Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ależ proszę:

 

http://i107.photobucket.com/albums/m310/carl00s/sciagacz_zps92cd51b6.jpg

 

tutaj masz ściągacz do tulei progowej wahacza wleczonego, ale przy zastosowaniu odpowiednio długiej śruby i mocnych nakrętek oraz odpowiednio dobranych nawet nasadek - (ale niestety nie pamiętam średnic tulei w tej chwili, mam na kompie prywatnym, to po delegacji sprawdzę) lub wytoczonych z rur bezszwowych tulei idzie nim pięknie ściągnąć praktycznie każdą tuleję na aucie, poza zawieszeniem przednim, gdzie tuleja ma średnicę 66 mm i ten będzie za mały. Ale do tyłu robi piękną robotę. Koszt materiału to całe 9 PLN w centrostalu u mnie w mieście, docięte na wymiar, spawałem sobie sam i wierciłem otwory, ale pewnie nie będzie to droższe jak czteropak piwa w zakładzie ślusarskim.

 

O, znalazłem kilka zdjęć z prac nad moim autem:

 

Tuleja progowa

 

http://i107.photobucket.com/albums/m310/carl00s/2012-07-07165158.jpg

 

http://i107.photobucket.com/albums/m310/carl00s/2012-07-07165213.jpg

 

Silentblock piasty tył - ta górna tuleja

 

http://i107.photobucket.com/albums/m310/carl00s/2012-07-07170238.jpg

 

http://i107.photobucket.com/albums/m310/carl00s/2012-07-07170223.jpg

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Dokładnie jak pisze carlos. Nie naparzamy młotem tylko gwint, nakrętki, podkładki i albo taki element jak pokazany wyżej albo odpowiednio dobrane rurki. Tu już trzeba trochę pokombinować bo ja do słynnej 9 i tulei wózka zrobiłem z 2,5 calowego wydechu a np do tulei pływającej użyłem nasadki 30 albo 36. Wymieniłem taką metodą wszystkie tuleje w tylnym zawiasie. Do progowej nie trzeba ściągać półosi, należy tylko odkręcić ją od dyfra (nasadka E-ileśtam),odkręcić amortyzator i stabilizator i odgiąć całość do dołu. Całe zawieszenie dokręcamy dopiero jak auto stoi na kołach i trochę nim pobujamy a już idealnie to jeśli je obciążymy do tego. Nie dotyczy to jedynie tulei w progu bo tam nie ma takiej możliwości i tam jest inna metoda.
Opublikowano
Z kanału np. No jak ktoś nie ma to wiadomo że nie wykopie sobie nagle pod blokiem ale mówię jak to powinno być zrobione prawidłowo, żeby nie obniżać żywotności tulei.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.