Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Coś się chyba udało ogarnąć w moim przypadku.

 

Problem okazał się niewłaściwie działający zawór sterujący EGR. Na słuch wyłapał to mechanik przy okazji jednej z wizyt w marcu. W maju wymieniony został zaworek na zupełnie nowy i o dziwo teraz nie wypala już za każdym razem kiedy tylko trochę mocniej pocisnę, tylko normalnie co 500-600km.

 

Objawem wadliwej pracy zaworka było charakterystycznie purchanie egra co ok 1-2 sekundy, ale nie zawsze purchał. Co ciekawe ECU nie wyrzucał żadnego błędu dotyczącego zwiększonej emisji spalin czy czegoś podobnego tylko notoryczne częste wypalanie. Od 3 miesięcy spokój :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podejrzewam, że to zaworek z którego idzie podciśnienie do EGR, ale chętnie przeczytam jakieś potwierdzenie, bo sam mam też problem zbyt częstego wypalania filtra. Co prawda nigdy nie zorientowałem się kiedy następuje wypalanie ale błąd jakoś się pojawia.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podejrzewam, że mógłbyś go równie dobrze wyczyścić. Na nim powinien być zainstalowany mały filterek, który z czasem się zabrudza. Ja wymieniłem cały zawór bo nie miałem czasu na zabawy w samodzielne czyszczenie a auto i tak szło to mechanika więc wolałem, zeby wymienił cały element.

 

Niestety, dostęp jest ciężki i wymaga raczej zdjęcia kolektora dolotwego.

Opublikowano
Kupiłem ten zaworek i leży sobie sobie spokojnie na półce... Problem zbyt częstego wypalania zniknął po wymianie czujnika ciśnienia spalin. U mnie co prawda błędu nie było ale filtr wypalał się co kilkadziesiąt kilometrów, co w mieście skutkowało niepełnymi regeneracjami i podwyższonym spalaniem. Uszkodzony czujnik ciśnienia pokazywał bardzo rozbieżne wartości np. na biegu jałowym raz 5hpa a po chwili przejażdżki 30hpa. Co więcej przy 4000 obr./min pokazywał niższe ciśnienie niż przy 2000 obr/min. W materiałach do silnika N47 wyczytałem, że gdy sterownik wykryje uszkodzenie czujnika wówczas będzie wypalał filtr regularnie, co by się zgadzało w moim przypadku. Jeśli macie silnik N47, proponuję sprawdzić najpierw czujnik ciśnienia spalin.
Opublikowano
Ja mam M47N2 wtryski sprawdzone i są w jak najlepszej kondycji a pojawia się błąd zbyt częstego wypalania i nie wiem gdzie szukać przyczyny i myślę o tym zaworku żeby go wymienić/ wyczyścić tylko czy to pomoże.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pewnie INPA nie zdiagnozuje tych różnic w cisnieniu ? Ja mam problem zbyt częstego wypalania filtra i też zastanawiam się jaki krok dalej poczynić, z jednej strony możnaby wymienić obydwa elementy ale nie sztuką jest wyrzucanie pieniędzy niepotrzebnie;/
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
w moim wypadku było podobnie przy dobrze nagrzanym silniku sadza przybierała bardzo szybko. a na zimnym silniku miałem warość ciśnienia wstecznego ujemną po wymianie czujnika ciśnienia spalin wszystko wróciło do normy.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Mam ten sam problem, częste wypalanie filtra. Zamówiłem już czujnik ciśnienia spalin. Czy po wymianie należy go adaptować? Edytowane przez bobwoj
Opublikowano
Mój problem z ciągłym wypalaniem powstał gdy kiedyś procedura wypalania rozpoczęła się i nie dobiegła końca. Zawiesiło się w komputerze i auto ciegle wypalalo filtr. Ostatnio zabrałem auto na autostradę, procedura się włączyła jak zawsze zreszta była aktywna 30km wcześniej. Przegoniłem zakończyła się automatycznie i póki co mam spokój
Opublikowano
Wymieniłem czujnik, niestety to nie pomogło. Wypalanie nadal co 100km. Przed czyszczeniem filtra zostało zmierzone ciśnienie filtra na maszynie i było 165mbar. Po czyszczeniu 27mbar. Czy ta wartość jest dobra, tzn czy filtr został całkowicie wyczyszczony?
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnie się do tematu silnik M47 również dopadło mnie częste wypalanie co 100km a mianowicie status regeneracji aktywny jest cały czas. Podczas wypalania ilość sadzy 46g po skończeniu wypalania 23g regeneracja zakończona po czym znowu wskakuje że już jest zaplanowana następna a sadzy przybywa po przejechaniu 10km znowu jest 46g.

Wtryski sprawdzone na stole były wyciągane są ok

Przepływka podminiona bez zmian.

Czuinik różnicy ciśnień podmieniony również bez zmian

Dolot sprawdzony

Parametry silnika zadane z rzeczywistym pokrywają się można by się przyczepić dużej dawki wtrysku na suw tylko nie wiem czym to jest spowodowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy pojawienie się tego błędu mogą powodować 3 zepsute świece żarowe które muszę wymienić ?

Nie, polecam oddać dpf do czyszczenia, ale po demontażu lub do pieca, po takim zabiegu powinno być zdecydowanie lepiej. Dobrze byłoby poznać ilość popiołu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podczas wypalania ilość sadzy 46g po skończeniu wypalania 23g regeneracja zakończona po czym znowu wskakuje że już jest zaplanowana następna a sadzy przybywa po przejechaniu 10km znowu jest 46g.

 

Jaki przebieg ma DPF? Dajesz mu szansę się wypalić do końca?

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko zakład który się w tym specjalizuje. Wyjmą, ocenią stan i powiedzą czy to w ogóle ma sens.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.