Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E90, 320 xd, 2009. Mpakiet fabryczny, koła 18. 120kkm

 

Po rozpędzeniu samochodu do około 80 km/h, puszczeniu pedału gazu słychać

cichy dźwięk (warkot?) przypominający szum rowerowej opony klockowej na gładkiej asfaltowej jezdni.

Ten warkot nie jest związany w ogóle z pracą silnika i jego obrotami, tylko z prędkością samochodu.

Jak samochód zwalnia częstotliwość dźwięku spada i praktycznie przestaje być słyszalna poniżej 60 km/h.

Dźwięk też przestaje być słyszalny powyżej 120 km/h bo zagłusza go już szum powietrza.

To jest naprawdę cichy warkot rozpoznawalny tylko przeze mnie, nawet moja żona która regularnie jeździ samochodem nic byc nie zauważyła,

gdybym nie zrócił jej uwagi.

 

Jestem zupełnym laikiem i napewno udam się z tym problemem do mechanika,

ale może macie jakieś podpowiedzi?

Jakaś standardowa dolegliwość tego modelu?

 

Coś obciera o coś?

Wał napędowy? Podpory wału?

Dyfer?

Hamulce?

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Podrzucę, ale obawiam się, że nic nie będzie słychać :(

Dźwięk przypomina warkot silnika ale na dużo wyższych obrotach niż silnik diesla.

No i jest słyszalny tylko jak nie przyspieszam i automat wbije wysoki bieg, żeby obroty silnika były niskie.

(albo najlepiej w ogóle puszczę gaz, żeby silnik w ogóle nie był słyszalny)

Opublikowano

Pomacałem i może czuć delikatne ząbki, ale nie mam 100% pewności.

Dlaczego mogły się pojawić?

Da się coś z tym zrobić, czy zostaje tylko wymiana opon? I co zrobić żeby nie stało się to samo z nowymi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyzabkowana opona tylko do wymiany ale przed wymiana sprawdz zawieszenie dlatego ze znow problem wyzabkowania powroci.
Opublikowano
No to jest nas co najmniej dwóch :evil: Podniosłem auto i kręciłem kołami, wychodzi że prawe tylne najbardziej hałasuje, czyli łożysko. Ale jakby i dyfer też miał pomruki. Za dwa tygodnie odstawiam bidotę do mechanika i niech walczy - byle nie okazało się że cena naprawy to 30% wartości auta.
Opublikowano
Jak łożysko buczy na zakręcie to już praktyczny zgon tegoż. To raczej pierwsze objawy, z drugiej strony jest łożysko pod autem co mu zakręty nic nie robią, podpora wału, ale żeby to w marce BMW po 100tyś. km i to w silniku co ma tylko 143KM, wierzyć się nie chce. :duh:
Opublikowano

Sprawdz dokladnie te opony... Ja mialem tak samo.

Bmw jest wrazliwe na stan opon.

Watpliwe zeby byl to dyfer po takim przebiegu.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Na 99% opony. Jak możesz to podmień na inne i sprawdź.

Miałem tak samo,dziwny hałas,też myślałem że może łożyska lub podpora.

Okazało się że hałasowały nowe,półroczne zimówki.

Po zmianie na letnie cisza.

Opublikowano

W srode mam serwis olejowy w polecanym na forum serwisie. Zwroce mechanikowi na ten halas uwage, zobaczymy co powie.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Na 99% opony. Jak możesz to podmień na inne i sprawdź.

Miałem tak samo,dziwny hałas,też myślałem że może łożyska lub podpora.

Okazało się że hałasowały nowe,półroczne zimówki.

Po zmianie na letnie cisza.

Nie wiem, czy się cieszyć, czy martwić. Opony jest jeszcze bardzo dużo i nie uśmiecha mi się teraz wykładanie prawie 5k zł. ;)

Najpierw muszę mieć pewność, że to rzeczywiście gumy.

 

Pzdr

Opublikowano
Na 99% opony. Jak możesz to podmień na inne i sprawdź.

Miałem tak samo,dziwny hałas,też myślałem że może łożyska lub podpora.

Okazało się że hałasowały nowe,półroczne zimówki.

Po zmianie na letnie cisza.

Nie wiem, czy się cieszyć, czy martwić. Opony jest jeszcze bardzo dużo i nie uśmiecha mi się teraz wykładanie prawie 5k zł. ;)

Najpierw muszę mieć pewność, że to rzeczywiście gumy.

 

Pzdr

 

Na opony jest chyba dwa lata gwarancji.

Ja swoje Yokohamy reklamowałem miesiąc po zakupie i po małej batalii dostałem nowe. Problem znikł.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Niestety nie mam gwarancji.

Samochód kupiłem rok temu w salonie i przez całe lato i jesień nie miałem żadnych problemów.

Hałas się pojawił jakiś czas po zmianie opon po zimie.

 

Jak się ustrzec ząbkowania w nowych oponach? W jaki sposób teraz mogło powstać?

 

Pzdr

Opublikowano

Raz na jakiś czas rób geometrię. Na naszych drogach nie trudno o rozbieżności w zawieszeniu.

Zwłaszcza jeżeli jeszcze serwisowałeś coś w zawieszeniu w międzyczasie.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Auto jedzie jak po pociąg po torach. Puszczam kierownicę i mogę przejechać kilkaset metrów prosto, więc chyba nie geometria?

No nic, na razie to tylko gdybanie. Mam nadzieję, że w środę mechanik powie mi dokładnie co jest grane.

Opublikowano

Jednak nie opony, tylko dyfer. A konkretnie łożysko.

Można z tym jeździć, ale ponieważ ten warkot mnie drażni, więc zdecydowałem się na naprawę.

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.