Skocz do zawartości

320td 2004 sprężyny zawieszenia tył jakie kupić?


pete_wwa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

właśnie poleciał mi ostatni zwój na tylnej ośce.

ma ktoś od pół roku/roku jakieś wymieniane?

zastanawiam się nad kayabą albo jamex.

LESJÖFORS podobno twardy i do tego 50% droższy, jamex podobno też.

będę kupował zwykłe nie żadne hd i nie chcę stracić nic na komforcie bo i tak koła m-pakiet więc twardo bo niski profil.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam Lesjofors od ponad 2 lat, płaciłem 140 za szt. Nie wydaje mi się żeby były twardsze niż ori.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kayaba K-flex Rx 6200 super się sprawują auto zupełnie inaczej się prowadzi i w ogóle. Mam je od 30 min i przejechałem na nich już ok 1km

A tak na poważnie to nic nie mogę powiedzieć auto po prostu wyższe i sztywniejsze. KYB są od 100zł na allegro a lesjofors od 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ceny i modele znam.

tylko chodzi mi o opinie.

doczytałem że np. jamexy rdzewieją i miękną.

teoria i firmy to jedno a praktyka drugie :mrgreen:

dlatego pytam.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chcesz poszukać używanych ori sprężyn na podstawie swoich starych ? Przy wymianie tylko na jednej osi zawsze jest ryzyko.

Większa pewność, że nie będziesz miał uniesionego przodu jak motorówka ani podniesionego tyły jakbyś się szykował do przewiezienia 300 km cementu.

Oczywiście zakładam najgorszy scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z doborem nie ma problemu wszystkie modele zwykłe mają takie same sprężyny.

myślałem o używkach ale najmłodsze mają 10 lat i zawsze to loteria.

zmierzę wysokość nowych zawsze mogę oddać przecież.

albo załaduje te 300 kilo jak mówisz żeby się ułożyły :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nasprzedawałem się trochę tych sprężyn parę lat temu - częściej tańszych jakiś firm pakowaczy, czasem lesjofors - mimo dobrania w/g katalogu bywały jazdy ze strony klienteli, które akurat miałem w d... ale stwierdzam, że tak bywało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

właśnie kayaby nie lubię ale takie zakupiłem :mrgreen:

do tego doszły gumy na sprężyny (KYB) i jak się okazało łączniki stabilizatora (OEM).

tak więc dzięki za pomoc.

czy tył stoi jak polonez caro na taksówce dam znać po weekendzie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak. Tylko boje się, że jak założę zamienniki to albo będzie za wysoko stała, albo będzie za miękka.

 

Celuję Oem używki, ktoś mi powie co oznaczają poszczególne paski ? Albo jakie powinny być w kombiku z 07.2004 na normalnym zawiasie ?

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie kupuj chińskiego "no name" tylko coś markowego jak: KYB, Lesjofors, Monroe, czy inne markowe. Nie martw się wszystko będzie dobrze, i na pewno lepiej niż na używkach oem. Abyś nie płakał, jak będzie jak napisałem wcześniej.

Tu znajdziesz jakie powinny być viewtopic.php?f=69&t=245656

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja ostatnio kupilem KYB, katologowo dobrane, 1:auto krzywo stalo, 2: dupka siadla okropnie, 3: zle sie prowadzilo. Wywalilem je dzis bo mialem dosyc, zalozylem ori uzywane z 3ma bialymi paskami i jest nareszcie ok. Ori (przynajmniej te ktore zalozylem) sa progresywne, maja wiecej zwoji vs KYB. To moje doswiadczenie. Moze mialem pecha...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może, było reklamować. Ja założyłem KYB w zeszłym mcu i wszystko jest git.

Ale, żeby siadło ? U mnie wręcz się troszkę podniosło, może jakieś nie takie ci sprzedali, lub jedną wzmacnianą (była niższa ) drugą normalną. Jakie masz nadwozie, bo jeśli w touringu założyłbyś od sedana to mogło by się obniżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupilem KYB, katologowo dobrane, 1:auto krzywo stalo, 2: dupka siadla okropnie, 3: zle sie prowadzilo. Wywalilem je dzis bo mialem dosyc, zalozylem ori uzywane z 3ma bialymi paskami i jest nareszcie ok. Ori (przynajmniej te ktore zalozylem) sa progresywne, maja wiecej zwoji vs KYB. To moje doswiadczenie. Moze mialem pecha...

 

Właśnie tego się obawiam. Napisz jaki masz dokładnie model, który rok. Widziałem, że jakiś kolega z forum posiadający też kombika z 2004 ma z dwoma żółtymi paskami. Absolutnie nie mam pojęcia co te oznaczenie znaczą, a przeglądając allegro trochę tego jest.

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciezko reklamowac takie rzeczy prawda. Dwie sprezyny, po wyjeciu, rowne itp. Nadwozie to sedan 318i 2004. W bagazniku mam butle lpg wiec tez wazy, co nie zmienia faktu, ze tamte KYB byly za slabe. Jak dwie osoby siadly, auto prawie chlapaczami szorowalo :D . Teraz sprezyny chyba sa od cabrio i jest ok. Pozniej wstawie zdjecie, roznice w budowie ORI vs KYB.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty ich nie zwracasz, bo ci się nie podobają tylko reklamujesz bo są wadliwe. Skoro masz od Cabrio tzn, że również od touringa.

Ja wiem czym się różnią Ori od KYB. IMHO KYB będą lepsze, ori poprzez te zwężane zwoje właśnie pękają nagminnie. Dlatego koledze odradzałem zakup używek.

Moje autko ładnie się podniosło i sztywne jak drut :P

A o kolorach na sprężynach był temat, jedni mówią, że świadczy to o twardości inni, że to mit. W tę czy tę bym się tym nie sugerował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko dodać, że za niewiele więcej niż zamienniki sprężyn na tył można kupić cały komplet Eibacha Pro-Kit obniżającego.

 

Rok temu za zamienniki szło mi zapłacić 2 x 140 za tył.

Za 440 wyrwałem komplet Eibacha. W końcu auto leży jak należy.

 

Kupiłem dokładnie takie sprężyny jak na aukcji z linku

http://allegro.pl/sprezyny-eibach-e2067-140-e46-6cyl-zory-i4158265687.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.