokoił moje zszargane nerwy.

 

A najlepsze połączenie to x-drive z steptronikiem lub quattro z tiptronikiem (o 4-matiku się nie wypowiem, bo nie jeździłem osobowym Mercedesem z napędem na 4 koła (C lub E klasą) , a ML to szafa na kołach a nie samochód na trasy.

A autorowi zapytania polecam steptronic.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

 

A najlepsze połączenie to x-drive z steptronikiem lub quattro z tiptronikiem

 

Swieta prawda tyle ze niestety wybierasz stabilnosc i pewnosc jazdy a tracisz prawie sekunde na przyspieszeniu (ktora odzyskujesz kilka krotnie na zakretach i na mokrej nawierzchni oraz nazakretach i mokrej nawierzchni :) ) i palisz dobre 2 litry wiecej przez xdrive (szczegolnie) + automat (troche)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, nie obraź się, ale jak czytam takie teksty to mnie pusty śmiech ogarnia.

 

Po pierwsze rozumiem, że mówimy tu o samochodach na tor wyścigowy? No bo straty na przyśpieszeniu i odzyskiwanie ich na zakrętach to chyba nie jest mowa o używaniu samochodu w życiu codziennym? Chyba, że za dużo grasz w Gran Turismo itd. i już Ci się rzeczywistości mylą. :) Twoje codzienne życie to walka na trasach szutrowych, torach wyścigowych itd. skoro takie subtelne różnice wyczuwasz i mają one dla Ciebie znaczenie. ;)

 

Po drugie o jakiej sekundzie piszesz w różnicy przyśpieszenia między napędem na tył i xDrive (z korzyścią dla tego pierwszego)??? Różnic nie ma prawie a jeżeli są to przy najmocniejszych modelach na korzyść xDrive (wiadomo z jakiej przyczyny). Ze spalaniem też różnice są minimalne a nie 2 litry!!! Skąd żeś wziął te swoje teorie i informacje??

Opublikowano
Podejrzewam ze moje 320d jedzie bardzo podobnie jak twoje 330i.

Hahahah bardzo dobre :-).

Kilka razy sie sprawdzalem z 320d bo jezdzi ich cala masa.

Bardzo ladnie wygladaja w lusterkach wstecznych.

Opublikowano
Kolego, nie obraź się, ale jak czytam takie teksty to mnie pusty śmiech ogarnia.

 

Po pierwsze rozumiem, że mówimy tu o samochodach na tor wyścigowy? No bo straty na przyśpieszeniu i odzyskiwanie ich na zakrętach to chyba nie jest mowa o używaniu samochodu w życiu codziennym? Chyba, że za dużo grasz w Gran Turismo itd. i już Ci się rzeczywistości mylą. :) Twoje codzienne życie to walka na trasach szutrowych, torach wyścigowych itd. skoro takie subtelne różnice wyczuwasz i mają one dla Ciebie znaczenie. ;)

 

Po drugie o jakiej sekundzie piszesz w różnicy przyśpieszenia między napędem na tył i xDrive (z korzyścią dla tego pierwszego)??? Różnic nie ma prawie a jeżeli są to przy najmocniejszych modelach na korzyść xDrive (wiadomo z jakiej przyczyny). Ze spalaniem też różnice są minimalne a nie 2 litry!!! Skąd żeś wziął te swoje teorie i informacje??

 

Pusty twoj smiech jest jak twoje gdybanie nie poparte zadnymi danymi lub faktami. Tak naprawde jak bys mial odrobine wiedzy na temat motoryzacji to bys to wiedzial ze jest tak z powodow czysto fizycznych ale wolisz (zamiast zaczerpnac informacji) ukazywac twoje razace braki o podstawach dzialania napedow i fizyki a jeszcze dodajesz nastepna nieprawde bo to w wersjach najmocniejszych ta roznica w przyspieszeniu jest najmniej odczuwalna a nie w naslabszych. Rozumiem ze nie wiesz dlaczego bo tobie sie wydawalo (no wlasnie... wydawalo) a jest ku temu zupelnie prosta odpowiedz (ale chyba cie to nie interesuje a wiec przejdzmy do lekcji...

 

Dane srednio modelu z napedem na tyl : http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e90/2021/325i.html --- 6,3 sek do setki

Dane tego samego modelu z napedem na 4 kola : http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e90/2022/325i_xdrive.html --- 7,3 sek do setki

 

Oh my god jest... 1 sekunda roznicy... czyli jednak naped na 4 kola przyspiesza wolniej o... 14% !!

 

Teraz przejdzmy do spalania...

nawet nie bede sie silil... podam ci link to sobie poczytasz sa ludzie ktorzy w tych stronach pokaza ci roznice w spalaniu pomiedzy wersjami xdrive i s drive ale dam ci jeden przklad :

Spalanie 325i automat przy szybkosci autostradowej DE (160 km/h) : 9 litrow/100 (post domenicusa), spalanie 325xi automat przy tej samej szybkosci 11,5 do 12 litrow/100 km

 

A na koniec ci powiem dlaczego mozliwosc pokonywania zakretow z wieksza szybkoscia (czyli z wieksza przyczepnoscia) ma w zyciu codziennym ogromne znaczenie :

- Typowy dzien na wypadek... szaro buro prawie wieczor pada a ty w twojej tylno napedowce jedziesz na trasie 110 km/h bo masz mala wyobrazne (tak samo jak wiedze) i nadchodzi troche ciasny zakret ale co tam przeciez ty bys dawal lekcje Kubicy... i nie zwalniasz i bierzsz ten zakret na 110 km/k i walczysz aby nie wypasc bo mokro, bo tylny naped bo jestes na granicy przyczepnosci a tu nagle wyskakuje ci pieszy... co robisz ? Jak 90% kierowcow dajesz po hamulcach i wtedy wlasnie tracisz twoja przyczepnosc bo ESP to juz za malo w tych warunkach i jedziesz prostu mimo ze krecisz kierownica zamiast zkrecac bo nie masz juz czym skrecac, i z ogromnym impetem przytulasz sie do tej sosny zmiatajac przy okazji pieszego...

 

- teraz ten sam typowy dzien na wypadek, ta sama szybkosc te same warunki, ten sam pieszy tylko naped na 4 kola. Humujesz ale w momencie zkrecania kierownicy aby uniknac pieszego a potem wyjsc z zakretu SKRECASZ bo naped na 4 kola przezuca moc na przod i nie tracisz przyczepnosci ! unikasz pieszego i oszczedzas sosne i siebie !

 

Czyli aby byc bezpiecznym tylno napedowka i miec margines bezpieczenstwa, ten zakret powinienes wziasc prwy 90 km/h a osoba z napedem na 4 kola moze go pokonac biezpiecznie przy 110 km a jak pomnozysz to przez ilosc zakretow na trasie... to twoje osiagi bede ciut lepsze mimo ze naped na 4 kola ma gorsze przyspieszenie niz naped na tyl (lub przod).

 

A oprocz ze teraz juz to wiesz to jeszcze dalem ci przykladowa ilustracje znanego przyslowia : ten sie smieje co sie smieje ostatni ! :mrgreen: :nana:

 

P.S. : a i kolego nie obraz sie... plz :twisted:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Rivasi to co napisałeś to bzdury i powielane mity. Napęd w aucie 4x4 takim jak BMW gdzie jest to opcja wzgledem rwd powoduje, ze auto z mniejsza prędkością moze przejechać zakręt. Owszem na wyjściu z zakretu moze skuteczniej przyspieszyć dzięki lepszej trakcji, ale to dotyczy wolnych i ostrych zakrętów oraz mocnych silników lub powierzchni słabej np. szutrowej. Naped 4x4 w BMW pogarsza rozkład masy (dodatkowa masa z przodu) i to powoduje, ze z zakretu wylecieć jest łatwiej. Oczywiscie różnice sa niewielkie i napęd 4x4 np. W rajdach nadrabia to na wyjściu z zakretu z nawiązką, ale w praktycznej jeździe 4x4 nie poprawia bezpieczeństwa przy jeździe w zakręcie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Podejrzewam ze moje 320d jedzie bardzo podobnie jak twoje 330i.

Hahahah bardzo dobre :-).

Kilka razy sie sprawdzalem z 320d bo jezdzi ich cala masa.

Bardzo ladnie wygladaja w lusterkach wstecznych.

Masz automat i xdrive ?

 

http://www.zeperfs.com/duel4225-3613.htm

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

:mrgreen: to już chyba forum F1 a dyskusja dotyczy bolidów :mad2: sekunda na starcie - pół sek na zakręcie- jeszcze pitstopa opanujcie bo w F1 to jakieś 7 sek jest.

Szkoda że żadnego w obecnych tu rajdowców nie spotkałem w trasie- ale zapraszam - w każdą niedziele na trasie Mysłowice -Wiedeń chętnie bym skorygował wasze superosiągi i superspalanie- powiązane ze sobą.

U mnie- 330 xd manual + chip 2,40 h spalanie 9l , 320d+ chip ośka 3h 10 l 330 1 ośka , automat- 3,15 i 14 l.

Co do problemów- nie wiem co kupili ci co tak jęczą- mam nalatane ponad 310k -z napraw- kolektor- profilaktycznie i sprzęgło- bez dwumasa- powód - chip.

Zona ponad 200k - zero jakichkolwiek ingerencji.Olej co 25- 30 k bez chłodzenia i rozgrzewania turbiny i bez dmuchanie na silnik :mrgreen:

Co do pytania zasadniczego- jeden lubi czekolade- drugi jak mu śmierdzą nogi :D Sprawa naprawdę indywidualna- w sumie- zabawa kontra wygoda?

mogę się przesiadać codziennie i różnica w sumie niezauważalna- no może poza wolną ręka- dla kolana pasażerki

Opublikowano

Jak rozumiem podajesz średnia z minimum 10 przejazdów bez przystanków.

Tak sie składa ze jakieś 200km niemieckich autostrad pokonałem jedynka z chipem w towarzystwie porsche boxter. Kierowca bardzo chciał jechać szybciej ode mnie jednak było zbyt gęsto by jego przewagę powyżej 200-220 km/h przełożyć na wyprzedzenie mnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

średnia jest 3 letnia- 40 tygodni w roku i wbrew pozorom- nie jest to jakiś rekord bo to tylko 420 km.Problem to austria- przekroczenie o 50 to miesiąc- dwa bez prawka.

Ale nie chodzi o szybkość max - tylko o średnią- a to już inna szkoła jazdy

Opublikowano
Rivasi to co napisałeś to bzdury i powielane mity. Napęd w aucie 4x4 takim jak BMW gdzie jest to opcja wzgledem rwd powoduje, ze auto z mniejsza prędkością moze przejechać zakręt. Owszem na wyjściu z zakretu moze skuteczniej przyspieszyć dzięki lepszej trakcji, ale to dotyczy wolnych i ostrych zakrętów oraz mocnych silników lub powierzchni słabej np. szutrowej. Naped 4x4 w BMW pogarsza rozkład masy (dodatkowa masa z przodu) i to powoduje, ze z zakretu wylecieć jest łatwiej. Oczywiscie różnice sa niewielkie i napęd 4x4 np. W rajdach nadrabia to na wyjściu z zakretu z nawiązką, ale w praktycznej jeździe 4x4 nie poprawia bezpieczeństwa przy jeździe w zakręcie.

 

K8 rostaw masy w BMW E90 jest ten sam w xdrivie czyli 49,5 przod 50,5 tyl (nie ten 0,5% nic nie zmiania a masa jest wieksza z tylu a nie z przodu), cala konstrukcja jest zmieniona dlatego jest bardziej uciazliwy w naprawach. Ewidentnie nie uzytkowales 4 napedowki na co dzien, jezeli bys uzytkowal na co dzien czyli nauczyl sie jezdzic napedem 4x4 to bys nie wygadywal takich inepcji. Niech zgadne ktos ci sie dal przejechac napedem 4X4 (znajac zycie jakas mocniejsza wersja) i cie sie nie udalo od razu go opanowac ?? To normalne, napedem 4X4 trzeba nauczyc sie jezdzic tak jak wszystkim, jestes na etapie jakim ja kilka lat temu przy S4 (4x4), nie rozumialem gdzie lezy plus tego napedu z tak ciezkim silnikiem z przodu. Kazdy naped ma swoje plus i minusy czy to tyl czy przod czy 4x4 ale ten ostatni ewidentnie przebacza wiecej bledow sredniemu kierowcy a badzmy swiadomi ze w polsce srednia umiejetnosc kierowcow jest strasznie niska... nie widzisz tego bo to jak z eskimosem nie masz porownania, ja to porownanie mam i oprocz mistrzow prostej to malo jest kierowcow ktorzy na prawde umia prowadzic (nie dotyczy to kierowcow tirow oczywiscie ktorych umiejetnosci sa na wyskokim poziomie, oni maja bardziej problem zuchwalosci i syndrom rumaka z szabelka).

 

Czyli do katalogu juz bogatego twoich teori : N47 jest udanym silnikiem, BMW nigdzie nie twierdzi ze sie nie wymienia oleju w SA, oraz innych tego typu, moge dopisac naped 4x4 pogarsza bezpieczenstwo jazdy ? Czekam juz tylko jak mi powiesz ze naped na tyl lepiej sie sprawdza na mokrej nawierzchni...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Co do pytania zasadniczego- jeden lubi czekolade- drugi jak mu śmierdzą nogi :D Sprawa naprawdę indywidualna- w sumie- zabawa kontra wygoda?

mogę się przesiadać codziennie i różnica w sumie niezauważalna- no może poza wolną ręka- dla kolana pasażerki

 

Ale przeciez to bardzo istotna roznica, naprawde niedoceniona :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

 

 

hahah oszukujesz podajac linki :)

Pisza ci to na dole ze te dane nie sa wiarygodne i ze w celu porownania powinienes uzyc tego linku (czyli match a nie duel) :

 

http://www.zeperfs.com/match3613-4225.htm

 

Juz inaczej to wyglada hein ...

 

Po drugie porownujesz na prostej samochod z napedem na tyl w manualu z napedem na 4 kolo i automatem oraz samochody ktore dzieli 5 lat konstrukcyjne !!!

Aby dowiesc twojej racji posuwasz sie nawet do falszowaniu cyfr, twoje porownanie powinno wygladac tak http://www.zeperfs.com/match1869-1336.htm (oba na sdrive, oba na manualu, oba z tych samych period konstrukcyjnych) albo jezeli wolisz to http://www.zeperfs.com/match3613-4205.htm. (MAsz mniej lat roznicy konstrukcji pomiedzy E90 post lift a F30 i te auta sa sobie duzo bardziej zblizone niz E90 przed liftem i po lifcie).

 

A jak juz uzywasz Zeperfs (ja sie nie odwazylem hein abys mi nie zarzucil ze teoryzuje) to mowiles ze 320D lyka 330i a ze czuje ze nie dojdzie ngdy urzadzenie pomiarowe ani nie zjawisz sie w ulezu...

http://www.zeperfs.com/match3613-1302.htm alb jezeli juz chcesz skopiowac dokladnie moj woz http://www.zeperfs.com/match3613-3441.htm i tam nie szkofdzi ze jestem na 4 kola a ty na tyl w i ze moj samochod przestal byc produkowany 3 lata zanim twoj wyszedl... i tak dostajesz lanie nie ?

 

Edit : sorki zapomnialem dodac automatu do mojego, nie szkodzi i tak z manualam na przeciw dalej jest lanie : http://www.zeperfs.com/match3613-3441.htm, no chyba ze chodzi ci o wyprzedzaniu 6 szostym biegu gdzie twoj moment obrotowy daje sie we znak ale wiesz co... nie wyprzedza sie na 6... bo to nie lokomotywa lub statek tylko samochod osobowy, tu nie chodzi o przesuwanie ciezkiego sprzetu w sposob zaoptymalizowany tylko o czyste osiagi.

 

Uzywajac narzedzi ktore sam wnosisz rozumiem ze twoja teoria trafia szlak... :norty:

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

To jest tak zwany goly projektz usrednionym silnikiem i osprzetem, kazda wersja silnikowa jest minimalnie rozna potem w zaleznosci od silnika i osprzetu (wieksza roznica np niz x drive prowokuje... Webasto) ale generalnie sam link ktory przedstawiasz pokazuje ze nie ma roznic znaczacych pomiedzy sdrivem a xdrivem a wiec twoja teoria ciezszego przodu sie sypie bo roznice to jedna walizka w bagazniku a wiec o co chodzi ?

 

 

Polowa roznicy miedzy A4 i E90 ale w czym ? i ktora generacja A4 bo jezeli porownujesz znowu samochod z 2005 to samochodu z 2013 to mnie lekko mowiac zdenerwujesz :cry2: bo w 2005 masy W A4 SEDAN to bylo 60/40... wiem mialem taki... porownuj cos porownywalnego bo zaraz zaczniesz porownywac Dizla z 2014 to benzyny z 1999 jak tak dalej pojzdzie..

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ja napisałem wyraźnie ze różnice nie są duże. Jednak są na niekorzyść xdrive. Ty starasz sie wypchnąć to ze świadomości i negować. Jedyna zaleta xdrive to lepsza trakcja. Nie przejedzie on szybciej z zakrętu co najwyżej pozwoli szybciej przyspieszyć po minieciu apexu. Tak mówi nie tylko teoria ale i praktyka. Takze moja własna z setek km przejechanych tym napędem w tym sporo na ośnieżonym torze.

Jedyne co mnie w nim zaskakiwalo to wrażenie braku hamulców względem tego jak to auto przyspiesza.

Zreszta mogę sie założyć ze dobry kierowca (dlatego dobry aby uzyskać powtarzalność ) pokona zakręt z minimalnie większa prędkością w aucie rwd. Zreszta nawet gdyby było dokładnie takie samo rozłożenie masy to xdrive zawsze jest cięższy zwykle o ok 80kg a to tez przyczynia sie do gorszego zachowania w zakręcie.

 

I raczył byś czytać to co ja pisze a nie wymyślać bzdury. Nie pisałem nigdzie ze 320d łyka 330i tylko ze moje 320d prawdopodobnie ma osiągi zbliżone do Twojego auta. zbliżone nie znaczy ze łyka tylko ze moze jechać zarówno ciut wolniej jak i ciut szybciej.

Nie porównuje starej z nowa technologia tylko auta w zbliżonej cenie.

Match zamiast duel to są te same dane tylko w przypadku duel uśrednione. Przeczytaj ze zrozumieniem zanim zaczniesz krytykować.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Ja napisałem wyraźnie ze różnice nie są duże. Jednak są na niekorzyść xdrive. Ty starasz sie wypchnąć to ze świadomości i negować.

 

Twoja roznica w rozkladzie mas jest pomyjalna, nie ? a tworzysz wrazenie ze to punkt krytyczny.

 

Jedyna zaleta xdrive to lepsza trakcja.

 

Euh jedyna... ok a jakie inne funkje vspelnia naped ? bo przez trakcja rozumiem rownierz przyczepnosc, lepsze przekazywanie mocy, lepsza kontrola samochodu czyli 100% tego czego oczekujesz od napedu w samochodzie cywilnym bo nie rozmawiamy tutaj o driftingu bo bys my teraz rozmawiali o Toyocie GT86 a nie o BMW i rownierz nie rozmawiamy o paleniu gumy krecac sie w okolo siebie bo bys my teraz byli na forum jakis ultrasow Wisly/warszawy/ katowic/ lodzi lub innych a nie w klubie BMW...

 

Jest jeden punkt gdzie naped na tyl przewyzsa naped na 4X4 to precyzyjnosc prowadzenia, fakt jest ze jezeli nie masz napedzanych kol przednich to zyskujesz na precyzji prowadzenia.

 

Takze moja własna z setek km przejechanych tym napędem w tym sporo na ośnieżonym torze.

 

a ile setek 3 setki 4 setki , 8 setek... ja ci porownuje to jazdy na co dzien o ty ograniczas to trasy warszawa krakow tam i z powrotem i to jest dla ciebie doswiadczenie z napedem na 4X4 ? ok to porownaj to jak przejedziesz kilka setek TYSIECY kilometrow na 4X4 ok ?

 

Jedyne co mnie w nim zaskakiwalo to wrażenie braku hamulców względem tego jak to auto przyspiesza.

 

Tak tu sie zgodze, trzeba zmienic hamulce fabryczne jak najszybciej bo de facto jezdzisz szybciej a naped na 4X4 nie pozwala hamowac sam z siebie lepiej a wiec trzeba zainstalowac lepsze hamulce, to nie bylo wrazenie.

 

Z tym kierowca to rozmawiamy na idealnej nawierzchni czy na mokrej czy na drogowej mokrej, bo nawet na idealnej dzisiaj Audi RS6 (4x4) zmiata M5...

http://www.auto-swiat.pl/testy/audi-rs6-bmw-m5-mercedes-e-63-amg-kombi-klasy-wyzszej-po-wizycie-na-silowni/gcp1n

 

Zacytuje ci tylko jeden fragment :

 

Po wejściu w pierwszy zakręt zapominamy o wysokiej masie auta. RS6 błyskawicznie reaguje na ruchy kołem kierownicy i daje się precyzyjnie prowadzić. W sytuacjach ekstremalnych jego koła późno mają chęć wyjechać na zewnątrz zakrętu, przy czym auto ciągle pozostaje bardzo neutralne i łatwe do opanowania. Chyba nie ma takiego drugiego kombi, które na torze prowadzi się ławiej przy wysokich prędkościach. W teście kierowalności Audi pokonywało okrążenie o ponad 2 s szybciej od Mercedesa i o 0,8 s szybciej niż M5

 

a jest drugi test czysto wyscigowy gdzie dodatkowo daja mercedesa z napedem na 4 kola ktory wtedy rownierz zmiata BMW z napedem na tyl.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rivasi, nie bede Cie przekonywał. Miałem dwa auta 4x4, w tym jedno pseudosportowe a teraz jezdze rwd i zgadzam sie z K8, że korzyść jest tylko przy wychodzeniu z zakrętu, przy wejściu 4x4 prowadzi sie gorzej, co sprawia że przy wyższych prędkościach szybsze w zakrętach jest rwd.

Wynika to z gorszego rozkładu masy oraz jak K8 słusznie zauważył istotnie większej masy całkowitej auta.

Chciałem tylko zapytać o źrôdło Twoich danych mówiących że xdrive dodaje tylko 0,5% masy na przód. Możesz podać linka tak jak ja?

 

Ps. A propos RS6 to nie wiem czy mialeś przyjemność jeździć tego typu autem (chyba nie skoro cytujesz auto-swiat). Ja jeździłem poprzednim (ale nowym nie wytłuczonym) i to jak się to auto prowadziło to można opisać krótko jako "rycie przodem".

Edytowane przez Saico
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego Rivasi. Albo masz problem ze sobą albo kłamiesz świadomie. E90 325i ma do setki 6,7 a z 325xi 7,3. Różnica 0,6 sekundy a nie 1 sekundę wg Twoich kłamstw. Akurat w przypadku 325i i tak jest duża, możliwe, że jest to związane z przełożeniami, bo już 330i ma 6,1 do setki a 330xi ma 6,2 do setki. Faktycznie miażdżące różnice. Co do spalania 325i średnio 7,1 a 325xi średnio 7,9. Niech w mieście będzie to litr. Przy nowszych modelach BMW te różnice ze względu na skrzynię 8HP praktycznie są już znikome, mimo większej masy aut z napędem xDrive.

 

Twoje brednie o wchodzeniu w zakręt bla bla bla już K8v8M skomentował więc ja się powtarzał nie będę. Wystarczy porównać masy 325xi (1610 kg) a 325i (1500 kg) żeby wiedzieć co będzie miało lepszy czas okrążenia przy tej samej mocy. No chyba, że będzie to wyścig na lodzie, to może szybsze wyjścia z zakrętu nadrobią różnice w masie. No ale Ty przecież posiadasz napęd 4x4 to już wszystkie rozumy zjadłeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.