Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przyszedł czas na magiel w moim TDS , pękła prawa osłona drążka kierowniczego i leje sie dextron na ulicę ;(( Jak dokładnie naprawić maglownicę? Widziałem na portalu ogloszeniowym zestaw uszczelnień za 210zł.Chciałbym zrobić to sam bo wszystko w tym tdesie robię sam . Mam go już od 2006 roku.:))

Szukałem na forum takiego opisu ale tam są tylko dyskusje o tym czy regenerować a nie jak.

Będę wdzięczny za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to robiłem sam u siebie ale już z siedem lat temu.

Zabieg do łatwych nie należy ale u mnie już ponad 200 000 wytrzymało i nadal jest ok.

W opisie za wiele nie pomogę bo to już kawał czasu. Jedno co pamiętam to musisz mieć trochę zaplecza. Imadło jakieś rózne wybijaki, No i sporo cierpliwości.

Nie wiem jak w tds z wyjęciem magla ale bankowo silnik w górę trzeba brać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.To już coś ;)) Zaplecze się znajdzie i wielkie imadło także.Zastanawia mnie tylko kwestia regulacji po złożeniu za pomocą tej śruby na przekładni.Jakoś trzeba ten luz na listwie ustawić.Zastanawia mnie czy takie komplety do regeneracji co mozna kupić to zawierają mnóstwo części.Zatem trzeba wymienić wszystkie? czy isc na łatwiznę i szukac przyczyny wycieku?. U mnie pękła prawa osłona i tam leci dextron, martwię się tylko czy nie jest to przypadkiem efekt uszkodzenia jakiejś gładzi przez np podrdzewnienie przez wodę która mogła się dostać poprzez pękniętą osłonę.

Do usług war sztatów regenerujących mam jakieś dziwne podejscie.Kiedyś oddałem autko na uszczelnienie pompy wtryskowej bo się pociła po stronie cisnieniowej....to pociła sie mniej a podkładki pompy zbierałem na osłonie silnika bo im z rąk powypadaly.Efekt był taki że pompę wyjąłem sam , rozebrałem na częsci , złozyłem , skreciłem , ustawiłem na zegar , nastawnik INPĄ i jest perfekt - sucha jak pieprz , metal szary na czesci wysokocisnieniowej a nie ciemny jak poprzednio.

Czyli będę robił sam :))

Ale mi się kurde nie chce z drugiej strony, gdybym nie traktował z miłoscią tego tdsa (nie wiem za co) to bym go zepchnął do Wisły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Części wymień wszystkie jakie będą w zestawie.

Dobrze by było też zmienić uszczelki węży ciśnieniowych od maglownicy bo stare podkładki mogą nie trzymać.

U mnie z magla lało się jak z kranu i stukało. Po zmianie cisza i nie dolewałem jeszcze płynu.

Regulację trzeba zrobić ale poradzisz sobie. Jedne co potrzeba to cierpliwość.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nowe wieści mam. Dzisiaj wyjąłem przekładnię , trochę było pracy ale co najważniejsze drążki się odkręciły od listwy bez problemu. Klucz 32. Drążki na jablkach ciasne i ładnie ciężko chodzą , przy zwrotnicy już takie ciasne nie są ale zero luzu. Listwa bez luzów , jak kamień . Prawa osłona zerwana i gładź zaciagnięta korozją (umieszczę zdjęcia) , lewa w stanie fabrycznym, żółty smar , wszystko stalowo szare.Nie wiem co zrobić z tą powierzchniową korozją . Po przetarciu papierem 1000 korozja znika i jest prawie idealnie gładkie. Ta korozja podrapała pierścień teflonowy i zniszczyła uszczelniacz. Zastanawiam się czy po wypolerowaniu gładzi papierem 1500 plus pasta do metali , zakładając nowy uszczelniacz i pierscień teflonowy ...to spełni swoje zadanie bo jak nie to wymiana listwy lub nanoszenie chromu technicznego lub inne patenty. W związku z tym że listwa jest taka ciasna i bez absolutnie żadnego luzu to nie wiem czy demontowac dalej. Niby rozsądek nakazuje wymienić wszystko... Sugestie bardzo mile widziane.

http://imageshack.com/a/img835/3310/4kt9.jpg

http://imageshack.com/a/img841/2999/6x4i.jpg

http://imageshack.com/a/img834/1264/m5m3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kiepsko to wygląda i chyba szybko zabije każdy uszczelniacz.

Musiałeś długo mieć uszkodzoną tą osłonę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Taka prawda , nie wygląda to dobrze. Mam nadzieję że po zapolerowaniu gładzi uszczelniacz wytrzyma. W związku z tym mam takie pytanie, ponieważ nie wiadomo czy gra jest warta świeczki, chodzi mi o zakup tego zestawu uszczelnień. Przydało by się tylko wymienić ten uszczelniacz ze zdjęcia a dokładnie simmering w jego wnętrzu i zobaczyć czy ta gładź będzie szczelna.

Można gdzieś kupić tylko ten jeden element? Na portalu tylko same zestawy po 210 i 235 zł. Bo jak kupię i wymienię i okaże się tragedia to pieniądze wyrzucone w błoto. Chyba że po zrobieniu jakaś firma co regeneruje , będzie chciała wykonać test ciśnieniowy szczelności za drobną opłatą.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam drogich kolegów po długiej nieobecności:)

Informuję że magiel udało się uratować. Po zapolerowaniu korozji widocznej na fotkach , usunięciu jej praktycznie za pomocą papieru 1000 i 1500 , wymianie uszczelniacza na nowy i tulei ustalającej , maglownica działa i jest w tym miejscu szczelna absolutnie. Wszystko jest niby dobrze...ale . Jak się rozgrzeje "samochód " czyli około 40 minut jeżdżenia po mieście to potem w czasie jazdy ...kierownica trochę kamienieje w środkowym położeniu. Jak w lekkim łuku ustawię kierownicę do skrętu to tak zostaje i można jeździć w kółko. Czuć taką "siłę" na kierownicy przy jeździe na wprost. Kiedy auto jest zimne to problem nie występuje. Zmieniałem różne płyny do wspomagania i teraz mam valvoline maxlife ATF i nic :( . Płyn się robi bardzo gorący , do zbiorniczka się ciężko dotknąć . Coś chyba jest nie tak. Czy koledzy spotkali się z takim przypadkiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.