Skocz do zawartości

530d e60 2004 Brak reakcji na gaz 1-2 sekundy i KOPCI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczy!

 

Mam problem ze swoja Beatka (530d e60 2004) juz dluzszy czas i po rozlozeniu rak przez mechanikow zwracam sie z prosba do was bo chyba zepchne to auto do rowu... Mianowicie problem polega na tym ze samochod po dodaniu gazu nie chce przyspieszac przes 1-3 sekundy po czym nagle dostaje strzal mocy. dzieje sie tak jedynie poniezej 2tys obrotow. Skrzynia automat (po regeneracji na gwarancji), DPF usuniety, Turbo regenerowane (sterowane elektronicznie,wymienione z nowymi wezami doprowadzajacymi, odma, filtry, olej), na kompie wywala blad regulatora wolnych obrotow (!?), oraz przeplywomierza i swiec zarowych. Dodam ze przed usunieciem DPF auto zachowywalo sie bardzo podobnie, natomiast po usunieciu ustalo wszystko, wyglada jak wrocily objawy po wymianie turbo (?!) gdy jade na trybie automatycznym i mocniej wcisne gaz mam wrazenie jakby poslizg sprzegla natomiast nie stwierdzilem tego w trybie manualnym. Auto bardzo mocno kopci na czarno (przed wymiana turbo na dolnym zakresie kopcil na niebiesko stad decyzja o wymianie). Podczas przegazowania na postoju dziwnie auto ma problem przekroczyc bariere 1800-1900 obrotow i wpada w male wibracje, natomiast po przekroczeniu tej bariery wszystko chodzi pieknie. Nie wiem co dalej z tym autem a przyznam szczeze ze myslalem ze po tych wszystkich wymianach bedzie ok a tutaj taki zonk, moc jest ok cisnie mocno w fotel :/ POMOCY BLAGAM!!

 

Dodam ze w samochodzie strasznie smierdzi spalinami...

 

P.S Jesli cos zle wpisalem zle prosze moderatorow o wyrozumialosc oraz poprawienie gdyz jestem bliski obledu z tym autem o.O

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dodam ze w samochodzie strasznie smierdzi spalinami...

 

Sprawdzales czy kolektor wydechowy nie jest pęknięty ? Dość częsta usterka w tych silnikach i wpływa też na problemy z mocą.

Opublikowano
Jestem z Holandii, w Polsce Kluczbork niedaleko Opola. Kolektor ssacy oglądałem i nie widziałem pęknięć nigdzie ani rozszczelnienia. Po wakacjach ma byc ściągany do wymiany świec zarowych, przy okazji wywale klapy bo pewnie jesCze tam sa. Dodam ze auto ma przebieg 290tys. Na radiu w zakładce serwis po sprawdzeniu błędów wywala increase emission.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolektor ssacy oglądałem i nie widziałem pęknięć nigdzie ani rozszczelnienia. Po wakacjach ma byc ściągany do wymiany świec zarowych,

 

Ale ja pisałem o kolektorze wydechowym, bo to one pękają.

Opublikowano
Kolektor ssacy oglądałem i nie widziałem pęknięć nigdzie ani rozszczelnienia. Po wakacjach ma byc ściągany do wymiany świec zarowych,

 

Ale ja pisałem o kolektorze wydechowym, bo to one pękają.

Nie nie sprawdzałem, jak sie tam najprościej dostać zeby to obejrzeć? A co z reszta spraw? Ktoś ma jakieś pomysły? Dodam ze na zimno zazwyczaj jest dużo lepiej ale na ciepło juz sie gotuje jak mam jechać tym autem... :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Loosbroek powiadasz :D

Mieszkam niedaleko Loosbroek jesli o ta sama miejscowosc chodzi,moge Ci pod kompa auto podlaczyc i posprawdzac co trzeba.

Opublikowano
Loosbroek powiadasz :D

Mieszkam niedaleko Loosbroek jesli o ta sama miejscowosc chodzi,moge Ci pod kompa auto podlaczyc i posprawdzac co trzeba.

 

To moze sie ustawimy na 3go maja? Chodzi o Loosbroek gdzie jest Luna :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak myslalem :D

Wysle Ci moj tel na Pw.

Opublikowano

Mam problem ze swoja Beatka (530d e60 2004) juz dluzszy czas i po rozlozeniu rak przez mechanikow zwracam sie z prosba do was bo chyba zepchne to auto do rowu... Mianowicie problem polega na tym ze samochod po dodaniu gazu nie chce przyspieszac przes 1-3 sekundy po czym nagle dostaje strzal mocy. dzieje sie tak jedynie poniezej 2tys obrotow. Skrzynia automat (po regeneracji na gwarancji), DPF usuniety, Turbo regenerowane (sterowane elektronicznie,wymienione z nowymi wezami doprowadzajacymi, odma, filtry, olej), na kompie wywala blad regulatora wolnych obrotow (!?), oraz przeplywomierza i swiec zarowych. Dodam ze przed usunieciem DPF auto zachowywalo sie bardzo podobnie, natomiast po usunieciu ustalo wszystko, wyglada jak wrocily objawy po wymianie turbo (?!) gdy jade na trybie automatycznym i mocniej wcisne gaz mam wrazenie jakby poslizg sprzegla natomiast nie stwierdzilem tego w trybie manualnym. Auto bardzo mocno kopci na czarno (przed wymiana turbo na dolnym zakresie kopcil na niebiesko stad decyzja o wymianie). Podczas przegazowania na postoju dziwnie auto ma problem przekroczyc bariere 1800-1900 obrotow i wpada w male wibracje, natomiast po przekroczeniu tej bariery wszystko chodzi pieknie. Nie wiem co dalej z tym autem a przyznam szczeze ze myslalem ze po tych wszystkich wymianach bedzie ok a tutaj taki zonk, moc jest ok cisnie mocno w fotel :/ POMOCY BLAGAM!!

 

Mam identyczny problem w mojej e61 530d 2005r....

Opublikowano
a jak modulator turbiny? Działa?

Jestem ciekaw również działania wastegata ..... Sprawdzane?

Nie wiem jaki modulator, i nie wiem o wastgate... pozniej moge jedynie wrzucic wykres z wywazania Turbo.

Opublikowano

nie masz co wstawiać.... To i tak nie pomoże w temacie....

wastegate to ta puszka przy turbinie..... od tej puszeczki biegnie przewód gumowy do modulatora...

On steruje pracą turbiny zależnie od ciśnienia w dolocie....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega ma turbine sterowana elektronicznie,wiec to o czym piszesz jej nie dotyczy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 2004r byly turbiny sterowane pneumatycznie i elektronicznie.
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Problem zostal rozwiazany na 2 tygodnie, kupilem nowa przeplywke na ktorej zrobiona byla adaptacja i bylo ok na kilka dni, pomalu rokladam rece... Kopcenie na niebiesko ustalo. Auto kopci na czarno jak dodaje gazu i przez te 2-5 sekund jakby nie reaguje na dodanie gazu, pozniej kopcenie ustepuje, cos jakby sie zawor jakis zacinal :(

 

P.S jak skrzynie przelacze w tryb manualny i trzymam auto 2tys obr podczas jazdy (nie nizej!) to jezdzi pieknie...

Opublikowano
Problem zostal rozwiazany na 2 tygodnie, kupilem nowa przeplywke na ktorej zrobiona byla adaptacja i bylo ok na kilka dni, pomalu rokladam rece... Kopcenie na niebiesko ustalo. Auto kopci na czarno jak dodaje gazu i przez te 2-5 sekund jakby nie reaguje na dodanie gazu, pozniej kopcenie ustepuje, cos jakby sie zawor jakis zacinal :(

 

P.S jak skrzynie przelacze w tryb manualny i trzymam auto 2tys obr podczas jazdy (nie nizej!) to jezdzi pieknie...

A zawór egr i jego sterowanie sprawdzałeś?

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.