Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów! Przepraszam, że zaśmiecam z góry. Ale szybko potrzebuje wachowej porady.

Posiadam BMW 320i 1998 r grudzień. Sedan. Amorek mi wylał prawy i wyskoczyły tuleje wachacza (znosi auto) Moje pytanko brzmi:

Najlepsze amorki tylne do mojego autka w granicach cenowych 400-600 (aby wytrzymały do końca żywotności autka) I przede wszystkim warunki na naszych drogach.

Jakie tuleje wachacza, lewy tylny. Lemforder czy Meyle HD tak to się chyba pisze (I czy można wymienić w tylnych wachaczach tuleje same ?). I czy w zestawie są 2. I co jeszcze wymienić przy okazji ? Dodam, że autko poci się na skrzyni mniej więcej pod siedzeniem kierowcy chyba z śruby.

W skrócie: Jakie amorki, tuleje i co przy okazji wymienić. Prosiłbym kolegów o szybką i fachową pomoc. Dzięki!

 

EDIT: I jaki mniej więcej wyniósłby koszt u mechanika.

EDIT2: Głuchy stuk przy zmianie biegów, poduchy sprawnę. Problemem może być tuleja w dyfrze ?

Opublikowano

UP. Panowię proszę o szybką pomoc

 

EDIT: Amorki zamówiłem Kayaba wraz z poduchami.

 

Jak mi znosi autka to w wahaczu jest taka tuleja ?

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tyl-bmw-3-e46-z4-e85-komplet-2-szt-i4096247053.html

Opublikowano

jak robisz amorki to zrób sprężyny proponuje Bilsteina. średnio cenowo a śmiało każdy polecić może. KyB też są bardzo dobre.

te tuleje są chyba nie wymienne z tego co pamiętam bo wahacze są aluminiowe.

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Amortyzatory na tył to najlepiej Sachs lub bilstein i sprawdź najpierw czy nie masz zawieszenia S226A sportowego dostosowania podwozia ,M-Technik ,(nie musisz mieć M-pakietu) jak masz to będzie kosztowało drożej i tylko prawie Sachs (orginały też Sachs) spisz numery z amortyzatorów i poszukaj, podają oryginalne numery i ich zamienniki M-tech też.

Tuleje wahacza przedniego możesz wymienić bez wahaczy, najlepiej obie, aby miały takie same parametry, ważne podczas hamowania, można same wkładki ale trochę roboty z wciskaniem, lepiej kupić całe z uchwytami, jak masz kanał to szybka robota, nie trzeba demontować wahacza tylko odciążyć całe zawieszenie z przodu (podnieść) przeszkadza trochę rama pomocnicza , można odkręcić lepsze dojście, do wciskania na wahacz użyj jakiegoś płynu do naczyń lub mydła, aby nie zniszczyć i później się lepiej ułoży

Najlepsze lemforder, ale MAYLE też ujdą tylko trochę twardsze i pewnie szybciej się zużyją, sprężyny to sobie odpuść jak masz OK nie są wyłamane!

PS jak masz M-tech to nie radze zakładać zwykłych, M-tech są krótsze i twardsze, zwykłe nie wytrzymają długo ze sprężynami M-tech

Edytowane przez Din76
Opublikowano

Dziękuje za odpisanie co prawda trochę za późno ale takiej odpowiedzi szukałem... Tuleje zamówiłem po dwie na wahacz. Numer 4 i jeszcze jakaś na realoem. A co sądzisz o KYB Excel-G ? Takie zamówiłem. Wydały mi się rozsądne. 250 zł za komplet.

 

To normalne, że jak zamówiłem Tuleje Lemf. to jedna jest produkowana w niemczech a inna w brazyli ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena atrakcyjna, widzę że masz zwykłe, bo KAYABY do M-tech by były dużo droższe , a i tak nie bardzo odpowiadają oryginałowi, nie są złe, ale osobiście wolałbym do BMW Sachs lub bilstein, ale nie masz co się teraz martwić, wymień razem z osłonami i odbojami, na tym nie ma co oszczędzać!

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/i/138.png

 

07 Gniazdo amortyzatora 2 33521092362 $33.63

i jeśli będzie uszkodzone element nr 7 jak byś po wymianie jakieś stuki słyszał.

Tuleje, lepiej jak by były z jednego miejsca, pewnie nie odczujesz różnicy. Powodzenia i przyjemnej jazdy :D

 

Stuk przy zmianie biegów, może być tuleja w tylnym moście , albo podpora wału, sprawdź poduszki skrzyni biegów, oby nie dwumas, raczej któreś z tych poprzednich.

jak chcesz zobaczyć jak wszystko wygląda to jest to wpisz w google realoem bmw katalog po polsku tam sa wszystkie części i numery bywają też ceny (jak byś nie wiedział)

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Numer 7 kupiłem oczywiście też. Poduszki są sprawnę. Pozostaje tuleja w tylnym moście. Trochę mnie uspokoiłeś z amorkami bo dużo ludzi narzeka. Ale wydaje mi się, że chociaż te 30k kilometrów przejeżdżę bez obaw jak myślisz ? Potem wymienie na te co mówisz, sachsy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spokojnie 30tyś przejedziesz, przecież na Kayabach jeżdżą prawie wszystkie japończyki, chodzi o raczej bardziej miękną charakterystykę tłumienia drgań, bardziej buja i przechyla na zakrętach, ale jak cenisz sobie komfort jazdy to możesz być zadowolony :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.