Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów!

 

Przymierzam się do zakupu letnich kół do F30-ki (sedan). Z wyglądu najbardziej pasują mi 18" felgi 415 (turbine).

images?q=tbn:ANd9GcTrWj8NvJwKKBIkPJkcD3WPmVgIi9IoCqS0jcVYvLnHS3fw1SR_yGpCS88U

 

 

Obawiam się jednak trochę o połączenie felgi 18" z oponą RFT i naszymi drogami.

 

Jakiś czas temu jeździłem E90ką w takiej konfiguracji no i jak dla mnie była tragedia - o wiele ze twardo. Wiemy w jakim stanie są polskie drogi - każda dziura była mocno słyszalna i odczuwalna. Nie wiem czy w nowej 3-jce coś zmieniono w zawieszeniu, chciałbym uniknąć tego samego efektu :) Z drugiej strony bmw sprzedaje i 19" i 20" do naszego modelu, więc sam już nie wiem...

 

Czy ktoś ma doświadczenia z takim zestawem i mógłby podzielić się wrażeniami?

 

Pozdrawiam,

lenovo

Opublikowano
Ja mam w F21 18", na lato bez RFT, na zimę z RFT i żadna różnica, jeździ normalnie, na dziurach trochę trzęsie, siódemka to nie jest ;)
Opublikowano
Miałem taki dylemat w F10. Przejechałem się, zobaczyłem i porównałem samemu- rzecz jest na tyle subiektywna, że inaczej ciężko coś ustalić. Trochę trzęsie, osobiście najbardziej przeszkadzają mi te opony podczas jazdy w deszczu i w koleinach, robi się naprawdę nieciekawie. Na co dzień w normalnych warunkach nie ma tragedii (zawieszenie standard). Wszyscy twierdzą, że F30 ma bardziej komfortowe zawieszenie od E90.
Opublikowano
F30 z felgami 18" i oponami RFT daje sobie nieźle radę. Ostatnio trochę pojeździłem i rozumiem zadowolenie żony :P

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
No tak ale masz na wyposażeniu niemiecką jakość asfaltu na drogach :wink: U nas nie ma tego nawet w opcji :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Wcale tak nie jest. Mniejsze miejscowości w Niemczech mają drogi jak polskich wsiach, za to na śląsku są równiutkie drogi, autostrady i ekspresówki. Ja wprawdzie w X6, ale też jeżdżę na 20" RSC z niskim profilem :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki wszystkim za opinie :) Zakup dokonany (felgi z pierwszego postu + Pirelli Cinturato RST). Jest lepiej niż się spodziewałem! Komfort taki sam, a wydaje mi się (subiektywne odczucie), że prowadzenie pewniejsze.
Opublikowano
Wczoraj miałem możliwość przetestowania 3GT na 18'' + RFT i jak dla mnie komfort był niesamowity. Być może to kwestia zawieszenia, ale różnica jest kolosalna na korzyść 3GT w stosunku do E90 na 17'' + RFT...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
A ja odświeżając temat zapytam z innej beczki. Czy ktoś zauważył (o ile jest zauważalna) zmianę w przyspieszeniu na 17-tkach i 18-tkach na korzyść tych mniejszych? Pytam, bo chciałbym wyposażyć moje auto w 18, a gdzieś głęboko w środku mam wrażenie, że może stać się mułowate. Zdaję sobie sprawę, że różnica w masie jest niewielka, bo pewnie ok. 10kg, ale jednak pewne opory są. Za zmianą z pewnością przemawia wygląd auta i poprawa prowadzenia, choć tu też się zastanawiam, czy rzeczywiście jest zauważalnie lepsze? Mam standardowe zawieszenie, ale w (nieco dalszym) planie mam też zmianę zawieszenia na M Performance. Myślicie , że to będzie dobra decyzja, żeby zmienić koła na większe?
Opublikowano
Ja wczoraj zmieniłem 18" na 19" i różnicy nie poczułem w przyśpieszeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.