Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry koledzy! Pilna sprawa na teraz. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy w moim bmw (1998r sedan, 320i) w wahaczu tylnym można wymienić tylko same tuleje ? I co przy okazji nich w wahaczu wymienić ? I można prosić o link do tuleji ? Widziałem różne rodzaje, jedne walcowate drugie z dwoma śrubami jakby ucho. Mechanik powiedział dolnia przednia tuleja. Pozdrawiam!
Opublikowano

Mechanik zna się na rzeczy. Ale nie mieliśmy czasu dokładnie przelecieć wszystkiego. Powiedział mi dolna przednia wahacza tylnego. Wiesz może która to na tym obrazku ?

Dodam, że przez to znosi mi autko na nierównościach. Po prostej jak po sznurku. A jak jadę i są wyboje to mi go przesuwa na lewo. Może to Ci podpowie gdybyś wiedział. Bo tyle tych tuleji a ja na gwałt potrzebuje informacji aby jeszcze teraz ją zamówić.

To jest ta ?

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tyl-lemforder-bmw-e36-e46-x3-2-0d-i4155579509.html

Opublikowano
Zamówiłem po dwie, nr 4 i jeszce jedną. Wymienie po 2 tuleje w dwóch wahaczach w jednym profilaktycznie bo nigdy nie wiadomo kiedy walnie. A geometria nie jest tania. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc!
Opublikowano
Tak na lewarku przed domem ale nie mogłem zdjąć piasty więc odkręciłem całą półoś aby wyjąć wahacz. Ale samemu się nie zrobi, kolega do pomocy potrzebny. Solidne imadło, rurka/rurki mniej więcej średnicy tulei, solidny młotek, do wciskania polecam specjalny spray silikonowy. Przód również robiłem w podobny sposób. A dziś w planie mam wymienić tylne sprężyny ale to już sam :)
Opublikowano

ja robilem sam u siebie przednie wahacze ale cale wymienialem pierwszy raz w zyciu.

Caly dzien robilem i nie powiem zmachalem sie troche....

 

Teraz chcialbym sie zabrac za tyl mam nadzieje ze to mnie nie przerosnie.

 

tydzien temu wymienialem odme i weze i w pewnym momencie juz bylo tak ze mialem wszystko na miejscu ale z braku miejsca nie moglem wcisnac wezy do odmy. Bardzo ciasno tam bylo.

Byly juz chwile zwatpienia ale jakos sie udalo...

Opublikowano
rafali- jakie spręzyny zamontowałeś na tył ? masz jakiś link do nich ? Szukałem i nie widzę nic konkretnego. Jaka cena ? Widziałem blistein ale to zestaw z amorkami 500 zł.
Opublikowano
sprezyny zalozylem kayaby, pelno ich na allegro i nie tylko a amory na tyl zalozylem monroe reflex. Polecili mi wlasnie ze sklepu czescidobmw. Jeszcze czeka mnie wymiana amorow na przod.
Opublikowano

Sprężyny wymienione poszło szybko i sprawnie tym bardziej, że miałem możliwość skorzystania z podnośnika, więc nie musiałem się użerać na lewarkach.

Założyłem KYB K-flex RX-6200.

Co do odmy to nie wiem jak jest w 323i ale w 316i jak się zdejmie obudowę filtra kabinowego to wszystko jest na wierzchu.

Opublikowano

Zbyszek, dlaczego takie Kyb zamóiłeś a nie Excel-G ? Jaka jest między nimi różnica wiesz może ? Ja zamówiłem Excel-G właśnie.

I miałem w zestawie śróbki i podkładki ? Czy trzeba dokupywać ?

Opublikowano

@marcin5001 Dlatego, że akurat takie i Monroe (kilka dych droższe) były dostępne tam gdzie kupowałem. Więc wziąłem KYB a nie jest to przecież jakieś badziewie "no name" tylko znana firma. Więc nie było w tym żadnego innego wyższego wyboru.

@rafalisko

Musisz wymontować wahacz ale jak nie masz dobrego ściągacza do piast to będziesz musiał zdjąć z całą półosią, ja pomimo dwóch ściągaczy nie dałem rady zdjąć piasty . Więc przy wahaczu dyndała mi półoś. Musisz mieć mocny stół i solidne imadło, kładziesz na szczękach wahacz i rozkręcasz tak aby się zmieściła tuleja jak będzie wychodziła. Lub możesz wkręcić rurę o odpowiedniej średnicy. I od góry przykładasz rurkę o średnicy tulei, lub coś w rodzaju solidnego wkrętaka/przecinaka i naparzasz młotkiem i wybijasz tuleję. Ta nr 4 idzie troszkę ciężej, ta pływająca jak się dobrze walnie młotkiem wypada na luzaku z innymi podobnie. Wbijamy delikatnie rurkami. Do tego pryskałem specjalnym smarowidłem aby dobrze wchodziło.

Opublikowano
@marcin5001 Dlatego, że akurat takie i Monroe (kilka dych droższe) były dostępne tam gdzie kupowałem. Więc wziąłem KYB a nie jest to przecież jakieś badziewie "no name" tylko znana firma. Więc nie było w tym żadnego innego wyższego wyboru.

@rafalisko

Musisz wymontować wahacz ale jak nie masz dobrego ściągacza do piast to będziesz musiał zdjąć z całą półosią, ja pomimo dwóch ściągaczy nie dałem rady zdjąć piasty . Więc przy wahaczu dyndała mi półoś. Musisz mieć mocny stół i solidne imadło, kładziesz na szczękach wahacz i rozkręcasz tak aby się zmieściła tuleja jak będzie wychodziła. Lub możesz wkręcić rurę o odpowiedniej średnicy. I od góry przykładasz rurkę o średnicy tulei, lub coś w rodzaju solidnego wkrętaka/przecinaka i naparzasz młotkiem i wybijasz tuleję. Ta nr 4 idzie troszkę ciężej, ta pływająca jak się dobrze walnie młotkiem wypada na luzaku z innymi podobnie. Wbijamy delikatnie rurkami. Do tego pryskałem specjalnym smarowidłem aby dobrze wchodziło.

 

Dramat to mało powiedziane... Naparzasz młotkiem? Śrubokręt i przecinak? Bez przesady, to co piszesz, to ciemnogród...

 

Nie wymontowujesz żadnego wahacza - wahacz wleczony ma 3 tuleje które pięknie wymontowujesz na aucie. Obojętnie, czy to pod progiem, czy wahliwa czy tylko gumowa w piaście. Demontujesz odpowiednimi ściągaczami, BEZ UŻYCIA MŁOTKA, tylko klucze i ręce. Cała akcja na jeden wahacz to półtora godziny, chyba, że coś się zapiecze jakaś śruba i walczysz, żeby ją odzyskać. Ja nie walczę, tylko tnę i zakładam nowe - chwila moment i wahacz zrobiony. A ściągacze są dostępne za niewielkie pieniądze na allegro nawet - można je też wytoczyć u jakiegoś tokarza za przysłowiową flaszkę. W necie są rysunki techniczne z wymiarami - umiejętnie użyty ściągacz pozwala wyjąć i włożyć tuleję.

Trzeba tylko ruszyć trochę głową.

A nie napieprzać młotkiem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Zrobione, działa, niczego nie uszkodziłem! Może ze ściągaczami było by trochę łatwiej. Zrobiłem tym co miałem pod ręką. Ale napisałem, że to metoda "podwórkowa" wolę sam zrobić tak niż np dać mechanikom z programu "będzie pan zadowolony". I przynajmniej potrafię coś sam zrobić a nie być łosiem i płacić za zmianę żarówki.
Opublikowano
@marcin5001 Dlatego, że akurat takie i Monroe (kilka dych droższe) były dostępne tam gdzie kupowałem. Więc wziąłem KYB a nie jest to przecież jakieś badziewie "no name" tylko znana firma. Więc nie było w tym żadnego innego wyższego wyboru.

@rafalisko

Musisz wymontować wahacz ale jak nie masz dobrego ściągacza do piast to będziesz musiał zdjąć z całą półosią, ja pomimo dwóch ściągaczy nie dałem rady zdjąć piasty . Więc przy wahaczu dyndała mi półoś. Musisz mieć mocny stół i solidne imadło, kładziesz na szczękach wahacz i rozkręcasz tak aby się zmieściła tuleja jak będzie wychodziła. Lub możesz wkręcić rurę o odpowiedniej średnicy. I od góry przykładasz rurkę o średnicy tulei, lub coś w rodzaju solidnego wkrętaka/przecinaka i naparzasz młotkiem i wybijasz tuleję. Ta nr 4 idzie troszkę ciężej, ta pływająca jak się dobrze walnie młotkiem wypada na luzaku z innymi podobnie. Wbijamy delikatnie rurkami. Do tego pryskałem specjalnym smarowidłem aby dobrze wchodziło.

 

Dramat to mało powiedziane... Naparzasz młotkiem? Śrubokręt i przecinak? Bez przesady, to co piszesz, to ciemnogród...

 

Nie wymontowujesz żadnego wahacza - wahacz wleczony ma 3 tuleje które pięknie wymontowujesz na aucie. Obojętnie, czy to pod progiem, czy wahliwa czy tylko gumowa w piaście. Demontujesz odpowiednimi ściągaczami, BEZ UŻYCIA MŁOTKA, tylko klucze i ręce. Cała akcja na jeden wahacz to półtora godziny, chyba, że coś się zapiecze jakaś śruba i walczysz, żeby ją odzyskać. Ja nie walczę, tylko tnę i zakładam nowe - chwila moment i wahacz zrobiony. A ściągacze są dostępne za niewielkie pieniądze na allegro nawet - można je też wytoczyć u jakiegoś tokarza za przysłowiową flaszkę. W necie są rysunki techniczne z wymiarami - umiejętnie użyty ściągacz pozwala wyjąć i włożyć tuleję.

Trzeba tylko ruszyć trochę głową.

A nie napieprzać młotkiem.

 

Carlos jesli to robiles to wiesz jaki sciagacz kupic zeby byl do wszystkich tulei. Poradzisz jaki? Moze jakis link z allegro. Jest tego tam sporo ale nie wiem jaki wybrac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.