Skocz do zawartości

530d e60 2004 Brak reakcji na gaz 1-2 sekundy i KOPCI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakiej firmy przepływka?Warto sprawdzić sterowanie grometrii turbiny testeterem do tego.Kopcenie na czarno to może być brak doładowania.
Opublikowano

Spaliny to pęknięty kolektor wydechowy, brak reakcji na gaz to potwierdza. Przy ruszaniu duże ciśnienie spalin wylatuje poza kolektor nie rozkręcając turbo, efekt zmuły, gdy turbina już swoje obroty złapie wtedy spaliny same podciśnieniowo są zasyssane do niej i auto jedzie mocniej, takie wrażenie.

Dostęp do kolektora jest trudny, najprościej zdjąć górę silnika i klawiaturę ,wtedy przy wymianie ewentualne błędy typu zapieczona nakrętka, jest łatwa przy usunięciu. Kolektor jest przykręcany do szpilek nakrętkami miedzianymi więc ich wyrobienie jest bezproblemowe :twisted: a wtedy można się nak^#$% :lol: .

 

Wymiana przepływki według mnie bezsensu, wymycie jej, + zawory egr i sprawdzenie elektrozaworków podciśnienia, kolektor, itp i auto wróci.

Opublikowano
Jestem po zaslepieniu wezyka egr i samego egr (tylko na wezyku, bez monety). Wydaje mi sie ze jest duzo lepiej, jutro sprawdze poduszke pod silnikiem bo czuje ze juz uszkodzona jest i tez zaslepie w razie w jak bedzie juz popekana. Co do kolektora, jak auto kupilem to nie smierdzialo wgl w srodku, dopiero od kilku miesiecy jest zapach spalin a problem z opoznionym gazem jest od zakupu praktycznie samochodu. Orientuje sie ktos jaki bylby ewentualny koszt zakupu oraz wymiany?
Opublikowano
Jakiej firmy przepływka?Warto sprawdzić sterowanie grometrii turbiny testeterem do tego.Kopcenie na czarno to może być brak doładowania.

Kolego przeplywomierz wymieniony na ori, turbina jest nowa, mam wykaz z wywazania, na kompie tez bylo sprawdzane sterowanie i wszystko dobrze chodzi, doladowanie jest bo auto jedzie 250 wiec nie jest zle :P Denerwuje tylko ten mul do 2 tys obr... Cala przyjemnosc z jazdy znikla...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
na 400% masz pekniety kolektor wydechowy. zeby go wyjac wcale nie trzeba zdejmowac gory silnika.... bylo o tym pisane.. jak wyjmiesz filtr powietrza to masz 3 zaslepki ktore prowadza do jego mocowania. Kup nowy kolektor tylko nie blaszany tylko zeliwny sa na allegro. Ustapi brak mocy z zera i smrod w kabinie. A nie masz wrazenia ze auto glosniej chodzi?
Opublikowano

Panowie od jakiegoś czasu także borykam się ze spadkiem mocy w 525d e60. Czyściłem EGR i filtr elektrozawora sterującego EGR-em. Filtr był czarny i gdy próbowałem go oczyścić acetonem to wyglądał na czysty. Gdzieś w sieci widziałem, że czysty filtr powinien być jasno siwy. Wymieniłem też wężyk. Po tym zabiegu nie ma poprawy. Czy elektrozawór może być padnięty?, bo tak zgłasza DIS po air-mass test?

 

Poniżej zamieszczam fotki z testu, pomoże ktoś w interpretacji wyników.

 

https://www.dropbox.com/s/u5bwafqiz6q0bxm/air-mass1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/u6v2kvheikt5k9k/air-mass2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/10h30byfu651189/air-mass3.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/zo35uk7zgz9qli6/air-mass4.jpg?dl=0

 

Dodam, że auto troche kopci bo jest sadza w wydechu mimo DPFa, w dde nie ma błędów.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wszyscy mechanicy rozkladali rece, praktycznie przechodzilem to co TY (wy)*

 

Kolego ja obstawiam ze Twoje auto jest w ciaglym cyklu wypalania DPF'a. DPF nie zostal usuniety programowo lub został usunięty źle

U mnie po aktualizacji softu silnika co 2 tygodnie dzieje to samo. W programie jest wypalanie dpfa a ja go nie mam, sterownik wariuje... (Wypalanie odbywa sie nawet nie ma cisnienia na czujniku przed dpfem co jakis czas w przypadku problemu z czujnikiem auto wpada w petle i ciagle chce go wypalac)

 

Niestety nikt nie wiedzial ale przeczytalem pare artykulow jak odbywa sie regeneracja dpfu:

1. Sterownik silnika wysterowuje zmienna geometrie turbo tak aby jak najmniej obciazac turbo podczas wypalania szczegolnie z dolu (b. wysokie temp spalin) - to powoduje brak reakcji na gazu z dolu

2. Sterownik dowala dawke paliwa w odpowiednim momencie zeby trafilo do wydechu i podnosilo jego temperature - od tego kopci

 

Zwroc uwage czy wydech bardzo mocno sie rozgrzewa i czy slyszysz basowy pomruk przy ruszaniu po jakims czasie jazdy jesli tak to napewno to

 

Jedz do kogos kto ogarnie i sprawdzi czy w sofcie masz wywalony dpf potem dzialaj dalej

Opublikowano
Witam was może tutaj mi pomożecie też jestem w holandii niestety troche daleko od was jakies 180 km wiec mam problem z odpaleniem samochodu. Po przyjeżdzie niecałe 3 tyg temu padł mi akumulator kupiłem go niedawno w polsce jakies 2 miechy temu niestety musiałem go ładowac 3 dni temu po naładowaniu samochodu odpalił stał 2 tyg. Po 15 min komputer ogarną wszystko na zielono początkowo niewiedział nic. Niestety wczoraj samochód znów musiał być ładowany poczym odpalił bez problemów dziś to samo ale wystapił problem aku dalej nie trzyma prądu świeci się na czarno. Prąd do odpalenia samochodu jest rozrusznik kręci ale samochód nie odpala dodam że w polsce wymieniałem sterownik do paliwa który spalił się na postoju i przepływomierz. Niema błędow na ekranie. Jest jakas opcja zrestartowania. Bo obieram już opcje lawety do polski niestety musze zostac w pracy do świąt wiec samochód bedzie musiał wrucic do polski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie dokładnie mieszkasz w NL?

Aku był rejestrowany przy wymianie?

Opublikowano
No co jeszcze moge dodać to mam ten sam problem co kolega pow wymianie turba i rozgrzaniu samochodu traci moc niema mocy od 110 km w górę wogóle nie przyspiesza obroty idą jak głupie do końca a prędkośc stoi w miejscu dodam że tez miałem wymieniony przepływomierz z boscha za 800 zł i nic to nie dało. Na zimnym silniku wszystko jest ok:)
Opublikowano

Turbosprężarke wymieniałeś na nową z serwisu? Czy regenerowałeś? Jeżeli regenerowałeś, to powinni Ci dorzucić nie tylko protokół z wyważania, ale również protokół z pomiaru przepływu powietrza przez zmienną geometrię spalin.

Pomiaru przepływu powietrza przez zmienną geometrie wymagają regenerowane turbosprężarki posiadające sterowanie elektroniczne. Nie wszystkie firmy regenerujące turbo posiadają takie maszyny do ustawiania VTG i starają się zrobić to na oko. Nie zawsze taki manewr się udaje, gdyż dla sprężarek ze sterownikami elektronicznymi, wystarczy przesunąć dekiel strony zimnej turbosprężarki względem dekla strony gorącej podczas składania turbosprężarki o 1mm i wtedy przepływ powietrza przez VTG jest już inny, co wyłapuje sterownik i nie potrafi już prawidłowo wysterować tą zmienną geometrią, co prowadzi do utraty mocy. Na takim czymś mierzy się przepływ powietrza i ustawia zmienną geometrię spalin:

Opublikowano
Ogółem mieszkam w Spier a samochód stoi gdzie indziej pozatym aku był rejestrowany i pewnie kupiłem go z jakimś ubytkiem. Jesli chodzi o Vacum z pompy powoli wyciska się olej nie jest to duzy wyciek ale po kilku dniowym staniu troche oleju było widac czy to może wpływać na utratę mocy dodam wam że problem z moca i przyspieszaniem powyżej 110 dzieje się tylko gdy teperatura na zewnątrz jest duża gdy mamy deszcz mogę przejechać 200 km i nic się nie dzieje zrobiłem ostatnio 4 tys km ponieważ nie miałem wyboru samochód lądował u mechanika na tydzień poczym odbierałem go i strartowałem na Nl poczym w trasie okazywało się że usterka nie została naprawiona. Turbo było nowe mam jeszcze gwrancje którą otrzymałem na rok mechanicy mają problem z okresleniem uterki komputery wykazują zgodnośc ze wszystkim każdy podzespół silnika , ciśnienie itp zostało sprawdzone. Powrót do Polski planuje dopiero w grudniu na święta w środę sprubuję odpalić go z innego aku który jak z resztą wymieniałem bo był orginalny nie mam innego jest ostatnią dechą ratunku hehe sprubujemy postukać w pomkę progową może tam teraz tkwi problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e60 nie ma pompy progowej,coś ci może prąd na postoju zjada.
Opublikowano
Gdzies wyczytałem że może to byc przez uszkodzony parktronik i otwierana kalpy poprzez guzik u mnie to przestało chodzić ale teraz problem bardzie tkwi w tym dlaczego kręci rozrusznikiem a nie chce odpalić zero błędów. W środę sprawdzimy czy podaje paliwo i opcja z tym drugim aku.
Opublikowano
witam mam ten sam problem co kolega od tematu i jak to sie wkońcu zakończyło co to za problem :( aha mieszkam też w NL i też w lelystad :P :mad2: nom i mam dokładnie te same auto 530d e60 2004r 218 przebieg 190kk :cry2:
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Sprawa skonczyla sie tak ze wymienilem tarcze klocki i inne pierdoly i mechanior nie mial juz czasu na kolektor bo musialem wracac. Na swieta wymienie, tylko musze znalezc serwis ktory ogarnie mi to w kilka h nie dwa dni...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawa zamknieta. Na swieta wymienilem kolektor, auto jest jak "nowe". Zalozylem zeliwny, gosciu ponoc ma odlew i sprzedaje tego wiecej. Ciekawi mnie jedno, mechanik twierdzi ze pasuje idealnie ale srednica kanalow w bloku jest nieco wieksza, ktos mial takie cos?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.