Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki problem, kupiłem E39 520i i odstawiłem do mechanika aby wymienił i sprzęgło itd... Mechanik stwierdził że to nie jest silnik 2.0 tylko większy. Stwierdził tak po wyglądzie kolektorów czy jakoś tak. Później kolejna osoba która widziała silnik stwierdziła że to na bank nie jest 2.0 tylko 2.5 lub nawet 2.8. Na silniku nie ma żadnej informacji jaki to motor. Żadnej naklejki ani nic takiego. Może ja źle szukałem? Możecie mi pomóc jak sie dowiedzieć w końcu jaki tam siedzi silnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na głowicy od strony dolotu masz numer 2,0 jeśli jest to 2,0 lub masz 2,5 jeśli jest to 2,5 lub 2,8.

 

Numery słabo widoczne ale jak najbardziej do odczytania.

 

Oczywiście mówię tu o silnikach serii m52 < jeden vanos>

 

Dodatkowo 2,0 i 2,5 ma zielone wtryski a 2,8 ma fioletowe.

 

Jest jeszcze naklejka na bloku silnika od strony grodzi ale jej za diabła nie widać .

 

Jeśli nie był zmieniany dolot to przepływomierz od 2,0 ma koncówkę numery 007 a od wyższych pojemności ma końcówkę numeru 600 ale tym do końca nie ma się co kierować bo może ktoś zmienił sam silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ok dzięki dzisiaj sprawdzę. Niestety tej naklejki o której mówisz na bloku silnika nie ma. jeszcze raz dzięki za info ;)
Opublikowano
W papierach jest że niby 2.0. A sam już się spotkałem kilka razy ze ktoś zmieniał silnik i co innego było w papierach a co innego w środku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak auto się zbiera bo między 2,0 a 2,8 jest przepaść w osiągach ,nie wiem jak jest z 2.5 bo e 39 z tym motorem nie testowałem
Opublikowano

2.5 ma niby tylko 20km wiecej niz 2.0 a roznica jest odczuwalna znacznie.

 

Mozesz tez (jak masz fona z gps'em) zapodac jakas apke do mierzenia przyspieszenia.

 

10s 0-100 - 2.0

9s 0-100 - 2.5

8s 0-100 - 2.8

Tak w telegraficznym skrocie.

Opublikowano
szczerze to to E39 jest moim pierwszym BMW i nie mam pojęcia jak się zbiera z silnikiem 2.0 a jak z 2.5 i 2.8. No nic posprawdzam jak proponujecie i może cos się rozjaśni ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierz skok wału przez otwór świecy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 8 lat później...
Opublikowano

Na silniku jest kilka miejsc z numerami. Miejsca te zaznaczyłem na połączonym zdjęciu.

http://drive.google.com/uc?export=download&id=1CMHm1mAMLPtLxlhVdkPDjHPRJymIWJKk


Miejsce zaznaczone na czerwono znajduje się na krawędzi głowicy przy czujniku temperatury, patrząc na silnik od strony chłodnicy. Wybita jest tam wprost jaka jest pojemność silnika.

Reszta chyba jest jasna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na tym segmencie gdzie są numery silnika są dwa wiersze górny to wlasnie numery silnika a dolny wersja silnika zaczyna się dwiema cyframi które właśnie oznaczają pojemnosć.

IMG-20220622-175837.jpg

Na foto 25 6S 4

Pojemność 2,5l

6S cylindrów

4 to chyba M54 i M52TU (3 M52) - z tym mogę się mylić ;)

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tym sposobem autor tematu po ośmiu latach uzyskał odpowiedź


:roll2: :roll2: :roll2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.